|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawciak12
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:46, 12 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie, bo powoli zaczynam załowac ze swój pszehonowałem mimo ze były jesze widoczne fabryczne honowanie na cylku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Sob 20:57, 12 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Są firmy które robią to profesjonalnie. Np. DZIAK racing. Mają nowe maszyny do takich rzeczy, przerabiają silniki do wyścigów, do zwykłych aut, do motocykli, portingi itp. wszystko wszystko alee...
Dostałem odpowiedź że 2t nie pójdzie na ich głowicy honującej.
Rozgladam się za honowanie nicasilu bo chyba będę musiał przehonowac już cylinder...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Sob 21:01, 12 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
A już go ściągałeś, że wiesz, że do honowania? Większość znajomych, którzy serwisują naprawdę mnóstwo motocykli i naprawdę mają dobrą opinię nie honują cylindra w ogóle, tylko wstawiają nowe tłoki i wszystko hula
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:28, 12 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Skontaktuj się z tym gościem
[link widoczny dla zalogowanych]
Honowałem u niego 4 cylindry na nicasilu. Większość znajomych u niego serwisuje moto.
Kajtek DBL napisał: | Są firmy które robią to profesjonalnie. Np. DZIAK racing. Mają nowe maszyny do takich rzeczy, przerabiają silniki do wyścigów, do zwykłych aut, do motocykli, portingi itp. wszystko wszystko alee...
Dostałem odpowiedź że 2t nie pójdzie na ich głowicy honującej.
Rozgladam się za honowanie nicasilu bo chyba będę musiał przehonowac już cylinder... |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Sob 21:36, 12 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
W sumie tak. Ja już tłok zmieniałem po pierwszym miesiącu.... A to był powód zmiany tłoka.Po miesiącu normalnej jazdy odkręciła się jedna strona mechanizmu zaworu, ja tak jechałem z parę km, ciągle mi się gotował nie wiedziałem co jest, długie postoje itp, później dalej jazda aż w końcu osłabł i zaczął kopcic....
Po ściągnięciu cylindra było widać jodełkę ale i rysy pionowe. Na tłoku brak kompletnie teflonu. Ewidentnie przegrzane.
Przeleciałem cylinder papierem wodnym, później wd40 do czysta i nowy tłok selekcja A. Po tym wszystkim było i jest ok do dziś. Nie stracił nic na mocy, wszystko było tak jak przed awarią. Nie wiem tylko jak długo to pożyje. Dlatego cały ten temat z honowaniem bo chciałbym po powrocie wysłać do honowania i nowy tłok selekcję "B" zarzuić alboo...
Albo wysłać jeszcze raz do nicasilu.
Nie wiem jak to ugryźć a chciałbym żeby moto na przyszły sezon było sprawne w 100%.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:08, 12 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
a co powiecie o czyms takim?
sam jeff slevens nawet na swoich filmach robil czyms takim tylko mial okragle kamienie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Nie 0:11, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Kajtek DBL napisał: | W sumie tak. Ja już tłok zmieniałem po pierwszym miesiącu.... A to był powód zmiany tłoka.Po miesiącu normalnej jazdy odkręciła się jedna strona mechanizmu zaworu, ja tak jechałem z parę km, ciągle mi się gotował nie wiedziałem co jest, długie postoje itp, później dalej jazda aż w końcu osłabł i zaczął kopcic....
Po ściągnięciu cylindra było widać jodełkę ale i rysy pionowe. Na tłoku brak kompletnie teflonu. Ewidentnie przegrzane.
Przeleciałem cylinder papierem wodnym, później wd40 do czysta i nowy tłok selekcja A. Po tym wszystkim było i jest ok do dziś. Nie stracił nic na mocy, wszystko było tak jak przed awarią. Nie wiem tylko jak długo to pożyje. Dlatego cały ten temat z honowaniem bo chciałbym po powrocie wysłać do honowania i nowy tłok selekcję "B" zarzuić alboo...
Albo wysłać jeszcze raz do nicasilu.
Nie wiem jak to ugryźć a chciałbym żeby moto na przyszły sezon było sprawne w 100%. |
Cylinder oddałbym do pomiaru, wstawił nowy tłok i ogień
Cytat: | http://allegro.pl/przyrzad-do-honowania-cylindrow-honownica-32-177mm-i6319066895.html
a co powiecie o czyms takim?
sam jeff slevens nawet na swoich filmach robil czyms takim tylko mial okragle kamienie |
Zawsze zastanawia mnie jak tym przyrządem masz odpowiedni skok utrzymać, tak żeby rysy się pod odpowiednimi kątami schodziły Mi to przypomina honowanie do którego podałem link w filmiku wyżej:) Ale nie wiem, nie używałem, może jakoś to działa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez żółf dnia Nie 15:12, 13 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:22, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
trzeba samemu wiedziec jak i ruszac wzdluz cylindra
w pracy w 50 tym robie i nawet nawet to wychodzi ale nie sa to rysy takie jak np w nowym cylindrze
dlatego czekam na opinei kogos kto tym cos robil jak to widzicie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Nie 10:30, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Z tego co mi mówili w Anglii "rysy" robi się pod odpowiednim kątem nie można tak o sobie z dupy zrobić. Dla silników wyczynowych (nasze motocykle) rysy są pod większym kątem robione niż w zayklych silnikach. Ale pod jakim tą kątem trzeba robić to już nie powiedzieli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 13:51, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
ee tam rysy to rysy 45 stopni jest najoptymalniej.
co do honowania - mam honownice za 15 zł z allegro, i pieknie tym wycodzi, miałem jaiikies stare cylidry i pohonowałem sobie w domu, i pokazałem w zakładzie gdzie sie honuje i mówią że wyszło praktycznie jak z maszyny - tylko ja mam krótkie kamienie, i w 2 T haczy o kanały ( wpada w kanał koniec kamienia) wiec trzeba by dorwać dłuzsze kamienie do 2taktów. oczywiscie duzo bezpieczniej robic to na tokarce np. z posuwami itp. zeby nie wyjechać za mocno w jednym miejscu, albo nie ruszyc w drugim. 2 sprawa to honowanie to tylko muśniecie nawet cylka zeby ponacinac rowki, ale niektórzy tez honuja jak maja rysy glębsze zeby je zlikwidować.
co do zakładu to polecam KTMa w lublinie - jak ktos chce przeze mnie moge tam podrzucić. maja dobra cene, i na pewno kichy nie odwalaja. kilka osób z forum juz nawet tam przeze mnie oddawało i kazdy zadowolony. ja tez tam zawsze daje i jest git.
dziak z tego co wiem to ma tez zwykłe kamienie a nie "nożyki" do nicasilu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 14:26, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
45 stopni dla żeliwa i 30 stopni dla nicasilu (albo odwrotnie) - w jakiejś książce były podane takie wartości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Nie 14:58, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Dobra Rams i Henio podał to czego szukam. Sprawdzone firmy które robią honowanie nicasilu. Co do Woryny mieszane uczucia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 15:15, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Tylko niech się ten temat teraz nie urwie.
Chcę wiedzieć gdzie wysłałeś cylek i jak wygląda po operacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Nie 15:41, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
No spoko nie bój nic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 15:59, 13 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
szkdoa ze nie zrobiłem fotek swojego
troche sprostuje todpowiedź jednego z uzytkowników - też jak sciągnałem cylinder, to był piekny, costam honowanie było widac ale kiepsko - oddałem na honowanie, odbieram a tam tez kilka pionowych rysek - bierze sie to z tego że cylinder takrealnie ma na sobie sporo róznego syfu, który to syf zapycha takie własnie szczelinki, dodatkowo jest wysmarowany olejem itp. żeby sie przekonać wystarcz y np umyc sobie wstepnie czyms cylinder, a potem papierowym ręcznikiem i WD 40 przetrzszec dokładnie jedno miejsce - ręcznik bedzie zasyfiony. ( i podobno WD40 bardzo dobrze to wymywa) dlatego po honowaniu i dokładnym myciu - jest usuwany cały syf, olej, i pozostałosci z rys - i sie te rysy odsłaniają dopiero, dodatkowo kontrastują z swiezym honowaniem. miałem tez kiedys cylinder od piździka jakiegos na nicasilu i oddawałem honować. i na 1 rzut oka wyglądał spoko, ale mechanik jak wział do ręki od razu mówi że tam są rysy itp. mi na prawde cięzko było to wyczaić - ale pod swiatło rzeczywiscie były widoczne "zmiany" po honowaniu całkiem wyszły na wierzch i było widać własnie duuuzo lepiej nawet bez swiatła odpowiedniego. - nie chce zeby było że kogos bronie, po prostu wiem że to norma
jak dorwe nowego kompa to na pewno bede miał fotki cylka z 525 przed i po honowaniu, i zobacze czy 300tki nie uwieczniłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|