Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

GasGas 300 EC

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:21, 29 Gru 2018    Temat postu: GasGas 300 EC

Pany potrzebuję wszelkich opinii o Gasach EC 300, modele 2018 i 2019 na zawiasie Kayaby. Mocne i słabe strony, najlepiej od użytkowników. Napewno ktoś ma w ekipie gościa na tym moto. Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1papilion9




Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob 20:40, 29 Gru 2018    Temat postu:

Moto przez specyficzny kat glowki ramy nie kazdemu pasuje, radze sie wczesniej przejachac. Co do samego moto pod katem wad i zalet to raczej nie ma na co narzekac zbudowany z markowych podzespołow. Jakość wykonania srednia zdarza sie ze na wyjezdzie odkreci sie jakas sroba itd, rozrusznik w 2018 potrafił szybko pasc choć znam goscia ktory po 100mth i nadal dziala. I zaczynamy negatywne aspekty marki, dealer obiecuje "gruszki na wierzbie" mega tanie czesci a po zakupie rozczarowanie, choc czesci sa oem doatepne w przyzwoitym czasie to magia niskich cen znika i okazuje sie ze ceny sa jak w innych markach typu ktm sklep, kontakt tez sredni z dealerem. Czesci zamiennych i uzywanych jak na razie malo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:40, 29 Gru 2018    Temat postu:

Wiesz co u mnie kumpel ma. Przejechal na tym moto ponad 100h, glownie hard enduro. Jezdzilem na tym i moje wrazenia sa takie, ze gas ma najslabszy dol z dostepnych trzysetek. Charakterystyka silnika jest agresywna. Zawias chodzi nawet spoko w porownaniu do konkurencji. W rocznikach 2018 jest problem z rozrusznikami na gwarancji kumplowi wymienili czesci. Czesci do tego moto sa w miare tanie w pl, taniej mozna kupic w hiszpanii jeden z kumpli tam kupuje. Pozycja na tym motorze jest troche zblizona do husqvarny z lat 2014-2016.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fat




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 21:46, 29 Gru 2018    Temat postu:

Jeżdżę od niedawna modelem 18 wersja GP. To mój pierwszy dwusuw po 5 latach na 4T. Nie mam zbyt dużego porównania do innych 300, oprócz kilku jazd testowych na motocyklach kolegów (Huska TPI, Beta RR). Zdecydowałem się na GasGas ponieważ:

1) Ergonomia - moto mi mega pasuje. Po kilku metrach czułem się tak, jakbym nim jeździł od lat. Nic nie musiałem zmieniać, kombinować, oprócz standardowego ustawienia klamek i dźwigni. Leży mi idealnie.

2) Zawias i prowadzenie - Kayaba robi meeeega robotę. Jeździłem wcześniej Huską 350 2016, zawias po settingu i pracowało to gorzej, niż standard KYB z GG. Świetnie chłonie nierówności, nie dobija, łatwo i lekko skręca. Często można spotkać się z opinią, że Kayaba to najlepszy seryjny zawias i coś w tym jest.

3) Silnik i jego charakterystyka. Mocy jest dużo, również na dole, ale jest ona bardzo przyjaźnie oddawana, przynajmniej na standardowym ustawieniu zaworu wydechowego. Jest wrażenie dużej kontroli nad mocą i silnikiem, nie onieśmiela i nie budzi strachu. Jak na pierwszego 2T, wrażenie super Smile Warto zmienić przełożenia pod swoją jazdę (u mnie 12/49 spisuje się idealnie, seryjnie jest 13/48 ).

4) Relacja ceny do jakości. Jakie są ceny KTM czy Huska i co dostaje się w zamian, wszyscy wiemy. Nie licząc wtrysku w TPI, w GG masz generalnie to samo co w KTM, a w niektórych tematach nawet lepiej (zawias!), ale za mniejszy pieniądz. A wersja GP to już jest w ogóle luta jeśli chodzi o wyposażenie.

Z częściami na razie nie miałem problemu, ale kupowałem dosłownie dwa razy jakieś pierdółki - podnóżki, błotnik itp. Telefon do importera i po dwóch-trzech dniach klamoty są u ciebie. Ceny normalne, ani drogie, ani tanie. Eksploatacja typu tłoki, napędy, klocki itp. dostępna normalnie np. u Olka. Silnik ogólnie bazuje mocno na dawnej i sprawdzonej konstrukcji z chyba 2012 czy 2013. Plastiki na razie się nie łamią Smile

Jeśli chodzi o wady - odpalanie na zimno. Moto potrzebuje naprawdę dużego prądu rozruchowego, zwykła bateria nie daje rady, trzeba stosować bardzo mocne akumulatory (koszt 450-600 zł). Była na to akcja fabryczna, w ramach której producent wymieniał na gwarancji akumulator i przewody plus oraz masa na grubsze. Po tej akcji niby jest OK. Ja u siebie zmieniłem jedynie akumulator i na zimno moto nigdy nie pali z rozrusznika, pierwsze odpalenie zawsze musi być z kopki. Po nagrzaniu, kolejne odpalenia już normalnie z guzika. Z kolei u kumpla, po akcji fabrycznej, pali od strzała zawsze. Tak czy siak, rozrusznik i jego praca nie brzmi zbyt ładnie, trochę jak w KTM sprzed ery TPI Smile

Jak dotąd jestem bardzo zadowolony. Na pewno warto się przejechać, aby sprawdzić samemu. Ja w życiu nie przypuszczałem, że kupię GG (chciałem Betę), ale po jeździe próbnej się zakochałem Smile Zobaczymy jak będzie dalej, w miarę eksploatacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fat dnia Sob 21:47, 29 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:01, 29 Gru 2018    Temat postu:

Fat dzięki za odpowiedź, takich informacji potrzebuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fat




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 10:53, 23 Sty 2019    Temat postu:

Aktualizacja z placu boju - po niecałych 50 mth przebiegu padł rozrusznik. Także ten... Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:57, 23 Sty 2019    Temat postu:

Fat napisał:
Aktualizacja z placu boju - po niecałych 50 mth przebiegu padł rozrusznik. Także ten... Cool
To i tak długo wytrzymał Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1papilion9




Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 14:57, 23 Sty 2019    Temat postu:

I jakie koszta naprawy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fat




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 15:18, 23 Sty 2019    Temat postu:

Nowy rozrusznik 650 zł, więc chyba drożej niż KTM. A żeby było śmieszniej, mniej-więcej w tym samym czasie "przekręciła się" kopka i miałem też problem z odpalaniem z kopniaka, także zaliczyłem 1 km pchania do domu Laughing

O problemach z odpalaniem na zimno już pisałem wcześniej. Ogólnie na tyle mnie to irytowało, że zawiozłem sprzęt do mechanika na konkretniejszy przegląd. Co się okazało - uzwojenie rozrusznika spalone. Kostki w wielu połączeniach elektrycznych również osmolone. Masa bardzo kulawa, więc na pewno do wymiany przewody na jakieś porządne, grube i ogólny przegląd instalacji elektrycznej. Samo rozwiązanie techniczne rozrusznika i bendiksa też zostawia trochę do życzenia (przekładnia kątowa, z małą zębatką mocowaną "na wcisk"), mechanik zastosował tu jakiś swój patent i ma być dobrze (jeszcze nie odebrałem moto).

Na pewno kubeł zimnej wody po wstępnym zachwycie. Mam nadzieję, że zrobię i będzie latać. Dla porównania, kumpel lata zwykłym 300EC i nie dzieje się nic, chociaż teraz właśnie też robi przegląd instalacji i zmienia kostki na jakieś lepsze, profilaktycznie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Fat dnia Śro 15:19, 23 Sty 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
1papilion9




Dołączył: 10 Mar 2018
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 18:58, 23 Sty 2019    Temat postu:

Czekamy na opinie po kolejnych 50mth po modyfikacjach 😉

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GArgi
Gość






PostWysłany: Pią 1:07, 17 Maj 2019    Temat postu: GAS GAS EC300 2019

Hej,

Przejechane na Gas Gas EC300 2019, 36 mth, również na zawodach cross country, na razie tylko radość z jazdy Smile.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:03, 03 Maj 2021    Temat postu:

Fat napisał:
Nowy rozrusznik 650 zł, więc chyba drożej niż KTM. A żeby było śmieszniej, mniej-więcej w tym samym czasie "przekręciła się" kopka i miałem też problem z odpalaniem z kopniaka, także zaliczyłem 1 km pchania do domu Laughing

O problemach z odpalaniem na zimno już pisałem wcześniej. Ogólnie na tyle mnie to irytowało, że zawiozłem sprzęt do mechanika na konkretniejszy przegląd. Co się okazało - uzwojenie rozrusznika spalone. Kostki w wielu połączeniach elektrycznych również osmolone. Masa bardzo kulawa, więc na pewno do wymiany przewody na jakieś porządne, grube i ogólny przegląd instalacji elektrycznej. Samo rozwiązanie techniczne rozrusznika i bendiksa też zostawia trochę do życzenia (przekładnia kątowa, z małą zębatką mocowaną "na wcisk"), mechanik zastosował tu jakiś swój patent i ma być dobrze (jeszcze nie odebrałem moto).

Na pewno kubeł zimnej wody po wstępnym zachwycie. Mam nadzieję, że zrobię i będzie latać. Dla porównania, kumpel lata zwykłym 300EC i nie dzieje się nic,
chociaż teraz właśnie też robi przegląd instalacji i zmienia kostki na jakieś lepsze, profilaktycznie...



Hej I jak tam Masz jeszcze Gas Gasa co tam w Moto się spiepszylo ile masz teraz nalotu. Pytam bo kumpel w Banda zastanawia się nad ec300


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fat




Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 5:09, 04 Maj 2021    Temat postu:

Całe szczęście już go nie mam... Sprzedałem po roku, tracąc kupę siana na naprawy i drugą kupę jako utrata wartości. Moto bardzo fajnie jeździ, jest super wyposażone, ma rewelacyjne zawieszenie w serii, ale awaryjność, dostęp do części i wsparcie masakra.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafi80




Dołączył: 13 Wrz 2017
Posty: 41
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:11, 04 Maj 2021    Temat postu:

Sam mam bete 250rr obecnie 300racig w porównaniu do GG 250 właśnie na kayabie.
Hamulec w GG to właściwe zwalniacz.
Rozrusznik to wieczny problem.
Spora nadwaga bardzo odczuwalna.
Części ogólnodostępne.
Dużo gorszą kultura pracy silnika, większą wibracja i bardziej zero jedynkowa.
Zawieszenie w Racingu i GG kayaba ale odczucia inne.
W sumie nie wiem gdzie lepiej. To już złożony temat gdzie oprócz samego zawiasu ma wpływ geometria, masa, sprężyny itd.
Z fabrycznym serwisem może być tylko gorzej.
Ktm pewnie się wypnie na stare GG.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jachu1111




Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:16, 06 Maj 2021    Temat postu:

Fat napisał:
Całe szczęście już go nie mam... Sprzedałem po roku, tracąc kupę siana na naprawy i drugą kupę jako utrata wartości. Moto bardzo fajnie jeździ, jest super wyposażone, ma rewelacyjne zawieszenie w serii, ale awaryjność, dostęp do części i wsparcie masakra.



Okey dzięki za odp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin