Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ENDURO - pytania początkującego - dziękuję za cierpliwość
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Śro 11:14, 06 Wrz 2017    Temat postu:

Panowie,

dziękuję za zainteresowanie tematem. Nie spodziewałem się odzewy na tym poziomie. Przeważnie takie posty amatorów raczej traktuje się dość pomijająco.


Na chwilę obecną założyłem, że:

1. W pierwszej kolejności kupię buty - na dniach jadę mierzyć foxa instinct 2.0, które głównie biorę pod uwagę.

2. Kupię ortezy, żeby potem nie żałować.

3. Co sądzicie o Dainese Manis D1 ? warto ?

4. Jakieś "specjalne" spodnie posiadacie ? w sensie z czyms miekkim wszytym do ochrony biodra, kosci ognowej itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 12:40, 06 Wrz 2017    Temat postu:

fox instinct 2.0 - fajne bardzo wygodne nieprzemakalne ale słabe podeszwy i ochrona stopy z przodu, trochę lepsze są fox instinct offroad - tak samo superwygodne tylko trochę bardziej opancerzone z bardziej ofroadową podeszwą.
zamiast dainese:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

- masz dużo lepszą ochronę żeber

każde spodnie offroadowe mają odczepiane panele z pianki - coś tam chronią ale jak hukniesz przy większej prędkości to biodro obite
ale możesz kupić spodenki z ochraniaczami bioder
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 18:24, 06 Wrz 2017    Temat postu:

tez nie polecam dainese to są ciuchy na asfalt a nie w teren

i te zbroje to tylko fajnie wyglądaja Very Happy realnie sie kiepsko sprawdzają, to co podesłał kolega wyzej znacznie lepsze opcje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Pią 8:47, 08 Wrz 2017    Temat postu:

KristofSX napisał:
fox instinct 2.0 - fajne bardzo wygodne nieprzemakalne ale słabe podeszwy i ochrona stopy z przodu, trochę lepsze są fox instinct offroad - tak samo superwygodne tylko trochę bardziej opancerzone z bardziej ofroadową podeszwą.
zamiast dainese:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

- masz dużo lepszą ochronę żeber

każde spodnie offroadowe mają odczepiane panele z pianki - coś tam chronią ale jak hukniesz przy większej prędkości to biodro obite
ale możesz kupić spodenki z ochraniaczami bioder
[link widoczny dla zalogowanych]



Kristof dzięki za tego posta, zmienił moje podejście.
Buty rzeczywiście wezme te offroad.
Zamiast dainese biorę Leattea.

Co do ortez to zauważyłem różne podejścia. Gość w sklepie mówił mi, że jak nie będę robił jakichś stromych podjazdów, gdzie moglbym ratować się nogami, to na razie na spokojnie z tymi ortezami. Będę się jeszcze zastanawiał ale bardziej skłaniam się ku zakupowi. Tak samo co do "protektora karku", na spokojnie z zakupem, zaplanowac ale nie wszystko od razu (rada tego samego Pana) Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 11:19, 08 Wrz 2017    Temat postu:

haha kolejne debilne podejscie do tematu
kolezanka naderwała sobie więzadło jak po trasie którą przejechała 1000 razy było nieco slisko, i na zakrecie zabrało tył i glebneła - predkosc moze z 30-40 kmh

inna osoba zerwała całkiem więzadło jak chciała przerzucic moto (pivot) o 180 stopni w druga strone, moto za nisko podrzucone pewnie i wyrwało do przodu Very Happy

ja zerwałem spadajac z około 1 metra w dół... czyli normalna jazda w terenie praktycznie, no chyba że zamierzasz na prawde miec tyłek na siedzeniu non stop i sobie zwiedzac lasy - to wtedy mozna to olać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Czołgu




Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 12:33, 08 Wrz 2017    Temat postu:

Butów motocyklowych masz całą furę, i na pewno wybierz te do typowe do enduro.
Ja akurat foxów nie używałem, ale to pewnie dobre buty Smile
Mogę polecić SidiCrossfire 2. w/g mnie najlepsze i najwygodniejsze buty jakie miałem (a kilkanaście par ich było). Mocne, nieprzemakalne, wykonane ze skóry ze sporą ilością plastiku.
Nie polecam TXCów, tanich gearnów (wyższe modele 10 i 12 używają znajomi i sobie chwalą)

O ortezach zapomnij, jak ci niepotrzebne, bo masz problemy z kolanami to będą cię tylko wkur... Podobnie z kołnierzem. Aczkolwiek znam ludzi co jeżdżą i w ortezach (3 osoby - 2 bo muszą) i w kołnierzu. Masz psychiczną potrzebę to kup, najwyżej sprzedaż.
W moim przypadku kask tak się opiera na zbroi (acerbis koerta po własnych modyfikacjach) że miejsca na niego po prostu nie ma.

Nie oszczędzaj na ciuchach. To co kosztuje 1000 jest 3 razy lepsze od tego co kosztuje 500. Oczywiście nie zawsze, ale w butach, kaskach ta zasada się sprawdza. W spodniach zwracaj uwagę na kordurę na kolanach. Panuje niestety zasada że robi się ciuchy coraz słabsze, ale są firmy które robią jeszcze rzeczy naprawdę dobre (ja od roku używam spodni mało znanej firmy Klim model XC). Np. Fox 360 z bardzo dobrej jakości spadł na pysk stosując elastyczne siatki które idą w mgnieniu oka. A to spodnie za 800!

Co do wymiany oleju w rajdówce to 15-20 godzin to jest maks. Jeśli ktoś twierdzi że może być inaczej to jego sprawa i upieranie się że motocykl przejedzie 2000 bez wymiany i jest to dla niego dobre jest lekko po.....ne.

Tak jak napisał Kristof, koszty są prawie żadne. Olej w bańkach 4 litrowych, filtry Hilfo po 15 zł za sztukę. W instrukcji obsługi jest po polsku napisane krok po kroku jak to robić samemu w garażu włącznie z obrazkami.
Rocznie robię w terenie 3000-4000 km (120-140 godzin). Mam oszczędzać na wymianie oleju kilkadziesiąt złotych? Może jeszcze na filtrze powietrza mam oszczędzać i na łysych kapciach jeździć bo taniej? To jakiś absurd .... Wink Na serwisie nie ma co oszczędzać. Interwały kontroli (i często wymiany) tłoka są podane w serwisówce. Na pewno rzadziej można wymieniać korbowód przy czysto amatorskiej jeździe.
Zawszenie przednie serwis co 30-40 godzin - Tylne raz w roku.

Na temat serwisu słuchaj osób które zjadły na tym zęby - jest ich na tym forum cała masa. Nie oszczędzaj na tym.

To tak z grubsza Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Pią 13:56, 08 Wrz 2017, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 15:29, 08 Wrz 2017    Temat postu:

henio12323 napisał:
haha kolejne debilne podejscie do tematu
kolezanka naderwała sobie więzadło jak po trasie którą przejechała 1000 razy było nieco slisko, i na zakrecie zabrało tył i glebneła - predkosc moze z 30-40 kmh

inna osoba zerwała całkiem więzadło jak chciała przerzucic moto (pivot) o 180 stopni w druga strone, moto za nisko podrzucone pewnie i wyrwało do przodu Very Happy

ja zerwałem spadajac z około 1 metra w dół... czyli normalna jazda w terenie praktycznie, no chyba że zamierzasz na prawde miec tyłek na siedzeniu non stop i sobie zwiedzac lasy - to wtedy mozna to olać


debilne podejście to jest kupowanie najdroższych wynalazków nie zważając czy one mają sens czy nie. Ja Ci przytocze pełno przypadków gdzie ludzie
poubierani w najnowocześnijsze ochraniacze, nawet zawodowcy mimo tego połamali ręce i nogi.

Żadne cuda Ci nie pomoga jak nie masz zaprawy fizycznej i chociażby bladego pojęcia jak upadać. Sporty tego typu wymagają ćwiczeń kondycyjno-sprawnościowych bo inaczej w garażu się przewrócisz i sobie krzywde zrobisz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pią 15:49, 08 Wrz 2017    Temat postu:

możemy tu jeszcze 100 postów się spierać i udowadniać swoje racje.każdy ma swoje zdrowie i swoje podejście do tematu.
w ostatnim wydaniu enduro ilustrated jest ciekawy artykuł o ochraniaczach kolan, co ciekawe niektóre Asy jak np. David Knight nie jeżdżą w ortezach, ale Walker czy Holcombe - jak najbardziej tak.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 20:21, 08 Wrz 2017    Temat postu:

tylko trzeba dodać że zawodnicy maja codzienne treningi Very Happy np bardzo wazne jest rozciąganie, takie super rozciągniete więzadła są mega trudne do uszkodzenia w dodatku rozbudowane mięsnie wszystkoi trzymają to mogą sobie pozwolic na jazde bez ochraniaczy Very Happy

ortezy są własnie dla amatorów. i jeszcze raz pisze - one nie zapobiegną w 100% urazom, ale często je drastycznie minimalizują


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
golem




Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 1:54, 11 Wrz 2017    Temat postu:

orteza uratowala mi ostatnio kolano bo uslizg dupy na klodzie malej a podeszwa zablokowala sie o jakies wystajace korzen albo kamien i wykrzywiloby noge w bok o 90 stopni a tak oparlo sie na ortezie i kolano cale

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez golem dnia Pon 1:54, 11 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Śro 11:06, 13 Wrz 2017    Temat postu:

Dziękuję za opinie.

Na razie zamówiłem: zbroję, buty, koszulkę i spodnie. Następne zamówienie dopiero w przyszłym miesiącu jak trochę pieniędzy wpadnie Wink ortezy również planuję kupić, tylko przez nadmiar pracy niestety nie miałem czasu poczytać o tych proponowanych przez Was.

Do tego czeka mnie jeszcze zakup plecaka.

No i poza tym cały czas szukam jakiejś leciwej t4ki vw Smile za tydizen w weekend dopiero jadę coś oglądać...

Co do moto, to wyjeżdża z fabryki 21.09, w Warszawie powinien być w ciągu kilku dni. I teraz mam rozkminę, bo wymieniam od razu sprężyny ze względu na moją wagę. Seryjne to podobno do ok ~85kg więc stoję przed wyborem ~95kg czy do ~105kg. Aktualnie bez zadnego stroju wazę 102kg. Które brać ? zakładam zrzucenie wagi i nie wiem czy biorąc 105kg za chwilę nie będę się przesiadał na 95kg ? to takie rozważania. Jak ktoś może mi do łba wbić jakieś konkretne podejście to poprosze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 11:27, 13 Wrz 2017    Temat postu:

sprężyny bierze się pod wagę kierowcy razem z osprzętem, czyli + ok 8-10kg więcej (same buty to ok 5kg, kask ok 1kg)
ja z osprzętem ważę 98-100kg, sprężyny mam 85-95kg i jest dobrze.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Śro 11:31, 13 Wrz 2017    Temat postu:

to w moim przypadku wygląda na to, że muszę wziąć te ~105kg Smile

dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motif




Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 15:25, 13 Wrz 2017    Temat postu:

GaLaZ napisał:
to, to wyjeżdża z fabryki 21.09, w Warszawie powinien być w ciągu kilku dni. I teraz mam rozkminę, bo wymieniam od razu sprężyny ze względu na moją wagę. Seryjne to podobno do ok ~85kg więc stoję przed wyborem ~95kg czy do ~105kg. Aktualnie bez zadnego stroju wazę 102kg. Które brać ? zakładam zrzucenie wagi i nie wiem czy biorąc 105kg za chwilę nie będę się przesiadał na 95kg ? to takie rozważania. Jak ktoś może mi do łba wbić jakieś konkretne podejście to poprosze.


kolejny prawdopodobnie zbędny wydatek. Nowe modele ktm exc od 2017 mają zawieszenie PDS czyli progresywne, bardzo dobre zresztą. Ja waże 107 kg nago i fabryczne zawieszenie mojej 500 tki exc jest super takie jak jest a nie jeżdże po szuterku tylko po dziurach jakie największe znajdę, plus skoki itp. Na wiosne rajdzik też się szykuje. Moja rada jest taka, nic nie robic przy moto, pojeździć i zobaczyć jak jest, tym bardziej że masz zamiar schudnąć. Swoją drogą ja tez mam taki zamiar od 2 lat Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GaLaZ




Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa/Olsztyn

PostWysłany: Śro 15:29, 13 Wrz 2017    Temat postu:

kurde, to znów mam lekki mętlik w głowie Very Happy z drugiej strony szkoda zeby mi grzebali od razu przy nowym moto Neutral jakie w ogóle mogą być konsekwencje braku takiej zmiany ?

co do wagi to też już tak planuję chyba z 1,5 roku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin