Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Honowanie Nicasilu
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawciak12




Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 717
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:46, 12 Lis 2016    Temat postu:

Panowie, bo powoli zaczynam załowac ze swój pszehonowałem mimo ze były jesze widoczne fabryczne honowanie na cylku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Sob 20:57, 12 Lis 2016    Temat postu:

Są firmy które robią to profesjonalnie. Np. DZIAK racing. Mają nowe maszyny do takich rzeczy, przerabiają silniki do wyścigów, do zwykłych aut, do motocykli, portingi itp. wszystko wszystko alee...

Dostałem odpowiedź że 2t nie pójdzie na ich głowicy honującej.

Rozgladam się za honowanie nicasilu bo chyba będę musiał przehonowac już cylinder...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Sob 21:01, 12 Lis 2016    Temat postu:

A już go ściągałeś, że wiesz, że do honowania? Większość znajomych, którzy serwisują naprawdę mnóstwo motocykli i naprawdę mają dobrą opinię nie honują cylindra w ogóle, tylko wstawiają nowe tłoki i wszystko hula Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rams




Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:28, 12 Lis 2016    Temat postu:

Skontaktuj się z tym gościem

[link widoczny dla zalogowanych]

Honowałem u niego 4 cylindry na nicasilu. Większość znajomych u niego serwisuje moto.

Kajtek DBL napisał:
Są firmy które robią to profesjonalnie. Np. DZIAK racing. Mają nowe maszyny do takich rzeczy, przerabiają silniki do wyścigów, do zwykłych aut, do motocykli, portingi itp. wszystko wszystko alee...

Dostałem odpowiedź że 2t nie pójdzie na ich głowicy honującej.

Rozgladam się za honowanie nicasilu bo chyba będę musiał przehonowac już cylinder...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Sob 21:36, 12 Lis 2016    Temat postu:

W sumie tak. Ja już tłok zmieniałem po pierwszym miesiącu.... A to był powód zmiany tłoka.Po miesiącu normalnej jazdy odkręciła się jedna strona mechanizmu zaworu, ja tak jechałem z parę km, ciągle mi się gotował nie wiedziałem co jest, długie postoje itp, później dalej jazda aż w końcu osłabł i zaczął kopcic....







Po ściągnięciu cylindra było widać jodełkę ale i rysy pionowe. Na tłoku brak kompletnie teflonu. Ewidentnie przegrzane.







Przeleciałem cylinder papierem wodnym, później wd40 do czysta i nowy tłok selekcja A. Po tym wszystkim było i jest ok do dziś. Nie stracił nic na mocy, wszystko było tak jak przed awarią. Nie wiem tylko jak długo to pożyje. Dlatego cały ten temat z honowaniem bo chciałbym po powrocie wysłać do honowania i nowy tłok selekcję "B" zarzuić alboo...

Albo wysłać jeszcze raz do nicasilu.

Nie wiem jak to ugryźć a chciałbym żeby moto na przyszły sezon było sprawne w 100%.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:08, 12 Lis 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
a co powiecie o czyms takim?

sam jeff slevens nawet na swoich filmach robil czyms takim tylko mial okragle kamienie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
żółf




Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Karpacz

PostWysłany: Nie 0:11, 13 Lis 2016    Temat postu:

Kajtek DBL napisał:
W sumie tak. Ja już tłok zmieniałem po pierwszym miesiącu.... A to był powód zmiany tłoka.Po miesiącu normalnej jazdy odkręciła się jedna strona mechanizmu zaworu, ja tak jechałem z parę km, ciągle mi się gotował nie wiedziałem co jest, długie postoje itp, później dalej jazda aż w końcu osłabł i zaczął kopcic....



Po ściągnięciu cylindra było widać jodełkę ale i rysy pionowe. Na tłoku brak kompletnie teflonu. Ewidentnie przegrzane.



Przeleciałem cylinder papierem wodnym, później wd40 do czysta i nowy tłok selekcja A. Po tym wszystkim było i jest ok do dziś. Nie stracił nic na mocy, wszystko było tak jak przed awarią. Nie wiem tylko jak długo to pożyje. Dlatego cały ten temat z honowaniem bo chciałbym po powrocie wysłać do honowania i nowy tłok selekcję "B" zarzuić alboo...

Albo wysłać jeszcze raz do nicasilu.

Nie wiem jak to ugryźć a chciałbym żeby moto na przyszły sezon było sprawne w 100%.


Cylinder oddałbym do pomiaru, wstawił nowy tłok i ogień

Cytat:
http://allegro.pl/przyrzad-do-honowania-cylindrow-honownica-32-177mm-i6319066895.html
a co powiecie o czyms takim?

sam jeff slevens nawet na swoich filmach robil czyms takim tylko mial okragle kamienie

Zawsze zastanawia mnie jak tym przyrządem masz odpowiedni skok utrzymać, tak żeby rysy się pod odpowiednimi kątami schodziły Smile Mi to przypomina honowanie do którego podałem link w filmiku wyżej:) Ale nie wiem, nie używałem, może jakoś to działa


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez żółf dnia Nie 15:12, 13 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:22, 13 Lis 2016    Temat postu:

trzeba samemu wiedziec jak i ruszac wzdluz cylindra
w pracy w 50 tym robie i nawet nawet to wychodzi ale nie sa to rysy takie jak np w nowym cylindrze
dlatego czekam na opinei kogos kto tym cos robil jak to widzicie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Nie 10:30, 13 Lis 2016    Temat postu:

Z tego co mi mówili w Anglii "rysy" robi się pod odpowiednim kątem nie można tak o sobie z dupy zrobić. Dla silników wyczynowych (nasze motocykle) rysy są pod większym kątem robione niż w zayklych silnikach. Ale pod jakim tą kątem trzeba robić to już nie powiedzieli.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 13:51, 13 Lis 2016    Temat postu:

ee tam rysy to rysy 45 stopni jest najoptymalniej.

co do honowania - mam honownice za 15 zł z allegro, i pieknie tym wycodzi, miałem jaiikies stare cylidry i pohonowałem sobie w domu, i pokazałem w zakładzie gdzie sie honuje i mówią że wyszło praktycznie jak z maszyny - tylko ja mam krótkie kamienie, i w 2 T haczy o kanały ( wpada w kanał koniec kamienia) wiec trzeba by dorwać dłuzsze kamienie do 2taktów. oczywiscie duzo bezpieczniej robic to na tokarce np. z posuwami itp. zeby nie wyjechać za mocno w jednym miejscu, albo nie ruszyc w drugim. 2 sprawa to honowanie to tylko muśniecie nawet cylka zeby ponacinac rowki, ale niektórzy tez honuja jak maja rysy glębsze zeby je zlikwidować.

co do zakładu to polecam KTMa w lublinie - jak ktos chce przeze mnie moge tam podrzucić. maja dobra cene, i na pewno kichy nie odwalaja. kilka osób z forum juz nawet tam przeze mnie oddawało i kazdy zadowolony. ja tez tam zawsze daje i jest git.

dziak z tego co wiem to ma tez zwykłe kamienie a nie "nożyki" do nicasilu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Nie 14:26, 13 Lis 2016    Temat postu:

45 stopni dla żeliwa i 30 stopni dla nicasilu (albo odwrotnie) - w jakiejś książce były podane takie wartości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Nie 14:58, 13 Lis 2016    Temat postu:

Dobra Rams i Henio podał to czego szukam. Sprawdzone firmy które robią honowanie nicasilu. Co do Woryny mieszane uczucia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 15:15, 13 Lis 2016    Temat postu:

Tylko niech się ten temat teraz nie urwie.
Chcę wiedzieć gdzie wysłałeś cylek i jak wygląda po operacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Nie 15:41, 13 Lis 2016    Temat postu:

No spoko Smile nie bój nic Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 15:59, 13 Lis 2016    Temat postu:

szkdoa ze nie zrobiłem fotek swojego

troche sprostuje todpowiedź jednego z uzytkowników - też jak sciągnałem cylinder, to był piekny, costam honowanie było widac ale kiepsko - oddałem na honowanie, odbieram a tam tez kilka pionowych rysek - bierze sie to z tego że cylinder takrealnie ma na sobie sporo róznego syfu, który to syf zapycha takie własnie szczelinki, dodatkowo jest wysmarowany olejem itp. żeby sie przekonać wystarcz y np umyc sobie wstepnie czyms cylinder, a potem papierowym ręcznikiem i WD 40 przetrzszec dokładnie jedno miejsce - ręcznik bedzie zasyfiony. ( i podobno WD40 bardzo dobrze to wymywa) dlatego po honowaniu i dokładnym myciu - jest usuwany cały syf, olej, i pozostałosci z rys - i sie te rysy odsłaniają dopiero, dodatkowo kontrastują z swiezym honowaniem. miałem tez kiedys cylinder od piździka jakiegos na nicasilu i oddawałem honować. i na 1 rzut oka wyglądał spoko, ale mechanik jak wział do ręki od razu mówi że tam są rysy itp. mi na prawde cięzko było to wyczaić - ale pod swiatło rzeczywiscie były widoczne "zmiany" po honowaniu całkiem wyszły na wierzch i było widać własnie duuuzo lepiej nawet bez swiatła odpowiedniego. - nie chce zeby było że kogos bronie, po prostu wiem że to norma

jak dorwe nowego kompa to na pewno bede miał fotki cylka z 525 przed i po honowaniu, i zobacze czy 300tki nie uwieczniłem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin