Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kupno motocykla trial
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukass87




Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 17:52, 29 Paź 2014    Temat postu: Kupno motocykla trial

Witam,
nosze się z zamiarem zakupu motocykla trial, upatrzone mam kilka egzemplarzy, może jest ktoś z okolic i mógłby coś o nich powiedzieć.

Beta Evo 300 4t [link widoczny dla zalogowanych]

Gas Gas 300 TXT [link widoczny dla zalogowanych]

Sherco 290 [link widoczny dla zalogowanych]

Na co zwrócić uwagę przed zakupem? Wszelkie sugestie mile widziane. Z góry dziękuje za pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 18:03, 29 Paź 2014    Temat postu:

to jest motocykl którego stan ocenisz tylko na żywo
w większości tych motocykli masz krzywe koła, połamane plastiki, coś spawane, pełno luzów, cieknące zawieszenie
musisz szukać takiego który nie ma tych usterek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 18:03, 29 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 18:05, 29 Paź 2014    Temat postu:

podobno 4takty są średnie, 2T ja bym brał jak juz moto ma byc lekkie to lepiej żeby było jak najlżejsze
co do pojemnosci - jak masz zamiar latać w miejscu, np po torze to szukaj czegos mniejszego, jak chcesz latac w lekkie "enduro trial " to 300tka bedzie ok, choc bedzie wymagała nieco wiecej uwagi i kontroli manetką Very Happy

na co zwrócici uwage - tutaj akurat jest nieźle bo to są pancerne sprzęty i sie mocno nie zuzywają, z racji tego że nie są wysilone, hamuje sie z niskich prędkosci itp itd. standardowo czy zawias zdrowy, czy w skrzyni ładnie biegi wchodzą , jak hamuje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 18:16, 29 Paź 2014    Temat postu:

najpopularniejszy i chyba najbardziej doceniany u nas jest gas gas txt

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukass87




Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 18:35, 29 Paź 2014    Temat postu:

myślę że 300 będzie ok. Wiem że oględziny to najlepszy sposób na ocenę stanu ale potrzeba sporo czasu żeby obejrzeć kilka motocykli w różnych częściach kraju i koszta rosną. Ten Gas Gas jest świeżym rocznikiem ale i w jeden sezon można moto skatować Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 22:03, 29 Paź 2014    Temat postu:

mozna ale w porównaniu trial a cross/enduro to trialówka to na prawde pancerne sprzety, ja mam swojego 2-3 miesiące i juz nie jeden upadek przezył - nawet nie ma ryski. i nic sie w zasadzie nie zuzyło. a przez 2-3 miesiące w ktmie potrafie zarznąc klocki i inne doperele potrafią sie posypać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tooomek882




Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Tryb./ Warszawa

PostWysłany: Czw 1:29, 30 Paź 2014    Temat postu:

Zapewne ma to być twój pierwszy trial, więc w sumie jestem w podobnej sytuacji, tylko jeszcze w fazie odkładania kasy Wink

początku też zapatrywałem się na 250/300, ale szybko mi przeszło.
Miałem okazję w Nowym Targu trochę pojeździć na trialu(Gas gas). Ja sam jeździłem na 125 co dało mi mnóstwo frajdy i nie miałem wrażenia, że motor za mnie jedzie i nie mam nad nim kontroli jakiej bym chciał. Potem od instruktora wziąłem 300 i przepaść... Moment szatański, więcej siłowania niż techniki. Ja osobiście brałbym 125/200 jako pierwszy trial, szybko i tak tym nie pojedziesz, a na 125 można zrobić praktycznie wszystko i mieć wszystko pod kontrolą Razz

Henio, który rocznik tej 200 masz? przyjemna maszynka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 10:37, 30 Paź 2014    Temat postu:

2007 rok, maszyna swietna, lekka jak piórko, i to co wydawało mi sie niemożliwe do wykonania po kilku wyjazdach stawało sie faktem. nie mam doswiadczenia jakby sie sprawowała 250tka ( bo jak juz to maksymalnie takiego szukałem ) ale jeździłem chyba 320stką dokładnie to była masakra dla mnie, motocykl wyczuwalnie cięzszy niby te kilka kg to nie duzo, ale wyraźnie to było czuć. no i trzeba uwazniej dobierac biegi moment obrotowy spory wiec trzeba na półgazach wskakiwać na przeszkody bo mozna sie nakryć. u mnie niestety nie ma ciekawego terenu żeby sobie podjechac w jedno miejsce i katować przeszkody, wiec musze jeździc w enduro w obrębie kilku kilometrów, 200tka szybka nie jest ale 40-50 km.h może i przelotowo jest żeby nie zarzynać silnika

generalnie to załuje że wczesniej nie kupiłem, bo widze spory progres w jeździe i myśleniu na exc 525 po smiganiu na trialówce, mimo że dosyc krótko gasgasik u mnie stoi.

dodam że kupiłem moto za granicą wyszedł mnie niecałe 5000 zł i ma papiery do rejestracji Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukass87




Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 11:10, 30 Paź 2014    Temat postu:

Ja niestety nie mam możliwości przetestować. Pomiędzy fajnymi miejscowkami kilka km muszę pokonać. A trial kupuje z myślą o szkoleniu techniki jazdy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tooomek882




Dołączył: 21 Sie 2013
Posty: 246
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Tryb./ Warszawa

PostWysłany: Czw 14:01, 30 Paź 2014    Temat postu:

ja akurat skorzystałem z okazji jak byłem w górach w lato i spróbowałem. jak będziesz gdzieś w okolicach białki tatrzańskiej w zimę(hale otwierają) odezwij się do Gabrysia Marcinowa, ja u niego jeździłem i szczerze polecam, gościu ma pojęcie i chcę Cię nauczyć jeździć, a nie tylko ściągnąć kasę. a z tego co widzę, to z Częstochowy jesteś, myślałem, że tam wszędzie są fajne miejscówki Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lukass87




Dołączył: 25 Paź 2013
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 14:16, 30 Paź 2014    Temat postu:

Może są. Na enduro wiele miejsc jest dla mnie niedostępnych Smile Są niedaleko dwa kamieniołomy na które jeszcze nie dotarłtem Smile

Czy 6 bieg się przydaje czy 5 wystarczy? Będę miał trochę dojazdów do miejsc docelowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lukass87 dnia Pon 8:22, 03 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raku




Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z cyrku

PostWysłany: Pon 15:00, 03 Lis 2014    Temat postu:

Może ja coś powiem. Zawsze chciałem się przejechać trialem w 4T i miałem okazję na Sherco 320 w 4T i niemile się zaskoczyłem, delikatny ruch manetką i strasznie szarpie motorem tak więc moim zdaniem trial w 4T jest dla bardziej doświadczonych riderów, biegi strasznie szybko się kończą w porównaniu do 2T. Osobiście nie polecam 4T do trialu. Ja mam TXT 300 wczesniej jeździłem 280 TXT i różnica mocy była odczuwalna. Nie róbcie z 300 jakiegoś potwora, bo to nie hard enduro. moim zdaniem minimum na triala to 250, nie wiem czy 200 dawała by rady na długich stromych podjazdach, niech wypowie się własciciel. Na co zwrócić uwagę? Na stan ogólny wizualny w silnikach się za wiele nie robi więc nie ma co się czaić, jedynym najczęsciej zużywającym się elementem jest sprzęgło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 15:05, 03 Lis 2014    Temat postu:

nie narzekam na podjazdy, akurat na weekend byłem na wąwozach, i mocowo mnie sprzet nie zawiódł nawet na chwile, bardziej sie zawiodłem na zawieszeniu prowadzeniu i trakcji. na kamienistym podłozu przy przelotach typu enduro trial jest mocno niespokojny i kiepski w prowadzeniu, oponki gryzą fajnie z zerowych predkosci, ale przy kilkunastu km h na sliskich kamieniach jedzie sie jak po lodzie Very Happy oczywiscie balansując odpowiednio da sie jechać. ale to był mój ostatni wyjazd enduro na trialu jednak wole tam zabierać ktma Very Happy podjazdy spoko ale były dla mnie dosyc nudne chyba że na sciance były jakies powalone drzewa itp. ktmem miałbym wieksza zabawe. trialówke zostawiam do typowo cięzkieto terenu i prędkosci minimalnych, i bardziej nastawiam sie na techniczną jazda i jak najwolniejszą ale dokładną, niz przelotki enduro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raku




Dołączył: 13 Cze 2011
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Z cyrku

PostWysłany: Pon 15:21, 03 Lis 2014    Temat postu:

Tak jak piszesz, na grząskim podłożu przeloty większymi prędkościami raczej odpadają bo moto jest bardzo podsterowne, sypkie podjazdy też raczej odpadają na trialowej oponie bo za słabo wybiera, ja na dniach bede zakłądał FIMowską gumę enduro i bede chciał uderzyć na sypkie podjazdy to napisze jak się to sprawuje. Henio a [link widoczny dla zalogowanych] znasz mam nadzieje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pon 18:02, 03 Lis 2014    Temat postu:

znam bo juz z 1-2 lata temu tam sie zarejestrowałem, żeby sie dowiedziec co wybrac, niestety mały tam ruch i żadnych odpowiedzi nie dostałem sensownych Razz wiec pomału sam do wszystkiego dochodze Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin