Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

rozrusznik 300exc
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Pon 21:39, 30 Maj 2016    Temat postu:

dioda napisał:
Czy coś mogło się stać ,jak na uruchomionym silniku wcisnolem przycisk rozrusznika elektrycznego? chodzi o 450 exc 2015


jak nie trzymałeś dłużej niż kilkanaście sekund to nic się nie stanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 5:54, 31 Maj 2016    Temat postu:

dioda napisał:
Czy coś mogło się stać ,jak na uruchomionym silniku wcisnolem przycisk rozrusznika elektrycznego? chodzi o 450 exc 2015
Po to jest tam sprzęgło żeby uniknąć awarii w tego typu sytuacji. Długo chyba nie trzymałeś...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dioda




Dołączył: 26 Gru 2014
Posty: 264
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:33, 01 Cze 2016    Temat postu:

Długo nie trzymałem,przez przypadek wcisnolem,,.,Jeszcze takie pytanie, czy te silniki 450exc 2015 tak ciężko odpalają z kopy??są duże opory żeby przekopać (maja przecież dekompresator na walku) , , Kolega ma 525 sx i motor możną praktycznie odpalić ręką tak lekko się odpala.honde crf 450 tez ręką można odpalić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:39, 01 Cze 2016    Temat postu:

dioda napisał:
Długo nie trzymałem,przez przypadek wcisnolem,,.,Jeszcze takie pytanie, czy te silniki 450exc 2015 tak ciężko odpalają z kopy??są duże opory żeby przekopać (maja przecież dekompresator na walku) , , Kolega ma 525 sx i motor możną praktycznie odpalić ręką tak lekko się odpala.honde crf 450 tez ręką można odpalić
To normalne. Świeże moto, bardzo rzadko odpalane z kopniaka dlatego tak ciężko idzie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:58, 26 Sie 2016    Temat postu:

a więc stałem się szczęśliwym posiadaczem ktm exc 300 moto jest kapitale ale niestety jak to bywa w tych typach rozrusznik był zaniedbany tzn moto z rozrusznika odpalało lecz bardzo mocno coś w środku "chaszczało". Po rozebraniu stwierdziłem tulejki do wymiany tulejki, zakupiłem nowe w ktm zamontowałem wszystko fajnie przesmarowałem no i niestety bendix nie zazębia; Domyślam się że wina leży w podciętych zebach na kole magnesowym jak i na bendix-e, teraz 2 wyjścia z sytuacji albo kupić wszystko nowe albo kupić pokrywkę bez rozrusznika i usunąć to dziadostwo w cholerę. I teraz pytanie czy zna ktoś numer katalogowy takowej pokrywki ?(gdzieś na forum mi się to już rzuciło w oczy lecz nie mogę tego namierzyc)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
major000




Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 40 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:06, 26 Sie 2016    Temat postu:

Jesli moto odpalało wcześniej a po czyszczeniu i smarowaniu nie odpala to przyczyna może leżeć w smarze jaki użyłeś. Jeśli nałożyłeś tam dużo, gęstego smaru to na 100% mechanizm będzie miał problem. Polataj nim troche, niech ten smar się tam ułoży w środku, jego część spadnie na dół. Próbuj kręcić rozrusznikiem dopiero jak motocykl będzie zagrzany.
Pozatym problemem mogą być szczotki rozrusznika, wirnik, akumulator lub zaśniedziałe styki kabli.
Pokrywa o której mówisz to poprostu pokrywa ze starszych exc 250. Np. ktm 250 exc 2010.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 22:12, 26 Sie 2016    Temat postu:

dokładnie - smar robi sporąróznice, a te tulejki i tak szybko padają, i nowe są ciasniejsze wiec sie musi to wszystko ułozyć.

ja u siebie tez wyjałem kiedys rozrusznik i na niecałe 2 sekundy go włączyłem na sucho - akurat juz był zuzyty, i całkiem trafiło szlag szczotki - musiałem podmieniać na nowe.


ale co do problemu - skoro nie zazębia i charczy, mozna zrobic jeszcze dystansowanie. opcje są 2 albo na pałe kupic sobie kilka podkładek ( po kilka zł jedna kosztuje a mozna dać np dwie ) albo zdemontować całą pokrywe i pomierzyc wszystko wg manuala. ( kąt ruchu zębatki ) tylko zapewne strzeli uszczelka pod pokrywą która z 40 zł kosztuje - wiec mi taniej wyszło kupic kilka podkładek.

popatrz na schemacie gdzie te podkładki sie wrzuca chyba że wiesz co i jak. ja wrzuciłem u siebie najciensza i duzo ciszej zaczał pracować


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
te300




Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:39, 27 Sie 2016    Temat postu:

skąd jesteś, mój kolega z Lublina zrobił "specjalizację" w naprawie rozruszników zreanimował już wszystkim znajomym dookoła i puki co każdemu to działa, jest co najmniej kilka niuansów które składają się na poprawne działanie wszystkiego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:07, 27 Sie 2016    Temat postu:

Jestem z wodzisławia śląskiego. Prawdopodobną przyczyną jest źle zdystansowany cały mechanizm. A tak na marginesie zagłębiał się już ktoś w to dlaczego uszczelki na pokrywie magneta jak i na tej małej pokrywce nie chronią tego mechanizmu przed wilgocią ? Potwornie działa mi na nerwy podlepianie na silikonie czegokolwiek do czego musi być łatwy dostęp

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:13, 27 Sie 2016    Temat postu:

noo niestety to im niezbyt wyszło ;/ i wilgoć w rozrusznikach to norma ;/ swoja droga juz wrzucałem fotke moto huska 2016 z 2 godziny od nowosci, przejazd przez wode - głębokosc powiedzmy po wysokosc kół, rozbieram potem pokrywke od rozrusznika - smar wymieszany z wodą plus sporo kropel wody... porażka ;D

jest sporo filmików opisujących co i jak. ja bym zaczał od pełnego przeglądu - zdemontuj rozrusznik na częsci pierwsze, komutator zobacz w jakim jest stanie czy nic nie poprzypalane / poprzeciągane, wkręc sobie w wiertarke i drobnym papierem wodnym spoleruj. zobacz jak wygląda ta ostatnia tulejka ( w sensie jest tylko jedna na koncu wałka, bo z drugiej strony jest łozysko. zaleca sie wymienic łozysko, a tulejke rozwiercic i dotoczyc ciasniejszą dopasowaną z brązu. szczotki zaleznie od rocznika, w jednym dorwiesz je za 50 zł jakoś, do innego rocznika nie są dostepne - ale da sie dopasować te tylko trzeba sie bawić. potem jak pisałem sciągasz pokrywe, montujesz wszystko na gotowo, ( bez smaru ) i sprawdzasz jaki tam masz kąt zazębienia ( na youtube są poradniki i wszystko widać co i jak ) jak dasz podkładke pod te kółko zębate, to kąt sie zmniejszy - i bedzie lepiej dociskało. jak przesadzisz nie ruszy w ogóle Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szakul123




Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 22:22, 27 Sie 2016    Temat postu:

ok dzięki za nakreślenie tematu Smile puki co jeszcze trochę pośmigam a w wolnej chwili rozbiorę i może przy okazji podmienię mechanizm na ten z modelu 2015. Że też ktm nie potrafi czegoś zrobić od początku do końca dobrze ;D hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 13:19, 28 Sie 2016    Temat postu:

ja to zrobiłem, i potem tylko co jakis czas zbierałem nadmiar smaru, i dowalałem nowy - powiedzmy co 2 wymiany oleju czyli jakies 20 godzin. operacja dowalania smaru trwa raptem z 5 minut ;D - uszczelke udawało mi sie zawsze odratowac w nienaruszonym stanie - ale na zapasie zawsze była. i rozruchajs bezproblemowo działał

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
donPedro




Dołączył: 31 Sty 2016
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:37, 10 Gru 2016    Temat postu:

Pany co to za wezyki od dekla magneta? Czy to czasem nie jest odpowietrzenie magneta bo gosc ma zalane magneto olejem? Z tego tak wnioskuje. Smarowanie rozrusznika zrobil pewnie olejowe.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
barek253




Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 23:28, 10 Gru 2016    Temat postu:

zgadza sie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Goof3r




Dołączył: 07 Lip 2015
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:08, 14 Gru 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
noo niestety to im niezbyt wyszło ;/ i wilgoć w rozrusznikach to norma ;/ swoja droga juz wrzucałem fotke moto huska 2016 z 2 godziny od nowosci, przejazd przez wode - głębokosc powiedzmy po wysokosc kół, rozbieram potem pokrywke od rozrusznika - smar wymieszany z wodą plus sporo kropel wody... porażka ;D

jest sporo filmików opisujących co i jak. ja bym zaczał od pełnego przeglądu - zdemontuj rozrusznik na częsci pierwsze, komutator zobacz w jakim jest stanie czy nic nie poprzypalane / poprzeciągane, wkręc sobie w wiertarke i drobnym papierem wodnym spoleruj. zobacz jak wygląda ta ostatnia tulejka ( w sensie jest tylko jedna na koncu wałka, bo z drugiej strony jest łozysko. zaleca sie wymienic łozysko, a tulejke rozwiercic i dotoczyc ciasniejszą dopasowaną z brązu. szczotki zaleznie od rocznika, w jednym dorwiesz je za 50 zł jakoś, do innego rocznika nie są dostepne - ale da sie dopasować te tylko trzeba sie bawić. potem jak pisałem sciągasz pokrywe, montujesz wszystko na gotowo, ( bez smaru ) i sprawdzasz jaki tam masz kąt zazębienia ( na youtube są poradniki i wszystko widać co i jak ) jak dasz podkładke pod te kółko zębate, to kąt sie zmniejszy - i bedzie lepiej dociskało. jak przesadzisz nie ruszy w ogóle Very Happy


Co do łożysk w rozrusznikach strasznie cieżko dostać. Ja postanowiłem utoczyc tylną tulejke z brązu i zamiast łożyska wytoczyć na wymiar tulejke z brązu. Zobaczymy czy zda to testy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin