Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

skrzynia sześciobiegowa
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:53, 30 Sty 2014    Temat postu: Re: bzdury

wou2057 napisał:
henio12323 napisał:
skrzynie z EXC i SX pasują wymienie wiec spoko mozna wrzucic skrzynie do EXC. jak pamiętam to 1 w SXie ma takie same przełozenie jak 2jka w EXC. wiec po prostu dochodzi jeden bieg z przodu i jeden nadbieg z tyłu.

Banialuki kolego opowiadasz

dobrze gada, do sx-a bez problemów wkładasz skrzynie z exc, poza cała kaseta z trybami trzeba jeszcze wyjąc bolec z programatora wodzików i dokupic dodatkowy wodzik i jego prowadnice.
Wazne tez jest zeby zwracac uwage na rocznik skrzyni bo do 2003r był kosz sprzęgłowy na segera a po tym roczniku na nakretke, wiec mozna sie wkopac ze przy zmianie skrzyni trzeba bedzie zmienic tez sprzęgło.

KozioŁ napisał:
myślę, że różnice w momencie byłyby raczej kosmetyczne, niezauważalne dla amatora. moc i moment w obydwu silnikach jest i tak bardzo duża i raczej nikomu nie brakuje Wink

róznica jest kolosalna, nawet kompletny laik offroadowy by ja wyczuł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wójo dnia Czw 21:58, 30 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Czw 22:25, 30 Sty 2014    Temat postu: Re: bzdury

KozioŁ napisał:
myślę, że różnice w momencie byłyby raczej kosmetyczne, niezauważalne dla amatora. moc i moment w obydwu silnikach jest i tak bardzo duża i raczej nikomu nie brakuje Wink

róznica jest kolosalna, nawet kompletny laik offroadowy by ja wyczuł.[/quote]

a to ciekawe, bo jeździłem zdrowym EXC i tej KOLOSALNEJ różnicy nie widziałem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 22:58, 30 Sty 2014    Temat postu:

widocznie nie miałeś mozliwosci tej róznicy i potencjału wykorzystac. ja z kolei latałem na SXie i latało mni sie beznadziejnie pomijajac za sztywny zawiast, to do lasu agresywnosc silnika i ogólnie przełozenia kompletnie mi nie odpowiadały. moto albo za szybko rwało i szło niepotrzebnie na gume, gdzie mój exc utrzymuje trakcje i jedzie do przodu Very Happy a nie w dół ( nie kopie sie ) wiec jak czasami trzeba cos techniczniej zrobić to momentem nadganiac mozna EXC

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 23:08, 30 Sty 2014    Temat postu:

hehe to identycznie odwrotne wrażenia miałem jak zamieniłem się na 450 exc na torze - maasakra była Wink tam gdzie sx już wystrzeliwałem z koleiny , exc dopiero się zbierało,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Czw 23:17, 30 Sty 2014    Temat postu:

henio12323 napisał:
widocznie nie miałeś mozliwosci tej róznicy i potencjału wykorzystac. ja z kolei latałem na SXie i latało mni sie beznadziejnie pomijajac za sztywny zawiast, to do lasu agresywnosc silnika i ogólnie przełozenia kompletnie mi nie odpowiadały. moto albo za szybko rwało i szło niepotrzebnie na gume, gdzie mój exc utrzymuje trakcje i jedzie do przodu Very Happy a nie w dół ( nie kopie sie ) wiec jak czasami trzeba cos techniczniej zrobić to momentem nadganiac mozna EXC


Henio z całym szacunkiem, ale jak czytam że moto jest za agresywne albo że rwie na gumę to się zastanawiam czy nie powinniście się przesiąść na jakieś soft moto Wink
przecież w tym wszystkim właśnie chodzi o to by jechać jak najbardziej agresywnie i szybko by jak najszybciej dojechać do celu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Czw 23:29, 30 Sty 2014    Temat postu:

no nie do konca, bo na trudnym podłozu, jak dla mnie SX bardziej szedł w ziemie kopał sie, szarpał mocą a ja na EXC bardziej płynnie jak czołg jechałem. nie chodzi że mocy za duzo i żeby siadac na softa, po prostu bardziej płynnie lata mi sie na EXC. zresztą latajćie SXami jak wam pasuje Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Czw 23:31, 30 Sty 2014    Temat postu:

KozioŁ napisał:

przecież w tym wszystkim właśnie chodzi o to by jechać jak najbardziej agresywnie i szybko by jak najszybciej dojechać do celu.


nie nie, agresywnie nie znaczy szybko
robiliśmy testy czasowe na krótkiej próbie enduro - czas przelotu ok 2:15
przy płynnej spokojnej jeździe robiliśmy lepsze czasy, popełnialiśmy mniej błędów, traciliśmy dużo mniej siły niż gdy leciało się na agresorze jak Stewart na whoopsach,
tak wiem że to przez brak skillu ale mówimy o amatoskiej jeździe Razz

tak to mniej więcej wygląda (to na spokojniej) https://www.youtube.com/watch?v=MKK8k7SQ1T0


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KristofSX dnia Czw 23:35, 30 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Czw 23:34, 30 Sty 2014    Temat postu:

Tu się muszę zgodzić z heniem.
Porównując EXC (400) i SX 450 to EXC zdecydowanie płynniej jeździ.
SX jest chyba bardziej narowisty przez co więcej wymagający od kierowcy.
Teraz będę próbował ustawić jakoś przedni zawias na jazdę enduro.
Tylko nie pisać mi,że po co się męczyć jak są wersje EXC Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Czw 23:40, 30 Sty 2014    Temat postu:

Zapek zrób tak:
reb - 24 kliki
comp - 15 kliki
naciąg sprężyny zmniejsz o jeden obrót
Będzie idealnie

Kristof
Nie zawsze trzeba jechać agresywnie by uzyskać najlepszy czas, napisałem to tak bardzo ogólnie. Wiadomo że SX jest bardziej nerwowy i jeździ mniej płynnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:27, 31 Sty 2014    Temat postu:

Cytat:
przecież w tym wszystkim właśnie chodzi o to by jechać jak najbardziej agresywnie i szybko by jak najszybciej dojechać do celu.

kolego dopóki masz latwe tereny to tak, ale wjedz w wąwóz zasypany gęsto drzewami ktorym płynie sobie strumyk i do tego masz śliskie kamyki, cala agresywnosc nagle staje sie problemem
Cytat:
dobrze gada, do sx-a bez problemów wkładasz skrzynie z exc, poza cała kaseta z trybami trzeba jeszcze wyjąc bolec z programatora wodzików i dokupic dodatkowy wodzik i jego prowadnice.
Wazne tez jest zeby zwracac uwage na rocznik skrzyni bo do 2003r był kosz sprzęgłowy na segera a po tym roczniku na nakretke, wiec mozna sie wkopac ze przy zmianie skrzyni trzeba bedzie zmienic tez sprzęgło.

słuszna uwaga, tyle ze kosz na segera był do 2002 włącznie czyli w 520 a w 525 na nakrętkę (nawet w 525 wyprodukowanym w 2002, modelowo 2003), swoja drogą nie wiem czemu od tego odeszli bo to byl dobry patent-wystarczyły szczpce zeby zdjąc sprzęgło Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez janexc200 dnia Pią 0:30, 31 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Pią 9:54, 31 Sty 2014    Temat postu:

bo miało duze luzy których nie dało sie skasować i sprzęgło jeszcze bardziej hałasowało no i jak sie w koncu powyciera to bedzie jeszcze bardziej sie tłukło ;D

co do ustawienia zawieszenia - wątpie żeby twoje ustawienia pasowały akurat dla kolegi. przeciez zapewne róznicie sie wagą a i same spręzyny pewnie nie są w tej samej kondycji, inne oleje duuuzo zmiennych. najlepioej to srubokret sobie gdzies zamocowac sprytnie poleciec na jakis fajny teren gdzie jest kazdy rodzaj terenu w jednym i najpoierw porozkręcac jedną regulacja do konca obczaic co sie dzieje, potem innną, aż sie ogarnie co za co odpowiada. bo sucha teoria to odbicie a to dobicie nie do konca jest do ogarniecia bez wyczucia tego na własnym moto. ja kiedys z godzine siedziałem i kręciłem plus kilka razy na torach sie bawiłem w regulacje i teraz prawie w ciemno podchodze do moto i sobie go ustawiam pod teren za pierwszym razem prawie idealnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin