Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

2T - tylko dla prosów ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rordengold




Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 13:23, 22 Kwi 2016    Temat postu: 2T - tylko dla prosów ?

Cześć Smile

Od dawien dawna jest spór, czy łatwiej jeździ się 2T, czy 4T. Z czego zauważyłem, to zawodnicy ze skali światowej ( Taddy, Graham ) usiadają tylko 2T i to duże pojemności. Słyszałem również dużo opinii, że aby jeździć na 2 suwach, potrzebna jest kupa wprawy i treningu,( nawet na takim exc 125 ) aby jechał tak jak my chcemy, a nie jak on chce.
Podsumowując moje pytanie, czy 2T jest dla " lepszych " riderów i jeździ nim się o wiele trudniej niż 4T ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rordengold dnia Pią 13:24, 22 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DjLeonn




Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SJZ

PostWysłany: Pią 14:01, 22 Kwi 2016    Temat postu:

Jeździłem rok z hakiem na wr250f 4T, przesiadłem się na 300 2T, dramatu nie ma, co prawda jest 2x mocniejszy od Yamahy ale świetne się mi jeździ Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 14:22, 22 Kwi 2016    Temat postu:

zobacz na wyniki MS w Enduro, albo GNCC tam już takiej dominacji 2T nie ma jak w Extreme Enduro,
nie można powiedzieć że 2T jest dla pro a 4T dla leszczy, w niektórych rzeczach lepiej jest na 4T a w niektórych na 2T, a wybór moto to sprawa preferencji i wymogów terenu,

jak juz masz podstawy jazdy, i w miarę ogarniasz sprzęgło/gaz/hamulec to na 2t też sobie poradzisz, to nie jest jakiś kosmos którego nie da się opanować.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Pią 14:23, 22 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Pią 15:11, 22 Kwi 2016    Temat postu:

Mam nadzieję, że nikt mnie nie zlinczuje za to co napiszę Wink
Najbardziej wymagającym moto dla kierowcy aby szybko jechać na torze są małe 2t np. 125. Źle zredukujesz w winklu i już się traci czas, trzeba go trzymać na wysokich obrotach żeby w miarę jechał.

Najbardziej wymagającym moto od mechanika/sponsora są małe 4t np. SXF 250, KXF 250 (przynajmniej w miarę nowe roczniki gdzie interwały serwisowe zaczynają byc podobne do tych z 2t).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 15:22, 22 Kwi 2016    Temat postu:

ja sie podepne do kristofa - kazdy wybiera to co woli.

4T ma sporo zalet, jest duzo bardziej przewidywalny, ja w swoim 525 wiedziałem ze dam tyle i tyle gazu to moto zrobi dokładnie to co chce, w 2T wystarczy ze sie odrobinke lepiej wkkręci albo gorzej i juz nie zrobi nic albo pozamiata tyłkiem ;D co nie znaczy że jest tylko dla dobrych kierowców. 2T ma tą zalete że jak ktos sie uczy jeździc to mozna sprawić że dół jest mocno słaby, i nie bedzie problemu jak ktos drgnie za mocno gazem, no i sama waga nizsza co tez jest na plus.

akurat błazusiak ( jarvis w sumie też ) smigaja zarówno na 2T i jak i 4T. zalezy wszystko od tego gdzie jadą i co im dadzą sponsorzy tak na prawde.

jedyne co moge powiedziec - 4T jeździło mi sie przyjemnie, bo po prostu był przyjemny 2T jest bardziej dziki, ale duzo fajniej lata mi sie mocno techniczne rzeczy - stad moze wrażenie że 2T jest dla kogos bardziej ogarnietego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przym




Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin (Mazowieckie)

PostWysłany: Pią 22:36, 22 Kwi 2016    Temat postu:

A nowe 300 2T mają podobną charakterystykę do 4T w sensie takim że równo oddają moc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 7:54, 23 Kwi 2016    Temat postu:

podobno ;D

nie no smigałem troche exc 125 - te moto ciągnie tylko z góry, fakt tez ze stary rocznik, nowsze też całkiem inaczej idą. i nie chodzi tu tylko o 300tke.

moją 300tką da sie cos z dołu powalczyć, "strzelić" mocą na koło ito. ale w 4T zwłaszcza 525 czuć było tą moc duzo lepiej i przewidywalniej.

np duzo widać jak uzywa sie 2T do superenduro, pierwsze moje jazdy po belkach to była tragedia Very Happy nie mogłem nic przeskoczyć, nie mogłem koła poderwać w ogóle, na 525 to mogłem uniesc koło praktycznie na dowolną zaplanowaną wysokosc ;P 2T mi zawsze zmuliło - po prostu złą miałem technike, troche ogarnałem jak oddaje moc 2T, i wiem że tak czy siak trzeba mu dac po obrotach jak chcesz poderwać koło - wiec teraz robie wszystko co chce, ale to nie jest charakterystyka jak w 4t Very Happy

no i z równoscią mocy no nie powiem zeby miała jakos dzikie naloty oddawania mocy, ale do 4T brakuje troche płynnosci Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PreSS




Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Sob 8:20, 23 Kwi 2016    Temat postu:

ja osobiście latam na exc 125 i rzeczywiscie na początku schodzi trochę czasu, zeby wyczuć moment w którym mamy taką moc jaką chcemy ( dokładnie tak jak wspomnial henio, belki i inne przeszkody na poczatku bardzo ciezko wyczuć, ale jak juz ogarnie sie ile manety odkręcić i na jakich obrotach moc jest najlepsza, to wszystko wychodzi pieknie). Moze dlatego wlasnie,duzo osob uwaza, ze na 2T jezdzi sie duzo ciężej, bo po prostu ciężej wyczuć moc.
Co do jazdy, lekkość jest ogromnym plusem, wszystkie techniczne odcinki, jakies skoki podjazdy, kamienie itp, pokonuje sie bez problemu, jedynie na przelotowkach jest troche ciężej, bo jednak trzeba caly czas wkrecac na obroty i po pewnym czasie staje sie to męczące. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 9:51, 23 Kwi 2016    Temat postu:

to ja jeszcze dodam co ostatnio zauwazyłem ;D

jak sie goni na przelotach na stojaka, to w 4T mogłem jechac i jechać w ogóle sie nie męczyłem, a w 2T cały czas musze nogami sciskać, i rękami mocn otrzymać kiere zeby nie zleciec Very Happy tak jakby moto bardziej chciało sciągnąc z motocykla ;D i to nawet jak sie jednostajnie goni gazem. nie miał ktos z was podobnego odczucia po przesiadce na 2T ? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamiloz




Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 10:16, 23 Kwi 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
to ja jeszcze dodam co ostatnio zauwazyłem ;D

jak sie goni na przelotach na stojaka, to w 4T mogłem jechac i jechać w ogóle sie nie męczyłem, a w 2T cały czas musze nogami sciskać, i rękami mocn otrzymać kiere zeby nie zleciec Very Happy tak jakby moto bardziej chciało sciągnąc z motocykla ;D i to nawet jak sie jednostajnie goni gazem. nie miał ktos z was podobnego odczucia po przesiadce na 2T ? Very Happy


Nie jeździłem nigdy na 4t, ale czysto teoretycznie sprawę biorąć to chyba summa summarum wszystkich cech szczególnych 4t i 2t. No bo 4t nieco ciezsze, moc oddaje bardziej liniowo, wiecej czesci obr. w sil. co sprawia, ze moto wydaje się być cięższe vs. lekkość, charakterystyka 2t i uczucie, że lecisz doładowanym rowerem z silnikiem od piły mechanicznej. To tak jakby porównać jazdę na słoniu - stabilnie ale zapierd**a, a na jakimś guźcu Very Happy

Dobra, poniosło mnie z tą filozofią xd

Edit:
Wydaję mi się po prostu, że to stricte kwestia odczuć, zmysłów jak czuje się kierowca prowadząc dany sprzęt, niż faktyczne jakieś pomierzone dane co łatwiejsze/trudniejsze do jazdy. Nie kończący się temat 4t i 2t Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kamiloz dnia Sob 10:19, 23 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 11:22, 23 Kwi 2016    Temat postu:

hehe raczej nie bo miałem 525 które wydawało mi sie mocniejsze, a przynajmniej szło jak lokomotywa, jak juz myslałem że jade na odcinie miałem pod reką jeszcze trocge gazu ;P ale po prostu cisne jednostajnie gazem 50 km /h to jakby 2T mnie męczyło, a 4T nie ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Sob 11:57, 23 Kwi 2016    Temat postu:

W 2t nie jeździ się jednostajnym gazem Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 11:58, 23 Kwi 2016    Temat postu:

4t na przelotówkach i chyba ogólnie na wyższych prędkościach jest o niebo lepszy od 2t.
1. Nie wibruje tak bardzo.
2. Nie wymaga połączenia z cysterną.
3. Ma dłuższe biegi, przez co jedziemy na niższych obrotach ( w sumie konsekwencja 1 i 2)
Dodatkowo w swojej secie na ostatnim biegu tylko w niższych partiach obrotów mogę trzymać jednostajnie gaz. W pewnym momencie zaczyna szarpać, jest to moment otwarcia zaworu wydechowego.
Ogólnie rzecz biorąc ch.. sprawa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:57, 23 Kwi 2016    Temat postu:

amek721 napisał:
1. Nie wibruje tak bardzo.


Dokładnie podpisuję się pod tym Razz Przejechałem się EXC 250 04 kumpla i w porównianiu do mojego rfs 400 te wibracje są strasznie mocne. na pewno się to odbija w stronę komfortu i nie tylko, a może to tylko kwestia przyzwyczajenia. Momentami to buty drżały :p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łodzianin




Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 0:33, 24 Kwi 2016    Temat postu:

Z mojego skromnego doświadczenia (miałem okazję ujeżdżać tylko 3 cztero-takty) to jeździło mi się nimi jak czołgami- ciężko, nie skręca, ale szedł do przodu równo stanowczo Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin