Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przesiadka z 250 4t RFS na 125 2t

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasky




Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:45, 03 Paź 2019    Temat postu: Przesiadka z 250 4t RFS na 125 2t

Witojcie!

Pany, mam takie pytanie. 3 lata jeździłem RFS'em 250 z 2004r. więc trochę muł, przez ten czas zrobiłem jakies 100-120h więc niewiele. Zastanawiam się nad zmianą motocykla. Przez chwilę myślałem o 250 2t, ale obawiam się, że to może być zbyt dużo. Jeżdzę amatorsko i waże 70kg. Pojawiła się okazją od znajomego na kupno dłubniętego 125 2t husaberg te 125 (wykres z hamowni pokazuje poprawę dołu i ok 36km na kole).

Myślicie, że taka przesiadka ma sens i będzie rozwojowa/przyszłościowa? Jazda jedynie enduro, kłody, las, żadne żwirownie, prędzej techniczne podjazdy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 9:09, 03 Paź 2019    Temat postu:

hej
z perspektywy czasu powiem że pominięcie jazdy na takiej małej pojemności to błąd. na większych /cięższych moto nabywa się złych nawyków których później ciężko się pozbyć. tak że taka przesiadka ma sens ale będziesz musiał diametralnie zmienić styl jazdy. czego by seta nie miała to maneta musi iść do oporu żeby jechać żwawo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 9:20, 03 Paź 2019    Temat postu:

jak zamierzasz robic troche kilometrów ( np dojazdy na miejscowki ) bedziesz rozczarowany taka 125tka raz ze bedzie tłoki wyplulawał momentalne ( zwlaszcza jak dłubnieta ) to dwa ze jest po prostu wolna, lepsza opcja to 200tka, mimo ze tez predkosc przelotowa nizsza to stosunkowo ma duzo mocniejszy dół. moc na kole 125tka o której mowa moze i duza ale pewnie jest dostepna przy wysokich obrotach, ja jeżdzac w trialu cenie sobie żeby moto " kopało" nawet przy niskich obrotach - chociaz to tylkjo moje zdanie, bo równie dobrze mozna na torze trialowym taką 125tką enduro sie bawic tylko cały czas wkręcac na obroty zeby nadac momentu na koło

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasky




Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:32, 03 Paź 2019    Temat postu:

Dzięki panowie za sensowne odpowiedzi. Widziałem filmiki na YT co seta potrafi robić we właściwych rękach to byłem w szoku, stwierdziłem, że trochę czasu mi zajmie dojście do choćby 50% tych umiejętności.

@henio12323, czy 125 i 200 mają ten sam dół silnika? W sensie, czy np zrobienie z takiej 125 200tki ma sens?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 10:37, 03 Paź 2019    Temat postu:

dół ten sam, wał inny jedynie ( nie wiem jak z przełozeniami ) czy jest sens trzeba by przekalkulować koszta, moze wyjść że fabryczna 200tka bedzie tansza niz przeróbka, chociaz moze byc np sens kupic zarznietą 125tke tanio i wrzucic wtedy bebechy 200tki i moze wyjść cenowo spoko. dokładnie da sie tym jechac dynamicznie - ale praktycznie nie mozna odpuszczac gazu, to jest dośc trudne dla amatora

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wasky




Dołączył: 20 Gru 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:30, 03 Paź 2019    Temat postu:

Ok, dzięki.

Odnośnie pojemności to się cały czas waham. Tak jak mówiłem, mam niewielkie doświadczenie na starym RFS'ie 250 4T, który powiedzmy sobie szczerze też nie jedzie Wink. I się zastanawiam czy w moim wypadku seta będzie odpowiednia. Boję się, że 250 może być za dużo i nie będę w stanie się rozwijać jeśli maszyna mną będzie targać jak chce a zadbaną 200tkę w sensownym roczniku i cenie ciężko dorwać... Ku 125 mnie skłania jedynie fakt, że znam pochodzenie i historię seriwsową motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 12:03, 03 Paź 2019    Temat postu:

no to ciezko wiecej doradzic, 250 w RFSie to rzeczywiscie dość słabe i kiepskie moto, 125tka jedzie pewnie lepiej - ale wykręcona pod czerwone pole. moze poszukaj w okolicy ekipy moze ktos da sie przejechac na 250tce i sam ocen,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 14:04, 03 Paź 2019    Temat postu:

Umówiłem się ze sprzedającym na próbne latanie na lokalnej miejscówce więc będę miał okazję sprawdzić tą setę w miejscach gdzie jeździłem swoim i będę miał porównanie.

Dzięki!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amek721




Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Czw 17:01, 03 Paź 2019    Temat postu:

sam jakiś czas temu przesiadałem się z sety po kilku dobrych sezonach. Szukałem 200, bo faktycznie ma dużo lepszy dół, ale dość szybko okazało się że dwuseta z tych roczników, których szukałem kosztuje nie raz więcej niż ćwiartka 2t, o ile już się pojawi w ogłoszeniach... Koniec końców wziąłem ćwiarę, chociaż też miałem podobne wątpliwości, ważę nie wiele więcej niż Ty. Z wybory jestem zadowolony, nie żałuję że nie kupiłem 200.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin