Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EXC125 na pierwszy motocykl?
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siony




Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 12:37, 24 Lut 2020    Temat postu: EXC125 na pierwszy motocykl?

Cześć. Od zawsze jarałem się motocrossem Smile w wieku 28 lat przyszedł czas na zakup swojego pierwszego motocykla. Wybór (chyba) padł na KTM EXC 125. Pytanie tylko, czy ten motocykl poradzi sobie ze 180 cm i 100kg facetem? Będę wdzięczny za jakiekolwiek opinie.

Ewentualnie, może powinienem rozejrzeć się za innym moto?

Zależy mi na homologacji (nie mam prawa jazdy kat. A, i nie mam auta z hakiem by móc transportować moto).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 12:46, 24 Lut 2020    Temat postu:

poradzi aczkolwiek nie bedzie miał lekko, mozesz szybko odczuc braku w mocy - chociaz to troche zaezy od terenu. dojazdy taką furą po asfalcie to bedzie masakra, prędkosc przelotowa takiego motocykla to z 50 km h ( przelotowa nie mylic z maksymalna ) wiec sie i ty i motocykl bedziecie męczyc. chyba ze dojazd to powiedzmy kilometr na jakas miejscówke.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
siony




Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:58, 24 Lut 2020    Temat postu:

henio12323 napisał:
poradzi aczkolwiek nie bedzie miał lekko, mozesz szybko odczuc braku w mocy - chociaz to troche zaezy od terenu. dojazdy taką furą po asfalcie to bedzie masakra, prędkosc przelotowa takiego motocykla to z 50 km h ( przelotowa nie mylic z maksymalna ) wiec sie i ty i motocykl bedziecie męczyc. chyba ze dojazd to powiedzmy kilometr na jakas miejscówke.


Dziękuję za szybką odpowiedź Smile Czy Twoim zdaniem lepszym wyborem byłby exc 250f?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 14:04, 24 Lut 2020    Temat postu:

mysle ze tak a jak EXC to model 200, chociaz na dojazdy po asfalcie 4T zdecydowanie lepsza opcja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 18:57, 09 Mar 2020    Temat postu:

Witam,
Nie chce zakładać nowego tematu,dołączę do obecnej dyskusji i poproszę o podpowiedz ponieważ też stoję przed wyborem motoru pierwszego crosa.
Miałem już do czynienie z ta dyscyplina sportu Wink.Jeździłem na Quadach, wypady na tory oraz golnie jazda po lasach,szutrach itp..
Wcześniej miałem zazwyczaj oski typowe 450cm oraz 660cm. Chciałem teraz spróbować coś innego.Tyle razy miałem okazje pojeździć i nie skusiłem się a teraz sam szukam odpowiedz
Decyzja padła na KTM ponieważ konkurencyjne marki już miałem a o KTM 525 na 4 kołach zawsze marzyłem Smile

Stąd moje pytanie;
30. waga. 75-80KG 170cm.

W co polować żeby nie było za mocne na początek ale żeby chociaż starczyło mi na sezon ewentualnie 2- jazda bardziej hard enduro jaki i okazjonalnie wypady na tor, delikatnie szutry.

Też myślałem nad 125cm ale boje się że po 2-miesiącach będę myślał o sprzedaży i szukał czegoś mocniejszego? Shocked Cool
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian_007




Dołączył: 09 Mar 2020
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Pon 19:07, 09 Mar 2020    Temat postu:

Witam,
Nie chce zakładać nowego tematu,dołączę do obecnej dyskusji i poproszę o podpowiedz ponieważ też stoję przed wyborem motoru pierwszego crosa.
Miałem już do czynienie z ta dyscyplina sportu Wink.Jeździłem na Quadach, wypady na tory oraz golnie jazda po lasach,szutrach itp..
Wcześniej miałem zazwyczaj oski typowe 450cm oraz 660cm. Chciałem teraz spróbować coś innego.Tyle razy miałem okazje pojeździć i nie skusiłem się a teraz sam szukam odpowiedz
Decyzja padła na KTM ponieważ konkurencyjne marki już miałem a o KTM 525 na 4 kołach zawsze marzyłem Smile

Stąd moje pytanie;
30. waga. 75-80KG 170cm.

W co polować żeby nie było za mocne na początek ale żeby chociaż starczyło mi na sezon ewentualnie 2- jazda bardziej hard enduro jaki i okazjonalnie wypady na tor, delikatnie szutry.

Też myślałem nad 125cm ale boje się że po 2-miesiącach będę myślał o sprzedaży i szukał czegoś mocniejszego? Shocked Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 22:16, 09 Mar 2020    Temat postu:

jaki masz budzet ? jak juz to celował bym w 200tke, w ciezki teren swietne moto, i na torze tez sie pobawic mozna, gorzej na przelotach tam moze byc za słabe ( za wolne)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian_007




Dołączył: 09 Mar 2020
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Pon 22:30, 09 Mar 2020    Temat postu:

Dzięki za odpowiedz Wink

15-20k ale jestem w stanie dołożyć jak coś będzie warte uwagi. Chociaż nie jestem za szaleństwem przy zakupie pierwszego moto Shocked

Ale taka 200,tke ciężko widzę w używce dorwać jak patrze na ogłoszenia.

Teraz jeszcze 2T czy 4T do czynienia miałem zawsze z 4T dlatego zbytnio zabieranie paliwa i mieszanie go za bardzo do mnie nie przemawia jak jest się w terenie. Chociaż z drugiej strony nie mam planu ze znajomymi latać dalekich tras raczej bardzie wszystko "wokół komina"
Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 7:12, 10 Mar 2020    Temat postu:

jak dla mnie to zalezy od terenu i tego gdzie chce sie jeździc, ja latam na wąwozy, albo bawie sie trialowo 2T mi bardzo odpowiada bo jest lekkie, jeżdze dość rzadko i 4T czuje że kondycyjnie wiecej ode mnie wymaga ze względu na wage, wiec tez im rzadziej smigam tym bardziej czuje że 2T to jest to, z drugiej strony kiedys robiłem spore traski na 4T gdzie na 2T jest to bardzo męczące ze względu na charakter oddawania mocy, i całkowicie praktycznie zrezygnowałem z "długich prostych" jak masz ciekawy ciezki teren, 2T bedzie ok, 4T tez nie bedzie złe tylko bardziej sie nadzwigasz, z kolei na przelotach, 4T bedzie znacznie przyjemniejsze i takie bym wybrał, tu mozna by pewnie polecic w tej kasie jakas 350tke, fajna fura

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian_007




Dołączył: 09 Mar 2020
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 12:20, 10 Mar 2020    Temat postu:

Ok, teraz juz troche mam to wytłumaczone.

350,ka nie będzie dla mnie na początek za mocna? Szczerze byłem dzisiaj w serwisie KTM i przymierzałem się do 250F gabarytowo idealnie mi się wydawało(chciał bym lekkiego bardziej zwinnego) niestety nie było nikogo kto podpowiedział by lepiej,więc pogadałem tylko z pracownikiem serwisu ale za dużo oprócz serwisu się nie dowiedziałem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 12:44, 10 Mar 2020    Temat postu:

wszystkie sa zblizone gabarytowo, po zakupie i tak musisz dostroic SAG motocykla - wszystkie po tym zabiegu powinny byc na podobnej wysokości. 350tka jest dośc mocna, tam gdzie mocy moze byc za duzo moze to nieco przeszkadzac, z kolei da sie tym sensownie wyskoczyc gdzies na prosty odcinek i jechac te 60-70 km h bez zarzynania silnika. zawsze najlepiej zaczynac od malej pojemnosci na niej jak bedziesz szedł ogniem to przesiadka to bedzie formalność - ale tez zdaje sobie sprawe że zmiana motocykla co sezon czy pół nie jest łatwa i tania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian_007




Dołączył: 09 Mar 2020
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 13:57, 10 Mar 2020    Temat postu:

Akurat zestrojenie zawieszenia to wiedziałem od początku bo to podstawa;-)

Ok, akurat wiem i to racja ale jak widać ilość KTM na sprzedaż to tym bardziej nie zachęca do częstej sprzedaży.

Jest gdzie sensownie opisane różnice miedzy poszczególnymi modelami tzn.. EHX SX,SXF itp..?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:04, 10 Mar 2020    Temat postu:

to zalezy troche od rocznikow, sx to crossówki, EXC to enduro... i tyle z roznic, ( nazwy dokładniejsze np sxf sie rózni od SXa tym że zwykle SXF to 4T a SXy to 2T - ale np sx 450 racing to 4T... ) kwestia opisu producenta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krystian_007




Dołączył: 09 Mar 2020
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Konin

PostWysłany: Wto 14:09, 10 Mar 2020    Temat postu:

Rozumiem, a te wersje six day itp??

Teraz jak rozumiem zawieszenie w EXC da się bardziej usztywnić a w SX na odwrót ?

Teraz jeszcze wersje z TPI raczej w tym budżecie ich nie trafie ale od razu wolę zapytać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 14:25, 10 Mar 2020    Temat postu:

six days to wersje na bajerze modelu EXC, dodatki zalezne od rocznika, czasem inny zawias, jakies kolorowe dodatki, inna okleina. teraz moim zdaniem troche bardziej szpan, a kiedys finansowo sensowne dodatki sie dostawało
zawieszenie SX i EXC bywało identyczne - rózniły sie wewnętrznymi nastawami i w zasadzie dało sie zrobic z exc sxa i odwrotnie, nowsze maja nieco inne zawieszenie, ale zawsze da sie pokombinowac, zmienic nastawy i dopasować do siebie.
tpi to po porstu najnowsze 2T z wtryskiem paliwa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin