|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:54, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Wankel wanklem wiem jak działa i gdzie występuje ,ale chodzilo mi wlasnie o normalne silniki ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Czw 21:27, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Skok tłoka zależy tylko i wyłącznie od wykorbienia, czyli odległości osi korbowodu od osi głównej wału . Długość korby jest już tylko wypadkową tej wielkości.
Zaworów się stosuje kilka aby obniżyć masę części ruchomych i zmniejszyć ich tym samym bezwładność. Skok zaworu uzależniony jest od jego średnicy. Maksymalny moment silnik osiąga gdy przepływ mieszanki w szczelinie zaworowej osiągnie około 70 m/s, wartością graniczną jest 100 - 110 m/s (to zależy między innymi iloma frezami jest obrobione gniazdo zaworu).
Sorry ale nie da się całego zagadnienia w kilku zdaniach wytłumaczyć.
Tutaj macie cytat ze strony [link widoczny dla zalogowanych] :
"Obroty mocy
Przy całkowicie otwartej przepustnicy, o obrotach mocy maksymalnej silnika decydują tzw. czasoprzekroje zaworów ssących, tworzone przez powierzchnie ssących szczelin zaworowych w funkcji całkowitego kąta otwarcia zaworów. Innymi słowy, każde powiększenie ssącej szczeliny zaworowej i/lub całkowitego kąta otwarcia zaworu(ów) ssącego – powoduje zwiększenie czasoprzekroju i przesuwa moc maksymalna na wyższe obroty. Wzrost obrotów mocy maksymalnej występuje w pierwiastku kwadratowym powiększenia czasoprzekroju. Natomiast wzrost mocy maksymalnej przyrasta liniowo i jest proporcjonalny do wzrostu jej obrotów."
PS: Na w/w stronie jest to najprościej wytłumaczone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:39, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
ok ale w 2 suwie niema zaworów z tg co wiem ^^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 22:01, 15 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
w 2T troche inna historia, nie do konca, bo zawory są i to oba akurat. dolotowy czyli króciec, zapobiega cofaniu sie mieszanki. wydechowy co prawda pełni inną role bo pozwala sensownie ruszać 2T. potem nie odgrywa zadnego znaczenia. w 2T role jeszcze pełni wydech czyli rezonans mieszanki, i tak jak w przypadku 4T zapłon, gaźnik, skoki, średnice itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|