Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakup LC4?czy warto ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bartek




Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:34, 28 Wrz 2011    Temat postu: Zakup LC4?czy warto ?

Witam
Mam zamiar kupić LC4 640 za ok. 7 tys. i mam kilka pytań dot. tego motocykla.
Nie miałem nigdy KTM i mam kilka pytań czy ten model ma jakieś typowe usterki? Ostatnio rozmawiałem z osobą która ma spore doświadczenie z motocyklami ale z tego co wiem nie miał nigdy ktm, powiedział mi że silniki te są bardzo awaryjne i że raz w sezonie trzeba wymieniać tłoki i pierścienie Shocked . Podzielcie się opiniami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:58, 28 Wrz 2011    Temat postu:

Cena niezła - byleby tylko nie odzwierciedlała stanu moto bo inaczej to może być dopiero początek wydatków.
LC4 ma całą masę swoich typowych problemów i wymaga więcej uwagi (i wymian części) niż jakakolwiek japonia. Inna rzecz, że praktycznie wszystkie poważne awarie to wina zaniedbania lub braku doświadczenia właściciela (lub któregoś z jego poprzedników).
Jak kupisz zapuszczony egz. to będziesz sfrustrowany bo dużo nie pojeździsz wydając jednocześnie sporo pieniędzy. Jeśli kupisz moto w dobrym stanie (lub doprowadzisz je do niego), poznasz konstrukcję i nauczysz się z nią dogadywać to pomarańcza da masę frajdy.
Z tym, że zakup kata jest dużo bardziej ryzykowny niż przy japonii - dużo łatwiej o minę, a wszelkie felery i oszczędności w silniku bardzo szybko wychodzą bokiem (często dosłownie) czyniąc naprawę bardzo drogą. Często w PL katy były w tedy naprawiane "niskobudżetowo" i po rzeźnicku (widać to nawet na tym forum czasem) co zaraz znowu wychodziło bokiem - stąd taka opinia n.t. ich trwałości.
Co do tłoka i pierścieni to jakaś totalna bzdura - potrafią wytrzymać dłużej niż w japońskim singlu o ile dba się odpowiednio o moto (głównie filtr powietrza w tym przypadku).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ćmaga




Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z kątowni

PostWysłany: Śro 18:29, 28 Wrz 2011    Temat postu:

Ciekawe, ja mam całkiem inne doświadczenia co do LC4, a jednego ujeżdzam intensywnie od dwóch lat.
Po pierwsze, układ korbowo-tłokowy wyraźnie trwalszy od japonii, z tym, że tłoki ELKO/MAHLE przewyższają WOSSNER i VERTEX
Po drugie, głowice w LC4 znacznie bardziej odporniejsze na braki smarowania, na myśli mam również drastycznie spadki lepkości oleju w czasie pracy w trudnym terenie, XT, DR wysoka temp oleju doprowadza do zatarć wałków rozrządu, XR, XL znana przypadłość pękających głowic i wychodzenia korb bokiem, DRZ, WR problemy z trwałością zaworów i ich gniazd, KLR, KLX tu głowice jak w Kawasaki z gównolitu.
Po trzecie, głównym problemem w KTM-ie jest występowanie miliona łożysk, które po kilku, kilkunastu latach mogą padać hurtowo, jeśli jedno łożysko wymaga wymiany, trzeba od razu pomyśleć o wymianie innych "wraźliwych".
Po czwarte, jazda na pomarańczy ma swój nieokreślony, specyficzny klimat, niestety w japonii tego brak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rysiek24




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:53, 28 Wrz 2011    Temat postu:

za 7 tys to zadbane ostatnie roczniki 620 z papierem kupisz ...silnik ktm jesst bardziej wysilony od japonca starej daty , ale duuzo bardziej agresywny , prawie 20 koni rozniy....zadbany kat polata dlugo i bezawaryjnie dajac mase frajdy ktorej japonce nie dadza ( mowa klasie 600 ccm).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bully




Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 843
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: opolskie

PostWysłany: Pią 14:31, 30 Wrz 2011    Temat postu:

jak chcesz latać w terenie to za te 7 kola kup lepiej 620/540 sc, exc itd, 7 koła to akurat za bardzo dobry egzemplaż, a i lepiej się na daje w teren. 640 to już klocek bardziej na supermoto. Ewentualnie jeszcze 625 ale w cenie się nie zmieścisz.
A już najlepiej dołóz i kup 520exc Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fxrider




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 380
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:21, 30 Wrz 2011    Temat postu:

To fakt - 640 ma sporo udogodnień, które niestety swoje ważą, ale przekładają się też na większą wygodę i trwałość moto. Niemniej kupowania kata z dolnego zakresu cen za dany model to zawsze spore ryzyko.
520 to już zupełnie inne moto, dużo bardziej kasochłonne w utrzymaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC4 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin