|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalim1
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 10:59, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ja przesiadałem się z 50cc na KX 250 w wieku 18 lat. Owszem, można ale nauka i wprawienie o wiele dłużej przychodzi... Polecałbym 125. Generalnie... przy 2t najważniejszy i najdroższy jest układ tłokowo-korbowy ale dopóki nie ściągniesz cylindra to nie będziesz wiedział jaka jest selekcja tłoka, w jakim jest stanie... poza tym luzy na łożyskach kół, wahacza, PDSa, klocki, tarcze, stan ogumienia, felg, napędu, chłodnice(czy nie są zgniecione), wycieki z zawieszenia, pojedynczo wszystko można niedrogo wymienić ale jak parę rzeczy się nazbiera to ładna sumka może urosnąć. Generalnie da się zauważyć jak moto naprawiał jakiś rzeźnik artysta - sylikon zamiast uszczelek, jakieś śmieszne patenty, też jak ktos sprzedaje z brudnym filtrem powietrza to świadczy o tym jak dbał o moto...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skalim1 dnia Nie 11:04, 31 Sie 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pijak
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: Nie 11:15, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
No właśnie od jakiegoś czasu rozglądam się i Doszedłem do wniosku ze cena 125 jest praktycznie Bardzo zbliżona do ceny 250 wiec sam do końca nie wiem ale dziękuję Bardo za wszystkie porady
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lionix
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 13:13, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak w 2t wygladaja koszta i czestotliwosc remontow ale ja w 4t wykladam wladnie przynamiej 6k na silnik, do tego dojdzie zawias, jakoes pierdoly w stylu wpusc matke i brata do garazu to ci pogubia czesci np. Dystanse kol i bedzie kwota jak za drugie moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
arkes
Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:08, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ja bym brał 2t 250 jeśli coś w dobrym stanie się znajdzie, jak nie to 125tke 2t
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 15:16, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
lionix napisał: | Nie wiem jak w 2t wygladaja koszta i czestotliwosc remontow ale ja w 4t wykladam wladnie przynamiej 6k na silnik, do tego dojdzie zawias, jakoes pierdoly w stylu wpusc matke i brata do garazu to ci pogubia czesci np. Dystanse kol i bedzie kwota jak za drugie moto |
6k na silnik ? co ty tam wkładasz?
ja własnie stawiam sprzęt na remotn po 300mth, tłok,korba , rozrząd, i jeszcze jakies duperele, max 3koła wyjdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pijak
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: Nie 15:27, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Tez jakoś dużo wydaje mi się 6k
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lionix
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 16:19, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ceny z oryginału:
uszczelka dużej pokrywy sprzęgła 800.30.025.000 - 84zł
nakrętka 510.30.028.100 - 27zł
podkładka 0137 120000 - 4zł
wpust 6946 005 - 7zł
oring tulei 0770 102020 - 19zł 1szt potrzeba trzy
uszczelka głowicy 810.30.036.000 - 136zł
prowadnica wydechowa 590.36.026.044 - 74zł potrzeba dwie
popychacz wydechowy 590.36.061.144 - 682zł
zawór ssący 590.36.030.000 - 131zł potrzeba dwa
uszczelniacz zaworowy 590.36.027.000 - 17zł/1szt potrzeba 4
sprężyna zaworu ssącego 594.36.028.044 - 123zł potrzeba dwa
łańcuch rozrządu 805.36.013.000 - 315zł - to muszę sprawdzić jeszcze raz, bo cena jest za wysoka.
wałek rozrządu 800.36.010.000 - 723zł
pompa oleju 800.38.002.044 - 225zł
pokrywka pompy oleju 800.38.003.000 - 73zł
uszczelka magneta 800.30.040.100 - 33zł
łożysko igiełkowe kosza sprzęgłowego 0405 252910 - 27zł
zabezpieczenie nakrętki kosza sprzęgłowego 565.32.018.000 - 13zł
uszczelka małej pokrywy sprzęgła 800.30.027.000 - 48zł
zawór wydechowy 590.36.031.000 - 226zł
sprężyna zaworu wydechowego 594.36.028.044 - 123zł
łożysko wału 800.30.019.000 - 300zł
W wycenie oryginałów przeoczyłem uszczelki pokrywek głowicy i łożysk wałeczkowych kosza sprzęgłowego, ale te elementy łącznie nie powinny przekroczyć 90 zł
Wałek rozrządu mogę zrobić nowy w cenie do 550 zł
Popychacz wydechowy prawdopodobnie udałoby się zregenerować w cenie do 350 zł
Naprawa czopa wału 150 zł
Centrowanie wału. Opcja I 95 zł, Opcja II 195 zł
Wymiana dwóch prowadnic zaworowych, frezowanie i docieranie gniazd wydechowych 160 zł
Docieranie zaworów dolotowych 20 zł
Remont 420 zł
Usterkę mechanizmu skrzyni biegów już naprawiłem
Łożyska bardzo dobrej jakości z zamiennika. Niektóre lepsze od oryginału.
Łożyska wału (dwa) 320 zł
Łożyska balansera 214 zł
Łożyska pompy wody, wałka rozrządu, dolnego wałka łańcucha rozrządu 84 zł
Komplet łożysk skrzyni biegów 220 zł - lub samo łożysko, które wg. mnie wymaga wymiany 98 zł
Tłok wossner 576 zł
Korbowód Hot Rods 522 zł - ten był wymieniany całkiem nie dawno, ale przyczyną jego szybkiego zużycia jak i wałka rozrządu i popychacza był prawdopodobnie brak smarowania
|
By majster
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 16:46, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
aa , no to nie jest zwykły standardowy remont 4T , tylko odbudowa po zatarciu,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lionix
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 18:42, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Moto chodzil do samego konca nic aie nie dzialo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 18:46, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ja też włożyłem chyba z 5k a nie wymieniłem korby, bo wtedy doszłoby jeszcze 1500zł
Zwykły remont, silnik też pracował do końca.
Niestety jak ktoś przez całe życie wymienia tylko tłoki, to w końcu komuś przyjedzie zrobić to jak trzeba i wtedy wychodzi właśnie tyle.
Więc jak słyszę motocykl tip top po wymianie tłoka i pierścieni to już wiem, czym to pachnie;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 19:29, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | Ja też włożyłem chyba z 5k a nie wymieniłem korby, bo wtedy doszłoby jeszcze 1500zł
Zwykły remont, silnik też pracował do końca.
Niestety jak ktoś przez całe życie wymienia tylko tłoki, to w końcu komuś przyjedzie zrobić to jak trzeba i wtedy wychodzi właśnie tyle.
Więc jak słyszę motocykl tip top po wymianie tłoka i pierścieni to już wiem, czym to pachnie;) |
no zobaczymy ile u mnie wyjdzie, mam 320mth, ostatnio robiłem na 200, w międzyczasie zrobiłem całe sprzęgło (tarcze/przekładki/sprrężyny) więc to odpada, liczę że 3 max 3.5k , no chyba że cos w skrzyni będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20:08, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniłem co trzeba i to co należy wymienić aby się nie wysrało do kolejnego remontu.
Jak masz motocykl od nowości to wiadomo co wymieniać i co w środku siedzi.
Jednak jak kupujesz używany 10 letni sprzęt to należy nastawić się na wszystko i zazwyczaj wychodzi wszystko.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lionix
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 23:41, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
No ja prawie wszystko. Ale mam nadzieje ze po takim remoncie pochodzi chociaz 2-3 lata bez wiekszych awarii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pijak
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Janikowo
|
Wysłany: Pon 16:57, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Mam jeszcze pytanko w jakim czasie robicie te 250-300 mth
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 17:30, 01 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Pijak napisał: | Mam jeszcze pytanko w jakim czasie robicie te 250-300 mth |
średnio 100/sezon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|