Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pomocy mega problemy z moto
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 18:40, 21 Lip 2016    Temat postu:

jak pociagne ta dzwignie to wcale nie zapali bez tego lepiej pali. rok 2006 jutro kupuje w serwisie swiece do yzf zobaczymy. tylko teraz jak ustawic ta śrubkę w gazniku na dole od mieszanki. bo troche nia kreciłem. jak w lew to sie zakreca i motor przerywa jak w prawo to sie wykreca i chyba zalewa go

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luksw




Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:54, 21 Lip 2016    Temat postu:

Dzwigienka przy kierownicy to ciepłe ssanie; )
W yzf masz automatycznie deko


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 19:10, 21 Lip 2016    Temat postu:

chyba nie bo kazda i sam robie by ustawic kopke tak az poczuje opór wtedy do gory i strzał i lipa nie zapali. zimny to odrazu kopka to juz tak wyslizgana ze szok stoi po skosie juz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tkaczy




Dołączył: 01 Cze 2016
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:20, 21 Lip 2016    Temat postu:

Abstrahując od problemu. Dałeś motocykl do mechanika na serwis / naprawę. Zrobili, skasowali i nie działa. Dzwonisz i próbujesz sie dogadać, a jak cos grubszego i jest duży problem to odwozisz i ma byc zrobione. W końcu za to zapłaciłeś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 17:37, 22 Lip 2016    Temat postu:

Dzis zmienilem swiece na taka co powinna chociaz stara byla ta sama. Stara swieca byla cala tak czarna ze szok jaka powinna byc swieca uzywana i co zrobic by nowa nie padla. Bo odpalilem polatalem chwile by sie rozgrzala i zgasilem i pali. Moze to wina swiecy ale jak ta sie zrobi czarna to znow nie bedzie palic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 7:49, 23 Lip 2016    Temat postu:

Poczytaj sobie o świecach a zrozumiesz problem.
Są świece ciepłe i zimne i od nich w głównej mierze zależy spalanie w twoim silniku. Jak również odpalanie.

Jeżeli na nowej świecy też będzie czarno to znaczy, że masz źle wyregulowany gaźnik.
Akurat mechaników którzy potrafią wyregulować dobrze gaźnik jest nie wielu ponieważ aby to zrobić trzeba jeździć motocyklem i to po każdej regulacji (chyba że warsztat ma hamownię).
Jak myślisz ilu mechaników jeździ motocyklami po naprawach?

Czarna świeca oznacza za dużo paliwa.
Biała świeca za mało paliwa.
Ideał to kawa z mlekiem.

Wolne obroty (bo to od nich zależy odpalanie twojego silnika) regulujesz śrubą mieszanki po gaźnikiem jednocześnie korygując obroty śrubą od obrotów-ta z boku gaźnika z czarnym pokrętłem.

Śruba mieszanki; jak wkręcasz to dajesz mniej paliwa. Jak wykręcasz to dajesz go więcej.

Kręcisz śrubką na początku o 1/2 obrotu i patrzysz co się dzieje.
W twoim przypadku lepiej wkręcać bo raczej masz za bogato.
WAŻNE: wszelkie regulacje robisz na rozgrzanym silniku! Zanim zaczniesz regulacje spisujesz dokładne ustawienia przed - tak aby móc do nich wrócić w przypadku niepowodzenia.
Każdą regulację odczekujesz chwilkę aż załapie - dobrze też machnąć manetką.
Po paru minutach regulacji idziesz się przejechać aby ostudzić silnik. Przegrzany silnik daje objawy za ubogiej mieszanki wiec ciężko wtedy regulować gaźnik.
Więc ogólnie dobrze robić to na odludziu gdzie nikt cie nie zabije za hałas i gdzie możesz zrobić małe kółko w celu testów i ochłody

Czyli rozgrzewasz maszynę, mała rundka, stajesz, wkręcasz śrubę o 1/2 obrotu, chwilkę czekasz, mach manetą i patrzysz co się dzieje z obrotami: czy są takie same, wyższe, niżesz?
Jeżeli takie same to kręcisz dalej.
Jeżeli wyższe - obniżasz je śrubą od obrotów i powtarzasz wkręcanie.
Niższe nie powinny tu wystąpić.

Jeżeli wkręcanie nic nie zmienia to znaczy, że masz za dużą dyszę wolnych obrotów. Wymieniasz na o jedną mniejszą i zaczynasz od nowa wykręcając śrubę o 1 i 1/2 obrotu.

Jeżeli obroty rosną to kręcisz tak długo aż dojdziesz do momentu kiedy rosnąć nie będą. Wtedy już się bawisz mniejszym skokiem śruby typu 1/4 obrotu i szukasz tej granicy między rosną a nie rosną.
Jak znajdziesz ten punkt to cofasz śrubę o 1/4 i jest igła.

Jeżeli punkt idealny przypadnie poniżej 1i1/2 lub powyżej 3 obrotów śrubą mieszanki. (czyli po regulacji wkręcasz śrubę do końca i liczysz dokładnie obroty) to w przypadku 1i1/2 masz za dużą dyszę wolnych obrotów a jak powyżej 3 obrotów za małą.

Symptomy:
jeżeli podczas odkręcania manetki na postoju dość szybko i tak samo szybko zamykając, po jej zamknięciu obroty spadają powoli, wolniej niż rosły, spadają na chwilę poniżej wolnych i za chwilkę wracają to masz za bogato. Silnik może też wtedy zgasnąć.
Jak obroty po zamknięciu manetki nie chcą od razu zejść do wolnych tylko się zawieszają i po chwili opadają to masz za ubogo.

Jak wali ostro w wydech przy zamykaniu podczas jazdy to masz za ubogo.
Silnik wolno się wkręca podczas jazdy - za bogato.
Silnik ostro się wkręca podczas jazdy ale motocykl nie przyśpiesza - za ubogo.

Jak jest zimno a silnik pali bez ssania - za bogato.
Silnik nie odpala na gorącym - za bogato.

No i oczywiście kolor świecy. Czarny bogato, biały/szary za ubogo.


Post został pochwalony 3 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Sob 8:22, 23 Lip 2016, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 7:54, 23 Lip 2016    Temat postu:

Moi to przejada sie ale to max 5min a ustawiaja wszystko jak serwis mowi. A moze byc cos w gazniku do wymiany bo moze ustawienia dobre ale dysze czy cos juz nie tak jednak moto ms juz 10 lat

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Sob 9:29, 23 Lip 2016    Temat postu:

hacker33 genialny poradnik!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 9:47, 23 Lip 2016    Temat postu:

Poraadnik fajny ja myslalem ze tylko kreci sie ta srobka od mieszanki i fakt ze jak wkrecalem to moto przygasal jakby paliwa braklo tylko ze tyle razy krecilem w prawo lewo ze jest rozlegulowany. Ale pokrece dzis obie zobacze co bedzie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 11:49, 23 Lip 2016    Temat postu:

Czyli co jak czarna to wkrecam dolna srubke lekko jak obroty spadaja to boczna ustawiam tak by obroty byly w normie i wtedy bedzie ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:14, 24 Lip 2016    Temat postu:

Hacker idealnie opisał. też się nigdy w to nie bawiłem bo nie wiedziałem jak się zabrać Razz Teraz już wiem Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo83




Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 164
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie 11:56, 24 Lip 2016    Temat postu:

Dzieki Hacker!Jutro biore sie za gaznik Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamjajoz




Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:43, 27 Lip 2016    Temat postu:

Panowie moderatorzy, może by tak wyedytowac post hackera i podkleic w dziale serwis?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13843
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 19:43, 27 Lip 2016    Temat postu:

to było njuz nie raz opisywane.. i to jest prawda znana w świecie - tylko trzeba wziąć sobie i poczytac o zasadach działania gaźnika i mozna do wszystkiego dojśćsamemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamjajoz




Dołączył: 08 Gru 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:38, 28 Lip 2016    Temat postu:

No ok, ale na tym forum drugiego takiego tematu nie ma, zazwyczaj odpowiedz ogranicza się do "wyreguluj, gaźnik", "wyczyść gaźnik", "poczytaj sobie o gaźniku, było tyle razy". A jeżeli są gdzieś tu takie wpisy to można by je scalić, dać jakieś odnośniki i tak czy siak i podwiesić Smile Są w dziale serwis 3 przyklejone tematy o regulacji zaworów, a niema nic o gaźniku, który jest równie ważny i chyba nawet trudniejszy w regulacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin