Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Od czego zalerzą obroty silnika ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:54, 14 Sie 2013    Temat postu:

Wankel wanklem wiem jak działa i gdzie występuje ,ale chodzilo mi wlasnie o normalne silniki ;D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzegorzszw




Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubelskie/Kraków

PostWysłany: Czw 21:27, 15 Sie 2013    Temat postu:

Skok tłoka zależy tylko i wyłącznie od wykorbienia, czyli odległości osi korbowodu od osi głównej wału Exclamation . Długość korby jest już tylko wypadkową tej wielkości.

Zaworów się stosuje kilka aby obniżyć masę części ruchomych i zmniejszyć ich tym samym bezwładność. Skok zaworu uzależniony jest od jego średnicy. Maksymalny moment silnik osiąga gdy przepływ mieszanki w szczelinie zaworowej osiągnie około 70 m/s, wartością graniczną jest 100 - 110 m/s (to zależy między innymi iloma frezami jest obrobione gniazdo zaworu).

Sorry ale nie da się całego zagadnienia w kilku zdaniach wytłumaczyć.

Tutaj macie cytat ze strony [link widoczny dla zalogowanych] :

"Obroty mocy
Przy całkowicie otwartej przepustnicy, o obrotach mocy maksymalnej silnika decydują tzw. czasoprzekroje zaworów ssących, tworzone przez powierzchnie ssących szczelin zaworowych w funkcji całkowitego kąta otwarcia zaworów. Innymi słowy, każde powiększenie ssącej szczeliny zaworowej i/lub całkowitego kąta otwarcia zaworu(ów) ssącego – powoduje zwiększenie czasoprzekroju i przesuwa moc maksymalna na wyższe obroty. Wzrost obrotów mocy maksymalnej występuje w pierwiastku kwadratowym powiększenia czasoprzekroju. Natomiast wzrost mocy maksymalnej przyrasta liniowo i jest proporcjonalny do wzrostu jej obrotów."

PS: Na w/w stronie jest to najprościej wytłumaczone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek13241324




Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:39, 15 Sie 2013    Temat postu:

ok ale w 2 suwie niema zaworów z tg co wiem ^^

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 22:01, 15 Sie 2013    Temat postu:

w 2T troche inna historia, nie do konca, bo zawory są i to oba akurat. dolotowy czyli króciec, zapobiega cofaniu sie mieszanki. wydechowy co prawda pełni inną role bo pozwala sensownie ruszać 2T. potem nie odgrywa zadnego znaczenia. w 2T role jeszcze pełni wydech czyli rezonans mieszanki, i tak jak w przypadku 4T zapłon, gaźnik, skoki, średnice itp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin