|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 0:17, 13 Sie 2013 Temat postu: Od czego zalerzą obroty silnika ? |
|
|
Siema ,w sumie temacik taki lajtowy ;D ostatnio sie głowie od czego zalerzą obroty silnika ,to jak sie wkręca ,do ilu i tp. Np w jedna setka jest tak zbudowana ze sie kreci szybko do 11 tys jak mój kat ,a inny silnik też 2suw 125 może kręcic np 8 tys . Odczego to zalerzy ;D ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 10 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Wto 11:48, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
największy wpływ ma skok tłoka - czyli długość korby, ciężar wału,koła zamachowego też ma znaczenie (im lżejsze elementy, tym łatwiej je napędzić)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 18:45, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
1) średnica tłoka
2) skok tłoka
3) średnica gaźnika, średnica i długosc wydechu
im wiekszy tłok tym wiekszy moment obrotowy , z kolei krótki skok tłoka pozwala wyzej sie kręcic, to samo wał im cięzszy tym moto ma wiecej mocy ale trudnie jejst mu nakręcic sie do wysokich obrotów. dlatego miedzy innymi też exc ma wiecej momentu bo ma troche wieksze magneto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 20:20, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Do tego jeszcze dochodzi zapłon i ogólne pasowanie i wyważenie wszystkich części.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 20:47, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
no tez prawda dla przykładu w 2T jak masz tłok z 1 pierscieniem to moto też sie szybciej wkręca bo sa mniejsze opory i tarcia niby niewielka róznica ale odczuwalna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:45, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
no podejrzewałem że skok tłoka ma znaczenie ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 21:50, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Dlatego 125 kręci się do 12tys. rpm a 380 do 9tys. rpm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:57, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
jakby zmontowali 360 na którkiej korbie z krótkim skokiem i lekkim wałem to by była rzeźnia ;D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 22:01, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
ale wtedy musiałby byc wiekszy tłok, co tez nie jest na plus
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek13241324
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:52, 13 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
a swoją droga ,czemu tlok jest akurat okgrągły ;D ?? jest jakies ustrojstwo z np kwadratowym tlokiem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 5:42, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Jest silnik wankla w Maźdie i tam jest tłok można powiedzieć trójkątny.
Silnik super tylko jest wielki problem z uszczelnieniem właśnie tego tłoka. I wielkim zużyciem pierścieni które działają jak strug.
Jeżeli tłok byłby kwadratowy to jak wyglądałby pierścień?
Pod wpływem temp. wszystko nie "powiększałoby" się równomiernie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ogólnie przeczytaj sobie jakąkolwiek książkę o budowie silników spalinowych bo widzę, że pytań masz mnóstwo.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Śro 5:43, 14 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzegorzszw
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 370
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie/Kraków
|
Wysłany: Śro 18:44, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Maksymalna prędkość obrotowa silnika zależy głównie od prędkości przepływu mieszanki - w 4t w gnieździe zaworu przy jego największym otwarciu, a w 2t od wielkości okien w cylindrze.
Takie wielkości jak skok tłoka, jego średnica, masa całego układu korbowo-tłokowego jest już tylko wypadkową.
PS: Tłoki owalne kiedyś stosowała Honda w jakimś super sporcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 19:34, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
tłok jest okrągły żeby zmniejszyć tarcie które jest tutaj najwazniejsze. okrąg z geometrycznego punktu widzenia, ma najmniejszy obwód w stosunku do pola powierzchni. kwadrat miałby wiekszy obwód wiec stosunkowo wieksze tarcie.
w wanklu tłok trojkątny ale całkiem inna zasada działania ;D
grzegorz - nie koniecznie, sama srednica nie ma znaczenia, bo wystarczy, że zamiast 1 duzego zaworu damy 2 małe o tej samej przepustowosci i juz charakterystyka nam sie odczuwalnie zmieni. wiec też to tylko wypadkowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek93
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Włodawy
|
Wysłany: Śro 21:24, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
A propo owalnych tłoków tak jak pisał @grzegorzszw@ honda kiedys stworzyła taką wydumkę silniki v4 w modelu NR 750 z owalnymi tłokami, dwoma korbowodami na tłok ,8 zaworami na cylinder i dwoma swiecami zapłonowymi na cylinder. A i wbrew pozorom skok tłoka wcale nie zależy od długości korbowodu tak jak to ktoś wyzej napisał. Tak samo im cięższy wał wcale moto niema więcej mocy, im większe masy wirujące tym moc mniejsza ale momet obrotowy wzrasta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 21:40, 14 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
i długosc korby ma znaczenie i osadzenie na wale to i to ma takie samo znaczenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|