|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:34, 01 Lip 2015 Temat postu: Licznik godzin |
|
|
Jakie polecacie tanie liczniki godzin, taki żeby nie padł po miesiącu. Czy licznik wibracyjny jest godny polecenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 14:16, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
ja kupiłem taki najtanszy z allegro, z 30 zł kosztował, 35 godzin nabite i nadal działa. z tymi licznikami to loteria jak czytam, jedni kupią za 150 zł po 50 mth zacznie sie resetowac albo dziwnie nabijać. a innym te tanie wytrzymuja długo. szczerze wizualnie to nie widze róznicy między moimza 30 a np sendec za 150 zł... oczywiscie poza napisem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 16:12, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Mam 3 różne liczniki i polecam najtańsze (chyba że chcesz mieć jeszcze obrotomierz). Jak chcesz kupić tanio i Ci się nie spieszy to kup na aliexpress.
BTW. Ogólnie taka uwaga jakby ktoś kiedyś czytał ten temat - te liczniki liczą godziny (czas) a nie motogodziny. Przy amatorskiej jeździ wychodzi 1 mth = 2 h (tak mniej więcej).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 16:14, 01 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:13, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
a o tym wibracyjnym co myślicie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 16:16, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
liczniki mth mają datę przydatności - chodzi o baterię w środku
jak ktoś kupi licznik który już parę lat wisi w sklepie to zapewne długo nie podziała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 16:17, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Chodzi Ci o te po 130 zł z alledrogo? Jeśli tak, to myślę że ich stosowanie w naszych motocyklach nie ma sensu i wychodzą drogo. Taki wibracyjny powinien się sprawdzać w dieslu (przynajmniej wg mnie). "Normalny" reaguje na zmiany pola elektromagnetycznego pochodzące z przewodu wysokiego napięcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:26, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Właśnie się obawiam że ten wibracyjny może nawet podczas zgaszonego silnika naliczać. Indukcyjny przynajmniej wiadomo że nalicza na odpalonym silniku a na zgaszonym nie.
Dzięki za rady, biorę jakieś tanie gówno i zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 16:45, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
a da sie jakos zzerować licznik?
zrobilem remont i chcialbym od zera miec naliczane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 16:52, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Te najtańsze niestety nie mają takiej opcji bezpośrednio dostępnej. Musiałbyś wydłubać zalewę i wyjąć baterie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stpeter
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 19:03, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Fourier napisał: | Mam 3 różne liczniki i polecam najtańsze (chyba że chcesz mieć jeszcze obrotomierz). Jak chcesz kupić tanio i Ci się nie spieszy to kup na aliexpress.
BTW. Ogólnie taka uwaga jakby ktoś kiedyś czytał ten temat - te liczniki liczą godziny (czas) a nie motogodziny. Przy amatorskiej jeździ wychodzi 1 mth = 2 h (tak mniej więcej). |
Możesz wyjaśnić? Jak to liczy? Pyrkanie na postoju sie nie wlicza? Tylko pałowanie? Bo pierwszy raz słyszę.
Jak dotąd MTH to dla mnie MTH.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:07, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
stpeter napisał: | Fourier napisał: | Mam 3 różne liczniki i polecam najtańsze (chyba że chcesz mieć jeszcze obrotomierz). Jak chcesz kupić tanio i Ci się nie spieszy to kup na aliexpress.
BTW. Ogólnie taka uwaga jakby ktoś kiedyś czytał ten temat - te liczniki liczą godziny (czas) a nie motogodziny. Przy amatorskiej jeździ wychodzi 1 mth = 2 h (tak mniej więcej). |
Możesz wyjaśnić? Jak to liczy? Pyrkanie na postoju sie nie wlicza? Tylko pałowanie? Bo pierwszy raz słyszę.
Jak dotąd MTH to dla mnie MTH. | Temat poruszany milion razy. Nazwa "licznik mth" to tylko nazwa umowna nie mająca nic wspólnego z naliczaniem prawdziwych mth dla silników o zmiennych obrotach pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 19:19, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Te liczniki, które można kupić do motocykla liczą czas (jak długo chodzi silnik). Niektóre reagują jak owiniesz ich przewód wokół przewodu zasilającego jakieś urządzenie (im większy prąd zasilania tym lepiej) i też mierzy czas.
Kilka definicji:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W skrócie - jeżeli miałby to być prawdziwy licznik motogodzin to musiałby uwzględniać obroty silnika i "obroty znamionowe w jednostce czasu". Z tego co mi się udało znaleźć (niestety bliżej mi do elektryki niż do mechaniki) to obroty znamionowe, dla maszyn o zmiennych obrotach, to obroty przy których występuje moc maksymalna silnika (jakbym się mylił to niech ktoś mnie poprawi).
Każdy silnik ma moc maksymalną przy innych obrotach (przykładowo SX 125 i 150 ma ją przy 11500 rpm) i licznik musiałby to uwzględniać.
Co do mojego przelicznika jako amatora: 1 mth = 2 h. Jest to przelicznik u mnie przy jeździ amatorskiej (u kogoś innego może wyjść inaczej). KTM w dokumentacji 125 podaje że 1 mth to około 7 l paliwa. U mnie średnio wychodzi 7 l paliwa na 2 h wskazywane przez licznik (czasem mniej, czasem więcej).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:37, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
obecnie ktm podaje wymiany czesci w godzinach
mth podawali dawno temu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stpeter
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 19:41, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
OK. Mam licznik ktm ten duży pomarańczowy , taki jak w latach 2004. Wzoruję się na nim. Jestem amatorem. Nie latam po 20 metrów. Jestem średniakiem. Moto więcej pracuje w średnim zakresie obrotów niż w wysokich. Choć przypałować też lubię jak znam teren.
I teraz w/g tego co piszecie..zmieniać olej co 15-20 mth mojego licznika? Jak zlewam to jest ładny, nie czarnuch.
Moje przebiegi to powiedzmy 60 mth...te z licznika /na rok
Dziś znów skończyły mi się klocki ( pisałem w innym temacie) wytrzymały dokładie 20 MTH( te licznikowe ktm)
A może lepiej spisywać przebieg km?
Brat ma 200 2T i liczy z apki endomondo. Jemu wychodzi dużo szybciej interwały. Mimo że ja jeżdżę więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Śro 19:44, 01 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
No to coś powalili - w żaden sposób czas pracy nie jest w stanie miarodajnie odwzorować zużywania się takiego silnika. Pałowanie przez godzinę na torze (albo jeszcze gorzej na prostych) nie jest równoznaczne np z pracą na wolnych obrotach.
Specjalnie sprawdziłem w instrukcji i jest tak jak mówisz - podają godziny, co nie zmienia faktu, że u mnie 1 godzina wg. KTM odpowiada około 2 godziny z licznika.
Stpeter spisuj sobie zużyte paliwo i wskazania licznika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Śro 19:50, 01 Lip 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|