Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zakup KTMa Adventure 790/890 standard
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal2008




Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 8:55, 23 Wrz 2024    Temat postu: Zakup KTMa Adventure 790/890 standard

Cześć,

zastanawiam się nad zakupem 790/890 adv w standardowej wersji ze wskazaniem bardziej na 890. Naczytać się o tych motocyklach moża sporo i to w dużej mierze złego (jakość wykonania, wałki, smarowanie itd.)... potwierdzacie to jako użytkownicy?

obecnie jeżdżę na golasie (honda hornet 600 2010r). na asfalcie bajka, ale coraz częściej zdarzają mi się "łączniki" w postaci dróg żwirowych, dziurawych asfaltów itd. Taka jazda na obecnym moto odbiera przyjemność, nie mówiąc jak jadę w tej sytuacji z plecakiem. Jak jestem sam i napotkam na żwirówkę to zdarza się że zawracam, bo po prostu nie chce mi się przez to tłuc.

Wytypowałem kilka motocykli, które biorę pod uwagę:

1. KTM 890 Adventure S 2021-2022
2. KTM 790 Adventure S 2019-2020
3. Tracer 900 - to był pierwszy wybór, ale jest to typowo motocykl szosowy,
4. Tiger 800 2018 (model z ledową lampą) wersja XCA koła szprychowe 21/17
5. Tiger 800 2018 wersja XRT wersja drogowa koła odlewane 19/17

Wydaje mi się, że najwięcej zabawy da KTM z możliwościami terenowymi, Tracer też jest fajnym moto, ale typowo szosowym, Tiger trochę ciężki na moje oko jak dla mnie i słaby jeżeli chodzi o moc.

Dodatkowo ciekawi mnie jak zachowuje się motocykl na asfalcie z kołami takie jak ma KTM 21/18 czy też tiger? czy przednie duże koło ogranicza trochę frajdę z jazd po asfalcie na zakrętach? dlatego właśni tiger występuj w dwóch wersjach i posiada różne koła z przodu...

Zależy mi na tym, aby moto dobrze latało po asfalcie, dawało frajdę i zabawę z jazdy po asfalcie, a dodatkowo miało podstawowe właściwości i możliwość terenowe, aby przejechać dziurawe drogi czy też boczne drogi żwirowe. Nie ukrywam też że patrzę na wagę motocykla...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 9:19, 23 Wrz 2024    Temat postu:

jak hornet bajka to kazdy ktm to bedzie kosmos ;P
tracer to najgorszy wybór z tych wszystkich, moto ma kiepskie zawieszenie, ogólnie te japonczyki to parodia w stosunku do europy Very Happy dla listonoszy swietne moto, ale podobnie ( bez urazy ) hornet, to moto dobre, nie psujace sie ale bez zadnego szału, bez zadnej finezji. triumph to juz ciekawsza opcja, tylko ciezko bedzie szukac pochwał dla triumpha na forum ktma Razz

21 nie ograniczy w zadnym stopniu zabawy, te sprzęty sie fajnie prowadza, ktm 1290 ma z przodu w niektórych wersjach 21 i da sie tym na prawde poskłądac w zakretach i szybko jechac, problem robi sie na autostradzie, z kuframi, przód zaczyna myszkować przy wiekszych predkosciach

z tych wszystkich ktm bedzie najwygodniejszy, ma nisko srodek ciezkosci, sucha waga tu nie ma znaczenia bo te moto bedzie sie prowadziło 10X lepiej niz hornet,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal2008




Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:24, 23 Wrz 2024    Temat postu:

no ja wiem, że na forum KTMa będzie ciężko o opinie Smile miałem LC4 640 2004 supermoto Smile

tak hornet jest prosty bez finezji i zawsze działa Smile a jak z wymienionymi przeze mnie ktm-ami zawsze działają?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal2008




Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:12, 23 Wrz 2024    Temat postu:

kolejna kwestia odnośnie 890 S,

- czy przy tych obręczach można stosować opony bez dętkowe?
- jesteście w stanie określić ceny 890S z rocznika 2021-2022? wiem, że pytanie takie "dziwne", ale jak ktoś siedzi w temacie to może coś podpowie. Na niemieckich stronach można znaleźć egzemplarze od prywatnych ludzi po ok. 9 k euro z ori kuframi bocznymi z odblokowanym quickshifterem itd. u nas raz, że na obecną chwilę bardzo mało jest tych sprzętów i ceny tez spory rozstrzał 41-49... oczywiście rocznik 21-22..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 10:26, 23 Wrz 2024    Temat postu:

nie, jak to wszystkie nowe motocykle bywa róznie, troche losowo, na pewno warto wziac fure z dobrego źródła, swiezy włąsciciel, salon polska. te sciagane biciuchy da sie teraz relatywnie tanio naprawic, ale czasami naprawiane sa w kiepskich warunkach, albo cos zostało pominiete, a nowe motocykle maja niektóre elementy dosc delikatne - np czujniki żyroskopowe i potem potrafi cos głupiec, zdiagnozować co padło jest dosc trudno i takie moto nie bardzo cieszy uzytkownika Very Happy

ktm ma opony bezdętkowe nawet w R na szprychowych kołąch

co do cen nie pomoge niestety


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 315
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:47, 27 Wrz 2024    Temat postu:

Co do 790 to odpuściłbym ze względu na wałki.

Jeśli chcesz to mam 890R z 2021 za jakieś 42k zł. Motocykl po pełnym serwisie. Ja mam 24tys. km i wałki jak nowe. Ogólnie sam KTM stwierdził, że wada wałków nie dotyczy 890 po 2021r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 13:22, 27 Wrz 2024    Temat postu:

niestety dotyczy równiez 890, ale pare rzeczy poprawili i uszkodzenia zdarzaja sie znacznie rzadziej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal2008




Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:27, 03 Paź 2024    Temat postu:

lukasz_vip napisał:
Co do 790 to odpuściłbym ze względu na wałki.

Jeśli chcesz to mam 890R z 2021 za jakieś 42k zł. Motocykl po pełnym serwisie. Ja mam 24tys. km i wałki jak nowe. Ogólnie sam KTM stwierdził, że wada wałków nie dotyczy 890 po 2021r.


dzięki, interesuje mnie podstawowa wersja, i tak na razie musze sprzedać swojego bolida :O


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukasz_vip




Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 315
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 7:42, 03 Paź 2024    Temat postu:

henio12323 napisał:
niestety dotyczy równiez 890, ale pare rzeczy poprawili i uszkodzenia zdarzaja sie znacznie rzadziej


Dokładnie. Jak przejrzy się grupę na FB to 90% to 790. 890/900 to było kilka pojedyńczych przypadków. Moja i kolegi mają ponad 20k km i wałki jak nowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 7:43, 04 Paź 2024    Temat postu:

U mnie też 18 tys km i wałki lux.
Rozmawiałem z mechanikiem który mi tam zaglądał a specjalizuje się tylko w KTM ach i powiedział że nie widział 890 z uszkodzonymi wałkami.
A rozmawiałem z właścicielem 890 z przebiegiem pod 50 tys km i też wałki OK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal2008




Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:37, 08 Paź 2024    Temat postu:

na grupie FB to chyba mają bzika na punkcie tych wałków, jakiś problem lub ktoś się chwali nowym zakupem od razu linki do grup poświęconych wałkom... i twierdzenie, że sypią się w 890 tak samo jak 790 :O

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal2008




Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 6:56, 16 Paź 2024    Temat postu:

- jak jest z blokowaniem tego moto? tzn. widzę ogłoszenia z mocą 95PS jak wygląda odblokwanie moto do pełnej mocy?
- wersja R ma inny kąt główki ramy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 9:17, 16 Paź 2024    Temat postu:

motocykle były w 3 specyfikacjach - w pełni odblokowany, zablokowany i wersja L, wersji L podobno nie da sie odblokować na pełną moc bo ma konstrukcjyjnie inny silnik - nie weryfikowałem, wystarczy wejsc w katalog czesci porównac np numer katalogowy wałków czy wtryskiwaczy, ale da sie do niej wgrac odblokowana moc i jeździ to porównywalnie, wersja zablokowana ale bez "L" wgrywasz mape i masz tyle co wersja odblokowana

z kątem głowki ramy nie odpowiem - ale w instrukcji uzytkownika na pewno są te dane, mozna porównać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal2008




Dołączył: 02 Lip 2017
Posty: 27
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:07, 16 Paź 2024    Temat postu:

no to dzięki za info,
jak rozpoznać wersję L? i w ogóle w jakim celu była ta wersja L?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michal2008 dnia Śro 10:09, 16 Paź 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13862
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 12:59, 16 Paź 2024    Temat postu:

na niektóre rynki motocykle z odpowiednia pojemnoscia/moca maja nizsze ubezpieczenia np. wiem ze takie rtestrykcje sa np w szwajcarii.
najlepiej motocykl sprawdzic po numerze vin w systemie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> LC8 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin