|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fat
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 12:56, 30 Maj 2014 Temat postu: Beta RR 350 / 400 / 450... |
|
|
Witam.
Tak sobie przeglądam czasem ogłoszenia i trafiłem na motocykle Bety. Świeże roczniki (2011-2012 i w górę) można bez kłopotu kupić wyraźnie taniej, niż porównywalne modele KTM/Husaberg. Ale co dalej? Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi sprzętami? Jak wygląda kwestia serwisu, dostępności części, trwałości itp. itd.? Kiedyś w Betach stosowali silniki RFS, ale ten nowy to już chyba ich konstrukcja (choć wizualnie nawet podobny do KTM). W oko wpadła mi zwłaszcza 350 lub 400 4T...
pzdr,
Fat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 22:17, 30 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
nietypowe motocykle są czasem fajne, fajne wyposażenie, fajne dodatki, fajnie sie prowadzą.... ale jak przyjdzie cokolwiek przy nich zrobic, raz że mogą byc mało ergonomiczne, a bety z tego słyną że żeby cokolwiek sensownego zrobic trzeba pół motocykla rozbierac 15stoma kluczami, a nie jak w ktmie 3 kluczami robisz generalke silnika 2 sprawa to dostep do częsci, w ktmie masz na zamówienie w ciągu kilku dni praktycznie kazdą rzecz a w becie - trzxeba czasem tygodniami czekac jak cos nietypowego padnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 14:44, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Też mnie nachodzi myśl na Betę... Silnik RFS przekonuje trwałością.
Osprzęt pewnie zamienny z innych motocykli - hamulce,sprzęgło itd.
Może gorzej być z naprawą zawieszenia,tj. zestawy naprawczy typu wahacz,lagi,ślizgi itp.
Ale ciągnie mnie do czegoś innego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 16:04, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jak kogoś ciągnie do wynalazków i egzotyków to lepiej zdecydować się na GasGas. Te Bety, na żywo, prezentują się bardzo "rzemieślniczo".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Pon 21:00, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
KNKS napisał: | Te Bety, na żywo, prezentują się bardzo "rzemieślniczo". |
zajebiście spodobało mi się to określenie cepelia też by pasowało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:13, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
KNKS napisał: | Jak kogoś ciągnie do wynalazków i egzotyków to lepiej zdecydować się na GasGas. Te Bety, na żywo, prezentują się bardzo "rzemieślniczo". |
Nie bronię bety ale Gas też tak wygląda.. ciekawe jak sie spisuje TM..
350 idzie ladnie
https://www.youtube.com/watch?v=YgsDKn709xE
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawel dnia Pon 22:24, 07 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 2:37, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Chłopaki z supermoto jeżdżą na najnowszych TM-ach.
Nie ma szybszych 450 ale jakość wykonania tragedia. Plastiki to się podobną żadne nie schodzą nie mówiąc już o otworach mocujących.
Części do niego nie kupisz w sklepie off road.
Dedykowane tarcze hamulcowe, napęd. Wszystko musisz kupować TM-a u dealera ponieważ nie ma zamienników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 5:08, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
KNKS napisał: | Te Bety, na żywo, prezentują się bardzo "rzemieślniczo". |
Za mało czasu miałem aby porównać do KTM'a ale ogólnie nie zauważyłem tego "rzemiosła". A reszta wyjdzie podczas użytkowania.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KozioŁ
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łomża
|
Wysłany: Śro 11:21, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Zapek kupiłeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 11:25, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
KozioŁ napisał: | Zapek kupiłeś? |
Tak. Lubię coś innego (tak jak kiedyś Madurę GV 1200,Garbusa,Zaporożce i motocykl SAM z silnikiem Zaporożca ).
Do endurzenia będzie bajka.
Silnik RFS 400.
Reszta całkiem fajna.
Parę drobiazgów do zrobienia - jak przy każdym moto które jeździ.
Poza tym mam swoje "widzimisie" jak ma wyglądać
Syn się cieszy bo 2 rumaki chwilowo w garażu ...
Więcej może po weekendzie jak potestuję.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zapek dnia Śro 11:27, 09 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:48, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Zapek - silnik jest w 100% taki sam jak w EXC 400 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zapek
Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Śro 17:22, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
W 99% bo na pokrywach ma logo Beta
Reszta identyczna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gotaddy111
Gość
|
Wysłany: Pon 13:33, 16 Lis 2015 Temat postu: beta 400 450 RFS |
|
|
Beta naprawdę dobry sprzęt!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gotaddy111
Gość
|
Wysłany: Pon 14:14, 16 Lis 2015 Temat postu: Beta 400 525 RFS |
|
|
Miałem kiedyś tą BETĘ z silnikiem 400, tym samym który użyty jest w KTM czyli RFS dzięki któremu KTM EXC 400 został najlepszym motocyklem enduro w prestiżowym teście masterenduro, a beta z silnikiem 525 wyprzedziła nawet KTMa w tym teście. BETA to motocykl z bardzo dobrymi podzespołami. Zaciski i pompa NISSIN, a u KTM brembo + magura, która non stop ma problemy z poceniem się, felgi EXCEL, kierownica RENTHAL, zawieszenie w pełni regulowane, czym KTM może się pochwalić tylko w wersji SX. Silnik RFS i gaźnik KEIHIN identyczny wprost z KTM, z tym, że wyjęcie gaźnika w Becie o wiele prostsze ( bardziej elastyczny airbox i możliwość wyjęcia do góry) za to trudniej dostępny filtr powietrza, ale ma to swoje plusy, bo w swoim KTM zgubiłem kiedyś boczek od airboxu - jest on tylko wciskany. Także to co najważniejsze, czyli części do silnika zamawiamy u KTM, a reszta jak uszczelniacze, łożyska, napęd bez problemu można dobrać gdziekolwiek, choć w Polsce jest przedstawiciel chyba w Myślenicach. Ale nie jestem pewien bo nic nie chciało sie popsuć poza uszczelnieniami silnika, więc nie szukałem. Firma BETA mając ogromne doświadczenie w trialu chciała zabłysnąć nowym enduro na świecie i w 2005r. upakowali do swojego motocykla wszystko co było najlepsze w tamtych latach na rynku, czyli silnik rfs itp. Dzięki temu do dziś BETA utrzymuje się na rynku, choć nie wiem jak się mają ich własne jednostki montowane od 2009r. Ciekawostka - gdy pierwszy raz zająłem pozycję za sterami BETY miałem wrażenie, że jest sporo lżejsza niż KTM, choć według specyfikacji wagi są podobne, to BECIE bliżej do wyczynowej np. CRF czy YZF 450 niż do EXC, jest wyższa kierownica jakby wyżej w pułkach ( w KTMie musiałem użyć podwyższenia) fabryczne przełożenia w KTM 15/45 a w BECIE 14/45. To wszystko sprawia, że BETĄ jeździło mi się po prostu lepiej. KTM ma jednak swój wyrobiony prestiż, zresztą w dużej mierze dzięki Tadkowi Błażusiakowi. Jednak gdybym miał znów kupować to napewno wolałbym ładną BETĘ niż zmęczonego KTMa i na pierwszym miejscu zwróciłbym swoją uwagę na stan urządzenia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sorek
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:30, 17 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | Wszystko musisz kupować TM-a u dealera ponieważ nie ma zamienników. |
ale ceny części są bardzo przystępne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|