|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 9:06, 09 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
bully znów sie czepiasz, poczytaj tematy wyzej
licznik mth jest na tor MX,
zrób mi 1 mth w 10 km na torze MX w sumie mozna, ale co to za frajda z jazdy jechac 2 km /h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Keny
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 269
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Pią 11:55, 09 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
No tak ale.... , jak już wcześniej wspomniałem wg. wskazań wychodzi 40km=1mtg, chciałbym tylko nadmienić , że ten przelicznik wynika z nie tylko z jazdy , ale z różnego "terenu". Jedni jadą max ekstremalnie , inni lajtowo a jescze inni tor np. supermoto itd. Ww. przelicznik pochodzi z różnych stylów jazdy. Oczywiście jest to śrenia ale tryzmająca się w okolicach 40km (1mtg).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pią 16:56, 09 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
na torze przy ostrym oraniu(2t full gwizdek) mozna liczyc 1h=1mth
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jess34
Dołączył: 06 Kwi 2010
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 3/3
|
Wysłany: Sob 20:30, 10 Mar 2012 Temat postu: licznik |
|
|
a tam gadacie trza mieć oryginalny, wtedy będzie dobrze liczył, no i dobry czujnik w tarczy, reszta to ble, ble
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czepek
Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 870
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 21:37, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
pokaż mi crossa z licznikiem.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
L00rD
Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: Sob 20:47, 03 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Chciałbym troszkę odświeżyć temat, znalazłem takie info:
"Idąc w ślad za Wikipedią, motogodzina to jednostka miary czasu pracy maszyny, obliczanej jako różnica między czasem jej zakończenia a rozpoczęcia. Mówiąc zrozumialszym językiem, motogodzina to jedna godzina czasu pracy silnika. Do jej zliczania służy licznik motogodzin i tego sugerował bym się trzymać. Nie polecam osobiście metod podawanych przez internetowych wszystkowiedzących motocyklistów, którzy to z nie wiadomo jakich wyliczeń potrafią przyjąć, że w ich motocyklu jedna motogodzina to np. 7 litrów paliwa. Jest to obliczenie tak dokładne, jak mierzenie rozmiaru buta za pomocą mikrometru.
Każdy pojazd, niezależnie od tego czy jest to koparka czy autobus miejski, zużyje tyle paliwa ile mu się go dostarczy. Ilość zużytego paliwa w godzinę pracy silnika zależy również od trudności terenowych które napotka. Przysłowiowy autobus mniej spali jadąc z górki, więcej jadąc pod górkę w korku. Tak więc idąc tym tropem każdy motocyklista zauważy zmiany w zużyciu paliwa gdzie w ciężkim terenie motocykl spali 8 litrów w godzinę, a w lekkim (np. w lesie) 8 litrów wystarczy na 3 godziny.
Co bardziej zaawansowani teoretycy mogli by się teraz przyczepić, że przecież obliczanie motogodzin poprzez obserwację ilości zużytego paliwa jest zupełnie prawidłowe - silnik mniej obciążony, spala mniej paliwa, więc mniej się zużył. Należy jednak pamiętać, że żużycie silnika w motocyklu crossowym i enduro nie wynika tylko i wyłącznie z ilości minut czy godzin przepracowanych "na pełnych obrotach". Silniki te skonstruowane są do pracy z największymi obciążeniami oraz na najwyższych obrotach - wtedy zużywają się najmniej. Tak więc amator, który porwał się z motyką na słońce i zakupił czterysta pięćdziesiątkę " w czteropaku" , który nie potrafi korzystać z jej pełnej mocy zabije silnik szybciej niż doświadczony wymiatacz kręcący ją pod niebiosa obrotów.
Niskie obroty i duże obciążanie na nich silnika wpływa bardzo destrukcyjnie na układ korbowo-tłokowy, natomiast przysłowiowe "pałowanie na wysokich obrotach" sprzyja mniejszemu zużyciu silnika ze względu na wyższe ciśnienie oleju, lepszy rozkład tarcia na tłoku i pierścieniach i między innymi lepszemu rozprowadzaniu filmu olejowego
Tak więc podsumowując, motogodzina to godzina pracy silnika niezależnie od jego obrotów, zużycia paliwa i terenu w jakim pracuje. Do pomiarów liczby motogodzin służy licznik, ale o tym poniżej.""
Zastanawiam się faktycznie jak liczyć MTH...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:45, 03 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Licz tak jak Ci wskazuje licznik w Husce. Zazwyczaj u siebie jak wymieniałem tłoki zgodnie z serwisówką to po tym przebiegu było widać, że się już nie nadaje do dalszej jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wuhacz
Dołączył: 24 Kwi 2014
Posty: 204
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Nie 13:11, 04 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Choć w paru miejscach mogę się z taką wypowiedzią zgodzić, to uważam że im bliżej końca, tym gorzej.
Podstawowa kwestia w formie pytania -jaką temperaturę silnik, a w konsekwencji olej, osiągnie przez np 10 sekund ciągłych obrotów maksymalnych, a jaką przez ciągłe obroty w połowie zakresu obrotomierza?
Film olejowy to się raczej się tworzy na powierzchni elementów silnika,
a nie rozprowadza i na jego zerwanie najbardziej ma wpływ właśnie temperatura oleju, już nie wchodząc w jego jakość. Nie po to jest podawana lepkość w 100 stopniach. I teraz:
Cytat: | Tak więc amator, który porwał się z motyką na słońce i zakupił czterysta pięćdziesiątkę " w czteropaku" , który nie potrafi korzystać z jej pełnej mocy zabije silnik szybciej niż doświadczony wymiatacz kręcący ją pod niebiosa obrotów.
|
Dla mnie to bzdura, a przynajmniej zbyt duże uogólnienie. Jest wiele czynników wpływających na to kto, co i jak zabije w motocyklu.
Ale odpowiedz sobie na pytanie jakie będzie miał te temperatury (silnika, a w konsekwencji oleju) "amator na 450 4T, czy doświadczony wymiatacz"?
Większość fuckup-ów typu korba bokiem dzieje się właśnie w górnych partiach obrotów, nie słyszałem żeby komuś się to zdarzyło przy 4 tysiącach. Pomijając sytuację złego żłożenia silnika itp.
A twierdzenie, że silniki w naszych motocyklach zużywają się najmniej przy najwyższych obciążeniach i obrotach, jest dalekie od jakiejkolwiek logiki. To, że wytrzymują takie warunki nie oznacza, że będą to robić w nieskończoność.
Ciekawe po co w serwisówce mam podane interwały w stosunku do stylu jazdy.
Cytat: | Niskie obroty i duże obciążanie na nich silnika wpływa bardzo destrukcyjnie na układ korbowo-tłokowy |
Racja. Tyle, że niskie obroty i duże obciążenie pojawiają się wtedy gdy odkręcasz manetkę na złym biegu, za wysokim do aktualnych obrotów, a tak się nie jeździ. Nagły przyrost momentu obrotowego, to dla korby największy problem.
Wracając do pytania to do tego co napisał rams dodałbym zdrowy rozsądek i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 13:50, 04 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
dokładnie tak jak pisze @rams
w serwisówce interwały dla jazdy amatorskiej są dłuższe niż dla 'race'
np, zmiana oleju co 15mth lub co każde zawody.
albo serwis lag co 45mth lub co 10mth jazdy w zawodach.
w warunkach 'race' wymiana tłoka co 70mth, przy amatorskiej - 135mth
to dla 350 excf 2017
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Nie 13:50, 04 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:07, 04 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
prawda jest taka ze te interwaly dla race sa ok i jezdzdac tak raceowo trzeba by to bylo robic zeby wszystko bylo jak nowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
L00rD
Dołączył: 18 Wrz 2015
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: Nie 20:50, 04 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
KristofSX napisał: | dokładnie tak jak pisze @rams
w serwisówce interwały dla jazdy amatorskiej są dłuższe niż dla 'race'
np, zmiana oleju co 15mth lub co każde zawody.
albo serwis lag co 45mth lub co 10mth jazdy w zawodach.
w warunkach 'race' wymiana tłoka co 70mth, przy amatorskiej - 135mth
to dla 350 excf 2017 |
W takim razie będe stosował się do tego co jest w książce.
Dla przykładu w TE 250 jest tak:
- zmiana oleju co 20mth lub co każde zawody.
- serwis lag co 40mth lub co 10mth jazdy w zawodach.
- w warunkach 'race' wymiana tłoka co 40mth, przy amatorskiej jeździe - 80mth
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pon 21:52, 05 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Co do tej wypowiedzi to tak jak już koledzy napisali - im dłużej sie to czytam tym jest gorzej. Wg. tego myślenia silnik dużo bardziej powinien dostawać po dupie przy pracy na biegu jałowym niż np przy odcince w 4t.
Tak samo jeżeli ktoś uważa że silnik (szczególnie z modeli enduro) jest stworzony do tego żeby pracował cały czas na maksymalnych obrotach (nawet nie mówię o obrotach zapewniajacych maksymalny moment obrotowy czy moc)... to życzę mu powodzenia w eksploatacji i serwisowaniu (ciekawe czy osobówka też tak jeździ).
Co do wymian stosuj się do książki chyba ze widzisz/słyszysz że coś się dzieje to nie zwlekaj z wymianą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pon 21:53, 05 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GBktmexc400
Dołączył: 12 Lut 2016
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DZL
|
Wysłany: Wto 17:42, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
A jak odczytywac z licznika motogodzin (PORMX) w 4T?
Chodzi mi o to czy to co wzkazuje licznik nalezy mnozyc razy dwa, bo nie ma tu ustawien 2T czy 4T.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:48, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
GBktmexc400 napisał: | A jak odczytywac z licznika motogodzin (PORMX) w 4T?
Chodzi mi o to czy to co wzkazuje licznik nalezy mnozyc razy dwa, bo nie ma tu ustawien 2T czy 4T. | Nic nie mnożysz, przyjmujesz wartości jakie podaje licznik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 19:15, 31 Sty 2017 Temat postu: |
|
|
te liczniki nie mierzą ilosci impulsów, tylko czas podawania impulsów jednym słowem odpalasz sobie silnik na godzinke, przychodzisz po godzinie i masz 1 godzine nabitą. potem jedziesz na autostrade, cisniesz v max przez godzine, i tak samo dobije ci kolejną godzine.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|