Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ciekawostki/nowosci KTM

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 18:19, 01 Paź 2018    Temat postu: ciekawostki/nowosci KTM

wrzucam taki ogólny temat KTMa, mozna dopisywać jak ktos ma ciekawe spostrzeżenia albo wie o jakiś nowosciach w KTM, wypowiedzi nic nie wnoszące bede kasował żeby temat był maksymalnie mały


zaczne od nowosci - do KTM SX w 2T przynajmniej 2019 dorzucają fajne podstawki boczne ( te do osi tylnego koła ) do exc akurat podstawka sie nie sprawdzi bo jest inna srednica i brak otworu ( chyba ze by sie cos poprzerabialo ) ale w podstawce jest od razu funkcja blokady transportowej na przyczepke ( rozpórka meidzy koło a błotnik ) i bardzo fajnie wyprofilowana z zatrzaskami na lage - wiec sie nigdy nie zgubi i sie łatwo montuje nadnaich wrzuce foto


drugi bajer jaki jest z nowosci do KTMa gdyby ktos szukał osłon silnika - to z acerbisa są ( i mam dostepne ) osłony na pokrywy - ale inne niz do tej pory, osłaniaja całe pokrywy, cenowo tez całkiem spoko bo chyba 150-170 zł komplet - i tez foto na dniach dorzuce


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ciernik




Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mazowieckie

PostWysłany: Pon 19:29, 01 Paź 2018    Temat postu:

Z moich spostrzeżeń 2017+
W 450-500 nie ma już "dziurki" przelewowej pompy wody.
Znaczy tyle, że jak siądzie uszczelniacz, to płyn nie pokaże się w dziurce, tylko wymiesza się z olejem.
Co dalej znaczy tyle, że taki uszczelniacz wypadałoby wymieniać profilaktycznie, a nie jak w starych modelach, aż zacznie lecieć dziurką Smile
Znam przypadek zatarcia silnika przez takie coś (nie ktm Smile )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 9:43, 02 Paź 2018    Temat postu:

a ja jeszcze dorzuce info dla posiadaczy starszych ktmów - jest dostepny mikrofiltr papierowy ( ta rolka papieru biała ) wycofali z KTMa ale juz wróciła i jest dostepna

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 16:28, 02 Paź 2018    Temat postu:

a moja taka ciekawostka
jak ktoś potrzebuje większą stopkę (samą przykręcaną końcówkę) hamulca to z 450/500 EXCF jest większa niż w 250/350 EXCF


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik81




Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Wto 19:38, 02 Paź 2018    Temat postu:

Mówisz o tej stopce nieszczesnej hamulca w 17+? To cenne info

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 21:10, 02 Paź 2018    Temat postu:

Dominik81 napisał:
Mówisz o tej stopce nieszczesnej hamulca w 17+? To cenne info

tak
ja u siebie wymieniłem na tą z 450 , jest jakies 5 mm szersza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dominik81




Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Wto 21:39, 02 Paź 2018    Temat postu:

No to już aplikuje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Śro 21:26, 03 Paź 2018    Temat postu:

Może nie będzie to ciekawostka związana z najnowszymi KTMami ale wiele osób jeszcze jeździ na takich modelach.

Kilka razy spotkałem się na forum z pytaniami dotyczącymi przeróbki silnika 125 na 144/150 (2007-2015) oraz z informacjami, że ktoś coś przerabiał i to nie idzie albo są jakieś problemy.
W przypadku przerabiania silnika konieczna jest wymiana tłoka (54 mm vs 56 mm) cylindra, głowicy, wału i modułu (zawór można łatwo zaadoptować przy pomocy szlifierki/frezarki). 144/150 posiada inne wykorbienie (54,5 mm vs 58,4 mm) - korbowód jest identyczny jak w 125 ale jest osadzony w innym punkcie wału. Przez inne wykorbienie zmieniona jest wysokość cylindra oraz osadzenie głowicy (na zdjęciach macie pokazaną różnicę). Widziałem kilka razy na olxie i alledrogo cylindry przerobione/rozwiercone i opisane że są do 144/150 - to nie zagada tak jak ma a dawanie grubszych podkładek nie pomoże. Ze względu na cylinder konieczne jest zastosowanie dedykowanego modułu (na module z 125 silnik jeździ ale nie tak jak powinien). Konstrukcja głowicy stosowanej w 125/144/150/200 utrudnia jej modyfikację - 125 i 144/150 mają inne wysokości osadzeń - koszt przeróbki głowicy może być porównywalny z zakupem dedykowanej.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 21:28, 03 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin