|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaLaZ
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa/Olsztyn
|
Wysłany: Śro 11:14, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie,
dziękuję za zainteresowanie tematem. Nie spodziewałem się odzewy na tym poziomie. Przeważnie takie posty amatorów raczej traktuje się dość pomijająco.
Na chwilę obecną założyłem, że:
1. W pierwszej kolejności kupię buty - na dniach jadę mierzyć foxa instinct 2.0, które głównie biorę pod uwagę.
2. Kupię ortezy, żeby potem nie żałować.
3. Co sądzicie o Dainese Manis D1 ? warto ?
4. Jakieś "specjalne" spodnie posiadacie ? w sensie z czyms miekkim wszytym do ochrony biodra, kosci ognowej itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 12:40, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
fox instinct 2.0 - fajne bardzo wygodne nieprzemakalne ale słabe podeszwy i ochrona stopy z przodu, trochę lepsze są fox instinct offroad - tak samo superwygodne tylko trochę bardziej opancerzone z bardziej ofroadową podeszwą.
zamiast dainese:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
- masz dużo lepszą ochronę żeber
każde spodnie offroadowe mają odczepiane panele z pianki - coś tam chronią ale jak hukniesz przy większej prędkości to biodro obite
ale możesz kupić spodenki z ochraniaczami bioder
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 18:24, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
tez nie polecam dainese to są ciuchy na asfalt a nie w teren
i te zbroje to tylko fajnie wyglądaja realnie sie kiepsko sprawdzają, to co podesłał kolega wyzej znacznie lepsze opcje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaLaZ
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa/Olsztyn
|
Wysłany: Pią 8:47, 08 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | fox instinct 2.0 - fajne bardzo wygodne nieprzemakalne ale słabe podeszwy i ochrona stopy z przodu, trochę lepsze są fox instinct offroad - tak samo superwygodne tylko trochę bardziej opancerzone z bardziej ofroadową podeszwą.
zamiast dainese:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
- masz dużo lepszą ochronę żeber
każde spodnie offroadowe mają odczepiane panele z pianki - coś tam chronią ale jak hukniesz przy większej prędkości to biodro obite
ale możesz kupić spodenki z ochraniaczami bioder
[link widoczny dla zalogowanych] |
Kristof dzięki za tego posta, zmienił moje podejście.
Buty rzeczywiście wezme te offroad.
Zamiast dainese biorę Leattea.
Co do ortez to zauważyłem różne podejścia. Gość w sklepie mówił mi, że jak nie będę robił jakichś stromych podjazdów, gdzie moglbym ratować się nogami, to na razie na spokojnie z tymi ortezami. Będę się jeszcze zastanawiał ale bardziej skłaniam się ku zakupowi. Tak samo co do "protektora karku", na spokojnie z zakupem, zaplanowac ale nie wszystko od razu (rada tego samego Pana)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 11:19, 08 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
haha kolejne debilne podejscie do tematu
kolezanka naderwała sobie więzadło jak po trasie którą przejechała 1000 razy było nieco slisko, i na zakrecie zabrało tył i glebneła - predkosc moze z 30-40 kmh
inna osoba zerwała całkiem więzadło jak chciała przerzucic moto (pivot) o 180 stopni w druga strone, moto za nisko podrzucone pewnie i wyrwało do przodu
ja zerwałem spadajac z około 1 metra w dół... czyli normalna jazda w terenie praktycznie, no chyba że zamierzasz na prawde miec tyłek na siedzeniu non stop i sobie zwiedzac lasy - to wtedy mozna to olać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 12:33, 08 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Butów motocyklowych masz całą furę, i na pewno wybierz te do typowe do enduro.
Ja akurat foxów nie używałem, ale to pewnie dobre buty
Mogę polecić SidiCrossfire 2. w/g mnie najlepsze i najwygodniejsze buty jakie miałem (a kilkanaście par ich było). Mocne, nieprzemakalne, wykonane ze skóry ze sporą ilością plastiku.
Nie polecam TXCów, tanich gearnów (wyższe modele 10 i 12 używają znajomi i sobie chwalą)
O ortezach zapomnij, jak ci niepotrzebne, bo masz problemy z kolanami to będą cię tylko wkur... Podobnie z kołnierzem. Aczkolwiek znam ludzi co jeżdżą i w ortezach (3 osoby - 2 bo muszą) i w kołnierzu. Masz psychiczną potrzebę to kup, najwyżej sprzedaż.
W moim przypadku kask tak się opiera na zbroi (acerbis koerta po własnych modyfikacjach) że miejsca na niego po prostu nie ma.
Nie oszczędzaj na ciuchach. To co kosztuje 1000 jest 3 razy lepsze od tego co kosztuje 500. Oczywiście nie zawsze, ale w butach, kaskach ta zasada się sprawdza. W spodniach zwracaj uwagę na kordurę na kolanach. Panuje niestety zasada że robi się ciuchy coraz słabsze, ale są firmy które robią jeszcze rzeczy naprawdę dobre (ja od roku używam spodni mało znanej firmy Klim model XC). Np. Fox 360 z bardzo dobrej jakości spadł na pysk stosując elastyczne siatki które idą w mgnieniu oka. A to spodnie za 800!
Co do wymiany oleju w rajdówce to 15-20 godzin to jest maks. Jeśli ktoś twierdzi że może być inaczej to jego sprawa i upieranie się że motocykl przejedzie 2000 bez wymiany i jest to dla niego dobre jest lekko po.....ne.
Tak jak napisał Kristof, koszty są prawie żadne. Olej w bańkach 4 litrowych, filtry Hilfo po 15 zł za sztukę. W instrukcji obsługi jest po polsku napisane krok po kroku jak to robić samemu w garażu włącznie z obrazkami.
Rocznie robię w terenie 3000-4000 km (120-140 godzin). Mam oszczędzać na wymianie oleju kilkadziesiąt złotych? Może jeszcze na filtrze powietrza mam oszczędzać i na łysych kapciach jeździć bo taniej? To jakiś absurd .... Na serwisie nie ma co oszczędzać. Interwały kontroli (i często wymiany) tłoka są podane w serwisówce. Na pewno rzadziej można wymieniać korbowód przy czysto amatorskiej jeździe.
Zawszenie przednie serwis co 30-40 godzin - Tylne raz w roku.
Na temat serwisu słuchaj osób które zjadły na tym zęby - jest ich na tym forum cała masa. Nie oszczędzaj na tym.
To tak z grubsza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Pią 13:56, 08 Wrz 2017, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 15:29, 08 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | haha kolejne debilne podejscie do tematu
kolezanka naderwała sobie więzadło jak po trasie którą przejechała 1000 razy było nieco slisko, i na zakrecie zabrało tył i glebneła - predkosc moze z 30-40 kmh
inna osoba zerwała całkiem więzadło jak chciała przerzucic moto (pivot) o 180 stopni w druga strone, moto za nisko podrzucone pewnie i wyrwało do przodu
ja zerwałem spadajac z około 1 metra w dół... czyli normalna jazda w terenie praktycznie, no chyba że zamierzasz na prawde miec tyłek na siedzeniu non stop i sobie zwiedzac lasy - to wtedy mozna to olać |
debilne podejście to jest kupowanie najdroższych wynalazków nie zważając czy one mają sens czy nie. Ja Ci przytocze pełno przypadków gdzie ludzie
poubierani w najnowocześnijsze ochraniacze, nawet zawodowcy mimo tego połamali ręce i nogi.
Żadne cuda Ci nie pomoga jak nie masz zaprawy fizycznej i chociażby bladego pojęcia jak upadać. Sporty tego typu wymagają ćwiczeń kondycyjno-sprawnościowych bo inaczej w garażu się przewrócisz i sobie krzywde zrobisz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pią 15:49, 08 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
możemy tu jeszcze 100 postów się spierać i udowadniać swoje racje.każdy ma swoje zdrowie i swoje podejście do tematu.
w ostatnim wydaniu enduro ilustrated jest ciekawy artykuł o ochraniaczach kolan, co ciekawe niektóre Asy jak np. David Knight nie jeżdżą w ortezach, ale Walker czy Holcombe - jak najbardziej tak.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 20:21, 08 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
tylko trzeba dodać że zawodnicy maja codzienne treningi np bardzo wazne jest rozciąganie, takie super rozciągniete więzadła są mega trudne do uszkodzenia w dodatku rozbudowane mięsnie wszystkoi trzymają to mogą sobie pozwolic na jazde bez ochraniaczy
ortezy są własnie dla amatorów. i jeszcze raz pisze - one nie zapobiegną w 100% urazom, ale często je drastycznie minimalizują
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
golem
Dołączył: 04 Cze 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 1:54, 11 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
orteza uratowala mi ostatnio kolano bo uslizg dupy na klodzie malej a podeszwa zablokowala sie o jakies wystajace korzen albo kamien i wykrzywiloby noge w bok o 90 stopni a tak oparlo sie na ortezie i kolano cale
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez golem dnia Pon 1:54, 11 Wrz 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaLaZ
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa/Olsztyn
|
Wysłany: Śro 11:06, 13 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za opinie.
Na razie zamówiłem: zbroję, buty, koszulkę i spodnie. Następne zamówienie dopiero w przyszłym miesiącu jak trochę pieniędzy wpadnie ortezy również planuję kupić, tylko przez nadmiar pracy niestety nie miałem czasu poczytać o tych proponowanych przez Was.
Do tego czeka mnie jeszcze zakup plecaka.
No i poza tym cały czas szukam jakiejś leciwej t4ki vw za tydizen w weekend dopiero jadę coś oglądać...
Co do moto, to wyjeżdża z fabryki 21.09, w Warszawie powinien być w ciągu kilku dni. I teraz mam rozkminę, bo wymieniam od razu sprężyny ze względu na moją wagę. Seryjne to podobno do ok ~85kg więc stoję przed wyborem ~95kg czy do ~105kg. Aktualnie bez zadnego stroju wazę 102kg. Które brać ? zakładam zrzucenie wagi i nie wiem czy biorąc 105kg za chwilę nie będę się przesiadał na 95kg ? to takie rozważania. Jak ktoś może mi do łba wbić jakieś konkretne podejście to poprosze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 11:27, 13 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
sprężyny bierze się pod wagę kierowcy razem z osprzętem, czyli + ok 8-10kg więcej (same buty to ok 5kg, kask ok 1kg)
ja z osprzętem ważę 98-100kg, sprężyny mam 85-95kg i jest dobrze.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaLaZ
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa/Olsztyn
|
Wysłany: Śro 11:31, 13 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
to w moim przypadku wygląda na to, że muszę wziąć te ~105kg
dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 15:25, 13 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
GaLaZ napisał: | to, to wyjeżdża z fabryki 21.09, w Warszawie powinien być w ciągu kilku dni. I teraz mam rozkminę, bo wymieniam od razu sprężyny ze względu na moją wagę. Seryjne to podobno do ok ~85kg więc stoję przed wyborem ~95kg czy do ~105kg. Aktualnie bez zadnego stroju wazę 102kg. Które brać ? zakładam zrzucenie wagi i nie wiem czy biorąc 105kg za chwilę nie będę się przesiadał na 95kg ? to takie rozważania. Jak ktoś może mi do łba wbić jakieś konkretne podejście to poprosze. |
kolejny prawdopodobnie zbędny wydatek. Nowe modele ktm exc od 2017 mają zawieszenie PDS czyli progresywne, bardzo dobre zresztą. Ja waże 107 kg nago i fabryczne zawieszenie mojej 500 tki exc jest super takie jak jest a nie jeżdże po szuterku tylko po dziurach jakie największe znajdę, plus skoki itp. Na wiosne rajdzik też się szykuje. Moja rada jest taka, nic nie robic przy moto, pojeździć i zobaczyć jak jest, tym bardziej że masz zamiar schudnąć. Swoją drogą ja tez mam taki zamiar od 2 lat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaLaZ
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa/Olsztyn
|
Wysłany: Śro 15:29, 13 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
kurde, to znów mam lekki mętlik w głowie z drugiej strony szkoda zeby mi grzebali od razu przy nowym moto jakie w ogóle mogą być konsekwencje braku takiej zmiany ?
co do wagi to też już tak planuję chyba z 1,5 roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|