Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM 990 Adventure 2007 - błąd sondy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkglo




Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:47, 28 Sie 2020    Temat postu: KTM 990 Adventure 2007 - błąd sondy

Cześć,

walcząc ze sporym zużyciem paliwa, sprawdziłem, jaką mam mapę. Okazało się, że jest to mapa pod Akrapa ale do wersji US a do tego ma wyłączone sondy. Na początek włączyłem w Tuneecu sondy, ale efekt był taki, że motocykl przygasał na wolnych średnio-wolnych obrotach, jakby brakowało mu paliwa. Zapodałem mu więc oryginalne mapy do Adv z lat 2007-2008 z włączonymi sondami, jednak po kilku minutach pracy pojawił się błąd P0130, który - jak się doczytałem - oznacza niewłaściwe działanie sondy lambda na 2 cylindrze. Dodam, że wydechy mam oryginalne.

Miał ktoś z Was podobny przypadek? Od czego zacząć? Będę wdzięczny za wskazówki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 11:02, 28 Sie 2020    Temat postu:

moze od sprawdzenia sondy Very Happy najłątwiej przepiąc jedna z drugą i zobnaczyc czy błąd sie zmieni

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkglo




Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:11, 28 Sie 2020    Temat postu:

Tak też chciałem zrobić, tylko nie wiedziałem, czy idzie wykręcić sondy, bez ich uszkodzenia.
Do tej pory sondy wymieniałem tylko w samochodzie i nie zawsze szło gładko.

Ok., Heniu, teraz chyba zaczaiłem, że sugerujesz tylko na kablach. Zgadza się?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arkglo dnia Pią 11:20, 28 Sie 2020, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 11:51, 28 Sie 2020    Temat postu:

w ktmie róznie bywa ale jeszcze nie miałem problemu z uszkodzeniem - a jak cos to mam takie sondy tanio bardzo wiec mozna rwać D

tak mozna o ile sięgą przepiąć same kable, moze jak jeżdzone bylo z niedpowiednim skłądem mieszanki i bez podgrzewania uwaliło cos takie sondy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkglo




Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:56, 31 Sie 2020    Temat postu:

Okazało się, że uwalony był kabel sygnałowy przed wtyczką sondy. Zarzuciłem oryginalną mapę, wykonałem "Reset Adaptation", odpaliłem i pozostawiłem na wolnych przez 15 minut, po czym zgasiłem.

Błędy już nie schodziły, ale pojawił się problem z wolnymi obrotami. Po odpaleniu i na neutralu wydaje się być ok, ale wystarczy wrzucić bieg i obroty biegu jałowego spadają do 1000 RPM.

Napięcie z TPS po rozgrzaniu silnika przy biegu jałowym to 0,66-0,67V. Spróbować z tej strony?

[link widoczny dla zalogowanych]

Na koniec padło mi połączenie pomiędzy Tune ECU a motocyklem. Czy to możliwe, że nowy kabel wyzionął ducha?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkglo




Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:49, 07 Wrz 2020    Temat postu:

Walnięty był jednak kabel. Drugim podłączyłem się od razu.

Ustawiłem TPS na 0,6V, zarzuciłem mapę pod Akrapy z sondą, odpaliłem na 15 minut. Silnik pracował poprawnie. Po kilku minutach zauważyłem, że obroty oscylują wokół 1500-1600. Po 15 minutach zgasiłem, odpaliłem, złapał ładnie obroty, wrzuciłem "1", przegazowałem i obroty biegu jałowego spadły do jakichś 1200, po czym leniwie wzrosły, ale raczej do nominalnych 1450 nie doszły. Na luzie jest ok, ale po wrzuceniu biegu coś nie do końca halo. Przyznam, że tego nie rozumiem. W każdym razie silnik już nie gaśnie, ale mam wrażenie, że powinno być jednak lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin