|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal2008
Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 8:55, 23 Wrz 2024 Temat postu: Zakup KTMa Adventure 790/890 standard |
|
|
Cześć,
zastanawiam się nad zakupem 790/890 adv w standardowej wersji ze wskazaniem bardziej na 890. Naczytać się o tych motocyklach moża sporo i to w dużej mierze złego (jakość wykonania, wałki, smarowanie itd.)... potwierdzacie to jako użytkownicy?
obecnie jeżdżę na golasie (honda hornet 600 2010r). na asfalcie bajka, ale coraz częściej zdarzają mi się "łączniki" w postaci dróg żwirowych, dziurawych asfaltów itd. Taka jazda na obecnym moto odbiera przyjemność, nie mówiąc jak jadę w tej sytuacji z plecakiem. Jak jestem sam i napotkam na żwirówkę to zdarza się że zawracam, bo po prostu nie chce mi się przez to tłuc.
Wytypowałem kilka motocykli, które biorę pod uwagę:
1. KTM 890 Adventure S 2021-2022
2. KTM 790 Adventure S 2019-2020
3. Tracer 900 - to był pierwszy wybór, ale jest to typowo motocykl szosowy,
4. Tiger 800 2018 (model z ledową lampą) wersja XCA koła szprychowe 21/17
5. Tiger 800 2018 wersja XRT wersja drogowa koła odlewane 19/17
Wydaje mi się, że najwięcej zabawy da KTM z możliwościami terenowymi, Tracer też jest fajnym moto, ale typowo szosowym, Tiger trochę ciężki na moje oko jak dla mnie i słaby jeżeli chodzi o moc.
Dodatkowo ciekawi mnie jak zachowuje się motocykl na asfalcie z kołami takie jak ma KTM 21/18 czy też tiger? czy przednie duże koło ogranicza trochę frajdę z jazd po asfalcie na zakrętach? dlatego właśni tiger występuj w dwóch wersjach i posiada różne koła z przodu...
Zależy mi na tym, aby moto dobrze latało po asfalcie, dawało frajdę i zabawę z jazdy po asfalcie, a dodatkowo miało podstawowe właściwości i możliwość terenowe, aby przejechać dziurawe drogi czy też boczne drogi żwirowe. Nie ukrywam też że patrzę na wagę motocykla...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 9:19, 23 Wrz 2024 Temat postu: |
|
|
jak hornet bajka to kazdy ktm to bedzie kosmos ;P
tracer to najgorszy wybór z tych wszystkich, moto ma kiepskie zawieszenie, ogólnie te japonczyki to parodia w stosunku do europy dla listonoszy swietne moto, ale podobnie ( bez urazy ) hornet, to moto dobre, nie psujace sie ale bez zadnego szału, bez zadnej finezji. triumph to juz ciekawsza opcja, tylko ciezko bedzie szukac pochwał dla triumpha na forum ktma
21 nie ograniczy w zadnym stopniu zabawy, te sprzęty sie fajnie prowadza, ktm 1290 ma z przodu w niektórych wersjach 21 i da sie tym na prawde poskłądac w zakretach i szybko jechac, problem robi sie na autostradzie, z kuframi, przód zaczyna myszkować przy wiekszych predkosciach
z tych wszystkich ktm bedzie najwygodniejszy, ma nisko srodek ciezkosci, sucha waga tu nie ma znaczenia bo te moto bedzie sie prowadziło 10X lepiej niz hornet,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal2008
Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:24, 23 Wrz 2024 Temat postu: |
|
|
no ja wiem, że na forum KTMa będzie ciężko o opinie miałem LC4 640 2004 supermoto
tak hornet jest prosty bez finezji i zawsze działa a jak z wymienionymi przeze mnie ktm-ami zawsze działają?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal2008
Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 10:12, 23 Wrz 2024 Temat postu: |
|
|
kolejna kwestia odnośnie 890 S,
- czy przy tych obręczach można stosować opony bez dętkowe?
- jesteście w stanie określić ceny 890S z rocznika 2021-2022? wiem, że pytanie takie "dziwne", ale jak ktoś siedzi w temacie to może coś podpowie. Na niemieckich stronach można znaleźć egzemplarze od prywatnych ludzi po ok. 9 k euro z ori kuframi bocznymi z odblokowanym quickshifterem itd. u nas raz, że na obecną chwilę bardzo mało jest tych sprzętów i ceny tez spory rozstrzał 41-49... oczywiście rocznik 21-22..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 10:26, 23 Wrz 2024 Temat postu: |
|
|
nie, jak to wszystkie nowe motocykle bywa róznie, troche losowo, na pewno warto wziac fure z dobrego źródła, swiezy włąsciciel, salon polska. te sciagane biciuchy da sie teraz relatywnie tanio naprawic, ale czasami naprawiane sa w kiepskich warunkach, albo cos zostało pominiete, a nowe motocykle maja niektóre elementy dosc delikatne - np czujniki żyroskopowe i potem potrafi cos głupiec, zdiagnozować co padło jest dosc trudno i takie moto nie bardzo cieszy uzytkownika
ktm ma opony bezdętkowe nawet w R na szprychowych kołąch
co do cen nie pomoge niestety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 315
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:47, 27 Wrz 2024 Temat postu: |
|
|
Co do 790 to odpuściłbym ze względu na wałki.
Jeśli chcesz to mam 890R z 2021 za jakieś 42k zł. Motocykl po pełnym serwisie. Ja mam 24tys. km i wałki jak nowe. Ogólnie sam KTM stwierdził, że wada wałków nie dotyczy 890 po 2021r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 13:22, 27 Wrz 2024 Temat postu: |
|
|
niestety dotyczy równiez 890, ale pare rzeczy poprawili i uszkodzenia zdarzaja sie znacznie rzadziej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal2008
Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:27, 03 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
lukasz_vip napisał: | Co do 790 to odpuściłbym ze względu na wałki.
Jeśli chcesz to mam 890R z 2021 za jakieś 42k zł. Motocykl po pełnym serwisie. Ja mam 24tys. km i wałki jak nowe. Ogólnie sam KTM stwierdził, że wada wałków nie dotyczy 890 po 2021r. |
dzięki, interesuje mnie podstawowa wersja, i tak na razie musze sprzedać swojego bolida :O
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukasz_vip
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 315
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 7:42, 03 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | niestety dotyczy równiez 890, ale pare rzeczy poprawili i uszkodzenia zdarzaja sie znacznie rzadziej |
Dokładnie. Jak przejrzy się grupę na FB to 90% to 790. 890/900 to było kilka pojedyńczych przypadków. Moja i kolegi mają ponad 20k km i wałki jak nowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 7:43, 04 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
U mnie też 18 tys km i wałki lux.
Rozmawiałem z mechanikiem który mi tam zaglądał a specjalizuje się tylko w KTM ach i powiedział że nie widział 890 z uszkodzonymi wałkami.
A rozmawiałem z właścicielem 890 z przebiegiem pod 50 tys km i też wałki OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal2008
Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:37, 08 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
na grupie FB to chyba mają bzika na punkcie tych wałków, jakiś problem lub ktoś się chwali nowym zakupem od razu linki do grup poświęconych wałkom... i twierdzenie, że sypią się w 890 tak samo jak 790 :O
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal2008
Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 6:56, 16 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
- jak jest z blokowaniem tego moto? tzn. widzę ogłoszenia z mocą 95PS jak wygląda odblokwanie moto do pełnej mocy?
- wersja R ma inny kąt główki ramy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 9:17, 16 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
motocykle były w 3 specyfikacjach - w pełni odblokowany, zablokowany i wersja L, wersji L podobno nie da sie odblokować na pełną moc bo ma konstrukcjyjnie inny silnik - nie weryfikowałem, wystarczy wejsc w katalog czesci porównac np numer katalogowy wałków czy wtryskiwaczy, ale da sie do niej wgrac odblokowana moc i jeździ to porównywalnie, wersja zablokowana ale bez "L" wgrywasz mape i masz tyle co wersja odblokowana
z kątem głowki ramy nie odpowiem - ale w instrukcji uzytkownika na pewno są te dane, mozna porównać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal2008
Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:07, 16 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
no to dzięki za info,
jak rozpoznać wersję L? i w ogóle w jakim celu była ta wersja L?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Michal2008 dnia Śro 10:09, 16 Paź 2024, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 12:59, 16 Paź 2024 Temat postu: |
|
|
na niektóre rynki motocykle z odpowiednia pojemnoscia/moca maja nizsze ubezpieczenia np. wiem ze takie rtestrykcje sa np w szwajcarii.
najlepiej motocykl sprawdzic po numerze vin w systemie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|