|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof_eM
Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 19:20, 08 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Frager napisał: | Są sprzęty które nadają się bardziej do hard enduro inne po protu mniej, jest na nich trudniej ale nikt mi nie powie, że na megawacie nie można wystartować i osiągnąć dobrego wyniku... kolega w zeszłym roku 20 miejsce na... YZ 125 z 2005r.
Jakieś pytania?
Że to crossówka i się nie da ? Że to " tylko " 125?
Szkoda tylko, że nikt chłopaka nie może odszukać i w niego zainwestować bo były by ludzie.
Rada jest prosta : Jeździć, jeździć, jeździć... |
Bo Artur nie zna słowa strach Mam nadzieje że w tym roku pokaże klasę bo patrząc jakie trasy porobił sobie w okolicy to śmiem twierdzić że będzie forma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Frager
Dołączył: 16 Lip 2015
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 21:41, 09 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Hehe
Jest kozak i tyle
Znam jego kilka tras z okolic, a Ty też północne okolice od ŁDZ ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof_eM
Dołączył: 24 Maj 2016
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:39, 11 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Frager napisał: | Hehe
Jest kozak i tyle
Znam jego kilka tras z okolic, a Ty też północne okolice od ŁDZ ? |
Taa Zgierz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:19, 22 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | nie bardzo, tzn jest cos takiego np jak flattrack ale to bardziej pod zuzel podchodzi ;D
generalnei w terenie w zakręty sie ładuje po crossowemu - du*a na korku wlewu paliwa, noga zewnętrzna na maxa docisnieta do moto, wewnętrzna lekko ugieta przy przednim błotniku łokcie szeroko, i kierą skręcasz tam gdzie chcesz jechac ;D |
https://www.youtube.com/watch?v=YMzuw1pEUaU
Dla potomnych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 21:23, 23 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
ten gość gada dłupoty jakieś.
zobacz sobie dwa ujęcia - kogoś własnie na flattracku, albo żużlu, ( w którą strone jest skręcona kierownica w stosunku do kierunku jazdy )
a zobacz sobie kogoś na crossówce jak pokonuje bandy - najlepiej ciasne piaszczyste.
w żuzlówce gośc ma kierownice skręconą w prawo a jedzie w lewo - to jest przeciwskręt - skręca w drugą strone niż chce jechać.
w bandzie w lewo, kierowca skręca w lewo, pochyla całe moto w lewo, - tu żadnego przeciwskrętu nie ma, a według pana z filmiku to jest własnie przeciwskręt bo sie " wywraca motocykl w lewo' a on chce jechac prosto...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:47, 23 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
No nie zgodzę się, właśnie o tym nawet mówił i się z nim zgadzam, że kontra to kontra a przeciwskręt to tylko ułamek sekundy, w którym wybija się motor z pionowej pozycji i układa do zakrętu, gdzie już faktycznie kierownica jest skręcona w kierunku jazdy. Bez tego przeciwskrętu, świadomego bądż nie, przód zrywa przyczepność i lecimy do przodu. Typowe dla początkujących.
Sam przeciwskręt powinien nazywać się inaczej, bo wprowadza w błąd, np: przedskręt, bo właściwie dzieje się to w pierwszej fazie skręcania, nie przez okres całego skrętu jak właśnie w przypadku kontry.
Edit:
https://youtu.be/PgUOOwnZcDU?t=98
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kamiloz dnia Wto 21:52, 23 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Wto 22:03, 23 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
tak czy siak - to nie jest technika jazdy której sie trzeba uczyc - to samo wychodzi z praw fizyki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:04, 23 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
henio12323 napisał: | tak czy siak - to nie jest technika jazdy której sie trzeba uczyc - to samo wychodzi z praw fizyki. |
No nie powiedziałbym, przynajmniej nie każdemu:
https://www.youtube.com/watch?v=ZUWViatY_LA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:56, 23 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Nie obraż się, ale potrzebne toto jak świni siodło
Nad takimi zagadnieniami dywagują dyletanci i malkontenci, którym nie wychodzi na "szosie" oraz wszelkiej maści motocykliści-teoretycy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Wto 23:00, 23 Sie 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 0:01, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
KNKS napisał: |
Nie obraż się, ale potrzebne toto jak świni siodło
Nad takimi zagadnieniami dywagują dyletanci i malkontenci, którym nie wychodzi na "szosie" oraz wszelkiej maści motocykliści-teoretycy |
Sądzę, że jeśli ktoś ma otwartą głowę, to potrafi podywagować o wszystkich zagadnieniach, i wyciągnąć dla siebie wnioski nawet z takich błahostek. Nie jeden wyjadacz-praktyk kaleczy nieraz elementarne zasady, tłumiąc braki swoim ego.
