|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cenciak
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 10:50, 27 Paź 2015 Temat postu: Jak to jest teraz z tą rejestracją? - sxf 250 |
|
|
Witam was serdecznie
Ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem sxf 250 2015 factory edition (#11 z 150). Motocykl na prawdę bardzo doinwestowany. Ale mniejsza z tym :p
Zwracam się do was z pewnym dylematem.
Nie ukrywam ze mieszkam w mieście i troszkę nie wygodnie mi jest wyjeżdżać w teren za każdym razem większym autem z motorem na pace. Wiem ze kiedyś ludzie kombinowali z rejestracja i homologacją. Powiedzcie czy jest teraz jakaś możliwość legalnie poruszać się sxf po drodze? Jestem otwarty na przeróbkę trochę motoru aby dało się go zarejestrować. Proszę was bardzo o pomoc, może ktoś z was coś wie w tym temacie. Ewentualnie co by pasowało doposażyć
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 11:29, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Homologacji nie zrobisz od tak... Ludzie rejestrowali ale prawie zawsze były to jakies wały z papierami, ramami itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cenciak
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 11:33, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Powiedzmy że mam znajomości na stacji diagnostycznej i uda mi się to jakoś załatwić. Ale co dalej jak by to wyglądało krok po kroku. Co mi jest potrzebne. Może ktoś wie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 12:20, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Znajomości na stacji to niestety o wiele za mało.
Kłopot w tym, że SXF nie miał i nie ma świadectwa homologacji a tego nie robi się w pierwszej lepszej stacji diagnostycznej. Pogmeraj w Google i poczytaj bo nie ma sensu żebym tutaj cały esej na ten temat pisał. Wiedza jest powszechnie dostępna. Zabawa ze względu na ilość problemów z którymi będziesz się musiał zmierzyć oraz koszta całkowicie pozbawiona sensu.
Czasem trafiają sie jakieś zarejestrowane crossówki na rynku ale zawsze są to albo wałki albo przekładki z papierami/ramami/numerami lub motocykle ściągnięte z za granicy gdzie ktoś zrobił właśnie jakiś patent...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 12:58, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
można zrobic homologację (jak dla motocykli custom) ale są to spore koszta samego kwitu, rzeczoznawcy PZM, no i musisz mieć też lampy,kierunki,opony dot , nawet ja masz zaprzyjaźnionego diagnostę to bez świateł Cię nie przepuśći
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Wto 12:59, 27 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:56, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Przeprowadzałem takie zabiegi rejestrując quad'a.
Na początek wizyta u rzeczoznawcy PZMot, potem hamownia celem udowodnienia, że pojazd ma 14kW, następnie stacja diagnostyczna i na sam koniec wydział komunikacji.
Ogólnie golgota, tragedia i droga przez mękę
Zdecydowanie nie polecam. W moim przypadku taka operacja trwała 2 tygodnie i zamknęła się kwota zbliżoną do 4000zł.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Wto 14:31, 27 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 13:56, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
szkoda zabawy w rejestracje od podstaw. kup rame od EXC z kwitami, i "przekładke" zrób, taniej i szybciej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cenciak
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 15:36, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Załużmy że zrobię tak jak KNKS. Powiedzmy ze lampe przednia juz mam z exc (ma zalącznik w czaszy), tylną ze stopem tez z exc wziąć? I jak to podłączyć skoro podobno oryginalna elektryka tego nie uciągnie, słyszałem ze też są jakieś patenty z exc do przełożenia. Co jeszcze bedzie mi dokładnie potrzebne?
Z przekładaniem ramy raczej nie chciał bym kombinować bo moja jest praktycznie nowa a po drugie wszystkie wystawione są po ok 2500-3000 więc tu też duży wydatek.
A co z tą mocą? Musi być 14kW? Mam założony kompletny wydech akropovica razem ze zmienioną mapą zapłonu więc boję się że też może mieć więcej :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 16:10, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
musisz miec swiatła, czujniki stopów, przełączniki ( to juz kilka stówek wyliczyłem dobrych ) musisz miec stator z EXC, jak stator to i pewnie magneto, do tego regulator napięcia.
a co z mocą ? nic moze miec i 500 koni w czym problem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 16:45, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Wymogi homologacji. Z tego co pamiętam, 14 kW.
Wszystkie dopuszczone do ruchu (nowe u dealera) są zdławione do 14 kW.
Stąd katalizatory, lambdy i homologowane wydechy.
Nie wiem jak to jest z używanym moto, ale dla quada był taki wymóg.
Dla potrzeb urzędu moc może wyliczyć uprawniony rzeczoznawca. Potrzebny będzie także wydruk z hamowni.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Wto 16:51, 27 Paź 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Wto 18:46, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Rzeczoznawcą nie jestem, ale wydaje mi się, że moc będzie determinowała kategorię prawa jazdy; ostatecznie motor będzie wymagał kat. A, a nie np. A2
Mogę się mylić, nie mam na ten temat głębszej wiedzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cenciak
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 19:49, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Swiatla mam juz ogarnięte
Czy czujnik stopu pasowal by z jakiegos innego ktm np w pstaci sruby w pompie? I przedni z jakiego modelu najlepiej? Przelaczniki z innego ktm raczej powinny pasowac bezproblemu.
Co to jest ten stator i magneto? I czy wymagany jest klakson oraz lusterka?
Przepraszsm was ze zadaje tyle pytan :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cenciak
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 19:52, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
A jesli tak z tą mocą jest to założę oryginalny wydech na czas badania, moze kiedys to komus sie przyda jak bedzie chcial na a2
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spidi
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 472
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Wto 20:18, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Cenciak napisał: | Swiatla mam juz ogarnięte
Czy czujnik stopu pasowal by z jakiegos innego ktm np w pstaci sruby w pompie? I przedni z jakiego modelu najlepiej? Przelaczniki z innego ktm raczej powinny pasowac bezproblemu.
Co to jest ten stator i magneto? I czy wymagany jest klakson oraz lusterka?
Przepraszsm was ze zadaje tyle pytan :p |
Hehe chyba nie do końca wiesz na co się porywasz.
Rozumiem, że masz lampy ale to jest akurat najmniejszy problem. Musisz zrobić do tego całą działającą instalację. Światła to:pozycyjne, mijania i drogowe, stopu(tył i przod) oraz podświetlenie tablicy. Muszą być działające kierunkowskazy, lusterka oraz klakson. Musisz mieć kawałek jakiegoś chlapaca przy tylnym błotniku, homologowane opony, wydech który będzie się mieścił z głośnością i emisją spalin. Dlatego fabryczne EXC są kastrowane i mają cały ten kit homologacyjny - inaczej ni jak nie zmiściły by się w normach.
Nie lepiej było kupić EXC jak chcesz tym dojeżdżać do lasu albo jak kolega wyżej zauważył kupić ramę z papierem i przełożyć graty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cenciak
Dołączył: 27 Paź 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Wto 20:42, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Spokojnie chyba po prostu jestem ambitny :p
Sprubuję
Będę na bierząco zdawał relacje z przebiegu sytuacji, jesli ktos by chcial cos jeszcze doradzic badz ma juz jakies sprawdzone patenty to beda bardzo mile widziane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|