|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:55, 17 Sie 2014 Temat postu: Przygotowanie i konserwacja KTM'a na zimę. |
|
|
Witam maniaków. Jak ktoś z was nie jeździ w zimie, to co robi z KTM? Wyciąga akumulator itp? Można liczyć na jakieś porady od Was?
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 18:04, 17 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Zmiana oleju na nowy by przez zime był świeży, zalać zbiornik do pełna, spuścić całą benzynę z gaźnika, w nieogrzewanym garażu na pewno zalać płyn chłodniczy odporny na polskie mrozy(broń boże wode). Najlepiej moto postawić tak by koła były w powietrzu, zmniejszyć ciśnienie w kołach i nie zapominając o najważniejszym że moto musi być dokładnie umyte.
O czymś mogłem zapomnieć więc prosił bym resztę kolegów z forum o dopisanie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Asteros2012 dnia Nie 18:05, 17 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:37, 17 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie kolego! W tym roku przygotuje go tak jak należy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5679
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 19:10, 17 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
yep, tak jak mowi Asteros, oczywiście moto wysmarowane i osuszone, a akumulator do ciepłego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5679
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Nie 19:10, 17 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
yep, tak jak mowi Asteros, oczywiście moto wysmarowane i osuszone, a akumulator do ciepłego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 21:11, 17 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Nie zgodzę się z tym pełnym zbiornikiem.
Tak się robi jak ma się stalowy aby nie rdzewiał od środka.
Z plastikowym nie ma takiej potrzeby a szkoda paliwa. Po zimie i tak warto zalać świeżym paliwem więc bezsensu zalewać zbiornik po korek, skoro nie ma takiej potrzeby.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:42, 18 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | Nie zgodzę się z tym pełnym zbiornikiem.
Tak się robi jak ma się stalowy aby nie rdzewiał od środka.
Z plastikowym nie ma takiej potrzeby a szkoda paliwa. Po zimie i tak warto zalać świeżym paliwem więc bezsensu zalewać zbiornik po korek, skoro nie ma takiej potrzeby. |
Też tak czytałem w gazecie, że Ci co mają plastikowy bak pomijają ten krok. Nie chciałem się wtrącać bo nie byłem pewny, ale fakt lepiej wlać świeże paliwo po zimie. Paliwo z gaźnika jak spuszam? Mogę w taki dość banalny sposób, że zamykam kranik i jeżdżę aż nie zgaśnie :p ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 19:49, 18 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Też można ale wygodniej odkręcić śrubę z łbem na klucz 17mm znajdującą się u dołu gaźnika bądź w niektórych gaźnikach wystarczy odkręcić małą śrubkę tez na spodzie gaźnika by benzyna spłynęła wężykiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 19:54, 18 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Można też jako wisienkę na torcie zapodać w tłumik taką zatyczkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:06, 18 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Właśnie myślałem nad kupnem korka. Po takiej konserwacji odpalenie dopiero po zimie już na wiosnę tak? W sezonie nie ruszać maszyny? ( Znajomy raz mówił, że warto przepalać maszynę, ale nie wiem czy to prawda, mnie takie coś nie przekonuje, ale obiło się o uszy.) Jaka będzie wasza ostatnia jazda w sezonie :p? Ja z reguły w zimy jeździłem, ale podczas tej czeka mnie troszkę roboty i sprawdzania koło maszyny. W zimie jazda jak bardzo źle wpływa na moto? Czy rozważna jazda zimą jest ok czy to w pewnym sensie ryzykowanie na własne życzenie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 20:40, 18 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Ja jeździłem aż do chyba grudnia.
Potem przyszła zima i rozebrałem sprzęt bo było za zimno żeby wyjść z domu a co dopiero jeździć.
Ale do tego 0'C jeżdżę. I ostatnio to tak przypadało, aż do końca roku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:15, 19 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Jak się jeździ podczas zimy ( jak warunki i temperatura pozwala) to też trzeba spuszczać z gaźnika itp ? Bo sam już nie wiem. Jak pogoda będzie zachęcała to i w grudniu się wyjedzie :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hacker33
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 79 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 7:32, 19 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
To co podane jest do góry to jest zimowanie motocykla czyli zostawianie go na kilka miesięcy w spoczynku.
Jak jeździsz to paliwa nie spuszczasz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:41, 21 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
hacker33 napisał: | Można też jako wisienkę na torcie zapodać w tłumik taką zatyczkę.
|
..... jak również ustawienie zaworów w pozycji zamkniętej, tak jak do regulacji. Oczywiście tyczy się to jedynie 4-suwa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|