|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pokerman
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:26, 19 Maj 2014 Temat postu: Technika jazdy 2T |
|
|
Siemacie. Mam pytanie odnośnie jazdy 2T. Czytalem o tym troche ale nigdzie konkretnie. Mysle ze moglibysmy tutaj wrzucic wszystko dokladnie dla potomnych
Wiec tak:
- Nie hamujemy silnikiem - tzn smigamy na 5tce na wysokich obrotach i nie wolno nam nagle zamknac gazu. Poprawne jest wcisniecie sprzegla i robienie przegazowek tak?
No a co w momencie kiedy na 4rce dojezdzam do zakretu chce troche zwolnoic i troche przymykam gaz. Nie calkiem. To jest poprawne?
Smigam otwiera mi sie zawor, maszyna dostaje kopa po chwili przymykam delikatnie gaz zawor sie zamyka aja jade sobie dalej - takie cos jest ok?
- Jazda na wysokich obrotach - na sprzetach typu MZ utarło sie ze trzeba jezdzic na wysokich obrotach bo inaczej łożyska na wale siadaja. Tu cytat z wiki:
"Jak większość dwusuwów także silnik 250-tki jest wrażliwy na jazdę na zbyt niskich obrotach - co powoduje wybijanie łożysk wału korbowego..."
Co mozecie dodac od siebie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żółf
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 1145
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Karpacz
|
Wysłany: Pon 11:01, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
To chodzi Ci o nowożytne wysilone 2t czy sprzęty typu mz?
Z tym hamowaniem silnikiem to przesadzasz ostro. Po pierwsze 2-suw nie hamuje silnikiem w ogóle, więc nie wytracisz prędkości przez zamknięcie gazu jak w 4t. Zamknięcie przepustnicy bez wysprzęglania np przy dojeździe do zakrętu to nic strasznego, najważniejsze żeby nie robić w ten sposób długich dystansów np. podczas zjazdów.
Ogólnie wg. mnie to nie ma co w temacie teoretyzować, bo najważniejsza jest praktyka, czuć kiedy motocykl idzie, a kiedy go mulisz:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Pon 20:57, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
masz 100% racji tylko lepiej żeby sie zapytał a nie jechał jak czasami słysze z daleka jakiegos 2T jedzie gaz do konca a na gle buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu i sie toczy pół minuty na odpuszczonym gazie - to akurat zabójstwo.
krótkie odpuszczanie gazu nie maja znaczenia większego.. jak dojeżdzasz do zakrętu to najlepiej jedziesz jedziesz, ostrzej heblunek bez dotaczania sie tylko po prostu bardziej zerojedynkowo. i jak wspomniał kolega - nie zatrzesz silnika od razu od kilku odpuszczen gazu ale im mniej to robisz a moze bardziej im krócej tym zdrowiej dla silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|