Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 890 & KTM 990

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarnymazur




Dołączył: 24 Kwi 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:42, 21 Kwi 2024    Temat postu: KTM 890 & KTM 990

Witam wszystkich
Pozwoliłem sobie na założenie tego tematu gdyż targają mną emocje i nie wiem w którym kierunku podążać. Ciekaw jestem waszych opinii.
Przechodząc do sedna - jestem przeszczęśliwym posiadaczem Ktm 990 adv z 2009 roku od około 7 lat. Jednak czasy się zmieniają, preferencje się zmieniają, technologia idzie do przodu/jakość nie do końca. Bardzo kusi mnie zmiana na nowszy sprzęt. Interesuje mnie bardzo mocno 890tka, na plus są wszystkie nowinki elektroniczne (abs w zakrętach, tryby jazdy...) kusi o połowe mniejsze spalanie, niżej położone siedzisko (nie należę do najwyższych, wręcz 990 tka to max na co jestem w stanie wsiąść i tu każdy cm ma duże znaczenie) mniejsza waga.
Jak to się ma w odniesieniu do pancernej 990, charakteru, dynamiki. Czy po przesiadce będzie rozczarowanie? Czegoś będę żałował? Domyślam się że 890 będzie mniej narwana, płynniejsza a z 2 strony na papierze konie podobne,niuty te same, waga mniejsza. No i co najbardziej zastanawia-czemu wszyscy sprzedają 790 na potęgę, 890 też są i to z przebiegami 5/10/15 kkm, nowy sprzęt a już 2/3 właściciel, o co tu chodzi? Doradźcie bo spać po nocach nie mogę z chęci zmiany a jednak w garażu stoi ta ukochana Smile
Dzięki za każdą opinię


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 12:58, 22 Kwi 2024    Temat postu:

sprzedaja bo konczy sie leasing i biorą nowa fure Razz

990tka ma ta zalete ze jest prosta w obsłudze, fajna na pustynie, gdzie sprzegło mozesz zmienic dwoma patykami... zaleta to równiez pochodzenie - europa. wiec jakosciowo wszystkie elementy sa bardzo dobre

w 890 - produkcja czesciowo india, wiec niektóre podzespoły widac ze sa kiepskie, czy to umniejsza motocykliowi ? róznie. zalezy kto czego oczekuje, mi sie wykonanie nie podoba, jakos przez to moto traci dla mnie dusze, ( tutaj akurat kazda marka teraz te srednie modele robi nie w europie wiec wyboru nie ma ) ale za to jak jeździ - moim zdaniem bije na głowe 990tke, mimo ze czasami te 890 maja mniejsza moc, to wszystjko jest tak dograne, skrzynia itd ze te motocykle sa sprawniejsze. postawic w pion 890 to nie problem, 990 to juz wyzwanie *( stosunkowo ) no i technologia - te wszystkie kontrole trakcji itd, pozwalaja np w trasie troche wyłaczyc myslenie, nie myslec czy za mocnym motocyklem nie wyrzniesz sie bo vłka ciagnie od dołu, tylko skupiasz sie na jeździe, a jak trzeba wyłaczasz co zbędne i ogień Very Happy

troche pisania, i co z tego wynikło - niewiele, sam bym miał duzy dylemat, bo to są dwa rózne motocykle, moze najlepioej miec oba Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 13:48, 22 Kwi 2024    Temat postu:

Mnie podkusiło i mam od 3 miesięcy właśnie taki poleasingowy 890 ADV R z 2021 z przebiegiem 15 tys km.
Jeździ aż miło , wyważenie, prowadzenie,zawieszenie, hamulce miodzio.
W terenie lux, a po asfalcie jak ścig Smile, pali w granicach 5l/100km.
Co do 890 i jej narwania - nie mam porównania do 990 ale znajomy mechanik jeździł i twierdzi że 890 bije na głowę 990 ( tylko trzeba ustawić wszystko w trybie Rally Smile )
Musisz spróbować czy Ci podpasuje.
Przy okazji wzrostu moj jest 890 ADV R ale mam obniżona kanapę + sprężyny obnizające 3 cm progresy Hyper Pro zrobił to wszystko poprzedni właściciel - i ja mam 162 cm wzrostu i dają rade Wink
Ale jak pisałem to świetnie konstrukcyjnie zrobiony motocykl- dlatego jest najdroższy w klasie.
A jakość no coż mam KTM od wielu lat i czasami mówię następnego już nie i kupuje KTM Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Pon 17:51, 22 Kwi 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czarnymazur




Dołączył: 24 Kwi 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:01, 22 Kwi 2024    Temat postu:

Cytat:
moze najlepioej miec oba Very Happy


Mój syn dokładnie tak mówi a zgody na sprzedaż 990 nie mam i od niego nie dostanę a skubaniutki ma dopiero 4 latka Smile

Cytat:
troche pisania, i co z tego wynikło - niewiele, sam bym miał duzy dylemat

Dla jednych niewiele dla innych wiele, mi rozwiewają się powoli wątpliwości. Stojąc w miejscu cofamy się. Myślę że trzeba iśc z duchem czasu i nie zostawać w tyle a jeśli jest taki zwinny przy tym lżejszy z bardzo podobną mocą to banan z twarzy niezniknie.

Babel z czego się przesiadłeś?

Mnie kusi strasznie jedna sztuka, mam do niej kawał drogi. Może powiecie w 2 słowach co sądzicie (wiem że to na innym dziale)
[link widoczny dla zalogowanych]
To już 2 właściciel no i kufry bosznie nie są wliczone w cenę :/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czarnymazur dnia Pon 20:07, 22 Kwi 2024, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:15, 23 Kwi 2024    Temat postu:

Ta z ogłoszenia to 890 ADV s - ja mniej dałem za ADV R - i do tego ja mam full co może byc w motocyklu z KTM jesli chodzi o elektronikę itp plus mase dodatków
Wiec chyba drogo - i poza tym jak potrzebujesz moto do terenu to R fajniejsza
Jesli chodzi o mnie to ostatnie 3 lata EXC450 ale wczesniej 690 Enduro/Freeride 250R i EXC400 a przed tym DRZ i Africa Twin


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Wto 12:18, 23 Kwi 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 18:00, 23 Kwi 2024    Temat postu:

Niestety opcja r jest zbędna bo po złamaniu ręki nie zamierzam wjeżdżać w ciężki teren. Wystarczy zwykła wersja zeby lepiej ogarniać koleiny jadąc z plecakiem i kuframi. To ogłoszenie wydaje mi się najsensowniejsze na moje potrzeby. R-kę odpuszczam, interesują mnie tylko Alu kufry a w od sprzedawanie nie chce się bawić. Pole się zmniejsza. Ile kosztuje odblokowanie wszystkich opcji w ktm? Quick shifter 2 koła a reszta tzn co? Tryby jazdy? Tempomat? Wszystko jest osobno? Nie orientuje się jak to dokładnie wygląda
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 6:21, 24 Kwi 2024    Temat postu:

około 4000 zł

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:00, 24 Kwi 2024    Temat postu:

Nie wiem co jest w standardzie ale u mnie mam ( spisałem sobie z ogłoszenia):
- podgrzewane oryginalne manetki
- tryb Rally
- Quick Shift+
- MTC+MSR
- tempomat
Wyposażenie dodatkowe
- żelowa obniżona kanapa
- obniżone 3 cm zawieszenie progresywne Hyperpro (oryginał przekazuję kupującemu)
- decat Arrow (oryginalny katalizator przekazuję kupującemu)
- osłona termiczna tylnego amortyzatora
- osłony bocznych dekli silnika
- wzmocniona płyta osłony silnika Touratech
- wzmocnienie uchwytu reflektora
- aluminiowy uchwyt nawigacji NICECNC + kabel zasilający (Garmin, TomTom)
- łamane klamki NICECNC
- akcesoryjny regulowany amortyzator skrętu
- podwyższenie kierownicy NICECNC
- aluminiowa osłona pompy hamulcowej i zbiorniczka płynu hamulcowego
- poszerzona boczna stopka
- dźwignia hamulca nożnego z podwyższeniem do jazdy na stojąco
- halogeny
- gąbkowy filtr powietrza Unifilter + prefilter TwinAir
- osłona czujnika ABS - tył
- osłona czujnika bocznej stopki
- aluminiowa osłona chłodnicy
- osłony dekli silnika
- one clutch finger
- chip BoosterPlug
-osłona lampy przód
-I ostatnio założyłem napinacz łańcuszka rozrzadu Dirt Tricks


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Śro 13:51, 24 Kwi 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 16:37, 24 Kwi 2024    Temat postu:

To ja nie mam więcej pytań poza jednym, kiedy sprzedajesz Very Happy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin