|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:25, 06 Sty 2016 Temat postu: Olej do paliwa |
|
|
Poprzedni właściciel mojej Huski latał na oleju Bel-Ray H1R, dostałem resztkę tego oleju i zastanawiam się teraz czy go dalej używać. Nie miałem nigdy do czynienia z tym konkretnym olejem. Powiem szczerze że olej robi robotę bo tłok wygląda bardzo dobrze mimo że poprzedni właściciel lał za dużo i zamulał. Świeca również zero nagaru i książkowy kolor. W czasie jazdy zero przydławień, kopcenia itd.
Widać że olej robi robotę ale jest okrutnie drogi.
Miał ktoś z nim do czynienia, warto przyinwestować czy spokojnie można przejść np. na Motula 800?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:30, 06 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
też jestem ciekaw, ale cena zabija ;-(
kto jest importerem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 22:07, 06 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
a jeździ ktos na oleju rycynowym? jak to sie ma do eksploatacji ? niby w ostrych wyczynówkach to leją
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szaman108
Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warmia
|
Wysłany: Śro 22:15, 06 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Słyszałem że bardzo drogi w żużlówkach go stosują.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
poker
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Śro 22:43, 06 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Husqvarna poleca Bel rey nie bez powodu są to oleje z najwyższej polki ale nie znane dobrze w Polsce sam od niedawna jeżdzę na nim odkąd kupiłem 2t. Jeden z kolegów zrobił te 300 120 mth na tłoku i jak go zmieniał był w bardzo dobrym stanie z niewielkim naparem i właśnie stosuje H1r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Śro 22:47, 06 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | a jeździ ktos na oleju rycynowym? jak to sie ma do eksploatacji ? niby w ostrych wyczynówkach to leją |
Rycynowy to dodatek do paliwa - zapewnia lepsze uszczelnienie, a więc kompresję, ale nie zastąpi oleju 2t
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:48, 06 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
To zrobię tak że do pierwszej wymiany tłoka polatam na H1R, przy rozbiórce ocenie czy warto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
m4ayhem
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kierunkowy 71
|
Wysłany: Śro 23:23, 06 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Poczekajcie trochę ,będę miał tego oleju (ORYGINALNEGO) w większej ilości i dużo lepszej cenie niż znajdziecie u nas na rynku.
Ktoś zainteresowany ? PRIV.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 12:38, 07 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
żółf napisał: | henio12323 napisał: | a jeździ ktos na oleju rycynowym? jak to sie ma do eksploatacji ? niby w ostrych wyczynówkach to leją |
Rycynowy to dodatek do paliwa - zapewnia lepsze uszczelnienie, a więc kompresję, ale nie zastąpi oleju 2t |
Mylisz się - olej rycynowy w latach 70-80 stosowany był powszechnie do wyczynowych 2t (brak dobrej jakości olejów syntetycznych). W żużlu leje się go żeby nie wypalało gniazd zaworowych itp. Jest stosowany powszechnie w silnikach modelarskich. Mogę powiedzieć, że chroni chyba lepiej niż oleje syntetyczne. Wada - ogromne ilości nagaru i konieczność stosowania dużych dawek. Najlepszym olejem jaki spotkałem jest Maxima rycynowa (oznaczenie chyba 924). W składzie oprócz rycyny ma olej syntetyczny i rozpuszczalniki (praktycznie nie ma po niej nagaru). Jeśli macie czas to poszukajcie sobie opinii o niej na amerykańskich forach.
Z ogólnodostępnych olejów w "normalnych" cenach: Motul 800, Ipone Samourai. Ten drugi barwi dekiel tłoka na czerwono
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Czw 18:13, 07 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Fourier napisał: | żółf napisał: | henio12323 napisał: | a jeździ ktos na oleju rycynowym? jak to sie ma do eksploatacji ? niby w ostrych wyczynówkach to leją |
Rycynowy to dodatek do paliwa - zapewnia lepsze uszczelnienie, a więc kompresję, ale nie zastąpi oleju 2t |
Mylisz się - olej rycynowy w latach 70-80 stosowany był powszechnie do wyczynowych 2t (brak dobrej jakości olejów syntetycznych). W żużlu leje się go żeby nie wypalało gniazd zaworowych itp. Jest stosowany powszechnie w silnikach modelarskich. Mogę powiedzieć, że chroni chyba lepiej niż oleje syntetyczne. Wada - ogromne ilości nagaru i konieczność stosowania dużych dawek. Najlepszym olejem jaki spotkałem jest Maxima rycynowa (oznaczenie chyba 924). W składzie oprócz rycyny ma olej syntetyczny i rozpuszczalniki (praktycznie nie ma po niej nagaru). Jeśli macie czas to poszukajcie sobie opinii o niej na amerykańskich forach.
Z ogólnodostępnych olejów w "normalnych" cenach: Motul 800, Ipone Samourai. Ten drugi barwi dekiel tłoka na czerwono |
Trochę poczytałem i faktycznie sporo osób chwali ten olej(maxima). Miałem na myśli olej taki jak z apteki, stosowałem do starych 2t, ale zawsze z innym olejem do 2t.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Czw 23:19, 07 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Ten z apteki też można lać. Robi się jedynie wcześniej odparowanie wody (trzeba go wygrzać na piecu). Mam znajomego, który w latach 80. i 90. jeździł zawodowo i co pewien czas chodził do lekarza i apteki po 2 litry tego oleju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pią 9:27, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Masz może jakieś testy, albo artykuł o rycynie, bo chetnie poczytalbym wiecej, konkretnych informacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 12:08, 08 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Fora modelarskie, cartingowe albo w stanach o silnikach (jeżeli znajdziesz test Maximy to na tym samym forum opisują samą rycynę). Ogólnie rzecz ujmując rycyna ma bardzo dobrą "przyczepność" i duży "poślizg". Zalecają ją do stosowania w silnikach mocno obciążonych tak jak np. 125 kręci się do 13,5 tys. a moc max jest w granicach 11-11,5 tys obrotów. Dawka z tego co pamiętam to 1:20 - 1:30. Wada jest taka, że jeżeli to jest normalny olej rycynowy, a nie przeznaczony do silników (uszlachetniacze itp.) to może zawierać wodę oraz zanieczyszczenia (cukry) co powoduje powstawanie dużych ilości nagaru (komora spalania i wydech). Jeżeli leje się taki olej do wysilonych silników to duża część nagaru jest wypalana, jeżeli zamulasz silnik i pyrkasz to nie ma możliwości wypalania, skutki wiadomo jakie są.
Dla ekologów jest ten plus że ten olej ulega w 100% biodegradacji Z ciekawostek - ta Maxima castor 927 była kiedyś w jakimś polskim sklepie internetowym po ~25 zł/l.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MatiEXC
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: Sob 1:39, 09 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
W żużlu jako paliwo używa się metanolu, a z tego co słyszalem to własnie olej rycynowy jako jedyny miesza się z metanolem - tak słyszałem, ile w tym prawdy to nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:16, 09 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
gupota, z metanolem mieszaja sie tez oleje syntetyczne i kolejny przykład to paliwa modelarskie gdzie wiekszosc stanowi metanol, reszta to mieszanina oleju rycynowego, syntetycznego i nitrometanu.
Co do tematu to korzystałem z produktów belray i nie zauwazyłem przewagi nad innymi markami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|