|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PreSS
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Sob 11:48, 05 Gru 2015 Temat postu: Remont KTM - kilka pytań. |
|
|
Witam
Wczoraj zacząłem remont mojego KTM EXC 125 (2006r) i mam parę pytań. Czy możecie polecić dobry warsztat / mechanika w rejonie Tarnobrzeg - Rzeszów, który dokonał by pomiaru i ocenił stan cylindra ( czy jeszcze jest dobry, czy może trzeba nałożyć nicalis), dobrał tłok, ewentualnie nałożył nową korbę na korbowód itp. Przy okazji zmiany korby i rozebrania silnika, jakie łożyska, ewentualnie simeringi należy wymienić i gdzie je najkorzystniej kupić.
Może polecicie też jakiś sklep z dobrymi zestawami wszystkich potrzebnych uszczelek?
Mam też pytanie jaki najlepiej smar stały stosować do łożysk kół, główki ramy itp. ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Sob 12:13, 05 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Łożyska i simmeringi najlepiej wszystkie. Większość dostaniesz w Neron Piła (popisz jeszcze po innych hurtowniach w sprawie ceny). Uszczelki dostaniesz na allegro (ja przeważnie daję winderosa). Smar - daję fusch wapniowy (niby jest zalecany do przegubów a nie łożysk ale jest odporny na wypłukiwanie wody i ciężko go usunąć).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Sob 14:36, 05 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Potrzebny Ci nie mechanik, a raczej zakład specjalizujący się w szlifowaniu cylindrów i wałach korbowych. Mechanik i tak nie ma sprzętu i odda komu innemu inkasując marżę Popytaj u dobrych mechaników samochodowych o zakład w okolicy cieszący się dobrą renomą, podjedź na miejsce, zagadaj. Chyba że masz jakiegoś tokarza znajomego to jego zapytaj, majstry znają się między sobą. A jak nie masz żadnego znajomego z tokarką, to najwyższy czas poznać(w dobrym tonie jest wjazd z czteropakiem;) Poznasz czy mają pojęcie czy nie. Jeżeli robią szlify cylindrów to bez problemu pomierzą Twój. Dobrego fachowca w okolicy znajdziesz na pewno, w końcu sporo zakładów w Twoim rejonie było kiedyś, co się precyzyjną obróbką zajmowali:)
Jeżeli chodzi o wymianę łożysk to najlepiej wszystkie jak leci. Jeżeli nie masz nadmiaru $, to przejrzyj wszystkie, wymień podejżane i koniecznie:
oba na wale
małe łożyska skrzyni (te podpory)
łożyska w karterze i na zaworze wydechowym (takie malutkie kulkowe - tanie są)
Simmeringi najlepiej też wszystkie - można kupić zestaw(ok 100zł), a jeżeli naprawdę bida to tylko te na wale.
Jeżeli chodzi o sklep to z części aftermarketowych - olek motocykle. A z oryginałów auner KTM, oryginały nie są tak drogie jak by się mogło wydawać i często warto brać z KTMa
Jak będziesz zamawiał to najlepiej zbiorczo i zapytaj o zniżki, na początek rzucą jakiś rabat malutki i z każdym zamówieniem dostanież większy aż sobie wypracujesz kilka %
Fourier
Mówisz, że wapniowy daje radę? Jaki ma kolorek? Bo nigdy go nie używałem, a dzisiaj byłem szukać czegoś do łożysk główki ramy i nie mogłem znaleźć mojego ulubionego z mos2 i kupiłem w końcu zwykły litowy łt43, najwyżej po zimie znowu tam zajżę.
Na MoS2 we wszystkich sprzętach jeżdżę, całą sztycę smaruję na bogato i jeszcze ani razu łożysk główki ramy nie wymieniałem:)
A co do łożysk kół to są dwie szkoły, albo zakładasz jak kupiłeś, albo wypłukujesz oryginalny w benzynie ekstrakcyjnej i walisz na bogato nowego. Ja zawszę ściągam gumki i patrzę. Zwykle w fagach czy skf smaru jest dość sporo, a w gorszych łożyskach tyle co kot napłakał, wtedy na bogato daję ile się zmieści-albo motula do łożysk szybkoobrotowych, albo łt43 z lotosa. Ważne żeby był przeznaczony do łożysk wysokoobrotowych, czyli żeby po rozgrzaniu nie wypłynął albo się nie spalił (Mos2 czy grafitowy się nie nadają)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Nie 0:14, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Kolor jest taki ciemny żółty, trochę ciemniejszy od masła, jaśniejszy niż żółta wazelina. Wg. danych producenta przeznaczony jest do smarowania przegubów. Z tego co pamiętam, mogę się mylić, wg. karty charakterystycznej jest odporny na wodę (także gorącą), kwasy, ługi. Pod wpływem temperatury raczej nie zmienia konsystencji, jest ciężko palny w porównaniu z innymi smarami (sprawdzone). Jest bardzo gesty, lepki i trudny do zmycia (jak smarujesz paluchem to po 2 myciach rąk dalej czuć że jest na palcach). Bardzo mocno śmierdzi. Wczoraj rozpuścił mi rękawiczki nitrylowe (może nie tyle rozpuścił co po ich zdjęciu ręce się kleiły). Stosuje go chyba z 10 lat. W sumie to smaruję nim wszystko oprócz uszczelniaczy w lagach. Przy zastosowaniu na łożyska w łyżworolkach kółka kręcą się tylko jak są pod obciążeniem (raczej nie nadaje się do elementów szybkoobrotowych - duże "tłumienie"). Jak dobrze zasmarujesz główkę ramy to chodzi jakby był amortyzator skrętu (wszystkie drobne drgania/ruchy są tłumione). Mam go z... kopalni Ojciec przyniósł chyba 2 tuby jak odchodził na emeryturę. Stosują go tam do rolek taśmociągów.
