|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 14:36, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Straciłem na to jeden dzień ale... raz się żyje.
Zestawienie olejów do paliwa (mieszanki) w silnikach 2t. W większości przypadków oleje są syntetyczne. W niektórych przypadkach jest to olej rycynowy lub syntetyczny z dodatkiem rycyny. Oleje są przeważnie do off roadu, motocykli szosowych, wysilonych skuterów (w dobrze zrobionym piździku silnik potrafi kręcić się do 16-18 krpm), kardingu (chyba najbardziej wysilone silniki jakie są). W jednym przypadku jest olej do skuterów wodnych. Na końcu mamy oleje rodzimych producentów (w tym mixole) oraz dwa oleje do pił motorowych (mam znajomych, którzy na nich śmigają).
Pogrubioną czcionką zaznaczyłem oleje, które są często stosowane i można je dostać w większości sklepó (przynajmniej ja takie leje/lałem). Widać jaka jest różnica między innymi pomiędzy Castrolem a Motule.
Jeżeli ktoś jest chętny to mogę na priv przesłać wersję w PDFie.
Jeżeli ktoś ma jakieś wnioski niech pisze. Wiadomo, że na podstawie tych parametrów nie da się jednoznacznie określić przydatności i jakości oleju np. rycyna ma super właściwości smarne ale pozostawia masę nagaru.
Tu jest trochę info o olejach:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W tabeli niebieski kolor oznacza max, a nie że to jest najlepsze.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pon 21:46, 15 Sie 2016, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 16:31, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
a na jakiej podstawie oceniasz co lepiej smaruje ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatiSx125
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:36, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Panowie. Jakieś opinie o Liquy Moly 2-takt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 19:38, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
To są tylko wyciągi z kart charakterystycznych.
Z tego co znalazłem na necie "Lepkość kinematyczna przy 100 stopniach C. jego wysoka wartość gwarantuje zabezpieczenie silnika w trudnych warunkach."
Z L-M jest ten problem, że we wszystkich kartach było to samo.
Wnioski jaki mi się nasuwają - Motul 800 i Ipone Samourai to mniej więcej ten sam olej (Wspomina o tym Woryna w wywiadzie). Mają one podobne właściwości do olejów rycynowychnp. Castrola.
Dodałem najniższe ceny z alledrogo.
Z tanich olei najlepiej wypada Mobile 1 2t racing i Valvoline SynPower.
Castrol 2t Racing wypada słabo, lepszy jest np Platinum scooter 2t.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Pią 22:00, 19 Lut 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 22:41, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
czaje - ale z tabelki chyba wychodzi tez że lepszy od samuraja jest ten 2R? stosowany do motogp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 22:58, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Z teorii wychodzi że tak. Możliwe, że różnice w tych olejach wynikają z tego że na torze gp one są prawie cały czas pałowane na wysokich obrotach, tak jak karding (tam chodzi o moc a nie moment, a moc najłatwiej z danej pojemności wyciągnąć z obrotów). Wydaje mi się (wydaje!) że różnica może być w spalaniu takiego oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 23:05, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
no moze byc - jak są wysokie obroty to i pewnie temp inna i łatwiej wypalić nagar. w enduro na wąwozach gdzie moto duzo czasu praktycznie pyrka inna sytuacja jest całkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|