Poza tym, jeśli sugerujesz, że jestem dyletantem, udowodnij proszę błędność tej tezy/zasady (tak na prawdę ciężko walczyć z faktami). Malkontentctwo to właśnie doszukiwanie się wszędzie złego. Nie obserwuję tego w swoim przypadku. Nie obraź się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Śro 8:51, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
wszystko się zgadza , ale jakoś Shane Watts czy Gary Semics nic o tym nie wspominają w swoich szkoleniowych video, byłem na kilku szkoleniach MX/Offroad i trenerzy o takim czymś nigdy nie wspominali, sprubój dojechać do winkla z koleiną i przed samym wejściem zrobić ten manewr, oczywiśćie nie tracąc zbędnie prędkośći,
w winklu trzeba skłądać się tak aby opierać oponę na koleinie jak najszybciej, i wymuszać skręt położeniem ciała, nie musimy robić przeciwskrętów - po to siadasz na bak, wystawiasz nogę podnosisz łokieć żeby przeciwdziałąć sile odśodkowej. jest to skuteczniejsze niż przeciwskręt.
tą technikę to raczej stotują przecinaki, w offroadzie nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNKS
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 763
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:00, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
kamiloz napisał: |
Sądzę, że jeśli ktoś ma otwartą głowę, to potrafi podywagować o wszystkich zagadnieniach, i wyciągnąć dla siebie wnioski nawet z takich błahostek. Nie jeden wyjadacz-praktyk kaleczy nieraz elementarne zasady, tłumiąc braki swoim ego. |
Nie chce mi się prowadzić bezcelowych dyskusji, ale skoro zostałem wywołany to tablicy...
Zasady przedstawione powyżej dotyczą jazdy SS/SBK i nijak się mają do offroad'u. Technika jazdy motocyklem szosowym jest DIAMETRALNIE inna niż jazda enduro. Praktycznie w każdym aspekcie. Ale trzeba doświadczenia i kilometrów/godzin żeby to dostrzec. Warto też czasem posłuchać bardziej doświadczonych kolegów i nie bronić tez, które z założenia sa błędne.
Moim zdaniem cała ta szkoła AJP to ściema i sterta banałów. Idealne dla początkujących, którzy przesiadają się z DT 80 na DR-Z 400.
Ale każdy ogląda to co lubi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KNKS dnia Śro 10:01, 24 Sie 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:22, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Na początku napiszę, że w pełni zgadzam się z tym o czym mówicie w dwóch uprzedzających mnie postach.
Nigdzie nie pisałrm, że to technika idealna pod enduro i że jazda enduro jest identyczna jak onroad.
Nie wspominałem też o technice jazdy w koleinach czy trudnym terenie, czy cjoćby nawet łatwym ale poza drogą.
Nie bronie błędnych tez, po prostu błędnie zidentyfikowaliście to co miałem namyśli. Również uwazam, ze ta seria prezentuje niski poziom i jest idealna dla nowicjuszy, ktorzy za swoja nowa zajawke obrali jednoslad.
Udostepnilem poniewaz wszystko sie zgadza, jesli mowimy o danych warunkach, wtedy ma to zastosowanie. Enduro to nie MX, jezdzi sie tez po drogach, wiec warto reprezentowac pelna paletę umiejetnosci.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amek721
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 1098
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: Śro 10:48, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
Z całym szacunkiem, ale skoro wzorujesz się na akademii AJP to nie spodziewałbym się po Tobie szczególnych umiejętności. Nie wiem jak jest, nie znamy się, wiec nie bierz tego do siebie.
Kiedyś zobaczyłem zapowiedz tej serii na motowizji i myślałem, że w końcu coś ciekawego pokażą.
W pełni zgadzam się z kolegą KNKS. Po prostu pieprzenie.
Nie chce powodować gównoburzy, więc podejdźcie do tego na luzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamiloz
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:56, 24 Sie 2016 Temat postu: |
|
|
amek721 napisał: | Z całym szacunkiem, ale skoro wzorujesz się na akademii AJP to nie spodziewałbym się po Tobie szczególnych umiejętności. Nie wiem jak jest, nie znamy się, wiec nie bierz tego do siebie.
Kiedyś zobaczyłem zapowiedz tej serii na motowizji i myślałem, że w końcu coś ciekawego pokażą.
W pełni zgadzam się z kolegą KNKS. Po prostu pieprzenie.
Nie chce powodować gównoburzy, więc podejdźcie do tego na luzie. |
Nie wzoruję się na akademii AJP, oglądam wszystkie materiały począwszy od endurocrosstraining, przez innych yt, filmy instruktazowe mx, artykuly, wywiady, wszelkie tipy i tricki, opinie innych forumowiczow, opinie innych riderow, wlasne doswiadczenie itd itp.
Wydaję mi się, że za bardzo skojarzyliście sobię moją wypowiedź, jakobym utożsamiał się z tą całą akademią i chciał za wszelką cenę dowieść, że to co oni tam prezentują, jest motocyklową Biblią.
Skończmy ten temat, bo szkoda nerwów, myślałem tylko, że macie troszeczkę dystansu i potraficie popatrzeć na coś z innej strony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|