|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Dołączył: 23 Gru 2019
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:46, 25 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Podłącze się w kwestii oleju ale mam na myśli przebiegi serwisowe.
Teraz nowe KTM-y mają wymianę co 15 tyś patrząc na obciążenie ich to te oleje są ta genialne, że tyle wytrzymują czy dla przedłużenie jego żywotności lepiej zmieniać co 7,5 tyś jak to było kiedyś? Koszt może wielki bo 250 zł za bańkę "Motorex" ale taniej niż naprawiać silnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majster128
Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ladzin (Krosno)/Kraków
|
Wysłany: Śro 13:55, 25 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
geniusz napisał: |
Teraz nowe KTM-y mają wymianę co 15 tyś p |
Chyba trochę za bardzo uogólniłeś. Powiedział byś choć o jakim modelu mówisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Dołączył: 23 Gru 2019
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:01, 25 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Mówię o modelu 1290 SA S
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:28, 25 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
niestety producenci kazdego pojazdu mają tendencje do maksymalizacji przeglądów miedzyserwisowych - to super wygląda ze strony kupującego - i bardzo duzo kupujących bierze pod uwage zakup danego pojazdu ze względu na to - co ile trzeba to serwisować. niestety silnik to silnik, i wymaga raczej czestych zmian oleju. majac te motocykle zmieniałbym zdecydowanie częsciej niz te 15 kkm. serwisuje takie lc8mki na codzien, i po 15kkm ten olej widac że jest bardzo mocno przepracowany, podobnie mam w swoim samochodzie - olej longlife i wymiana co chyba 30 tysiecy km, pare wymian, i wymiana razem z silnikiem bo tez te oleje sa mocno wypracowane.
wiec jak chcesz zadbac o piec - zmieniaj częsciej, polecam uzywac dedykowanego motorexa, i obserwować okienko od poziomu oleju, jak sie otrzej jeździ to widac ze sie robi mocno czarny - zwykle własnie do około 10 kkm, jak sie zrobi mocno czarny, nie przejrzysty - zmieniaj od razu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Dołączył: 23 Gru 2019
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:43, 26 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Dzięki za radę tak sobie myślałem, że będę to robić do 7,5 Tkm.
C odo fitrów to ten papierowy standardowo wymienić za każdym razem a te siatkowe dwa to tym czyścić i kiedy wymieniać na nowe jest jakiś plan serwisowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 16:01, 26 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
tak papierowy sie wymienia za kazdym razem, a siatkowych w zasadzie nie wymienia sie nigdy - chyba ze mechanicznie sa uszkodzone, trzeba je dobrze wyczyscic, i tam też są magnesy je trzeba też wymyć, najłatwiej zmywaczem do hamulców spryskać pod cisnieniem, chwila i wszystko jest jak nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Dołączył: 23 Gru 2019
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:47, 26 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
A jeśli chodzi o filtr papierowy ta jakiej firmy polecasz.
W Suzuki miałem HIFLO a teraz co kupic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Susznik
Gość
|
Wysłany: Sob 23:07, 25 Mar 2023 Temat postu: ktm 990 smt |
|
|
Witam, czytam o tych olejach i dalej nie wiem który wybrać zawsze używałem motul 7100 10w 40 do lekkich enduro ,a teraz zakupiłem ktm 990 smt i który lepszy będzie motul 7100 10w50 czy 10w60 . Poprzedni właściciel jeździł na valvolain 10w 50
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 7:21, 26 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
10w40 to olej kiepski na nasze polskie warunki, moze nie uszkodzisz na nim silnika, ale w upale to sie kiepsko sprawdzi, 10w40 to mozna zalać do quada który okazyjnie jest uzywany ale uzywany cały rok i na mrozie i w upałach.
do 990tki polecam 10W50 ale jak ostro upalasz to mozna zalać 10W60 - tu juz róznice nie sa ogromne. 7100 niezły olej, ale tez jakbys chciał lepiej zadbać, albo mocniej go uzywasz to przemysl 300V 15W50, cena zblizona a olej o wyzszych parametrach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
susznik
Gość
|
Wysłany: Wto 8:32, 28 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
dziękuje za podpowiedź , wybor 10w60 dołożę 40zł i kupie motorexa. Bedzie ok? czy coś lepszego mamy ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 9:13, 28 Mar 2023 Temat postu: |
|
|
jak chcesz najbardziej zadbac to 300V 15w50
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|