|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 18:19, 01 Paź 2018 Temat postu: ciekawostki/nowosci KTM |
|
|
wrzucam taki ogólny temat KTMa, mozna dopisywać jak ktos ma ciekawe spostrzeżenia albo wie o jakiś nowosciach w KTM, wypowiedzi nic nie wnoszące bede kasował żeby temat był maksymalnie mały
zaczne od nowosci - do KTM SX w 2T przynajmniej 2019 dorzucają fajne podstawki boczne ( te do osi tylnego koła ) do exc akurat podstawka sie nie sprawdzi bo jest inna srednica i brak otworu ( chyba ze by sie cos poprzerabialo ) ale w podstawce jest od razu funkcja blokady transportowej na przyczepke ( rozpórka meidzy koło a błotnik ) i bardzo fajnie wyprofilowana z zatrzaskami na lage - wiec sie nigdy nie zgubi i sie łatwo montuje nadnaich wrzuce foto
drugi bajer jaki jest z nowosci do KTMa gdyby ktos szukał osłon silnika - to z acerbisa są ( i mam dostepne ) osłony na pokrywy - ale inne niz do tej pory, osłaniaja całe pokrywy, cenowo tez całkiem spoko bo chyba 150-170 zł komplet - i tez foto na dniach dorzuce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciernik
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pon 19:29, 01 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Z moich spostrzeżeń 2017+
W 450-500 nie ma już "dziurki" przelewowej pompy wody.
Znaczy tyle, że jak siądzie uszczelniacz, to płyn nie pokaże się w dziurce, tylko wymiesza się z olejem.
Co dalej znaczy tyle, że taki uszczelniacz wypadałoby wymieniać profilaktycznie, a nie jak w starych modelach, aż zacznie lecieć dziurką
Znam przypadek zatarcia silnika przez takie coś (nie ktm )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13841
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 9:43, 02 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
a ja jeszcze dorzuce info dla posiadaczy starszych ktmów - jest dostepny mikrofiltr papierowy ( ta rolka papieru biała ) wycofali z KTMa ale juz wróciła i jest dostepna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 16:28, 02 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
a moja taka ciekawostka
jak ktoś potrzebuje większą stopkę (samą przykręcaną końcówkę) hamulca to z 450/500 EXCF jest większa niż w 250/350 EXCF
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominik81
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: Wto 19:38, 02 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Mówisz o tej stopce nieszczesnej hamulca w 17+? To cenne info
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 21:10, 02 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Dominik81 napisał: | Mówisz o tej stopce nieszczesnej hamulca w 17+? To cenne info |
tak
ja u siebie wymieniłem na tą z 450 , jest jakies 5 mm szersza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominik81
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: Wto 21:39, 02 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
No to już aplikuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 21:26, 03 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Może nie będzie to ciekawostka związana z najnowszymi KTMami ale wiele osób jeszcze jeździ na takich modelach.
Kilka razy spotkałem się na forum z pytaniami dotyczącymi przeróbki silnika 125 na 144/150 (2007-2015) oraz z informacjami, że ktoś coś przerabiał i to nie idzie albo są jakieś problemy.
W przypadku przerabiania silnika konieczna jest wymiana tłoka (54 mm vs 56 mm) cylindra, głowicy, wału i modułu (zawór można łatwo zaadoptować przy pomocy szlifierki/frezarki). 144/150 posiada inne wykorbienie (54,5 mm vs 58,4 mm) - korbowód jest identyczny jak w 125 ale jest osadzony w innym punkcie wału. Przez inne wykorbienie zmieniona jest wysokość cylindra oraz osadzenie głowicy (na zdjęciach macie pokazaną różnicę). Widziałem kilka razy na olxie i alledrogo cylindry przerobione/rozwiercone i opisane że są do 144/150 - to nie zagada tak jak ma a dawanie grubszych podkładek nie pomoże. Ze względu na cylinder konieczne jest zastosowanie dedykowanego modułu (na module z 125 silnik jeździ ale nie tak jak powinien). Konstrukcja głowicy stosowanej w 125/144/150/200 utrudnia jej modyfikację - 125 i 144/150 mają inne wysokości osadzeń - koszt przeróbki głowicy może być porównywalny z zakupem dedykowanej.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 21:28, 03 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|