|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukass87
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 17:52, 29 Paź 2014 Temat postu: Kupno motocykla trial |
|
|
Witam,
nosze się z zamiarem zakupu motocykla trial, upatrzone mam kilka egzemplarzy, może jest ktoś z okolic i mógłby coś o nich powiedzieć.
Beta Evo 300 4t [link widoczny dla zalogowanych]
Gas Gas 300 TXT [link widoczny dla zalogowanych]
Sherco 290 [link widoczny dla zalogowanych]
Na co zwrócić uwagę przed zakupem? Wszelkie sugestie mile widziane. Z góry dziękuje za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 18:03, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
to jest motocykl którego stan ocenisz tylko na żywo
w większości tych motocykli masz krzywe koła, połamane plastiki, coś spawane, pełno luzów, cieknące zawieszenie
musisz szukać takiego który nie ma tych usterek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 18:03, 29 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 18:05, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
podobno 4takty są średnie, 2T ja bym brał jak juz moto ma byc lekkie to lepiej żeby było jak najlżejsze
co do pojemnosci - jak masz zamiar latać w miejscu, np po torze to szukaj czegos mniejszego, jak chcesz latac w lekkie "enduro trial " to 300tka bedzie ok, choc bedzie wymagała nieco wiecej uwagi i kontroli manetką
na co zwrócici uwage - tutaj akurat jest nieźle bo to są pancerne sprzęty i sie mocno nie zuzywają, z racji tego że nie są wysilone, hamuje sie z niskich prędkosci itp itd. standardowo czy zawias zdrowy, czy w skrzyni ładnie biegi wchodzą , jak hamuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 18:16, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
najpopularniejszy i chyba najbardziej doceniany u nas jest gas gas txt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukass87
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Śro 18:35, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
myślę że 300 będzie ok. Wiem że oględziny to najlepszy sposób na ocenę stanu ale potrzeba sporo czasu żeby obejrzeć kilka motocykli w różnych częściach kraju i koszta rosną. Ten Gas Gas jest świeżym rocznikiem ale i w jeden sezon można moto skatować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 22:03, 29 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
mozna ale w porównaniu trial a cross/enduro to trialówka to na prawde pancerne sprzety, ja mam swojego 2-3 miesiące i juz nie jeden upadek przezył - nawet nie ma ryski. i nic sie w zasadzie nie zuzyło. a przez 2-3 miesiące w ktmie potrafie zarznąc klocki i inne doperele potrafią sie posypać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tooomek882
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Tryb./ Warszawa
|
Wysłany: Czw 1:29, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Zapewne ma to być twój pierwszy trial, więc w sumie jestem w podobnej sytuacji, tylko jeszcze w fazie odkładania kasy
początku też zapatrywałem się na 250/300, ale szybko mi przeszło.
Miałem okazję w Nowym Targu trochę pojeździć na trialu(Gas gas). Ja sam jeździłem na 125 co dało mi mnóstwo frajdy i nie miałem wrażenia, że motor za mnie jedzie i nie mam nad nim kontroli jakiej bym chciał. Potem od instruktora wziąłem 300 i przepaść... Moment szatański, więcej siłowania niż techniki. Ja osobiście brałbym 125/200 jako pierwszy trial, szybko i tak tym nie pojedziesz, a na 125 można zrobić praktycznie wszystko i mieć wszystko pod kontrolą
Henio, który rocznik tej 200 masz? przyjemna maszynka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 10:37, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
2007 rok, maszyna swietna, lekka jak piórko, i to co wydawało mi sie niemożliwe do wykonania po kilku wyjazdach stawało sie faktem. nie mam doswiadczenia jakby sie sprawowała 250tka ( bo jak juz to maksymalnie takiego szukałem ) ale jeździłem chyba 320stką dokładnie to była masakra dla mnie, motocykl wyczuwalnie cięzszy niby te kilka kg to nie duzo, ale wyraźnie to było czuć. no i trzeba uwazniej dobierac biegi moment obrotowy spory wiec trzeba na półgazach wskakiwać na przeszkody bo mozna sie nakryć. u mnie niestety nie ma ciekawego terenu żeby sobie podjechac w jedno miejsce i katować przeszkody, wiec musze jeździc w enduro w obrębie kilku kilometrów, 200tka szybka nie jest ale 40-50 km.h może i przelotowo jest żeby nie zarzynać silnika
generalnie to załuje że wczesniej nie kupiłem, bo widze spory progres w jeździe i myśleniu na exc 525 po smiganiu na trialówce, mimo że dosyc krótko gasgasik u mnie stoi.
dodam że kupiłem moto za granicą wyszedł mnie niecałe 5000 zł i ma papiery do rejestracji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukass87
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 11:10, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Ja niestety nie mam możliwości przetestować. Pomiędzy fajnymi miejscowkami kilka km muszę pokonać. A trial kupuje z myślą o szkoleniu techniki jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tooomek882
Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Tryb./ Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:01, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
ja akurat skorzystałem z okazji jak byłem w górach w lato i spróbowałem. jak będziesz gdzieś w okolicach białki tatrzańskiej w zimę(hale otwierają) odezwij się do Gabrysia Marcinowa, ja u niego jeździłem i szczerze polecam, gościu ma pojęcie i chcę Cię nauczyć jeździć, a nie tylko ściągnąć kasę. a z tego co widzę, to z Częstochowy jesteś, myślałem, że tam wszędzie są fajne miejscówki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lukass87
Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Czw 14:16, 30 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Może są. Na enduro wiele miejsc jest dla mnie niedostępnych Są niedaleko dwa kamieniołomy na które jeszcze nie dotarłtem
Czy 6 bieg się przydaje czy 5 wystarczy? Będę miał trochę dojazdów do miejsc docelowych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lukass87 dnia Pon 8:22, 03 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z cyrku
|
Wysłany: Pon 15:00, 03 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Może ja coś powiem. Zawsze chciałem się przejechać trialem w 4T i miałem okazję na Sherco 320 w 4T i niemile się zaskoczyłem, delikatny ruch manetką i strasznie szarpie motorem tak więc moim zdaniem trial w 4T jest dla bardziej doświadczonych riderów, biegi strasznie szybko się kończą w porównaniu do 2T. Osobiście nie polecam 4T do trialu. Ja mam TXT 300 wczesniej jeździłem 280 TXT i różnica mocy była odczuwalna. Nie róbcie z 300 jakiegoś potwora, bo to nie hard enduro. moim zdaniem minimum na triala to 250, nie wiem czy 200 dawała by rady na długich stromych podjazdach, niech wypowie się własciciel. Na co zwrócić uwagę? Na stan ogólny wizualny w silnikach się za wiele nie robi więc nie ma co się czaić, jedynym najczęsciej zużywającym się elementem jest sprzęgło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 15:05, 03 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
nie narzekam na podjazdy, akurat na weekend byłem na wąwozach, i mocowo mnie sprzet nie zawiódł nawet na chwile, bardziej sie zawiodłem na zawieszeniu prowadzeniu i trakcji. na kamienistym podłozu przy przelotach typu enduro trial jest mocno niespokojny i kiepski w prowadzeniu, oponki gryzą fajnie z zerowych predkosci, ale przy kilkunastu km h na sliskich kamieniach jedzie sie jak po lodzie oczywiscie balansując odpowiednio da sie jechać. ale to był mój ostatni wyjazd enduro na trialu jednak wole tam zabierać ktma podjazdy spoko ale były dla mnie dosyc nudne chyba że na sciance były jakies powalone drzewa itp. ktmem miałbym wieksza zabawe. trialówke zostawiam do typowo cięzkieto terenu i prędkosci minimalnych, i bardziej nastawiam sie na techniczną jazda i jak najwolniejszą ale dokładną, niz przelotki enduro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Z cyrku
|
Wysłany: Pon 15:21, 03 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Tak jak piszesz, na grząskim podłożu przeloty większymi prędkościami raczej odpadają bo moto jest bardzo podsterowne, sypkie podjazdy też raczej odpadają na trialowej oponie bo za słabo wybiera, ja na dniach bede zakłądał FIMowską gumę enduro i bede chciał uderzyć na sypkie podjazdy to napisze jak się to sprawuje. Henio a [link widoczny dla zalogowanych] znasz mam nadzieje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 18:02, 03 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
znam bo juz z 1-2 lata temu tam sie zarejestrowałem, żeby sie dowiedziec co wybrac, niestety mały tam ruch i żadnych odpowiedzi nie dostałem sensownych wiec pomału sam do wszystkiego dochodze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|