|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22:04, 28 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Mam montanę 600. Najtańsza jaka była
Co do montażu to mam nietypowy, bo mam kierownicę fast flexx, i u mnie montana jest chroniona bardziej niż w pancerzu czołgu
możesz to zobaczyć tu na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=zSvzBWGpkrE dokładnie to widać w 2.10
standardowy uchwyt montany przymocowany na "zipach" do kierownicy a pod zipami obejmujace kierę gumy. Całość rusza się w przód i tył i nie jest sztywno zamocowana, co jest zaletą przy glebach bo się nie urywa tylko przesuwa.
Ale kilku moich kumpli ma montany wprost na kierownicy tak jak ja na filmie, w tym jeden taki który się wypierdala się tak jak nikt inny. I nigdy tego nie urwał
Porównując do 60 csx to jest zorientowana w poziomie (60 jest w pionie i do tego wystaje w pionie antenka). co najważniejsze montana ma 2 razy większy wyświetlacz, i widać na nim 2 razy tyle. Ma ekran dotykowy który można obsługiwać w rękawiczkach, i jest dużo wygodniejsza w użyciu.
Mapy oczywiście te same, garmina.
Jak będziesz potrzebował dokładniejsze fotki, to jutro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Sob 22:13, 28 Paź 2017, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donPedro
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:12, 28 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Kozacką masz ta kiere. Faktycznie poprzeczki kiery chronia fest bo masz nizej tego gps. Ile Ci trzyma ta montana? Na baterie to jest czy ładowana?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22:14, 28 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
dla mnie osobiście montana za duża i za ciężka na skakanie w terenie, poza tym nie potrzebuję aparatu foto więc szkoda było za to płacić natomiast kształt modeli 62 czy 64 z anteną bardzo mi odpowiada. Kwestia gustu oczywiście. Co do złamania anteny to jeszcze nie słyszalem o takim przypadku, musiałbyś chyba koziołkować z motorem razem a wtedy i montane złamiesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 22:17, 28 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Kierę mam taką, bo miałem bardzo poważne problemy z nadgarstkami, do tego stopnia że się zastanawiałem czy dam radę jeździć. Kiera jest amortyzowana i jest zajebista. Problem bolących nadgarstów znikł, a zupełnie przypadkiem spasowało pod montanę
Ma stałe zasilanie podpięte do aku, ale bez problemu montana na 80% podświetlenia - co jest komfortowe w słoneczny dzień - wytrzyma cały dzień jazdy. Jak braknie oryginalnego akumulatora, to pracuje na 3 paluszkach.
Ten sam sposób montażu montany mają moi kumple na normalnych kierownicach, i jest to dobry patent
Co do złamania anteny w 60, to przy mnie ujebał ją kolega i znam jeszcze 2 przypadki.
Co do aparatu - to mają go najdroższe wersje montany i oczywiście moim zdanie to jakiś absurd. Ja mam najtańszą wersję 600.
Waga nie ma żadnego znaczenia, to tylko parę deko więcej na kierownicy. Ekran jest 2 razy większy, co przy nawigacji przy jeździe ma olbrzymie znaczenie. Wygoda obsługi dotykowej w rękawiczkach jest super.
Ale jak napisałem, z 60 spędziłem parę lat i to fajny GPS
Tutaj jest fotka porównująca 60 (64 ma te same wymiary) z montaną.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Sob 22:29, 28 Paź 2017, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 7:45, 29 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
U mnie na kierownicy wygląda to tak:
Zastosowałem oryginalny uchwyt garmina z zasilaniem i 2 kawałki gumy z uchwytu metalowego do rur z wkładką gumową (castorama lub sklep instalacyjny) trzeba odpowiednio duży żeby gumy nie były na krótkie. W uchwycie "wyfrezowałem" 2 rowki żeby się w nie schował zip. GPS jest do uchwytu dopasowany ściśle, i jak chce się dać grube zipy np. 4.8 to nie da się wcisnąć już odbiornika.
Całość jest jest spięta mocno zipami ale mimo to gps w uchwycie można obracać woków kierownicy co jest bardzo dobre przy upadkach itp. Jak napisałem, moi koledzy mają podobne patenty na zwykłych kierownicach, i jeżdżą tak od lat. Odbiornik jest bezpieczny między ramionami kiery. Żeby go rozwalić tak naprawdę motocykl musiałby spaść po wywrotce kierownicą w dół i do tego gps-em w trafić w wystający kamień.
Na kablu zasilającym mam wyłącznik, żeby bateria nie ładowała się cały czas.
w uchwycie odbiornik jest zapinany zatrzaskiem który jest dodatkowo zakręcany na śrubę torx z dziurką (kluczyk jest w zestawie).
Całość pracuje tak u mnie i kolegów już 3 lata, i nigdy nikomu z nas GPS się nie wypiął w czasie jazdy.
Co do samego odbiornika, nowa montana 610 ma większą pamięć (o 1GB) i obsługuje GLONASS. Jest też dużo droższa, a te zmiany są do niczego niepotrzebne w terenie, więc jak ktoś chce "przyoszczędzić" 1000 zetów to śmiało kupować używaną 600. Oczywiście polecam kupić najtańszą wersję bez aparatu i bez wgranych map. Darmowe dobre mapy topo są do znalezienia w necie, a mapa komercyjna garmina Topo Poland 2011 też
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Nie 8:04, 29 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:23, 29 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dla mnie nawigacje z dotykowymi wyświetlaczami słabo sprawdzaja sie w słoneczne dni.kolejna wada to obsługa w rekawiczkach i wiekszym zabrudzeniu. Guzikowca można nawet podczas jazdy obsłużyć. Obecnie mam 62s i sprawdza sie super. Antenke urwałem kiedys w 60csx przez złe zamocowanie odbiornika. Po relokacji ani 60csx ani 62s nie udało mi sie jak dotad uszkodzic. Smartfon pomysłowo zamocowany tez bedzie bezpieczny, ale posiada 2 wady: niezbędne jest podłaczenie zewnetrznego zasilania, czasami potrafi zgubic sygnał gps.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 18:53, 29 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Ja nie mam problemu w montanie ani z widocznością ani z pracą w rękawiczkach.
Na jednym ładowaniu wytrzymuje spokojnie 7-8 godzin na 80% podświetlenia co przy słonecznym dniu jest bardzo dobrze widoczne. Zresztą na stałe podpięte ładowanie ten problem eliminuje całkowicie, przy 100% w cieniu nawet razi w oczy
Rękawiczki też nie są żadnym problemem i nie przypominam sobie żebym kiedykolwiek musiał je zdejmować bo coś nie działało.
Obsługa menu dotykowego w montanie jest bardzo fajna, dodatkowo można je sobie spersonalizować, ustawić co ma być widoczne na ekranie startowym i ustawić działanie przycisku włączania (ma dwa tryby jedno i dwa szybkie przyciśnięcia).
Bardzo fajnie też zapisuje się waypointy i ich nazwy mając klawiaturę dotykową jak w smartfonie.
Montana i 62 działają na tych samych mapach i długo można dyskutować o wadach i zaletach każdego z nich. Obaj mamy zajebiste garminy. Tobie bardziej odpowiada 62 a mnie Montana Każdy z nich jest nieporównywalnie lepszy od smartfona którego nie da się obsługiwać w rękawiczkach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Nie 19:18, 29 Paź 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 20:15, 29 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
pare lat temu jezdziłem z oregonem albo montaną(nie pamietam bo to był odbiornik znajomego zapozyczony na wyjezdzie) no i nawigacja sprawiała mi problem, moze w nowszysch modelach poprawili wyswietlacze. To fakt ze w bojowych warunkach garminy sa lepsze od smartfona ale znajomi uzywaja ich i daja sobie rade. Oczywiscie jak ktos zamierza czesto podróżować z nawigacja to warto kupic cos typowo outdoorowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czołgu
Dołączył: 13 Maj 2017
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20:20, 29 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
To może miałeś oregona. Ona ma wybitnie święcący ekran i bardziej wali w oczy światło.
Ja mam na montanie folię garmina (jedną od 3 lat) i ona dodatkowo lekko "zmatowiła" ekran. Jest super.
A jak ktoś chce kupić garmina to niech pomaca oba i kupi co mu pasuje, proste. Każdy będzie spełniał swoją funkcję, kwestia gustu w funkcjonalności. Mam kolegę który jeździ z oregonem i też sobie go chwali
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Czołgu dnia Nie 20:36, 29 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|