|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Norbi456
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pon 19:43, 28 Gru 2015 Temat postu: EXC 520 z 2000r róznice |
|
|
Witam koledzy to mój pierwszy post i pierwsze pytanie do was ,to mój pierwszy Ktm wiec pytanie do was czym się różnią wersje 520 a 525 i 520 z 2000r taka jak kupiłem od młodszych roczników np 2002
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 20:45, 28 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
hej, 520 szły 2000-2002, od 2003 jest 525 i tam już jest trochę inna rama, inne zawieszenie (48mm,gruba ośka) i parę zmian w silniku (6 biegów, inaczej łożyskowane sprzęgło, i parę innych)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Pon 20:55, 28 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Witaj.
Troche ciezko mi rozszyfrować twoja wypowiedz. Roznice sa subtelne.
520 ma kosz zabezpieczony segarem, a 525 nakretka. Sa roznie łozyska oporowe na sprzegle. kształt ramy, plastikow, lampa i wachacz maja inny kształt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:59, 28 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
generalnie silniki są te same - wszystko pasuje wymiennie, najwieksza róznica to sprzęgło, nieco inny gaźnik plus pare kosmetycznych zmian np wygląd koła zębatego na wałku rozrządu. ale psokojnie z 525 te częsci pasują ( tylko np sprzęgło zeby zmienic musisz zmienic cały wałek )
jezeli chodzi o rame to pierwsze 525 2004 rok miało jeszcze taką samą rame. a nowsze plastiki
generalnie mozna zrobic tez przeszczep plastików - tez wszystko pasuje, tylko że razem z subframe trzeba zmieniac i airboxem oczywiscie.
rama nowsza jest sztywniejsza i lepiej sie prowadzi. dosyc duza róznica że ty masz lagi WP 43 mm nowsze mają 48mki które są zdecydowanie lepsze.
rózni sie tez troche tylny amor. generalnie duzo takich drobnostek ale wszystko pasuje zamiennie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 22:11, 28 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Super chłopaki za podpowiedzi fajnie że jest takie forum ,wcześniej miałem husqvarny 610 i 450 potem suzuki i dużo o nich wiedziałem a zdecydowałem sie kupić exc 520 bo podobno wytrzymały silnik i żywotny za exc 520 zapłaciłem 8 tyś za rok 2000 ale ściągnięty z włoch i stan bardzo ładny przynajmniej wizualnie nie zmęczony .
Kiedyś kolega miał 525 z 2002 roku i buł bardzo zadowolony jeździł rekreacyjnie w weekend i przy silniku nie robił nic prócz oleju przez 4 lata dlatego zadałem pytanie jeśli chodzi o różnice miedzy tymi modelami .
Wiec z tego co piszecie to wizualnie kosmetyka inna zawieszenie troszkę i sprzęgło w silniku tzn to stare tzn w 520 jest awaryjne bo szczerze powiem słychać je dość bo jak nacisnę sprzegło to silnik duzo ciszej pracuje
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pon 22:13, 28 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
chłopaki kupiłem i jeszcze stoi u kolegi w garażu mam do was pytanie z ciekawości ile ma biegów 5 czy 6 ? i czy ma wentylator na chłodnicy bo nawet nie wiem ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiterBaja
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: LRA
|
Wysłany: Pon 22:39, 28 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
6 biegow. Co do wentylatora to ci nikt tego nie powie zerknij na prawa chłodnice to sie dowiesz Te motocykle w wersi 6days wychodziły z wentylatorami w innym przypadku moto jest gołe bez akcesoriow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 0:01, 29 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
nie ma 525 z 2002 roku 525 wyszedł dobpiero w 2004 roku.
te ktmy to puzzle - nawet jak fabrycznie miał to juz mieć nie musi, a ja nie miał to ktos go mógł uczepić. wiec póki nie sprawdzisz to sie nie przekonasz. biegi tez chyba sam mozesz policzyc ;P bez problemów ktos mógł wrzucic skrzynie nawet 4 biegowa....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janexc200
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:44, 29 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | nie ma 525 z 2002 roku 525 wyszedł dobpiero w 2004 roku.
|
w 2002r produkowano już 525EXC rok modelowy 2003
wiem bo takiego miałem, w moim nawet kosz był na segera jak w 520 a nie na nakrętkę
w 2004 był pojedynczy kolektor a reszta taka sama
w 2005 była nowa rama i wahacz
to oczywiscie nie wszystkie zmiany a tylko te najbardziej widoczne,
w miedzy czasie zmieniały sie koła, zaciski, pompa tylna(zmiana na gorsze...) gaźnik, licznik, itp, ale wszystko jest wymienne,
ogólnie wszystkie te roczniki to moim zdaniem jedno i to samo, choc są tacy co się dadzą pociąc za to ze nowszy jest duzo lepszy bo rama itp itd a to i tak taki sam tłuk
znajomy ma 520 na starych lagach i twierdzi ze tez są bdb, ponieważ mają mniejsze opory, ja sie nie znam ale on jest b. doswiadczonym zawodnikiem i mechanikiem
sprzęgło ma jarmolic zwłaszcza w starym, to normalne i nie ma sensu tym sie przejmowac, u mnie jaromoliło tak samo przez 3 lata i nic nie ruszałem, jakbys rozbierał silnik to mozesz tam zerknąc i zmienic łożyska na wszelki wypadek ale specjalnie sie za to brac nie ma sensu
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez janexc200 dnia Wto 9:50, 29 Gru 2015, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Norbi456
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Śro 18:04, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję koledzy za cenne podpowiedzi. A powiedzcie mi jeszcze czemu niektóre mają tak jak mój przezroczysty zbiornik paliwa czy to zależy od wersji?
I jeszce jedno no mój niestety nie ma wentylatora sprawdzałem, czy jest sens zakładać ile kosztuje używany i czy warto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:21, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
przezroczysty zbiornik miał 520, 525 miał juz pomarańczowy. Przezroczysty bak to zaleta, zawsze widzisz ile masz paliwa. co do wiatraka to zalezy od tego gdzie i jak bedziesz uzywał motocykla i od jego kondycji technicznej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:57, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
ja miałem w 525 wentylator włączał sie bardzo rzadko, musiałem mocniej w miejscu stac i po obrotach dawac ( wąwóz cięzki np ) wystarczy z 5-10 km h jechac nawet przy wyzszych temp i raczej nie bedzie sie juz grzał. przelotki z 40 km h to juz całkiem wentylator zbędny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Norbi456
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Czw 5:30, 31 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Koledzy a gdzie szukać takiego wentylatora używanego oczywiście, i jakie ceny są mniej więcej czy się opłaca bawić z tym. Chyba ze podejdzie z innego motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 9:53, 31 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
oryginał zestaw koło 500 zł uzywka chyba logiczne allegro/olx ewentualnie na forum moze ktos by sie pozbywał. mozna tez dopasowac np z chinskiego quada nowe sa po niecałe 50 zł nawet wentylatorki, ale wydolność troche mniejsza niz oryginału. no jak pisałem - jak nie latasz w ciezkim terenie to tylko zbędna waga
poszukaj troche info na forum - uzyj opcji szukaj
http://www.ktmracing.fora.pl/exc,1/wentylator,261-180.html
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Norbi456
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Czw 18:14, 31 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję chłopaki za cenne wskazówki. Ostatnie pytanie jeszcze bo widzę ze jesteście już bardzo obeznani w ktm i wiedzie wszystko 😉odnośnie licznik ja mam malutki czarny kwadratowy a nad nim jakieś wymiary opon chyba ale nie działa,czy to jest oryginał i jakie miał funkcje pokazywać, znajomy w swoim 525 albo 520 miał widać było oryginał taki prostokątny z dużym wyświetlaczem.
Który jest oryginalny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|