PS chciałem dzisiaj kupić smar silikonowy w castoramie - 42 zł za 40 ml - chyba ich poj....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Fourier dnia Nie 0:16, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PreSS
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Nie 13:04, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za porady !
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie odkręcenia kosza sprzęgłowego. Czy w exc 125 (2006r) jest tam na wale lewy gwint, bo słyszałem, że idzie to bardzo ciężko i nie chciałbym niczego urwać.? Będę zamawiał też ściągacz do magneto więc dla pewności pytam, czy ma być to m27 x1 (lewy), bo wszędzie podane są różne informacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Nie 14:01, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Ściągacz 27x1
Gwint wałka sprzęglowego normalny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
golois
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: RLA
|
Wysłany: Wto 20:59, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
hejka
co do czesci to polecam sklep gmoto.pl w lancucie
lozyska, uszczelki czesci oleje itp
co do przekladania korby czy honowania tylko leszek kowal na leszka czarnego w rzeszowie... maja pojecie i odpowiedni sprzet
a jak chcesz uzyskac pomoc w zlozeniu silnika itp to na priv
sukcesow zycze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PreSS
Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Pią 20:50, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi !
Odebrałem cylinder z honowania i zwymiarowania od KOWALA w Rzeszowie. Powiedziano mi, że nicasil wygląda jeszcze w miarę dobrze, tylko niepokoi mnie to czarne wytarcie przy kanale, co widać na załączonym zdjęciu. Pomiar cylindra wyniósł 54,00, myślę więc nad tłokiem wossnera 53,95. Co o tym myślicie ? Czy to dobry wybór i to wytarcie przy kanale nie wpłynie negatywnie na pracę silnika.?
* [link widoczny dla zalogowanych]
* [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pią 22:25, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
PreSS napisał: | Dzięki za odpowiedzi !
Odebrałem cylinder z honowania i zwymiarowania od KOWALA w Rzeszowie. Powiedziano mi, że nicasil wygląda jeszcze w miarę dobrze, tylko niepokoi mnie to czarne wytarcie przy kanale, co widać na załączonym zdjęciu. Pomiar cylindra wyniósł 54,00, myślę więc nad tłokiem wossnera 53,95. Co o tym myślicie ? Czy to dobry wybór i to wytarcie przy kanale nie wpłynie negatywnie na pracę silnika.?
* [link widoczny dla zalogowanych]
* [link widoczny dla zalogowanych] |
Cylinder wygląda bardzo ładnie, zużycie przy oknach całkowicie normalne, nie przejmowałbym się tym. Co do doboru tłoka, to nie jestem pewien, czy nie za mała tolerancja, bo wydaje mi się, że wossner poleca pasowanie na 7 setek, ale sprawdź to najpierw.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Fourier
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 1587
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 30 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 22:45, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Pasowanie 5 setek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pią 22:57, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Fourier napisał: | Pasowanie 5 setek |
No to wszystko jasne, ciekawe skąd te 7 mi się wzięło, może to w 4t? albo w lc4 tak było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Sob 0:26, 12 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Na 125 7 setek to zdecydowanie za dużo, na pewno na nicasil.
Niektórzy dają 6 setek na tuleje.
5 setek to norma, nic sie nie dzieje nawet na żeliwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chaamik
Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:59, 12 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Wczoraj kupowałem łożyska do swojego exc 200 w hurtowni za nie zapłaciłem sporo mniej niż w ktm miałbym płacić wszystkie skf lub fag z luzem c3. Zakładam takie bo mam je dostępne od ręki są już one sprawdzone u mnie na innych silnikach i pracują one normalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GaCek
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 391
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:39, 12 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
chaamik napisał: | są już one sprawdzone .......... pracują one normalnie. |
Co rozumiesz pod tym stwierdzeniem??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chaamik
Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 11:48, 13 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
GaCek napisał: | chaamik napisał: | są już one sprawdzone .......... pracują one normalnie. |
Co rozumiesz pod tym stwierdzeniem?? |
ze w rm 250 od mojego znajomego ktoremu je zmienialem drugi sezon juz jezdzi na lozyskach c3 i wszystko jest w porzadku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chaamik dnia Nie 11:48, 13 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|