Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KTM freeride E
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fourier




Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 30 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 22:34, 29 Sie 2017    Temat postu:

Z tego co ostatnio gadałem z przedstawicielem handlowym to bateria max na 3 godziny pyrkania jakby na rowerze bez żadnych przeszkód, podjazdów itp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przym




Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 521
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Garwolin (Mazowieckie)

PostWysłany: Śro 8:26, 30 Sie 2017    Temat postu:

Tu trochę o baterii i ogólny test: https://www.youtube.com/watch?v=8Gr_tIOkkS0

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
theczarek




Dołączył: 04 Maj 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 11:04, 01 Wrz 2017    Temat postu: freeride e

mam sam więc mogę powiedzieć jak to wygląda Smile z punktu widzenia totalnego amatora offroadu, nigdy nawet nie byłem na torze więc wiecie. Na moto jeżdżę już pewnie z dekadę, sprzętów miałem wiele ale z asfaltu zjechałem może ze dwa lata temu, i to 100% piknikowo.

zasięg:
jazda po mieście na "przełożeniu" skuterka - ok 30-35 kilometrów.
Jazda po lasach, szutrach, bez oszczędzania baterii, możlwie ostro - ok 30-50 minut zabawy.
tryb mieszany, czyli wychodzę sobie pojeździć - wracam do domu po 60-90 minutach.
ładowanie - normalnie ok godzinka, bo raczej nigdy nie zjeżdżam na wyzerowanej baterii. od zera do max ok 70-80 minut.

Plusy: sprzęt technicznie bezobsługowy, nieskompliowany, nic w nim nie trzeba dłubać, jest prosty jak mikser kuchenny. po prostu masz w garażu, jak chcesz pojeździć to ładujesz baterię i jeździsz, do smarowania tylko łańcuch i przełożenia raz na 50 godzin, reszta bezobsługowa. fajnie, co?
brak dźwięku - no, dwa lata temu bym dał się pociąć, że nigdy przenigdy nie wyrzeknę się miłości do dźwięków motocykla. Powiem tak - kupiłem elektryka żeby miło sobie jeździć po leśno polnych okolicach na obrzeżach dużego miasta gdzie mieszkam, wcześniej miałem DRZ i niestety nie czułem się komfortowo pierdząc ludziom pod oknami. zmieniłem z duszą na ramieniu na elektryka i był to strzał w dziesiątkę. jazda tym cichym sprzętem jest piękna, tyle powiem. mam w garażu jeszcze triumpha streettriple, wiadomo, pieknie to gra ale stoi niejeżdżony bo odkąd przestałem jeździć na moto do pracy, w czasie wolnym po prostu wolę elektryka - podjechać gdzieś na mieście, czy po prostu pojeździć. Skoro wybieram nawet do przemieszczania się elektryka niż triumpha street to coś już to znaczy.
fajny moment obrotowy - no, to wiadomo.

minusy:
brak sprzęgła - to podobno minus, ale ja jestem akurat takim użytkownikiem, któremu to nie jest potrzebne a jazda na automacie w terenie wbrew pozorom dzięki prostocie ma swoje plusy;
brak wbudowanej ładowarki - niestety, nie da się go podładować na stacji, wymaga swojej własnej wielkiej jak zgrzewka wody ładowarki.
druga bateria - mała bateria działa, póki nie odpalimy "głównej". ładuje się ona w czasie jazdy z głównej. Niemniej to ona odpowiada za odpalenie maszyny i nie daj boże zostawisz moto na światłach MAX 2 minuty (bez "odpalonego zapłonu" - bateryjka się rozładuje, moto nie uruchomisz i zostaje Ci tylko prostownik w domu....
cena - ja za swój dałem połowę ceny katalogowej, więc jestem zadowolony, ale wydać standardowe 50k PLN na ten sprzęt to naprawdę ogromne przegięcie.
zasięg- największy minus, podobno w 2018 ma być bateria 50% pojemniejsza - czekam na nią bo brakuje mi własnie tych +50% zasięgu.
Bateria główna starcza wg internetów na ok 1000 ładowań bez widocznego pogorszenia pojemności, daje to w moim wypadku 10-20 lat jazdy za grosze, trzeba to też uwzględnić w kosztach moto - jeśli ładowanie to niech będzie 33 km jazdy standardowej daje to ekwiwalent niech będzie 2 litrów paliwa. 2 litry razy 1000 ładowań - 2000 litrów paliwa. paliwo po 4,5 PLN - 9000 koszt paliwa, prądu za ten czas nie zje więcej niż za 1000 PLN - czyli 8000 to mniejszy koszt paliwa w cenie motocykla. nie liczę kosztów serwisu spalinówek bo przez 33000 KM rozłożone jak w moim przypadku na 10 lat wyniosły by one minimum drugie tyle co nie?

reasumując - jak ktoś hobbystycznie podchodzi do offroadu, lubi sobie po prostu pojeździć po okolicy (nie mieszka w centrum) i nie wymaga nic więcej niż miłego wypadu na godzinkę między pracą, dzieckiem, domem, meczem, kumplami rodziną czyli standardowe dylematy 30+, to moto jest dla niego. Nie musi się martwić o zawory, wydechy, mieszanki itp - wsiada, jeździ ma wszystko gdzieś. błoga cisza w offroad jest świetną odskocznią od codziennego hałasu. działa jako sprzęt do przemieszczania się na małe odległości i jako sprzęt do zabawy w lesie.
Natomiast na pewno zaawansowany offroadowiec będzie srogo zawiedziony.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez theczarek dnia Pią 13:53, 01 Wrz 2017, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lionix




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 14:38, 03 Wrz 2017    Temat postu:

Dla mnie bez sens, moze za 30 lat jak zrobia w koncu te auperbaterie o ktorych czytam od 2000 roku Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin