|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:37, 17 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Jak wyszedł exc model 2015 czy 2016 to sporo osób pisała że lipa ktm od 2012 ciągle robi te same motocykle a cena tylko idzie w górę.. a teraz też lipa 90% nowych części ... tylko serwis . Mnie tylko zastanawia dlaczego ktm w exc dalej ma pds zamiast kiwaczki jak w husqvarnach. Do tych nowych modeli zaraz pewnie będą dostępne części zamienne..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Wto 20:47, 17 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
PDS w enduro czasem dużo lepiej zdaje egzamin - nic nie wystaje od spodu, no i niższe koszty - produkcji i serwisowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:05, 17 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
testowałem huske 2016 mój kat 2013 - jakiejs ogromnej róznicy miedzy pds a kiwaczką nie czuje. moze w konkretnych warunkach jakas tam róznica będzie ( skoro ma lepiej koło wracać to pewnie np na kamieniach duzych moze szybciej łapac trakcje ) ale takie zwykłe latanie szutrówki, podjazdy itp - ogromnej róznicy ja nie czułem. tez duzo daje samo zestrojenie itp. ale to trzeba na prawde wymiatać żeby czuć potem róznice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:05, 17 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Fourier napisał: | PDS w enduro czasem dużo lepiej zdaje egzamin - nic nie wystaje od spodu, no i niższe koszty - produkcji i serwisowania |
Pds w enduro lepiej zdaje egzamin .. to dlaczego nowe modele husqvarny, sherco , bety , tm i nawet gas gas są dalej na kiwaczce ? Wystarczy kupić osłonę i nic nie będzie przeszkadzać że wystaje od spodu.. Niższe koszty eksploatacji nie powiedział bym, jak dbasz to działa długo. Kolega ma husqe z 2015, przejechane 110 mth i tył bez luzu praktycznie, ale dba o to .
Pds naprawdę dobrze działa jak się założy amortyzator wp trax za ok 8 tyś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Wto 22:44, 17 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Fourier napisał: | ...czasem... |
Czytaj ze zrozumieniem
pawel napisał: | Niższe koszty eksploatacji nie powiedział bym, jak dbasz to działa długo... |
To poszukaj tematów o remoncie prolinka w KTM. U nas na forum jest nawet kilka, w tym mój. W przypadku dźwigni nawet nie chodzi o dbanie (wiadomo to podstawa), jakikolwiek luz przenosi się dużo bardziej na całość. Koszt remontu jest nieporównywalny.
PS w przypadku jazdy na torze motocrossowym różnicę pomiędzy PDSem a prolinkiem czuć tylko w specyficznych sytuacjach - duże hopy z lądowaniami na płaskim i jazda po grzbietach/grzebieniach. Może zawodowiec odczuje więcej różnic.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Wto 23:05, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuszj9
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:21, 17 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Fourier napisał: | Silnik to połowa motocykla. Dla mnie kosmetyczne zmiany w silniku przez tyle lat to najlepsza rzecz - oznacza że nie ma dużych wpadek konstrukcyjnych. Części zarówno nowe, używane, OEM (powiedzmy), akcesoryjne są tańsze jeżeli dany sprzęt jest produkowany w dużych ilościach. Co do dużych zmian konstrukcyjnych - pisałem już jak wygląda żywotność skrzyń biegów w małych SXFach...
PS Ile razy w motocyklu zmieniałeś ramę albo zawieszenie? |
Ramy nie zmieniałem, ale zawieszenie parę razy naprawiałem, szeroko pojęty osprzęt też. Jeśli chodzi o części silnika to pewnie większość i tak kupuje OEM albo popularne zamienniki, które pewnie szybko się pojawią. Nie można w nieskończoność ulepszać starego. Kiedyś musiał przyjść moment wypuszczenia zupełnie nowego silnika i ja nie widzę w tym nic złego. Wciąż uważam, że narzekanie na 90% nowych części w nowym modelu jest bez sensu, bo... na tym właśnie polega wypuszczenie nowego modelu. Jeśli ktoś chce mieć sprawdzone, popularne części i rozwiązania to niech dalej jeździ na starszym modelu, nie widzę przeszkód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Wto 23:43, 17 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Przez to u mnie aktualnie stoją 2 motocykle ze "starymi", sprawdzonymi silnikami i chciałbym żeby zostały na dłużej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Wto 23:44, 17 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:29, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
jestem amatorem przez duże "A" i wg. mnie różnica między PDS a ProLink jest bardzo odczuwalna - szczególnie przy szybkiej jeździe, co do kosztów utrzymania - jak dbasz tak masz, dodam tylko, że miałem plan zaraz po zakupie Huski zmienić tył na PDS z Ohlinsem (obawiałem się wystających elementów kiwaczki) ale po przejechaniu się stwierdziłem, że to bez sensu;
co do dźwigni zmiany biegów i podnóżków znajomy w sx-sie bardzo chwali, chyba wszyscy potwierdzą, że aluminiowy "chujek" wycierał się stanowczo za szybko;
co do nowych modeli - czas pokaże co to warte, 300 odchudzili o 2kg (więc nie tak strasznie dużo) w związku z tym jest szansa, że zasadnicze elementy nie będą z "plasteliny"
ja do nowego modelu przymierzę się za rok, kolega kupuje teraz, więc będę widział co się dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fat
Dołączył: 20 Lut 2013
Posty: 386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 7:30, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
pawel napisał: |
Pds w enduro lepiej zdaje egzamin .. to dlaczego nowe modele husqvarny, sherco , bety , tm i nawet gas gas są dalej na kiwaczce ? Wystarczy kupić osłonę i nic nie będzie przeszkadzać że wystaje od spodu.. |
Gdzie można kupić taką osłonę np. do Huski?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 7:51, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
firma fastway robi sensowne, tylko ciezko o sklep żeby w pl kupic - ja nie znalazłem.
co do kiwaczek/ pds - jak pisałem tez duzo kwestia ustawienia, ja sobie fajnie dograłem pdsa i mi pasuje idealnie, wiadomo czuć czasem że nie wyrabia - ale na kiwaczce miałem podobne odczucia. moze jak mówisz przy szybkich przelotach jest róznica - tego za bardzo nie testowałem bo raczej w w "trialowych" sekcjach sprawdzałem moto.
co do 300tek - wystarczy że wsadzą aku litowo jonowy czy jak mu tam, mam taki u siebie, jak go wyciągnąłem myslałem że to sama obudowa jest ołowiowe są ze 3-4 X cięzsze, to juz jest kilogram do przodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 9:23, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
dzwoniłem właśnie do KTM Wrocław, mają zaliczkowane już kilkanaśćie moto, więc zainteresowanie duże, Six Days będą dostępne w lipcu, ceny mniej więcej takie jak na ktm.com
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sai
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:32, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | co do 300tek - wystarczy że wsadzą aku litowo jonowy czy jak mu tam, mam taki u siebie, jak go wyciągnąłem myslałem że to sama obudowa jest ołowiowe są ze 3-4 X cięzsze, to juz jest kilogram do przodu |
No właśnie, duża część z redukcji wagi w nowych exc 2017 pochodzi właśnie z zastosowania litowych aku. Dodatkowo rezygnacja z kickstartera i już mamy 3kg + zmniejszenie baku o pół litra itp. manewry..
Henio jaki akumulator wsadziłes i za ile?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13842
Przeczytał: 21 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 11:13, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
juz kupiłem moto z tym aku, chyba jmt ( taka wersja z diodami i od góry, naciskasz guzik i pokazuje poziom naładowania ) wyjmowałem po cos, i dopiero sie wtedy zczaiłem że praktycznie nie wazy nic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 12:59, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
jescze o PDS-ie - gdyby był tak słaby to juz dawno przeszli by na Prolinka, teamy fabryczne i niefabryczne w EnduroGP używają moto z PDSem , a mogli by używać przerobionych XCF-ów ,
fakt że TRAXX robi robotę, ale zawodnicy z moto na prolinku też używają TRAXXa albo TTXa,
różnica między podstawowym pdsem a prolinkiem jest taka : żeby PDS pracowal porządnie trzeba go dobrze poustawiać, proilink wybacza więcej w ustawieniach, i nawet śednio zestrojony będzie działał dobrze.
zobaczymy jak ta nowa geometria - czy bęzie różnica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 13:57, 18 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
przed zakupem huski jeździłem tylko z pds-em np. amor standard 2006r - setting robionym przez sancheza, na nowym seryjnym(2013) ze sprężyną pod moją wagę, na ttx-sie (2014) też ustawionym pod moją wagę - najlepiej działał ohlins potem ten robiony przez sancheza ale i tak lepiej mi się jeździ na kiwaczce (standardowy setting ze zmienioną sprężyną),
najlepiej porównać dwa seryjne nowe motocykle wtedy odchodzi element przyzwyczajenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|