Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pomocy mega problemy z moto
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 14:24, 28 Lip 2016    Temat postu:

Ciężko porównywać regulację zaworów którą sprawdzasz szczelinomierzem do regulacji gaźnika który sprawdzasz słuchem, dotykiem, węchem, doznaniami itp.

Ja osobiście uważam, że początkujący motocyklista nigdy nie wyreguluje dobrze gaźnika ponieważ nie jest tak wyczulony na sygnały jakie mu daje nowa maszyna.
Nie usłyszy w pracy silnika różnic pokroju 100obr/min, nie poczuje różnic w przyśpieszeniu, hamowaniu silnikiem itd.

Druga sprawa ilość lektur jakie się naczytałem o regulacji gaźnika aby posiąść tą podstawową wiedzę.
W każdej książce była inna (dobra) metoda regulacji gaźnika. Każda ważna i każda cenna.
W jednej był opis o regulacji w czasie jazdy, w drugiej opisana metoda z obrotami i śrubką, w trzeciej o schodzeniu z obrotów, w czwartej o strzałach z tłumika... itd.
Ogólnie masakra.
Zacząłem kiedyś pisać taki poradnik dla forum o regulacji gaźnika ale miałby on z 10 stron i dla osoby postronnej byłby zbyt skomplikowany i nieprzejrzysty.
Dlatego takiego poradnika tutaj nie znajdziesz. Ani tutaj ani w żadnym pojedynczym artykule.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 19:49, 28 Lip 2016    Temat postu:

Ja ost regulowalem jak pisales. I powiem tak przez 3 godziny moto palil na dotyk. Ale pozniej znow ciezko odkrecilem swiece przedtem byla cala czarna teraz to jest gwint czarny a srodek bialy jak mleko elektroda i ten precik czy jak to sie zwie. I fakt jak jedziesx moto i dasz na luz czy odpuscisz gaz to tak strzela z wydechu od czasu do czasu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dawido175




Dołączył: 22 Lip 2015
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:17, 28 Lip 2016    Temat postu:

za ubogo, elektroda ma miec kolor kawy z mlekiem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 22:15, 28 Lip 2016    Temat postu:

bo własnie wyregulowałes - ale niepoprawnie, zdawało ci sie że jest ok, a nie było
jak zalewa - to zwykle widac i słychac ( moto strzela z obrotów, dymi na czarno )

jak ma troche za ubogo, moze sie wydawac że chodzi idealnie, ładnie sie moze wkręcać, moze nie miec 100% mocy, ale amator czy ktos kto nie kręci moze nie odczuc w ogóle róznicy - a realnie moze byc własnie za ubogo...

dlatego haker teraz wyzej dobrze napisał - żeby poznac zasade działania itp, trzeba poczytać, troche wiecej niz wpisy typu pokręć srubką. bo regulacja gaźnika to nie jest jedna srubka, trzeba wiedziec co gdzie cyzm kręcic i kiedy - żeby wyregulować a nie podregulować aby działało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markosz




Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 10:19, 29 Lip 2016    Temat postu:

hacker33 napisał:

Zacząłem kiedyś pisać taki poradnik dla forum o regulacji gaźnika ale miałby on z 10 stron i dla osoby postronnej byłby zbyt skomplikowany i nieprzejrzysty.
Dlatego takiego poradnika tutaj nie znajdziesz. Ani tutaj ani w żadnym pojedynczym artykule.



Szkoda, że tych 10 stron nie "opublikowałeś" byłby dobry materiał wlaśnie na początek... Ja aktualnie mam gaźnik do regulacji.... Oddałem do "fachowca" zaplaciłem $$ i jest wg mnie jeszcze gorzej i cooo?? dalej komuś w łapska dawać... Nie znam nikogo w okolicy kto ogarnia gaźniki, więc muszę się tym zając a broniłem się tego ręcoma i nogyma, bo tak jak piszecie to wcale nie prosta sprawa jest...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez markosz dnia Pią 10:20, 29 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 21:18, 29 Lip 2016    Temat postu:

to zacznij czytać co do czego - takich info i tak jest sporo w necie, a też duzo ciekawostek mówi sama serwisówka - polecam od yamaszki yzf / WR jezeli chodzi o keihiny FCR w 4T - nieźle rozpisane jest, i są tabelki co za co na jakim zakresie obrotów odpowiada.

wiec zacznij od przestudiowania co to jest gaźnik, w jaki sposób dziala i z czego jest zbudowany i co za co odpowiada i czemu jest tak a nie inaczej - to 70% sukcesu.

potem trzeba ogarnąc kiedy moto chodzi poprawnie a kiedy nie - objawy itd. potem trzeba jest wiedzieć co za co i w jakim stopniu odpowiada- tutaj ksiązka jakas to podstawa ( nawet serwisówka jak wspomniałem ) ale też duże znaczenie ma doswiadczenie, dobry fachowiec praktycznie w ciemno potrafi 'Strzelić' jaka dac dysze, o ile wykręcic srube, co robic z iglicą itp.

najwiekszy problem przy regulacji to jest własnie nieswiadomosc za co jaki element odpowiada i jak wpływa jego regulacja na prace moto. wiele osób myśli że regulacja polega wyłącznie na pokręceniu śrubką - i ma działać.... ( ma to prawo działać w miare nowym motocyklu, z niepokombinowanym gaźnikiem i w fabrycznym zestawieniu, a wystarczy wrzucic sportowy wydech i juz dane serwisowe mozna uzywać jedynie jako jakiegos odniesienia ;D )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 17:33, 30 Lip 2016    Temat postu:

Ludzie nie moge dojsc do ladu z gaznikiem wczoraj ustawialem amatorsko moto pali jak zloto dzis wypad i du*a po godzince jazdy moto juz nie palil zakopac mozna sie na smierc. Zas znow krecilem niby palil ale moto szarpal na spokojnej jezdzie juz brak sil na ten moto. Sprzedac chce ktos chetny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 20:07, 30 Lip 2016    Temat postu:

Jeżeli chodzi o lektury to mam ich troszkę bo zbieram i tak polecam:
Rafał Dmowski - gaźniki motocyklowe. Pierwsze podstawy, już jakieś informacje o regulacji itd.
[link widoczny dla zalogowanych]

Później polecam wszystkie polskie książki o naprawach motocykli. Są to książki z lat 60 70 a nawet 40 jednak wiedza w nich zawarta jest bezcenna. To są prawdziwe podręczniki nie to co dzisiaj.
A. Cichowski - Naprawa motocykli
T. Majewski - Niedomagania motocykli

Bardzo fajne i tania książka to:
K. Trzeciak - Świece zapłonowe. Książka z serii "W moim samochodzie". Mała chuda ale bogata w wiedzę. Kosztuje chyba z 5zł.


Powyższe książki można ściągnąć z neta lub kupić na olx lub w antykwariacie za śmieszne pieniądze.
Choć są i takie które mają bardzo dużą wartość i potrafią kosztować ponad 100zł np.
A. Kwiatkowski - Technika wyczynowej jazdy motocyklem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Sob 20:10, 30 Lip 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 20:14, 30 Lip 2016    Temat postu:

Proszę można zaczynać czytać

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:49, 30 Lip 2016    Temat postu:

hacker33 napisał:
Proszę można zaczynać czytać

[link widoczny dla zalogowanych]


Dzięki za namiar, wiedzy nigdy za mało Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 18:54, 24 Sie 2016    Temat postu:

witam dałme moto do innego mechanika i poustawiał gaznik. ale jedyny minus to taki ze jak smigam normalnie bez wywrotki to moto pali jak złoto ale jak wywruce sie ze moto sam zgasnie na biegu i polezy chwile to juz problemy trzeba pokopac troche co mozna zaradzic na to??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 18:56, 24 Sie 2016    Temat postu:

zaciągnąć ciepłe ssanie
jak go nie masz to niestety będziesz się jebał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 19:05, 24 Sie 2016    Temat postu:

włąsnie mam jakas tam małą drzwignie przy sprzegle ale to nic nie pomaga.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof_eM




Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:24, 24 Sie 2016    Temat postu:

gajor28 napisał:
włąsnie mam jakas tam małą drzwignie przy sprzegle ale to nic nie pomaga.

Ciepłe ssanie to taki magiczny czerwony dzyndzel który znajduje się zaraz przy dzyndzlu od ssania Very Happy Wyciągasz go i po drugim kopnięciu powinien odpalić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajor28




Dołączył: 05 Wrz 2015
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 6:37, 25 Sie 2016    Temat postu:

to takiego czegos w moim gazniku nie ma tylko mowie przy sprzegle mam taka mała ze jak np odpale go i sobie pyrka na luzie i pociagne ta dzwignie mała to silnik sie wkreca na obroty a jak puszcze to normuje sie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin