Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koszty utrzymania 2t a 4t

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DaSe




Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:50, 29 Lis 2015    Temat postu: Koszty utrzymania 2t a 4t

Witam stworzyłem ten temat bo chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje utrzymanie cross/enduro przez tydzień, miesiąc, rok przy jeździe po torze i/lub lesie. Dokładniej np.ile palą wasze maszyny ,co ile wymieniacie poszczególne podzespoły silnika i nadwozia (oleje, uszczelniacze/uszczelki, opony, łożyska, napęd, tłok, korba, cylinder itd.)Mowa o silnikach zarówno 2t jak i 4t.
Proszę aby nikt nie naskakiwał na mnie oraz innych użytkowników, przeglądając internet nie znalazłem konkretnego tematu a chciałbym sie dowiedzieć wszystkiego o tych silnikach, pewnie nie tylko ja.
Wszystkie ciekawe odpowiedzi bym kopiował i stworzył swego rodzaju poradnik oczywiście zaznaczając autorów wypowiedzi.

Pozdrawiam

//edit: Wiem ze były podobne tematy ale nigdzie nie było wszystko opisane do końca bo zaraz użytkownicy najeżdżali na siebie zamiast odpowiadać w temacie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DaSe dnia Nie 13:51, 29 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheGreat




Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:59, 29 Lis 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DaSe




Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:08, 29 Lis 2015    Temat postu:

Przez 5lat nic sie nie zmieniło? :p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Nie 14:10, 29 Lis 2015    Temat postu:

użytkownicy najeżdżali na siebie, bo jeden powiedział że ma 250 i wymienia tłok co 100 mth, a drugi twierdził, że ma identyczny model i tłok strzelił po 50mth Very Happy
Generalnie trwałość i koszty zależą mn. od:
1. Stylu jazdy
2. Warunków jazdy
3. Serwisowania silnika (i umiejętności serwisowania)
4. Jakości części
Od siebie mogę dodać, że brat ma yzf 250, ja mam sx 125, średnio wypada jeden jego tłok na moje dwa, chociaż to żadne porównanie, bo obydwaj robimy to profilaktycznie.
Jego 250 jeździ na powietrze, moja seta to 'studnia bez dna' przy takich samych trasach (spore prędkości).
Oleje to bardzo podobny koszt, w 2t lejesz do benzyny, 4t co ok. 10mth
Uszczelki tak samo, w 4t droższa jest pod głowice, za to rzadziej wymieniana...
Tłok, cylinder, korba zazwyczaj droższe w 4t(wyjątek stanowi cylinder) no i znowu zazwyczaj dwa razy rzadziej wymieniane.
Ale w 4t dochodzi rozrząd, zawory, o które 2t jest tańsze.
I myślę, że różnica w utrzymaniu silnika to w przybliżeniu koszty rozrządu i jego serwis (tłok, korbe wymienisz sam[prawie], zaworów już nie).
Niewiele Ci wyjaśniłem, ale dlatego że na Twoje pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi

I nigdy nie będzie Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Nie 14:17, 29 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 14:51, 29 Lis 2015    Temat postu:

dokładnie - nie ma jednoznacznej odpowiedzi. na scigacz.pl dla mnie tez nie napisali tego super obrazowo. jest mase czynników

a najwazniejsze jest to - że kupując wyczynówke trzeba sie liczyc z kosztami i tyle.

jak szukasz oszczednosci to od razu zajmij sie szachami czy kartami...

róznice ogólnie nie są duze, a motocykl powinno sie dobierac według charakterystyki pracy czy mozliwosci terenowych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Nie 15:05, 29 Lis 2015    Temat postu:

Jak to mawia mój dobry znajomy ,,jak się szlachta bawi koszta się nie liczą" Very Happy

Lecę przetestować koło 18" z kapciem enduro competition 6


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DaSe




Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:08, 29 Lis 2015    Temat postu:

Oszczędności nie szukam, nie mniej jednak jest sporo osób których nie interesuje charakterystyka silnika tylko interesuje ich jazda w terenie a nie maja worka pieniędzy. Wiadomym jest ze ten sport do tanich nie należy ale wybierając naprzykład 2t można trochę przyoszczędzić bo łatwiej wydać 2-3tysie cześciej niż raz a konkretnie wartość swojego motoru Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 15:24, 29 Lis 2015    Temat postu:

no to jedyny aspekt - czy masz kase raz na jakis czas czy mało ale często. ale to nie bedzie tak że jak kupisz 2T to nagle jakims cudem bedziesz wydawał duuuzo mniej - gdyby tak było to by nikt nie jeździł np 4taktem jak by miał byc o tyle drozszy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BARTEX1998




Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:27, 29 Lis 2015    Temat postu:

Powiem Ci że jak trafisz na zdrowe 4t to o sporych wydatkach możesz zapomnieć. Bierzemy na warsztat.
Zdrowe 4t :
Kupujesz zestaw płytek zaworowych 250 zł
Olej 250 zł
I latasz.
Czynności wykonujesz żądze niż w 2t wiec latasz więcej i mniejszym kosztem.

Tylko znaleźć zdrowe 4t to nie lada wyzwanie zwłaszcza w Polsce.
Chociaż u nas wszytkie są po remoncie 😂😂😂


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:33, 29 Lis 2015    Temat postu:

a co znaleźć zdrową 300 2t łatwo? swego czasu szukałem także mogę coś na ten temat powiedzieć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DaSe




Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:42, 29 Lis 2015    Temat postu:

henio12323 napisał:
no to jedyny aspekt - czy masz kase raz na jakis czas czy mało ale często. ale to nie bedzie tak że jak kupisz 2T to nagle jakims cudem bedziesz wydawał duuuzo mniej - gdyby tak było to by nikt nie jeździł np 4taktem jak by miał byc o tyle drozszy.
O to właśnie chodzi.
W ogólnym rozrachunku 2t i 4t wychodzić moze na to samo jednak wydać 2x do roku 2tysie a raz w roku ale 5-6tysi to jest różnica Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łodzianin




Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 23:10, 29 Lis 2015    Temat postu:

Dorzucę coś od siebie.

Swoją sete kupiłem od gościa, który nie miał pojęcia o takich sprzętach. Wiedziałem, że będzie do kapitalki, ale była stosunkowo tania.
Zrobiłem w niej wszystko- tłok, korba, wszystkie łożyska w silniku, ramie, kołach, uszczelki, uszczelniacze, serwis amortyzatorów, do tego dorobiłem osłony chłodnic i kupiłem handbary, plus jakieś filtry, manetki, zębatki.
Za remont wyszło mnie około 2500 (raczej z górka) przy czym cylinder na jeszcze nicasil i sprzęgło jest ok. wszystko robiłem sam, więc musisz do tego doliczyć koszt zakupu sprzętu- kluczy, smarów (a jest tego trochę) albo robocizny, czyli drugie tyle.
Z kosztów bieżących to wiadomo- olej do paliwa, filtra, skrzyni, opony, okresowo amory, Lancuch z zębatkami plus "wydatki niespodziewane" czyli w moim wypadku głównie urwane kierunki (niestety muszę) i plastiki

Mam nadzieję, że pomogłem Smile


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
babel




Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:17, 30 Lis 2015    Temat postu:

henio12323 napisał:


jak szukasz oszczednosci to od razu zajmij sie szachami


hehe nie wiesz co piszesz - moje dziecko gra intensywnie w szachy ( nawet był na Mistrzostwach Świata) - nie dołożyłem do kajtka 1/20 tego co mnie kosztowały jego szachy w przeciągu roku ...
I nadal to amatorskie uprawianie sportu.
Koszty są tak wysokie jak pisaliście nie zależnie od sporu - zależne od tego jak intensywnie to robimy ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez babel dnia Pon 9:21, 30 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin