|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Pon 21:39, 30 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
dioda napisał: | Czy coś mogło się stać ,jak na uruchomionym silniku wcisnolem przycisk rozrusznika elektrycznego? chodzi o 450 exc 2015 |
jak nie trzymałeś dłużej niż kilkanaście sekund to nic się nie stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 5:54, 31 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
dioda napisał: | Czy coś mogło się stać ,jak na uruchomionym silniku wcisnolem przycisk rozrusznika elektrycznego? chodzi o 450 exc 2015 | Po to jest tam sprzęgło żeby uniknąć awarii w tego typu sytuacji. Długo chyba nie trzymałeś...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dioda
Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:33, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
Długo nie trzymałem,przez przypadek wcisnolem,,.,Jeszcze takie pytanie, czy te silniki 450exc 2015 tak ciężko odpalają z kopy??są duże opory żeby przekopać (maja przecież dekompresator na walku) , , Kolega ma 525 sx i motor możną praktycznie odpalić ręką tak lekko się odpala.honde crf 450 tez ręką można odpalić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 18:39, 01 Cze 2016 Temat postu: |
|
|
dioda napisał: | Długo nie trzymałem,przez przypadek wcisnolem,,.,Jeszcze takie pytanie, czy te silniki 450exc 2015 tak ciężko odpalają z kopy??są duże opory żeby przekopać (maja przecież dekompresator na walku) , , Kolega ma 525 sx i motor możną praktycznie odpalić ręką tak lekko się odpala.honde crf 450 tez ręką można odpalić | To normalne. Świeże moto, bardzo rzadko odpalane z kopniaka dlatego tak ciężko idzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakul123
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 20:58, 26 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
a więc stałem się szczęśliwym posiadaczem ktm exc 300 moto jest kapitale ale niestety jak to bywa w tych typach rozrusznik był zaniedbany tzn moto z rozrusznika odpalało lecz bardzo mocno coś w środku "chaszczało". Po rozebraniu stwierdziłem tulejki do wymiany tulejki, zakupiłem nowe w ktm zamontowałem wszystko fajnie przesmarowałem no i niestety bendix nie zazębia; Domyślam się że wina leży w podciętych zebach na kole magnesowym jak i na bendix-e, teraz 2 wyjścia z sytuacji albo kupić wszystko nowe albo kupić pokrywkę bez rozrusznika i usunąć to dziadostwo w cholerę. I teraz pytanie czy zna ktoś numer katalogowy takowej pokrywki ?(gdzieś na forum mi się to już rzuciło w oczy lecz nie mogę tego namierzyc)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:06, 26 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jesli moto odpalało wcześniej a po czyszczeniu i smarowaniu nie odpala to przyczyna może leżeć w smarze jaki użyłeś. Jeśli nałożyłeś tam dużo, gęstego smaru to na 100% mechanizm będzie miał problem. Polataj nim troche, niech ten smar się tam ułoży w środku, jego część spadnie na dół. Próbuj kręcić rozrusznikiem dopiero jak motocykl będzie zagrzany.
Pozatym problemem mogą być szczotki rozrusznika, wirnik, akumulator lub zaśniedziałe styki kabli.
Pokrywa o której mówisz to poprostu pokrywa ze starszych exc 250. Np. ktm 250 exc 2010.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pią 22:12, 26 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
dokładnie - smar robi sporąróznice, a te tulejki i tak szybko padają, i nowe są ciasniejsze wiec sie musi to wszystko ułozyć.
ja u siebie tez wyjałem kiedys rozrusznik i na niecałe 2 sekundy go włączyłem na sucho - akurat juz był zuzyty, i całkiem trafiło szlag szczotki - musiałem podmieniać na nowe.
ale co do problemu - skoro nie zazębia i charczy, mozna zrobic jeszcze dystansowanie. opcje są 2 albo na pałe kupic sobie kilka podkładek ( po kilka zł jedna kosztuje a mozna dać np dwie ) albo zdemontować całą pokrywe i pomierzyc wszystko wg manuala. ( kąt ruchu zębatki ) tylko zapewne strzeli uszczelka pod pokrywą która z 40 zł kosztuje - wiec mi taniej wyszło kupic kilka podkładek.
popatrz na schemacie gdzie te podkładki sie wrzuca chyba że wiesz co i jak. ja wrzuciłem u siebie najciensza i duzo ciszej zaczał pracować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 7:39, 27 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
skąd jesteś, mój kolega z Lublina zrobił "specjalizację" w naprawie rozruszników zreanimował już wszystkim znajomym dookoła i puki co każdemu to działa, jest co najmniej kilka niuansów które składają się na poprawne działanie wszystkiego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakul123
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:07, 27 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Jestem z wodzisławia śląskiego. Prawdopodobną przyczyną jest źle zdystansowany cały mechanizm. A tak na marginesie zagłębiał się już ktoś w to dlaczego uszczelki na pokrywie magneta jak i na tej małej pokrywce nie chronią tego mechanizmu przed wilgocią ? Potwornie działa mi na nerwy podlepianie na silikonie czegokolwiek do czego musi być łatwy dostęp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Sob 21:13, 27 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
noo niestety to im niezbyt wyszło ;/ i wilgoć w rozrusznikach to norma ;/ swoja droga juz wrzucałem fotke moto huska 2016 z 2 godziny od nowosci, przejazd przez wode - głębokosc powiedzmy po wysokosc kół, rozbieram potem pokrywke od rozrusznika - smar wymieszany z wodą plus sporo kropel wody... porażka ;D
jest sporo filmików opisujących co i jak. ja bym zaczał od pełnego przeglądu - zdemontuj rozrusznik na częsci pierwsze, komutator zobacz w jakim jest stanie czy nic nie poprzypalane / poprzeciągane, wkręc sobie w wiertarke i drobnym papierem wodnym spoleruj. zobacz jak wygląda ta ostatnia tulejka ( w sensie jest tylko jedna na koncu wałka, bo z drugiej strony jest łozysko. zaleca sie wymienic łozysko, a tulejke rozwiercic i dotoczyc ciasniejszą dopasowaną z brązu. szczotki zaleznie od rocznika, w jednym dorwiesz je za 50 zł jakoś, do innego rocznika nie są dostepne - ale da sie dopasować te tylko trzeba sie bawić. potem jak pisałem sciągasz pokrywe, montujesz wszystko na gotowo, ( bez smaru ) i sprawdzasz jaki tam masz kąt zazębienia ( na youtube są poradniki i wszystko widać co i jak ) jak dasz podkładke pod te kółko zębate, to kąt sie zmniejszy - i bedzie lepiej dociskało. jak przesadzisz nie ruszy w ogóle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szakul123
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 22:22, 27 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
ok dzięki za nakreślenie tematu puki co jeszcze trochę pośmigam a w wolnej chwili rozbiorę i może przy okazji podmienię mechanizm na ten z modelu 2015. Że też ktm nie potrafi czegoś zrobić od początku do końca dobrze ;D hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Nie 13:19, 28 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
ja to zrobiłem, i potem tylko co jakis czas zbierałem nadmiar smaru, i dowalałem nowy - powiedzmy co 2 wymiany oleju czyli jakies 20 godzin. operacja dowalania smaru trwa raptem z 5 minut ;D - uszczelke udawało mi sie zawsze odratowac w nienaruszonym stanie - ale na zapasie zawsze była. i rozruchajs bezproblemowo działał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
donPedro
Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:37, 10 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
Pany co to za wezyki od dekla magneta? Czy to czasem nie jest odpowietrzenie magneta bo gosc ma zalane magneto olejem? Z tego tak wnioskuje. Smarowanie rozrusznika zrobil pewnie olejowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:28, 10 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
zgadza sie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Goof3r
Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:08, 14 Gru 2016 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | noo niestety to im niezbyt wyszło ;/ i wilgoć w rozrusznikach to norma ;/ swoja droga juz wrzucałem fotke moto huska 2016 z 2 godziny od nowosci, przejazd przez wode - głębokosc powiedzmy po wysokosc kół, rozbieram potem pokrywke od rozrusznika - smar wymieszany z wodą plus sporo kropel wody... porażka ;D
jest sporo filmików opisujących co i jak. ja bym zaczał od pełnego przeglądu - zdemontuj rozrusznik na częsci pierwsze, komutator zobacz w jakim jest stanie czy nic nie poprzypalane / poprzeciągane, wkręc sobie w wiertarke i drobnym papierem wodnym spoleruj. zobacz jak wygląda ta ostatnia tulejka ( w sensie jest tylko jedna na koncu wałka, bo z drugiej strony jest łozysko. zaleca sie wymienic łozysko, a tulejke rozwiercic i dotoczyc ciasniejszą dopasowaną z brązu. szczotki zaleznie od rocznika, w jednym dorwiesz je za 50 zł jakoś, do innego rocznika nie są dostepne - ale da sie dopasować te tylko trzeba sie bawić. potem jak pisałem sciągasz pokrywe, montujesz wszystko na gotowo, ( bez smaru ) i sprawdzasz jaki tam masz kąt zazębienia ( na youtube są poradniki i wszystko widać co i jak ) jak dasz podkładke pod te kółko zębate, to kąt sie zmniejszy - i bedzie lepiej dociskało. jak przesadzisz nie ruszy w ogóle |
Co do łożysk w rozrusznikach strasznie cieżko dostać. Ja postanowiłem utoczyc tylną tulejke z brązu i zamiast łożyska wytoczyć na wymiar tulejke z brązu. Zobaczymy czy zda to testy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|