|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jogurtas
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:32, 02 Lip 2015 Temat postu: KTM 350 Freeride opór na kole |
|
|
Witam,
kilka dni temu miałem "przygodę z własnej głupoty " a mianowicie tylne koło zakopało mi się na tyle mocno w piachu, że ten dostał się pod łańcuch i ten po rozciągnięciu zawiesił się na zębatce co spowodowało pełne napięcie i blokadę koła. Po poluźnieniu łańcucha wskoczyło i wydawało mi się, że wszystko jest ok. Jednak mam wrażenie, że do końca gdyż przy toczeniu i kiedy czyściłem łańcuch koło stawiało większy opór niż wcześniej. Przynajmniej tak mi się wydaje… Moto kupiłem niedawno w tej chwili ma przejechane 7,5mth. Po sprawdzeniu naciągu z instrukcją niby mieści się w normie. Domyślam się, że może to głupia sprawa ale dopiero uczę się samego sprzętu a o serwisowaniu nie wspomnę. Bardzo proszę o Waszą opinie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jogurtas dnia Czw 21:37, 02 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 21:51, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
ciezko powiedziec bo nie ma konrketów, albo sie kręci dobrze albo nie.
jak czujesz że ma opór sciągnij łancuch zakręc samym kołem, po mocnym zakręceniu spokojnie powinno sie kilkanascie sekund kręcic, chhyba że są ciasne nowe uszczelniacze to czasami krócej ale na pewno nie moze byc tak że kreci sie a w jednym miejscu jakby hamuje. wtedy bym zajrzał do łozysk
moze tez byc ze padło cos w łancuchu, przejrzyj rolki itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jogurtas
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:56, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
a po mocnym zakręceniu ale z łańcuchem powinno zrobić kilka obrotów? dzięki za wskazówkę, mam nadzieje że nic się nie powyginało…
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 18:21, 03 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
mozesz zrobić tak
zdemontuj łańcuch kręć zębatą przenia jeśli nei ma oporów to ok
kręc tylnym kołem jal kręci się lużno to ok
a z łańcuchem zależy
jak masz oring to będzie większy opór jak masz non oring to będzie lżej
tak samo jak będzie brudny to będzie stawiał większy opór
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jogurtas
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:33, 06 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie, więc tak. Po zsunięciu łańcucha koło kręci się luźno. Wyczyściłem maksymalnie szczoteczką jak mogłem łańcuch bez ściągania (tylko zsunięty, jeszcze tego nie opanowałem) popsikałem i założyłem. Przy obracaniu słychać piach (ale to chyba norma - jak nie to poprawcie ). Za dużo się jednak nie zmieniło i koło chodzi dość opornie. Sam łańcuch zachowuje się nie jak sznurek (luźno na łączeniach) tylko raczej sztywno ale bez haczenia - na luźnym można z niego zrobić figurę jak na prawym dolnym rogu tego zdjęcia i tak się trzyma.
[link widoczny dla zalogowanych]
Dajcie proszę znać czy łańcuch powinien taki być sztywny gdy ma przejechane 7mth. Ogromne Dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 22:59, 06 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
niee, pozacierany jest, mozesz go pomoczyć w np nafcie, potem obficie nasmarować, moze sie ruszy. jak nie to raczej wymiana.
zapewne jest z jakims oringiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jogurtas
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:28, 06 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Henio pls o szybką lekcje odnośnie oringa dużo filozofii jest przy ściganiu kompletnym łańcucha?
Bardzo dziękuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 5:15, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
jeśli masz zakówke to tak
jak masz spinke tylko zszuwasz zabezpieczenie i rozpinasz łańcuch
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 7:55, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
wpisz sobie w google o co chodzi
masz łancuch bez oringów - jeżeli ty tak masz to od razu łancuch wywal bo nie wyobrazam sobie jak mogło by tak pozapiekać łancuch, tam nie ma uszczelnien i woda syf i smar trafia gdzie trzeba
w oringach masz zabezpieczenie gumką, jak masz zabezpieczenie to sciągniesz i zobaczysz o jakie gumki chodzi. smary niektóre sie potrafią dostac, ale potrafi sie też dostać woda pod cisnieniem ale jest dobra ochrona przed pyłem blotem itp. pewnie mocno traktowałes łancuch myjką, - wymyłeś smar, a nowy nie wnikł przez oringi. a wiadomo metal plus metal bez smarowania sie zapieka i przyciera.
łancuch powinien luźno zwisać pod swoim cięzarem, nie powinno byc górek dolin, oring ma wiekszy opór wiec bedzie w rękach chodził troche cięzej ale pod swoim cięzarem rolki powinny sie psokojnie wyginać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rysiek24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 933
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 12 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:41, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
sprawdz czy kazde ogniwo tak samo odgina sie gora dol i czy nie pracuje ciezej w jednym miejscu a w drugim lzej , sprawdz czy naciag lancucha jest ciagle taki sam , mogl sie nierowno wyciagnac i w miejscu kiedy masz opor jest mocno naprezony, a po chwili ma wlasicwy luz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jogurtas
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:36, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie a jaki łańcuch polecalibyście do Freeride 350 z 2013 roku jeśli potrzebna będzie wymiana? Bardzo Wam dziękuje.
Henio sugerujesz, że ten co mam jest kiepski bo nie powinien się tak zachować po kontakcie z piachem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 19:12, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
nie chodzi o piach, ogólnie nie powinien żyć " swoim" zyciem, powinien sie układać pod działaniem siły grawitacji, a jak ty mówisz że on układa sie róznie i nie prostuje to jest pozacierany
do freeride jak ganiasz amatorsko i oczekujesz zywotnosci od łancucha to polecam cos Xringowego, did VX2 chyba najlepszy stosunek ceny do jakosci, troszke lepszy jest VT2 ale cena mocno w góre. generalnie mam te łancuchy zawsze montowane i bardzo sobie chwale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jogurtas
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:41, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
coś takiego? [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:24, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
dokłądnie, wal do uzytkownika Kozioł pewnie zrobi ci lepszą cene na takiego DIDa i chyba lepiej dać zarobić ziomkowi z forum niż komus z allegro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jogurtas
Dołączył: 01 Maj 2015
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:20, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Henio wg specyfikacji ten, który jest we Freeride to 5/8 x 1/4” X‑Ring, myślisz że takim czymś mogłem go załatwić, chyba warto odratować ten łańcuch... co sądzisz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|