|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DaSe
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:50, 29 Lis 2015 Temat postu: Koszty utrzymania 2t a 4t |
|
|
Witam stworzyłem ten temat bo chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje utrzymanie cross/enduro przez tydzień, miesiąc, rok przy jeździe po torze i/lub lesie. Dokładniej np.ile palą wasze maszyny ,co ile wymieniacie poszczególne podzespoły silnika i nadwozia (oleje, uszczelniacze/uszczelki, opony, łożyska, napęd, tłok, korba, cylinder itd.)Mowa o silnikach zarówno 2t jak i 4t.
Proszę aby nikt nie naskakiwał na mnie oraz innych użytkowników, przeglądając internet nie znalazłem konkretnego tematu a chciałbym sie dowiedzieć wszystkiego o tych silnikach, pewnie nie tylko ja.
Wszystkie ciekawe odpowiedzi bym kopiował i stworzył swego rodzaju poradnik oczywiście zaznaczając autorów wypowiedzi.
Pozdrawiam
//edit: Wiem ze były podobne tematy ale nigdzie nie było wszystko opisane do końca bo zaraz użytkownicy najeżdżali na siebie zamiast odpowiadać w temacie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez DaSe dnia Nie 13:51, 29 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TheGreat
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:59, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DaSe
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:08, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Przez 5lat nic sie nie zmieniło? :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Nie 14:10, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
użytkownicy najeżdżali na siebie, bo jeden powiedział że ma 250 i wymienia tłok co 100 mth, a drugi twierdził, że ma identyczny model i tłok strzelił po 50mth
Generalnie trwałość i koszty zależą mn. od:
1. Stylu jazdy
2. Warunków jazdy
3. Serwisowania silnika (i umiejętności serwisowania)
4. Jakości części
Od siebie mogę dodać, że brat ma yzf 250, ja mam sx 125, średnio wypada jeden jego tłok na moje dwa, chociaż to żadne porównanie, bo obydwaj robimy to profilaktycznie.
Jego 250 jeździ na powietrze, moja seta to 'studnia bez dna' przy takich samych trasach (spore prędkości).
Oleje to bardzo podobny koszt, w 2t lejesz do benzyny, 4t co ok. 10mth
Uszczelki tak samo, w 4t droższa jest pod głowice, za to rzadziej wymieniana...
Tłok, cylinder, korba zazwyczaj droższe w 4t(wyjątek stanowi cylinder) no i znowu zazwyczaj dwa razy rzadziej wymieniane.
Ale w 4t dochodzi rozrząd, zawory, o które 2t jest tańsze.
I myślę, że różnica w utrzymaniu silnika to w przybliżeniu koszty rozrządu i jego serwis (tłok, korbe wymienisz sam[prawie], zaworów już nie).
Niewiele Ci wyjaśniłem, ale dlatego że na Twoje pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi
I nigdy nie będzie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez amek721 dnia Nie 14:17, 29 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 14:51, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
dokładnie - nie ma jednoznacznej odpowiedzi. na scigacz.pl dla mnie tez nie napisali tego super obrazowo. jest mase czynników
a najwazniejsze jest to - że kupując wyczynówke trzeba sie liczyc z kosztami i tyle.
jak szukasz oszczednosci to od razu zajmij sie szachami czy kartami...
róznice ogólnie nie są duze, a motocykl powinno sie dobierac według charakterystyki pracy czy mozliwosci terenowych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Nie 15:05, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Jak to mawia mój dobry znajomy ,,jak się szlachta bawi koszta się nie liczą"
Lecę przetestować koło 18" z kapciem enduro competition 6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DaSe
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:08, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Oszczędności nie szukam, nie mniej jednak jest sporo osób których nie interesuje charakterystyka silnika tylko interesuje ich jazda w terenie a nie maja worka pieniędzy. Wiadomym jest ze ten sport do tanich nie należy ale wybierając naprzykład 2t można trochę przyoszczędzić bo łatwiej wydać 2-3tysie cześciej niż raz a konkretnie wartość swojego motoru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 15:24, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
no to jedyny aspekt - czy masz kase raz na jakis czas czy mało ale często. ale to nie bedzie tak że jak kupisz 2T to nagle jakims cudem bedziesz wydawał duuuzo mniej - gdyby tak było to by nikt nie jeździł np 4taktem jak by miał byc o tyle drozszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BARTEX1998
Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 278
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:27, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Powiem Ci że jak trafisz na zdrowe 4t to o sporych wydatkach możesz zapomnieć. Bierzemy na warsztat.
Zdrowe 4t :
Kupujesz zestaw płytek zaworowych 250 zł
Olej 250 zł
I latasz.
Czynności wykonujesz żądze niż w 2t wiec latasz więcej i mniejszym kosztem.
Tylko znaleźć zdrowe 4t to nie lada wyzwanie zwłaszcza w Polsce.
Chociaż u nas wszytkie są po remoncie 😂😂😂
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:33, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
a co znaleźć zdrową 300 2t łatwo? swego czasu szukałem także mogę coś na ten temat powiedzieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DaSe
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:42, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | no to jedyny aspekt - czy masz kase raz na jakis czas czy mało ale często. ale to nie bedzie tak że jak kupisz 2T to nagle jakims cudem bedziesz wydawał duuuzo mniej - gdyby tak było to by nikt nie jeździł np 4taktem jak by miał byc o tyle drozszy. | O to właśnie chodzi.
W ogólnym rozrachunku 2t i 4t wychodzić moze na to samo jednak wydać 2x do roku 2tysie a raz w roku ale 5-6tysi to jest różnica
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łodzianin
Dołączył: 12 Mar 2015
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 23:10, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
Dorzucę coś od siebie.
Swoją sete kupiłem od gościa, który nie miał pojęcia o takich sprzętach. Wiedziałem, że będzie do kapitalki, ale była stosunkowo tania.
Zrobiłem w niej wszystko- tłok, korba, wszystkie łożyska w silniku, ramie, kołach, uszczelki, uszczelniacze, serwis amortyzatorów, do tego dorobiłem osłony chłodnic i kupiłem handbary, plus jakieś filtry, manetki, zębatki.
Za remont wyszło mnie około 2500 (raczej z górka) przy czym cylinder na jeszcze nicasil i sprzęgło jest ok. wszystko robiłem sam, więc musisz do tego doliczyć koszt zakupu sprzętu- kluczy, smarów (a jest tego trochę) albo robocizny, czyli drugie tyle.
Z kosztów bieżących to wiadomo- olej do paliwa, filtra, skrzyni, opony, okresowo amory, Lancuch z zębatkami plus "wydatki niespodziewane" czyli w moim wypadku głównie urwane kierunki (niestety muszę) i plastiki
Mam nadzieję, że pomogłem
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
babel
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 591
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:17, 30 Lis 2015 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: |
jak szukasz oszczednosci to od razu zajmij sie szachami |
hehe nie wiesz co piszesz - moje dziecko gra intensywnie w szachy ( nawet był na Mistrzostwach Świata) - nie dołożyłem do kajtka 1/20 tego co mnie kosztowały jego szachy w przeciągu roku ...
I nadal to amatorskie uprawianie sportu.
Koszty są tak wysokie jak pisaliście nie zależnie od sporu - zależne od tego jak intensywnie to robimy ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez babel dnia Pon 9:21, 30 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|