|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 23:46, 19 Mar 2018 Temat postu: ktos jeździ w teren 1090 adventure R może? |
|
|
bo tak sie zastanawiam czy wymiana filtra powietrza w tym motocyklu to żart ze strony KTMa czy co? Przecież to tragedia co oni zrobili z tym...
https://www.youtube.com/watch?v=spBaJiPEL1M
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dakarowy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 8:22, 20 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
Zajebiste rozwiązanie, już widzę jak długodystansowi podróżnicy ściągają bak dla wymiany tego filtra...
....ale linię brodzenia ma wysoką
Gorzej jak trzeba będzie w skrajnych wypadkach, po zalaniu, suszyć filtr.... gdzieś w dziczy podobno wszystko się da, trzeba tylko chcieć
Poza tym ładny motocykl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 11:36, 20 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
serwisuje takie motocykle na codzien - i wcale nim nie jeżdza hardcorowcy którzy po pracy jada przez pustynie i dwie rzeki żeby dostac sie do domu - bez urazy ale 95% przypadków to 'pizdusie' z za duzym portfelem kupują sobie turystyka a potem walą trase zycia trzydniowa w bieszczady i z powrotem tak to wygląda. a ich serwis ogranicza się do sparowania najnowszego ajfona z kompem pokładowym
wiec nawet jakby filtr był pod klapka szybkimontaz to i tak było by tam zaglądane jedynuie przez mechanika
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 12:38, 20 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
no ale jak już ktoś faktycznie chce wziąść ten motocykl na pustynie to jakie wyjście? Na filmie gość coś wspomnial o jakims zestawie do montażu na wlocie właśnie na bardzo zakurzone jeżdzenie.
To już nawet R1200GS ma łatwiejsze dojście do filtra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dakarowy
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 13:29, 20 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
henio... masz rację, dzisiaj jest tak jak piszesz, jednak z wiekiem motocykl ten zapewne dosiądzie kilku takich, co do tej roboty jednak przez tą pustynię i dwie rzeki się wybiorą
Kumpel ma taki motocykl, ale egzemplarz jest wylizany tak że przez 10 lat nie będzie na nim widać żadnego zużycia, mimo iż na wcześniejszych motocyklach nawet udało mi się go w błoto kilka razy wciągnąć.
My jesteśmy po prostu za biedni na takie motocykle i zamiast czerpać max przyjemności z ich użytkowania (zgodnego niby z przeznaczeniem) to sramy się żeby nie daj boże się porysował czy przykurzył..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:33, 20 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
za 10 lat te motocykle nie bedą jeździły za delikatne robią - niestety czasy sie zmieniają, troche tego ludzie oczekuja - bo to sie nie bierze z niczego
ten ktm ma duyzy filtr i wysoko zasysy, na zasysie jest kratka wiec jedynie co jestr szkodliwe to pył.
inna sprawa jest taka że ktm ma filozofie zachodnią - w sumie nie tylko ktm bo inne marki też - teraz liczą sie tylko nowe modele, juz zaczynaja byc braku magazynowe dla starszych modeli ktma. i tak mi zapadło w głowie ze szkoleń NGK - gosc miał nie takei stare bo tylko 12 letnie moto, i miał luźne cewkofajki - no i wszystko sprawne a na swiecy siedzi luźno ( jak ktos nie wie tam sa takie druciki co zapinaja sie na fajce i póki nowe to z klikiem wchodzi i jest sztywno - a potem to lata luźno zwykle ) no i ngk nie uznaje gwarancji i tłumaczy sie tym że po prostu moto skoro ma nawet kilka lat to jest zuzyte - i trzeba kupic nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raion80
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 0:38, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
widząc ten filmik bo nie miałem do czynienia z tym motocyklem nie jest to trudne wyciągnąć ten filtr max z 10 min roboty klucz do osłonek kombinerki i coś żeby paliwo zatkać na tych wężykach i można się dostać do filtra nawet w terenie ale te motory mają długie przebiegi servisowe to jak henio12323 napisał kto przeważnie kupie takie motocykle w Polsce to zdąży dojechać do serwisu na wymianę. w enduro na piachy na filter powietrza się nakłada siateczkę lub taką pończochę żeby filtr nie łykał drobniejszego kurzu a w tym ktm na filmiku widać było gdzie zasysa powietrze tez by można było założyć przykleić na taśmę taką siateczkę jak zakłada się na filtr w enduro bu nie łykał tyle kurzu na drogach szutrowych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 15:02, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
no nie wiem, nie wydaje mi się że ten moocykl jest aż tak drogi żeby nie brać go z tego powodu w ciężki teren szczególnie że ma spore możliwości, a już napewno nie jest drogi na warunki zachodnie. Byłem na jednym rajdzie enduro gdzie Włosi poniewierali duże enduro okrutnie, widziałem Afryke Twin do góry nogami i nawet pomagałem wyciagać ją z rowu. To samo z BMW 800 i 1200GS, ludzie mają kasę i nie jest to problem dla nich zniszczyć doszczętnie motocykl na rajdzie. Wiec to nie jest argument.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motif dnia Śro 15:04, 21 Mar 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 20:22, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
i ci sami ludzie nie wracają do domu żeby zmienaic filtr tylko pakują moto na campera i wioza prosto na serwis
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raion80
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:30, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
motif masz racje na zachodnie warunki nie są drogie i stać ich na serwis takiego motocykla a jak za bardzo go zniszczą podobno mają takie ubezpieczenia że niby motor idzie do kasacji a im wypłacają pieniądze np 80% wartości nowego dokłada trochę sobie i kupi sobie nowy rocznik dlatego ktm wygrać z bmw robiąc coraz nowsze modele a stare po poślizgach wypadkach często trafiają na polski rynek jedni poskładają z 2 jednego i sprzedają jako bez wypadkowe choć teraz coraz gorzej wciskać kit bo można sprawdzić w necie nie zawsze wszystko jest wpisane drugi raz w tym temacie henio12323 dobrze posumował nabywców.
Mnie to zastanawia jedna rzecz parę lat temu yamaha zrobiła wr 450 2wd to zaraz ktm zrobił też 525 exc 2wd ale że było to montowane do hard enduro i na torze się nie spisywał bo przód wyciągał cały motor prostował na zakrętach nie było można zarzucić tyłem moc była 50 % na 50% osłabiało silnik i tłumaczyli się że dużo obciążą motocykl bo chyba 10 kg więcej ten system ważył . to czemu nie mogli by pomyśleć o takim systemie w dużym motocyklu adventure gdzie jego waga jest zawsze prawie ponad 200 kg i mocy tez ma nie mało bo od 120 do 160 kucy
gdyby taki system 2wd zrobili rozłączany przez komputer i tak elektroniki jest tam dużo w nowych dużych ktm w normalnej jeździe przednie było by wyłączone z napędzania a gdy zajdzie taka potrzeba była by możliwość załączenia systemu w 2wd np chcesz się przedostać przez strumyk czy rzeczkę albo podjechać pod jakąś górę to taki ciężki załadowany motocykl z wagą nawet ponad 300 kg łatwiej by się w spinał gdyby jeszcze przód go wciągał czy nawet wpadł byś w jakieś błota załadowanym motocyklem to szybciej by się wygrzebał gdyby brały dwa koła i to mnie zastanawia czemu jeszcze nie zastosowali tego systemu by mieć przewagę nad bmw że jest bardziej przystosowany na bezdroża.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:37, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
no pomysł ciekawy
ale biorąc pod uwage napakowanie elektroniką nowe ktmy - nawet maja asystenty ruszania pod góre - oczywiscie tez 90% tych bajerów wywodzi się od tego że tymi motocyklami jeżdzą panowie którzy na codzien chodza pod kwaratem i walizeczką zamiast balansu i operowaniem gaz/sprzegło robi to elektronika, motocykle dzisiejsze są tak dobre ( mocne szybkie lekkie) że przeciętny zjadacz chleba nie ogarnie potencjału, wywalic te przepustnice w LC8 wsadzic dwa FCRy z crossówki ( z krótkim rolgazem ) wywalic absy i kontrole trakcji - ludzie by sie pozabijali od razu. - w sumie toche odbiegłem od tematu - bardziej w duzym skrócie mi chodziło o to, że kontrole trakcji i tak pozwolą pokonać wiekszosc przeszkód jakie napotka potencjalny uzytkownik takiego moto.
jak juz ktos chce ostrzej poganiać - kupuje dakarówke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 22:33, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
czemu od razu dakarówke za 100k euro, wystarczy 450 czy 500 exc bez bajerów, mocy aż nadto. Ja ze swojej jestem mega zadowolony, jak sie odkręci kurek to włosy dęba stają. Nic mi więcej nie potrzeba oprócz dłuższego interwału serwisowego, tutaj się powinni skupić inżynierowie bo to wstyd żeby w 21 wieku książkowo trzeba było olej zmieniać co 15 mth. To jakby rozwój silnika spalinowego stanął w miejscu od 40 lat. Ani dodatkowa elektronika nie potrzebna ani 2WD, w motyocyklu to tylko przeszkadzać będzie. Trzeba by technikę jazdy zmieniać całkiem a po co skoro teraz można robic z motocyklem praktycznie wszystko, jak się poatrzy na czołówkę trial czy enduro.
Co do big enduro to nie tylko na zachodzie ludzi stać na zakup i poniewieranie
ich w terenie. Ździwilibyście sie jakie motocykle czy quady w Polsce kupują ludzie do zabawy w błocie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
raion80
Dołączył: 07 Wrz 2016
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 23:59, 21 Mar 2018 Temat postu: |
|
|
wiem że zbaczam z tematu ale chociaż jest o czym popisać jeżeli chodzi o system 2wd nie wiem czemu go porzucili może zostawili na inne czasy żeby wyskoczyć z nowością wiem tylko tyle ile przeczytałem że testowali go na dakar i efekty były takie że motocykle z 2wd szybciej przebijały się przez wydmy i były szybciej na mecie od konwencjonalnych tylko że yamaha z jakiś powodów odpuściła temat to ktm tez już nie miał konkurencji i też przestał drożyć temat z prototypem 2wd i to pokazuję czemu było tak mało hard enduro pojemności 600 + bo tylko 690 enduro co mało ich w Polsce i husqvarna 701 a firmy takie jak honda kawasaki yamaha odpuściło sobie rynek europejski 600+ jedynie na Amerykę sprzedają stare modele trochę ulepszone w nowej budzie bo europie nie przechodzą już norm i na razie nie myślą chyba o dużych hard enduro jedynie yamaha coś tam kleci tenere 700 gdyby więcej firm chciało wyprodukować duże enduro z małą wagą z wymianą chociaż oleju chociaż co 6 tys to byśmy mieli więcej motocykli do wyboru była by jakaś konkurencje firm czyli by coraz lepsze chcieli robić jak kiedyś yamaha chce nową tenere zrobić 700 to już ktm planuje ktm 790.
motif tobie wystarczy 500 exc bo jest lekka i ma dużo mocy tylko byś chciał żeby robiły duże przebiegi i tu jest problem bo te silniki są tak już wyżyłowane że by musieli cofnąć się zmniejszyć moc dodać parę kg by części były bardziej wytrzymałe i miał więcej oleju w silniku to znowuż ludzie by nie chcieli kupować bo za słabe za ciężkie . i tu mają pole do popisu z pojemnością 600 do 700 żeby z wagą zeszli do 130 kg mocy miał około 60 kucy i żeby wymiana oleju była co 6 tys i bardziej pancerny a nie jak ktm 690 gdzie słyszałem że gość zrolował taki motocykl to pól motocykla się rozleciało i laweta do domu a stare xt 600 zlatywały z tego samego podjazdu podnosili i dalej nimi latali o to chodzi żeby tak nie naciskali mocno na moc tylko na wytrzymałość.
faktycznie za 100 tys będzie można kupić replikę dakarówki od ktm
[link widoczny dla zalogowanych]
nowe 450 mają trafić w tym roku do handlu
[link widoczny dla zalogowanych]
henio12323 żeby ściągnąć całą elektronikę z tego motocykla to jeszcze by trzeba było zatrudnić programistę by komputer oszukał bo nie wiem czy by w ogóle odpalił tyle błędów by mogło wyskoczyć faktem że strach by było jechać np największym ktm 1290 160 kucy bez kagańca na mechanicznych gaźnikach
największym 260 kg i 170 km motocyklem jeździłem honda vfr 1200 ale to inna klasa motocykl z naciskiem ktm na oddawanie mocy ciekawy jestem jak nawet na tej elektronice ściąga z motoru
chciałem przeprosić kolegę z forum że mu temat trochę za śmieciłem ale samo tak wyszło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez raion80 dnia Czw 3:07, 22 Mar 2018, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wieniek
Dołączył: 21 Gru 2017
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Pon 20:54, 01 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Ja jeżdzę ,co byś chciał wiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wiiz
Dołączył: 31 Sty 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:37, 31 Sty 2019 Temat postu: |
|
|
Sprawdzę czy temat umarł
Dręczy mnie pomysł wymiany mojego osiołka F800 GSA na KTM'a 1090 lub 1290 i zastanawiam się jak z awaryjnością tych silników/modeli? Jak narazie zrobiłem 15000 km w sezon bez dalszej wyprawy wszystkie wyjazdy to jednodniówki. Czego się można spodziewać po tych modelach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|