|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
reaper
Dołączył: 02 Gru 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:22, 11 Lut 2014 Temat postu: wymiana oleju i jaki olej polecacie |
|
|
Witam wszystkich od niedawna jestem posiadaczem ktm 950 SM.
I oczywiście pierwsze co chce zmienić to olej . Widziałem na YT całą procedurę i że oprócz filtra są 2 sitka które na filmie zostały wyczyszczone a nie wymienione ( może należy wymienić ?) wymienione zostały tylko uszczelki ( może ktoś wie co to za uszczelki ?) Jest coś jeszcze na co powinienem zwrócić uwage ?
2 pytanie mam jaki olej polecacie do lc8 , obecnie jest castrol power 1 racing 10w50 lać go dalej czy zmienić ? myślałem o motul 7100 10w60
w opisie zalecany dla ktm tylko czy dla lc8 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:20, 20 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Witam
Co do filtrów siatkowych to wystarczy wyczyścić. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że wymiana uszczelek zwykle nie jest konieczna. Warto zwrócić uwagę na filtr oleju to znaczy nie kupować jakiegoś najtańszego - bo jest to dość ważny element.
D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:40, 20 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
A co do oleju do oba się nadają, ten drugi wydaje się lepszy. Wiadomo podstawa to pełny syntetyk i norma JASO MA.
Dobry olej do tego silnika robi motorex o ile się nie mylę to taki teraz zaleca fabryka. Ja ostatnio śmigam na shellu 15w50.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukopr
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Otwock
|
Wysłany: Nie 12:09, 17 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ja radzę zwrócić uwagę na sitko w zbiorniku oleju, jak jest już stare to lubi sączyć się olej przez wygnieciony ornig na brzegu filtra, najlepiej za każdym razem zainwestować w nowe dla swietego spokoju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sobek1985
Dołączył: 03 Lis 2010
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 21:16, 17 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
10w60 power synt motorexa poleca KTM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robur
Dołączył: 10 Paź 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: Wto 21:09, 13 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Co ile km wymieniamy olej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
danielmktm
Dołączył: 13 Kwi 2018
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:54, 15 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Polecam 7100 10w60 albo MOTUL 300V 15W50. Przy pierwszym skrzynia ładniej pracuje moim zdaniem. 300V chyba lepiej zachowuje właściwości w wysokich temperaturach pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 16:47, 15 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
to co poleca ktm traktujemy z przymrużeniem oka, maja umowę z motorexem to go promują. Ja leje tylko motula 5100 semisyntetic do wszystkich koników w mojej stajni. Pachnie fajnie i silniki sa zadowolone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 17:59, 15 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
haha a pojęcia o olejach nie masz zadnego mozna zalać nawet gorszy olej - ale po co ? chyba ze ktos podchodzi do tematu - że ma jeździc minimalnie niskim kosztem, jak ktos dba o moto powinien zalać syntetyka - najlepiej wszystko na tym pracuje i najdłuzej pożyje
chyba ze ktos mocno amatorsko jeździ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 18:57, 15 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | haha a pojęcia o olejach nie masz zadnego mozna zalać nawet gorszy olej - ale po co ? chyba ze ktos podchodzi do tematu - że ma jeździc minimalnie niskim kosztem, jak ktos dba o moto powinien zalać syntetyka - najlepiej wszystko na tym pracuje i najdłuzej pożyje
|
kompletna bzdura,
pokazałeś nam właśnie że to ty nie masz pojęcia. Motur to nie samochód.
Pojeździsz trochę dłużej to się przekonasz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motif dnia Nie 19:00, 15 Kwi 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 19:14, 15 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
uzasadnij swoją wypowiedź bo póki co mocno teoretyzujesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 19:46, 15 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
motif napisał: |
Motur to nie samochód.
|
Z tym to się kompletnie nie zgodze. To nie simson, który spasowany jest z dokładnością do jednego 'centymetra'. Elementy naszych silników poddane są dużo większym obciążeniom niż zwykłe samochody.
Co nie zmienia faktu, że do samochodu też trzeba lać dobry olej i przede wszystkim zmieniać na czas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19:44, 16 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
Jeżeli chodzi o oleje do pojazdów to dziedzina na której najczęściej się ludzi robi w konia, a wiekszość się nabiera bo jak już wydali grubą kasę na samochód czy motocykl to co będą oszczędzać na drobiazgach. Sęk w tym, że te "drobiazgi" zbierają się w dużą kwotę szybko. Srasz pieniędzmi to zmieniaj olej za często i kupuj najdroższe syntetyki.
Jeżdże 30 lat na takich i takich i do motocykla nie wleje nigdy full syntetic,
w samochodzie wlewam full tylko dlatego że serwisowe okresy mam np w moim VW co 30 tys km. Tyle mineralny czy semi by nie wytrzymał prawdopodobnie,
jedyna wyższość full synth ale w moto i tak się zmienia o wiele częściej więc bez znaczenia. Poczytaj o olejachm, ich właściwościach i ich trwałościach, nie mam czasu na takie jałowe dyskusje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:09, 16 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
no własnie czytałem, byłem na szkoleniach, z fizycznego punktu widzenia nie ma krzty racji w tym co mówisz
oleje są tym lepsze o ile maja dłuzsze i lepiej poukładane i mocniejsze łancuchy węglowodorowe - oleje mineralne maja syfiaste krótkie łancuchy, pólstyntetyki to oleje czesciowo mineralne - i tutaj najwiecej ludzi jest robionych w konia bo wiekszosc półsyntetyków to w wiekszosci oleje mineralne, zeby nie było lepiej to syntetyki tez nie sa czesto 100% syntetyczne, maja czesto opis 100% dodatków syntetycznych, dlatego tu warto brać tylko sprawdzone marki i dobre oliwy. ale takie oleje maja znacznie kilkadziesiat razy bardziej odporne oleje na ścinanie, na termike, wiec nadal nie widze w twojej wypowiedzi nic sensownego, to że jexdzisz 30 lat i sie nic nie dzieje to zasługa tego że inzynierowie sie postarali i nawet na kiepskich oliwach pojazdy potrafią długo jeździc po 2 uzywasz sprzetu amatorsko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 20:39, 16 Kwi 2018 Temat postu: |
|
|
jak pisałem, wydaje ci sie że wiesz lepiej to płać dalej Exxonowi haracz.
Nie rozumiesz tylko że te różnice o których piszesz nie mają najmniejszego znaczenia jak wymieniasz olej co 15 godzin i nie katujesz go w 40 stopniach non stop... a 99% pojazdów jeździ "amatorsko" więc o czym my mówimy? Swoja droga w rajdach to tez bzdura bo tam sie zmienia codziennie albo po każdym odcinku, olej sie nawet nie zdąrzy zabawić. Poczytaj analizy olejów tuż po zmianie, ciekawa lektura
Sorry ale te szkolenia firmowe są guzik warte, teorertyzowanie sponsorowane przez firmy olejowe które chca sprzedac jak najwiecej i jak najdrożej. Taka prawda i tylr na ten temat.
Z rekomendacji ktma to sie można uśmiać nieźle: "use only motorex oil"
a na tym samym silniku huskvarny "use only bel-ray oil"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|