|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majras
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:07, 08 Lip 2015 Temat postu: KTM EXC 250 2t vs 300 2t Pros and cons |
|
|
Chciałbym zapytac was, co sądzicie o EXC 250 i EXC 300 2t w zestawieniu ze sobą.
Jakie zalety i jakie wady w porównaniu tych dwóch modeli widzicie (chodzi mi o stosunkowo nowe modele 2012+, szkoda się rozwodzić nad starszymi)
Np. major000, w jakimś poscie pisałeś, że będziesz przesiadał się z exc300 na 250. Możesz opisać dlaczego ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:41, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Napewno tak nie napisałem bo 250 exc miałem i nie byłem zadowolony
250 od 300 nie różnic się kompletnie niczym prócz pojemności. Ta pojemność sprawia że 300 jedzie od najniższych obrotów a 250 ma w tym miejscu dziurę. Mi to kompletnie nie odpowiadało, bo sprowadza się to do tego że 250 exc trzeba bardziej kręcić a to już nie mój styl jazdy. 300 exc ma jeszcze łagodniejszy przebieg krzywej mocy i momentu od 250 exc. To są wszystkie różnice między tymi motocyklami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Śro 16:48, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Jak bardzo różnią się mocą maksymalną te dwa silniki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:28, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Moc maksymalna w jednym i drugim jest podobna ale momentem obrotowym 300 exc miażdży 250 exc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dioda
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:19, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
to jak już jesteśmy przy 300 2t to mam tez kilka pytań, Czy silniki różniły się jakoś szczególnie w rocznikach 2007-2015 ktm 300? Czy we wszystkich 300exc z tych lat występują 3 selekcje tłoka A,B,C?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:33, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
dioda napisał: | to jak już jesteśmy przy 300 2t to mam tez kilka pytań, Czy silniki różniły się jakoś szczególnie w rocznikach 2007-2015 ktm 300? Czy we wszystkich 300exc z tych lat występują 3 selekcje tłoka A,B,C? | Selekcji tłoka według KTM-a masz dwie a z zamienników cztery(A B C D). Silniki Były modyfikowane ale nie było żadnej rewolucji, rewolucja będzie za rok. Modyfikacje dotyczyły m.in. : głowicy, membrany, skrzyni biegów, sprzęgła, dyfuzor+tłumik, rozrusznika, i jeszcze pewnie kilka rzeczy o których zapomniałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dioda
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:53, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
to dlaczego KTM przewiduje tylko dwie(czyli rozumiem ze dwie pierwsze A,B selekcje), jak w zamienniku można jeszcze dobrać dwie następne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:14, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Przewidzieli dwie selekcję żebyś szybciej kupił nowy cylinder.
Po drugie fabrycznie w 250/300 jest montowany Vertex. Ten Vertex dla 300exc, sygnowany znaczkiem KTM masz w dwóch rozmiarach( i to w innych niż Vertex w zamienniku), bodajże 71,925 i drugi 71,935. Ten sam tłok kupując na allegro bez napisu KTM masz dostępny w 4 selekcjach(71,94 71,95 71,96 71,97).
Takie kwiatki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dioda
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:27, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
czyli z tego wychodzi ze i tak nie muszę kupować nowego cylindra skoro w zamienniku mogę wykorzystać w sumie jeszcze z 4 selekcji(to grubo tego nikasilu producent przewidział skoro tłoki są od 71.925 - 71.97 w sumie 5 setek)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:49, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Oczywiście że nie musisz, ale jest sporo osób co kupują tylko oryginalne części i oni po dwóch tłokach będą nakładać nicasil lub kupować nowy cylinder.
Nicasil ma standardową grubość. Te oryginalne tłoki są poprostu luźniej spasowane.
Ps. Sory zagalopowałem się, z zamiennika są 3 selekcje, ostatnia 71,96
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez major000 dnia Śro 19:56, 08 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dioda
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:38, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
czyli jak ktoś w aukcji pisze ze wsadził tłok selekcji B to znaczy ze oryginalny jeszcze?,To ja mogę zamontować tam jeszcze trzy selekcje zamiennika(przynajmniej jeszcze z drugie tyle motogodzin wyjeździć na tym cylindrze ?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
majras
Dołączył: 10 Mar 2015
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:44, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
major000 napisał: | Napewno tak nie napisałem bo 250 exc miałem i nie byłem zadowolony
|
To coś mi się pojebało, przepraszam
Ale coś jednak musi być w tej 250tce, że jest równie popularna jak 300tka- albo nawet bardziej.
300tka wydaje się idealna, moment 4suwa, prostota 2t.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:57, 08 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
oryginał jest bardzo luźno pasowany cylinder jest 72 tłok A 71,925 czyli w praktyce od razu można założyć B ;-( co do zamienników w PL faktycznie są trzy selekcje ale za granicą znalazłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 6:58, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
te300 napisał: | oryginał jest bardzo luźno pasowany cylinder jest 72 tłok A 71,925 czyli w praktyce od razu można założyć B ;-( co do zamienników w PL faktycznie są trzy selekcje ale za granicą znalazłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych] |
No właśnie cały czas mi się kojarzyły 4 selekcję ale wszedłem na allegro, do olka i tam są tylko 3.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
electro
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 266
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:45, 09 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Hej. Ja z kolei jeżdżę 250, w ekipie mam sporo 300. Charakterystyka silnika jest faktycznie inna, trzeba więcej pracować sprzeglem, ale ja lubię 250.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|