Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kupno motocykla
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalim1




Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:59, 31 Sie 2014    Temat postu:

Ja przesiadałem się z 50cc na KX 250 w wieku 18 lat. Owszem, można ale nauka i wprawienie o wiele dłużej przychodzi... Polecałbym 125. Generalnie... przy 2t najważniejszy i najdroższy jest układ tłokowo-korbowy ale dopóki nie ściągniesz cylindra to nie będziesz wiedział jaka jest selekcja tłoka, w jakim jest stanie... poza tym luzy na łożyskach kół, wahacza, PDSa, klocki, tarcze, stan ogumienia, felg, napędu, chłodnice(czy nie są zgniecione), wycieki z zawieszenia, pojedynczo wszystko można niedrogo wymienić ale jak parę rzeczy się nazbiera to ładna sumka może urosnąć. Generalnie da się zauważyć jak moto naprawiał jakiś rzeźnik artysta - sylikon zamiast uszczelek, jakieś śmieszne patenty, też jak ktos sprzedaje z brudnym filtrem powietrza to świadczy o tym jak dbał o moto...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalim1 dnia Nie 11:04, 31 Sie 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pijak




Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Janikowo

PostWysłany: Nie 11:15, 31 Sie 2014    Temat postu:

No właśnie od jakiegoś czasu rozglądam się i Doszedłem do wniosku ze cena 125 jest praktycznie Bardzo zbliżona do ceny 250 wiec sam do końca nie wiem ale dziękuję Bardo za wszystkie porady Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lionix




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 13:13, 31 Sie 2014    Temat postu:

Nie wiem jak w 2t wygladaja koszta i czestotliwosc remontow ale ja w 4t wykladam wladnie przynamiej 6k na silnik, do tego dojdzie zawias, jakoes pierdoly w stylu wpusc matke i brata do garazu to ci pogubia czesci np. Dystanse kol i bedzie kwota jak za drugie moto

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arkes




Dołączył: 10 Lip 2014
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:08, 31 Sie 2014    Temat postu:

Ja bym brał 2t 250 jeśli coś w dobrym stanie się znajdzie, jak nie to 125tke 2t

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 15:16, 31 Sie 2014    Temat postu:

lionix napisał:
Nie wiem jak w 2t wygladaja koszta i czestotliwosc remontow ale ja w 4t wykladam wladnie przynamiej 6k na silnik, do tego dojdzie zawias, jakoes pierdoly w stylu wpusc matke i brata do garazu to ci pogubia czesci np. Dystanse kol i bedzie kwota jak za drugie moto


6k na silnik ? co ty tam wkładasz?
ja własnie stawiam sprzęt na remotn po 300mth, tłok,korba , rozrząd, i jeszcze jakies duperele, max 3koła wyjdzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pijak




Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Janikowo

PostWysłany: Nie 15:27, 31 Sie 2014    Temat postu:

Tez jakoś dużo wydaje mi się 6k

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lionix




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 16:19, 31 Sie 2014    Temat postu:

Cytat:
Ceny z oryginału:
uszczelka dużej pokrywy sprzęgła 800.30.025.000 - 84zł
nakrętka 510.30.028.100 - 27zł
podkładka 0137 120000 - 4zł
wpust 6946 005 - 7zł
oring tulei 0770 102020 - 19zł 1szt potrzeba trzy
uszczelka głowicy 810.30.036.000 - 136zł
prowadnica wydechowa 590.36.026.044 - 74zł potrzeba dwie
popychacz wydechowy 590.36.061.144 - 682zł
zawór ssący 590.36.030.000 - 131zł potrzeba dwa
uszczelniacz zaworowy 590.36.027.000 - 17zł/1szt potrzeba 4
sprężyna zaworu ssącego 594.36.028.044 - 123zł potrzeba dwa
łańcuch rozrządu 805.36.013.000 - 315zł - to muszę sprawdzić jeszcze raz, bo cena jest za wysoka.
wałek rozrządu 800.36.010.000 - 723zł
pompa oleju 800.38.002.044 - 225zł
pokrywka pompy oleju 800.38.003.000 - 73zł
uszczelka magneta 800.30.040.100 - 33zł
łożysko igiełkowe kosza sprzęgłowego 0405 252910 - 27zł
zabezpieczenie nakrętki kosza sprzęgłowego 565.32.018.000 - 13zł
uszczelka małej pokrywy sprzęgła 800.30.027.000 - 48zł
zawór wydechowy 590.36.031.000 - 226zł
sprężyna zaworu wydechowego 594.36.028.044 - 123zł
łożysko wału 800.30.019.000 - 300zł
W wycenie oryginałów przeoczyłem uszczelki pokrywek głowicy i łożysk wałeczkowych kosza sprzęgłowego, ale te elementy łącznie nie powinny przekroczyć 90 zł

Wałek rozrządu mogę zrobić nowy w cenie do 550 zł
Popychacz wydechowy prawdopodobnie udałoby się zregenerować w cenie do 350 zł
Naprawa czopa wału 150 zł
Centrowanie wału. Opcja I 95 zł, Opcja II 195 zł

Wymiana dwóch prowadnic zaworowych, frezowanie i docieranie gniazd wydechowych 160 zł
Docieranie zaworów dolotowych 20 zł
Remont 420 zł

Usterkę mechanizmu skrzyni biegów już naprawiłem
Łożyska bardzo dobrej jakości z zamiennika. Niektóre lepsze od oryginału.
Łożyska wału (dwa) 320 zł
Łożyska balansera 214 zł
Łożyska pompy wody, wałka rozrządu, dolnego wałka łańcucha rozrządu 84 zł
Komplet łożysk skrzyni biegów 220 zł - lub samo łożysko, które wg. mnie wymaga wymiany 98 zł

Tłok wossner 576 zł
Korbowód Hot Rods 522 zł - ten był wymieniany całkiem nie dawno, ale przyczyną jego szybkiego zużycia jak i wałka rozrządu i popychacza był prawdopodobnie brak smarowania


By majster


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 16:46, 31 Sie 2014    Temat postu:

aa , no to nie jest zwykły standardowy remont 4T , tylko odbudowa po zatarciu,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lionix




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 18:42, 31 Sie 2014    Temat postu:

Moto chodzil do samego konca Smile nic aie nie dzialo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 18:46, 31 Sie 2014    Temat postu:

Ja też włożyłem chyba z 5k a nie wymieniłem korby, bo wtedy doszłoby jeszcze 1500zł
Zwykły remont, silnik też pracował do końca.

Niestety jak ktoś przez całe życie wymienia tylko tłoki, to w końcu komuś przyjedzie zrobić to jak trzeba i wtedy wychodzi właśnie tyle.
Więc jak słyszę motocykl tip top po wymianie tłoka i pierścieni to już wiem, czym to pachnie;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Nie 19:29, 31 Sie 2014    Temat postu:

hacker33 napisał:
Ja też włożyłem chyba z 5k a nie wymieniłem korby, bo wtedy doszłoby jeszcze 1500zł
Zwykły remont, silnik też pracował do końca.

Niestety jak ktoś przez całe życie wymienia tylko tłoki, to w końcu komuś przyjedzie zrobić to jak trzeba i wtedy wychodzi właśnie tyle.
Więc jak słyszę motocykl tip top po wymianie tłoka i pierścieni to już wiem, czym to pachnie;)

no zobaczymy ile u mnie wyjdzie, mam 320mth, ostatnio robiłem na 200, w międzyczasie zrobiłem całe sprzęgło (tarcze/przekładki/sprrężyny) więc to odpada, liczę że 3 max 3.5k , no chyba że cos w skrzyni będzie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:08, 31 Sie 2014    Temat postu:

Ja wymieniłem co trzeba i to co należy wymienić aby się nie wysrało do kolejnego remontu.

Jak masz motocykl od nowości to wiadomo co wymieniać i co w środku siedzi.
Jednak jak kupujesz używany 10 letni sprzęt to należy nastawić się na wszystko i zazwyczaj wychodzi wszystko.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lionix




Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 23:41, 31 Sie 2014    Temat postu:

No ja prawie wszystko. Ale mam nadzieje ze po takim remoncie pochodzi chociaz 2-3 lata bez wiekszych awarii

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pijak




Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Janikowo

PostWysłany: Pon 16:57, 01 Wrz 2014    Temat postu:

Mam jeszcze pytanko w jakim czasie robicie te 250-300 mth

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 17:30, 01 Wrz 2014    Temat postu:

Pijak napisał:
Mam jeszcze pytanko w jakim czasie robicie te 250-300 mth

średnio 100/sezon


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin