|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Sob 13:00, 13 Lip 2013 Temat postu: Sprzęgło - czy wymieniać? |
|
|
Na wstępie dodam, że chodzi mi o inny motocykl (ktm jeździłem poprzednio i tak pozostałem tu na tym forum).
Jakiś czas temu wymieniałem napęd w Suzuki GSR 600 i musiałem zdjąć dekiel z zębatki zdawczej, a w tym deklu jest wysprzęglik). Zmieniłem napęd, potem zabrałem się za regulację sprzęgła. Wydawało mi się, że ustawiłem dobrze wyjechałem w trasę i dopiero tam zauważyłem, że sprzęgło się ślizga. Zauważyłem ten objaw w momencie kiedy na 6 biegu przy nie dużej prędkości dawałem gazu (obroty wzrastały a prędkość nie). Ujechałem tak z 50km na ślizgającym się sprzęgle. Po powrocie do domu ustawiłem jeszcze raz sprzęgło i jak wyjechałem przejechać się motocykl już jechał jak dziki z każdego biegu i nawet przy niskiej prędkości z dużego biegu wkręcał się obrotami odpowiedni do prędkości.
Jednak coś mi te sprzęgło nie dawało spokoju. Zabrałem się za rozkręcanie moto. Tarcze i przekładki wyciągnąłem idealnie jak były zamontowane oryginalnie. Usiadłem do stolika i zacząłem mierzyć.
1.Grubość tarczy 3,0mm wg serwisówki minimum 2.62mm (grubość mierzona z elementem ciernym wg serwisówki tak trzeba mierzyć).
Patrzyłem na allegro nowa tarcza ma grubość 3.0mm.
2. Szerokość tego zęba u góry tarczy sprzęgłowej 13,9mm (wg serwisówki minimum 12.9mm)
3. Grubość przekładki 2.5mm (wg serwisówki 1 tarcza ma mieć grubość 2.3mm a pozostałe 2.6mm
Patrzyłem na tarcze dedykowane na allegro mają grubość 2.5mm
4. Szerokość sprężyny 52.3mm (wg serwisówki minimum 52.4mm).
I teraz mam pytanie?
Sprężyny kupie nowe EBC, jednak zastanawia mnie czy przekładki też kupować? Zrobiłem zdjęcie i niektóre wyglądają tak:
Dodam tyle że przed rozkręceniem sprzęgła mimo że wcześniej mi się trochę źle wyregulowało i ślizgało to potem jak poprawiłem wszystko było ok.
Ogólnie zastanawiam się czy dobrze robie zmieniając tylko np przekładki, czy trzeba wymieniać całe sprzęgło?
Dzięki za odp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wójo
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 1781
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 13:28, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
jak działało prawidłowo to bez sensu było je rozbierac, poza tym po wymianie napedu nie reguluje sie sprzegła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mentor
Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Iłowo-Osada
|
Wysłany: Sob 21:21, 13 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Wójo musiałem odkręcić dekiel w którym jest wysprzęglik. Wysprzęglik jest na linkę która jest wkręcana w dekiel i tam jest jedna regulacja i w klamce druga. Przy okazji mierzenia tarcz i przekładek, wykryłem że sprzęgło miało źle założone przekładki bo są dwie o różnej srednicy i grubości. Ale już poprawiłem i czekam na nową uszczelkę i sprężyny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|