Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

skrzynia sześciobiegowa
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Śro 14:58, 29 Sty 2014    Temat postu: skrzynia sześciobiegowa

Witam czy ktoś z szacownego grona miał do czynienia ze skrzynią jak w temacie w wersji SX.Czy warto się w to bawić nie chodzi mi o wymianę biegu pierwszego czy drugiego a całą kastę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Śro 15:21, 29 Sty 2014    Temat postu:

skrzynie z EXC i SX pasują wymienie wiec spoko mozna wrzucic skrzynie do EXC. jak pamiętam to 1 w SXie ma takie same przełozenie jak 2jka w EXC. wiec po prostu dochodzi jeden bieg z przodu i jeden nadbieg z tyłu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 18:02, 29 Sty 2014    Temat postu:

i tu się mylisz. serwisówka pokazuje że każdy bieg ma inne przełożenie, jedynie czwórka w SX i EXC ma to samo przełożenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janexc200




Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:04, 29 Sty 2014    Temat postu:

też tak myślałem, jednak 2 w exc jest minimalnie dłuższe niż 1 w sx, 2 i 3 bieg są też bardzo podobne a 4 jest już identyczne, tak to wygląda


4-speed 6-speed

1st Gear 16:32 14:34
2nd Gear 18:30 17:31
3rd Gear 20:28 19:28
4th Gear 22:26 22:26
5th Gear - 24:23
6th Gear - 26:21

oczywiscie bardzo opłaca się wymiana calej skrzyni do endurzenia, tracisz o połowę mniej zdrowia w terenie, sprzęt też tak nie dostaje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 18:11, 29 Sty 2014    Temat postu:

a czy do SX da się dołożyć tylko pierwszy bieg z EXC tworząc z tego skrzynię 5-biegową?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 18:46, 29 Sty 2014    Temat postu:

KozioŁ - tak bardzo potrzeba Ci zmiany skrzyni biegów ?
My z kumplem ( też SX 450) nauczyliśmy się ruszać z dwójki i to w zupełności wystarcza. Z kolei na długich podjazdach bez możliwości rozpędzenia się jedynka jest na tyle "długa",że daje radę.
Tyle,że trzeba nauczyć się jeździć z używaniem sprzęgła.
Poza tematem - dołożyłem rozrusznik z czego bardzo się cieszę Wink
W przyszłości (kasa...) dołożę cewki aby było ładowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 19:50, 29 Sty 2014    Temat postu:

Zapek ja lubię pojeździć po takim bardziej cięzkim terenie i jednak ta jedynka trochę za mocna czasami, nauczyłem się operować sprzęgłem ale w dłuższej perspektywie szkoda motocykl katować. Z dwójki ruszam bardzo często, zwłaszcza w piasku lub błocie. Gratuluję rozrusznika Wink
Tak na marginesie, dzwoniłem dzisiaj do Rybnika w sprawie SXFa ale dzisiaj sprzedali, od razu pomyślałem że kupiłeś Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:57, 29 Sty 2014    Temat postu:

do enduro musisz miec koniecznie 6 biegów z exc, na przy podjazdach na exc najczesciej startuje z 2 ale techniczne wolne przeszkody przejezdzam na 1, na 2 była by to meczarnia. Tyle ze z sx nie zrobisz exc tylko przez zmiane skrzyni, dochodzi jeszcze cięzsze magneto i inny gaznik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 21:49, 29 Sty 2014    Temat postu:

co z tym magnetem i gaźnikiem? magneto można by zmienić żeby mieć ładowanie do aku lub lamp a gaźnik różni się niewiele, EXC FCR 39 a SX FCR 41.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zapek




Dołączył: 11 Maj 2013
Posty: 546
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 21:51, 29 Sty 2014    Temat postu:

KozioŁ no niestety trzeba się więcej napracować pomagając sobie sprzęgłem ale dla mnie to kwestia przyzwyczajenia.
SXF'a nie kupiłem. I dobrze...
Jak już niedawno wspomniałem - w maju potestuję SX'a w typowym endurzeniu przez kilka dni. Po tym teście będę mógł napisać coś więcej o odczuciach i porównaniu do typowego enduro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wójo




Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:02, 29 Sty 2014    Temat postu:

nie chodzi o samo ładowanie tylko o mase magneta, im ciezsze tym masz wiekszy moment przy niskich obrotach, gaznik tak samo w exc 39 a sx 41, im wieksza srednica tym słabszy moment przy niskich obrotach a odwrotnie przy wysokich.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szaman108




Dołączył: 13 Paź 2013
Posty: 931
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warmia

PostWysłany: Śro 22:33, 29 Sty 2014    Temat postu:

Właśnie biega mi o to że ta jedynka jest za szybka i muszę używać sprzęgła dość często Sad do tego pojawiła się opcja że można polatać enduro co prawda na torze nie latałem...muszę spróbować ale od zawsze lubię lasy, otwarte przestrzenie więc do takiej zabawy to raczej 6 galopów.Rozrusznik to super sprawa do tego mam elektrownie od EXC co prawda nawaliła obecnie mam od SX 450 ale dam naprawić i nabędę rozrusznik także.Tego roczny sezon myślę że przelatam nie wiem jak silnik bo to nowy nabytek za rok planuję go rozebrać i zobaczyć co i jak do tego czasu myślę,że nic nie wyskoczy dlatego planuję zmianę kast i kupowanie na raty aby koszta rozłożyć bo kobieta mnie wygna z domu Very Happy .Walnąć remont silnika i do tego kupić opisywane elementy to może być problem finansowy Shocked

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KozioŁ




Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 1294
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łomża

PostWysłany: Śro 23:23, 29 Sty 2014    Temat postu:

myślę, że różnice w momencie byłyby raczej kosmetyczne, niezauważalne dla amatora. moc i moment w obydwu silnikach jest i tak bardzo duża i raczej nikomu nie brakuje Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hacker33




Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 3759
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 79 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 6:28, 30 Sty 2014    Temat postu:

Cięższe koło zamachowe z odczuwalnych rzeczy daje to, że mocniej hamujesz silnikiem i po zamknięciu manetki tak szybko nie traci obrotów.
Za to wolniej się na nie wkręca.
Mniej machasz biegami i jest to odczuwalne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hacker33 dnia Czw 6:29, 30 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wou2057




Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:33, 30 Sty 2014    Temat postu: bzdury

henio12323 napisał:
skrzynie z EXC i SX pasują wymienie wiec spoko mozna wrzucic skrzynie do EXC. jak pamiętam to 1 w SXie ma takie same przełozenie jak 2jka w EXC. wiec po prostu dochodzi jeden bieg z przodu i jeden nadbieg z tyłu.

Banialuki kolego opowiadasz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin