Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DUKE 790 L -> DUKE 790

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pzie




Dołączył: 02 Lip 2024
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 13:55, 02 Lip 2024    Temat postu: DUKE 790 L -> DUKE 790

Witam serdecznie.
Mam DUKE 790 L z 2020r. Maszyną jeżdzi się nieżle jak na pierwsyz motor jest naprawdę duzo frajdy natomiast powoli ale nieubłąganie dochodzę do wniosku że przyszedł czas na coś mocniejszego. Wiem że istnieje sposób na "przerobienie" Duke wersji L na Duke "bez blokady".
Słyszałem że trzeba mieć np power comander, kable, oprogramowanie do power comandera i mozna wgrać mapę zapłony z wersji bez ograniczenia (790). Zakup tego mija sie dlamnie z celem bo 2 lata temu znalazłem mechanika/elektronika który chciał się podjąć tematu za 1000zł(niestety już nie mam kontaktu a dodatkowo to było daleko).
Powyższy sprzędt kosztuje 2 do 4 razy i raczej przydłąo by się doświadczenie i wiedza a ja że nie zamierzam później robić takich modyfikacji więc to nie jest dla mnie rozwiązanie.

W serwisie KTM usłyszałem o możliwości/konieczności kupienia komputera ale KTM "tego nie rekomenduje" bo to podobno zmienia parametry na tyle że w dowodzie trzeba by robić zmiany (wiadomo 48KM na 95-105KM). Zapewne też dlatego ze wersja bez L jest/była trochę droższa.
Z tego powodu mechanik nie był zbyt rozmowny w każdym razie "w serwisie oni tego nie mogą robić".

Nowy komputer to też koszt pona 3k wiec rozwiażanie mało opłacalne. Ale w używce mozna znaleźć o wiele atrakcyjniejsze oferty zakłądająć koszt podmiany sprzętu moża by się zamknąć poniej 1k. A wykręcając parę śrubek samodzielnie można zaoszczędzić kolejne 200-300zł
Modół EFI CONTROL UNIT 63541031100 jest tą samą fizycznie cześcią dla obu motocykli (ten sam nr czesći) a wiec zakładam ze różnią sie zinstalowanym oprogramowaniem.

Czy ktoś z fachową wiedza może potwierdzić że wymiana modułu z wersji 790L na ten wyjęty z wesji 790 zrobi z DUKEa 790 L -> DUKEa 790???
Czy będzie wówczas konieczności sprawdzania ustawień i modyfikacja zapłonu?

Zakładam ze moduł jest ze zwykłej wersji(bez L) z fakbrycznym wydechm i katalizatorem a u mnie jest katalizator i akrapowicz na końcu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:24, 02 Lip 2024    Temat postu:

troche zostałes wprowadzony w błąd
ASO bezproblemu ci ogarnie zmiane mapy, koszt srednio około 5 stów i wgrywasz odblokowana mape i fura znaczaco zaczyna lepiej jechać
skąd jestes ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pzie




Dołączył: 02 Lip 2024
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 12:16, 08 Lip 2024    Temat postu:

Tak racja to już wiem Smile i dziękuję za odpowiedź.
Szkoda że przeoczyłem Twoja odpowiedź henio12323 bo pewnie już bym śmigał na mocniejszej mapie i nie musiał bym zwracać zakupionego w używce ECU Smile.
Zdążyłem sam zamontować nowe mocniejsze ECU bez blokady i niestety motor nie odpalił, na 100% imobilizer wymaga "synchronizacji".
Skontaktowałem się z serwisem w Warszawie (stąd jestem) i wiem że oprócz synchronizacji imobilizera musieli by w nowym ECU podmieniać VIN a dla nich to wiecej roboty niż podmiana mapy. Aczkolwiek jedna i durgą usługę wycenili na 450 zł.
Zakupione ECU zwrócę po jutrzejszej wizycie, bo podobno jest jeszcze koniecznosć sprawdzenia "czy mogą to zrobić" ale napewno przeszkodą nie jest wbite w dowodzie 48KM.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pzien
Gość






PostWysłany: Wto 14:45, 09 Lip 2024    Temat postu:

ECU odesłane. Mapa w grana w serwisie KTM Warszawa z 48KM zrobio się 95KM Smile Tak wiem że to nie 105KM z pełnej wersji DUKA 790 ale motor i tak zaczął się w kręcać na obroty jak dziki Smile
Podmiana ECU to jednak bardziej skomplikowana sprawa.
Synchronizacja imobilizera czy nadpisanie Vinu to jedno ale przebieg podbno "musi zostać taki jak jest w nowym ECU" a więc przy używce nie twój przebieg i w tym wypadku nie wiedomo jaki...
I dopiero potem wgrywają mapę zapłou.
Tak więć nadal mam "nie wytężony motor" bo 95km to stosunkowo mało dla silnika który na lepszych mapach moze osiągnąć 105 a nawet o 120 km (po wyjęciu katalizatora) a śmiga... jak szalony Smile
Zwłaszcza w górnym zakresie obrotów gdzie wcześniej wyraźnie słabł teraz właśnie wtedy nabiera mocy i ciągnie Smile)
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin