Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

exc 525 a Husgvarna TE 450
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chudy130




Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: przemyśl

PostWysłany: Pon 9:47, 11 Mar 2019    Temat postu: exc 525 a Husgvarna TE 450

witam, ma ktoś może porównanie tych dwóch modeli ??bo o 525 jest dużo tematów a o husq prawie nic nie ma...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:20, 11 Mar 2019    Temat postu:

Napisz który rocznik Cię interesuje dokładnie, sam byłem posiadaczem ww. modelu, ogólnie nie polecam bo kończy się wsparcie z częściami Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chudy130




Dołączył: 23 Lut 2019
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: przemyśl

PostWysłany: Pon 12:20, 11 Mar 2019    Temat postu:

2009, 2010, coś zauważyłem że części jest mało na rynku do husqi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 13:08, 13 Mar 2019    Temat postu:

Tak? A gdzie patrzyłeś? Bo jeśli na Allegro, to nie jest to żaden wyznacznik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:46, 13 Mar 2019    Temat postu:

Osobiście znam się z dealerem husqvarny z czasów kiedy jeszcze husqvarna była Włoska i na tamten czas to był wytrzymały motocykl i części były w przystępnych cenach oraz wszystko dostępne, od 2007r. Husqvarna poszła w ręce BMW, silnik przeszedł pierwszą modernizację w 2008r. a nastepnie w 2011. Silniki z lat 2008-2010 są obecnie montowane w motocyklach SWM co nie znaczy że wszystkie części będą pasować plug&play. Po przejęciu husky przez KTMa koncern wyznaczył bodajże 10 letnie wsparcie techniczne dla starszych modeli więc dla modeli 2009, 2010 będą kończyły się nowe części gdyż zwyczajnie nikt nie będzie ich już produkował. Części typu tłoki, korby, zawory będą nadal dostępne z zamiennika lecz nietypowe części będzie ciężej dostać albo zostaną tylko używki. Obecnie ww. problem dotyka modeli z lat 2004, 2005r. Posiadałem ww. motocykl z 2006r. i w chwili kiedy chciałem coś kupić do motocykla i dostałem odpowiedź że nie ma i nie będzie bo już nie produkują to od razu motocykl sprzedałem.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kustosz dnia Śro 16:47, 13 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:10, 13 Mar 2019    Temat postu:

Dzięki za info, z tego co patrzyłem SWM ma nawet takie same numery seryjne części co Husqvarna, ale niektóre (mały %) są jak napisałeś inne i występują tylko w SWM (co nie znaczy, że są inne, mogą być identyczne)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thomas-74-74




Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bielsko

PostWysłany: Śro 20:05, 13 Mar 2019    Temat postu:

Zaworów nie kupi z zamiennika a cena zabija

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:49, 13 Mar 2019    Temat postu:

Komplet do rocznika 2009 2650zł, do SWM ok 1800zł. Komplet w sensie zawory, talerzyki, sprężyny, uszczelniacze i zawleczki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:07, 14 Mar 2019    Temat postu:

Ogólnie to całe SWM to jest świetny motocykl do enduro jeśli ktoś nie myśli o wygrywaniu zawodów, konstrukcja może trochę toporna w stosunku do nowych sprzętów typu KTM ale za to długie interwały remontowe, silnik wytrzymałością dorównuje staremu RFSowi, prócz wtrysku silnik jest ten sam jak w rocznikach 2004-2007 Husqvarny, osobiście posiadałem egzemplarz który dopiero po 360MTH wysypał łożysko na korbowodzie, silnik nie był wcześniej otwierany, okazało się że tłok trzyma wymiar podobnie jak cylinder, zawory po 360 MTH nadal trzymały dużą grubość płytek, raz na dwa lata zdarzało się, że trzeba było dać cieńszą płytkę o jeden rozmiar. Dodam że motocykl u mnie jeździł Enduro jak i SM więc lekko nie miał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:35, 14 Mar 2019    Temat postu:

Kustosz napisał:
[...]SWM[...]konstrukcja może trochę toporna w stosunku do nowych sprzętów typu KTM

Tzn. co dokładnie? Na czym ta toporność polega?

Kustosz napisał:
prócz wtrysku silnik jest ten sam jak w rocznikach 2004-2007 Husqvarny

Niezupełnie, SWM ma silniki Husqvarny od 2008 do 2010 które zostały przystosowane do wtrysku. Część gratów pasuje od roczników 2005+ (np. korbowód), ale część od 2006 wzwyż itd. Za to dużo części nie pasuje z silnika z 2004, a z zewnątrz wyglądają identycznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 9:29, 15 Mar 2019    Temat postu:

Toporność dotyczyła bardziej ramy i zawieszenia oraz wagi w porównaniu do np. KTMa niż na silniku, silnik 2008-2010 praktycznie niczym się nie różnił od wspomnianego przez Ciebie rocznika 2006. Rozbierałem silnik 2004, 2005 oraz swój 2006, nie zauważyłem żeby w środku coś wyglądało inaczej, możesz wskazać konkretne części które nie pasowały od 2004 do wyższych roczników? Zaciekawiło mnie to

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:29, 15 Mar 2019    Temat postu:

A jakie moto w końcu miałeś? Bo w Husqvarnie od 2008 roku była już inna rama, SWM ma właśnie taką lub łudząco podobną. SWM ma też zawias od Kayaby, gdzie KTM tutaj odstaje ze swoim WP.

Co do silnika z 2004 - jak już pisałem wygląda z zewnątrz identycznie, ale poszczególne części w środku mogą mieć inne numery. Można to sprawdzić tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
Dla przykładu - zawór wydechowy 8000B1531 występował tylko od 2009 w górę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:03, 16 Mar 2019    Temat postu:

Posiadałem TE 450 '06, wersja 2008r. czyli ta która miała delikatnie zmienioną ramę i widelec kayaby nadal miała wrażenie ciężkiego przodu za to KTM z podobnego roku wręcz przeciwnie i nie wnikając w szczegóły prowadził się sporo lepiej od husky. W dole silnika z 2004r. nie zauważyłem różnic między modelami z 2005 oraz 2006r. Góra z niewiadomych przyczyn w ww. latach zmieniała się minimalnie co rok a dokładniej średnice tłoków oraz wymiary zaworów. Dodatkowo od 2006r. nie montowano wałka balansera tylko zastosowano inny wał. A z numerami części- no cóż, bywało tak że numer był inny a część w istocie ta sama, kilka takich przypadków wyjaśniałem mailowo bezpośrednio u producenta, przykład króciec ssący gaźnika.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kustosz dnia Sob 18:04, 16 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dziku




Dołączył: 18 Paź 2015
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:29, 17 Mar 2019    Temat postu:

Kustosz napisał:
Posiadałem TE 450 '06, wersja 2008r

Jak to możliwe, że był przeskok 2 lata? Rama miała była ''płaska'' tak jak w EXC od 2005? Bo właśnie ta ''płaska'' rama nie jest delikatnie zmieniona, tylko kompletnie inna.

Kustosz napisał:
Dodatkowo od 2006r. nie montowano wałka balansera tylko zastosowano inny wał.

Od 2005 do 2010 jest jednakowy wał, z tym, że od 2006 balanser był tylko w wersji SMR, w pozostałych go nie było, a na wale montowano co a la koło zamachowe/masa wirująca.

Kustosz napisał:
A z numerami części- no cóż, bywało tak że numer był inny a część w istocie ta sama, kilka takich przypadków wyjaśniałem mailowo bezpośrednio u producenta, przykład króciec ssący gaźnika.

Pomocne, gdy się naprawia silnik mając używane części, jeśli stosuje się nowe, to z reguły nie ma różnicy w cenie. Ludzie piszą, ze RFS od chwili powstania w ogóle się nie zmienił i wszystko pasuje, co jest nieprawdą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kustosz




Dołączył: 17 Sie 2018
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:40, 17 Mar 2019    Temat postu:

Jakbyś zważał na znaki interpunkcyjne zauważyłbyś że po 06 jest przecinek, no nic, powtórzę jeszcze raz, posiadałem wersję 2006r., po drugie na wstępie zaznaczę że w sprawach husqvarny konktaktowałem się bezpośrednio z dealerem i przez niego miałem kontakt z producentem. Dotykałem niemal wszystkich modeli ze wszystkich roczników więc dyskusja o ramie itp... no cóż pozostawie bez komentarza. Jeśli chodzi o wał sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, nie było wałka tylko przeciwwaga na wale. Nie wiem jakie masz doświadczenia z autopsji ale ja remontowałem zawsze na nowych częściach, czy to sobie czy komuś i to po maxymalnych zniżkach producenta co dawało śmieszne ceny za części. Mimo to skoro jesteś taki bardzo dociekliwy na drodze wyjątku podpowiem Ci że np ww. króciec do gaźnika po przejściu Husqvarny w ręce KTMa miał zmieniony numer seryjny i zdrożał o ok. 25%

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin