Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przesiadka na SXF450 - kilka pytań

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pelikson




Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 11:13, 10 Cze 2014    Temat postu: Przesiadka na SXF450 - kilka pytań

Witam Panów,
planuję przesiąść się z SX 250 na 450 SXF i mam kilka pytań dotyczących eksploatacji 4T.

- Olej wymieniać co 5-10mth ( jeżdzę przeprawowo )? Jaki polecacie ? Czy w SXF też olej zalewa się do silnika i do sprzęgła jak np. w CRF?
- Jak wygląda sprawa z regulacją zaworów? Co ile tam zaglądać i jakie wartości ustawiać zeby było ok ?
- Interesują mnie modele na wtrysku - co o nich sądzicie? Sprawują się dobrze? Czy lepiej zostac przy starszym modelu na gaźniku? Jak mocowo wygląda wtrysk a gaźnik? Słyszałem, że moto na wtrysku jest mniej narwane?
- Jak to wogóle odpalać Very Happy? W modelach na wtrysku są odprężniki? albo startery elektryczne?

Póki co mam tyle pytań, jeśli możecie dopisać własne spostrzeżenia i instrukcje oraz na co zwracać szczególną uwagę co do użytkowania takiego sprzętu byłbym wdzięczny Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 12:33, 10 Cze 2014    Temat postu:

hej
olej co 10mth wystarczy - lej motorexa albo motula 300v, jedna komora,jeden filtr oleju, nie ma osobno do sprzęgła,
zawory co ok 20mth, szczeliny w/g manuala i rocznika (między 0.1 - 0.15 na ssące, 0.12-0.17 na wydech)
nie masz odprężnika, jet ciepłe palenie i ssanie do zimnego, tylko rozrusznik, brak kopki, pali na dotyk
wtrysk masz od roku 2013, z tego co wiem moc jest oddawana bardziej przyjaźnie , na gaźniku masz 2 ustawienia mapy zapłou - hard i soft, różnica jest dosyć wyczuwalna, do lasu polecam soft - lepsza trakcja i jazda mniej szarpana.
jak masz wystarczający budżet - wskakuj na model z wtryskiem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Wto 12:34, 10 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pelikson




Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Wto 12:45, 10 Cze 2014    Temat postu:

Troche obawiam się tego wtrysku, bo jest to nowość i mało kto to ogarnia w razie wu. Słyszałem parę historii o YZF 450 na wtrysku i akcji w serwisie, gdzie nie mogli dojść co jest grane, chcieli wymieniać na chybił trafił części po 2 tyś... Dlatego zostanę chyba jeszcze przy sprawdzonym gaźniku dopóki temat wtrysku nie zostanie rozgryziony Smile

W modelach z którego roku występowała opcja wyboru mapy zapłonu?
Fajna sprawa z tym rozrusznikiem ale co zrobić w lesie jak aku padnie Very Happy kopnik mógłby zostać na awaryjne sytuacje Razz


Co ile kontolować łańcuch rozrządu i tłok?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pelikson dnia Wto 12:50, 10 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 13:14, 10 Cze 2014    Temat postu:

wtrysk w KTM jest od roku 2011 (350SXF) i faktycznie pierwszy wypust był słaby- zapychały się sitka od filtrów itp, od 2012 wtrysk jest w EXCkach , więc wtrysk w sxf 2103 to nie jest nowość, ja mam na gaźniku i nie narzekam, zmienne mapy w gaźnikowych są od roku 2007,

jak wszywstko jest ok to nie ma opcji żeby aku padło, jeżdżę 3 sezony i (odpukać!) nigdy się to nie zdarzyło, fakt że kopniak to kopniak i nie było by źle gdyby był ale nawet nie ma opcji żeby go wstawić.
tłok - wymiana co około 100mth, rozrząd - teraz będę zmieniał na 300mth (napinacz manualny)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 19:55, 10 Cze 2014    Temat postu:

tak pierwsze wtryski były nie idealne ale ciągle poprawiają jak nie fabryka to wystarczy jakies forum odwiedzić i sporo patentów robią np podobno trzeba było dołozyc filterek paliwa dodatkowy przed wtryskiem i problem z zasyfieniem praktycznie zanikał

co do oleju i zaworów - najlepiej kontrolować to a potem samemu oceniac. jak bym miał co 20 godzin sprawdzać bo bym sie zanudził. bo po 20-40 mth często nie mam jeszcze co poprawiać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Wto 20:30, 10 Cze 2014    Temat postu:

henio12323 napisał:


co do oleju i zaworów - najlepiej kontrolować to a potem samemu oceniac. jak bym miał co 20 godzin sprawdzać bo bym sie zanudził. bo po 20-40 mth często nie mam jeszcze co poprawiać


przez prawe 200 godzin jazdy zawory wymagały regulacji tylko 2 razy, no i teraz będzie 3x bo sa na górnej granicy.
czyli faktycznie mozna sobie co 20mth odpuścic Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Wto 20:56, 10 Cze 2014    Temat postu:

dokładnie tak, oczywiscie po zakupie warto co torche zajrzec mniej wiecej ocenić stopien zuzycia, bo to zalezy jakei gniazda, jakie zawory, jak sie jeździ. jak po 20 i 40 mth powiedzmy nie bedzie praktycznie większej zmiany to i bez sensu co 20 mth zaglądac tylko powiedzmy 50 mth i wtedy bawis się w ustawianie ;D no albo chyba że nagle czuć że cos ze sprzętem jest nie tak, głosniej cyka, albo słabo pali

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pelikson




Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Polska

PostWysłany: Śro 12:24, 11 Cze 2014    Temat postu:

Dzięki za wszelkie podpowiedzi Smile Czyli powiedzmy, że po zakupie zajrzeć do zaworów, skontrolować , ewentualnie poustawiać i za jakieś 30-40mth zajrzeć lub słuchać czy coś się złego nie dzieje? Można powiedzieć ze u mnie taka regulacja zaworów będzie raz na sezon bo nie wiem czy wyjeżdzę te 50 mth Smile

W sumie myślałem, że taki 4T bardziej wymaga opieki niż 2T Very Happy Dbać o częste wymiany oleju, czyszczenie filtra powietrza i śmigać Smile Teraz pozostało mi znaleźć jakąś ładną sztukę z przedziału 2009-2011 SXF Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 12:43, 11 Cze 2014    Temat postu:

jak dla mnie opieka podobna, w sumie niby nic sie nie dzieje a praktycznie co wyjazd do czegos trzeba zajrzeć, jak nie olej to przynajmniej filtr powietrza, jak nie to to juz zawory. a jak wszystko zrobione to cos innego padnie Very Happy wiec na pewno nudził się nie będziesz Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Śro 14:27, 11 Cze 2014    Temat postu:

Pelikson napisał:
Dzięki za wszelkie podpowiedzi Smile Czyli powiedzmy, że po zakupie zajrzeć do zaworów, skontrolować , ewentualnie poustawiać i za jakieś 30-40mth zajrzeć lub słuchać czy coś się złego nie dzieje? Można powiedzieć ze u mnie taka regulacja zaworów będzie raz na sezon bo nie wiem czy wyjeżdzę te 50 mth Smile

W sumie myślałem, że taki 4T bardziej wymaga opieki niż 2T Very Happy Dbać o częste wymiany oleju, czyszczenie filtra powietrza i śmigać Smile Teraz pozostało mi znaleźć jakąś ładną sztukę z przedziału 2009-2011 SXF Very Happy


szukaj od 2011, - pierwszy wypust w nowej ramie i nowych plastijach, silnik ten sam co w poprzednich rocznikach


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin