|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boryysek
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:49, 22 Lis 2017 Temat postu: Technika stawania na koło pomocy .. |
|
|
Witam
duzo ogladałem na youtube ludzi co staja 50-125cc na koło z obrotów nie wiem 2 tys? nawet moze mniej probowałem sie tego uczyc tyle ze wiem narazie ze mam wybijac sie z zawieszenia i szarpnąc kierwonica do gory czasem wejdzie nie powiem ale to z duzych obrotow..
siedza na tyle noga na doł ledwo co gaz minimalne obroty i w pionie jadą...
ktos wytłumaczy na czym polega postawienie na kolo z tak niskich obrotow?
jakies rady? jak dodac gazu moze to z sprzegła? powinnienem dotykac noga ziemie?
(wstawil bym link gdzie to ogladalem lecz nie moge bo forum ma jakąs blokade na spam czy cos) - na yt " Typowy Dres Uczy sie Jazdy na Jednym Kole " PolskiMotovlog
(przy okazji)
jakie powinny byc przełozenia zebatek w ktm exc 125 2002 r ? (orginalne)
Dziekuje za pomoc!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 22:33, 22 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
widzę, że niedawno jeździć zacząłeś więc sugeruję nauczyć się najpierw prawidłowej kontroli motocykla manetką gazu, sprzęgła i hamulców (obu) zanim zaczniesz stawać na kole bo sobie krzywdę zrobisz.
To o czym piszesz to wszystko dzięki dobrej technice i opanowaniu motocykla oraz wykorzystania jego zawieszenia. Duża moc czy obroty nie są wcale potrzebne czego dowodem jest, że to samo można robic na rowerze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motif dnia Śro 22:34, 22 Lis 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Śro 22:45, 22 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
cały bajer polega na balansie ciała
w duzym skrocie - probujesz jak najbardziej dobic przedni amor, ( dohamowując hamulce, podskocząc na górce/dołku, albo po prostu cięzarem ciala) i w odpowiednim momencie mocno sie pochylic do tyłu ciagnąc za soba przód motocykla ( w sumie bez uzycia ogromnej siły ) wtedy tylko odrobina gazu wystarcza żeby poderwac moto do pionu
cała magia polega na cwiczeniach, głównie o to chodzi że odruchowo sie nie pochylasz do tyłu bo sie boisz o wywrotke, jak dobrze poderwiesz cialem do tyłu to moto wstanie bezproblemowo z kazdych obrotów.
przy okazji trzeba miec dobrze opanowany hamulec tylny - zeby w razie co miec kontrole i nie wyrzać na plecy. ot cala filozofia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boryysek
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:47, 22 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
co do kontroli to pewnie nauka przy wzroscie 163 bedzie trwac lata..
ogolnie jezdze od prawie 2 lat tyle ze jezdzilem 10konnym pseudo enduro
wydaje mi sie ze szybciej sie naucze tej kontroli podnosząc koło bo bede wiedzial jak on sie zachowa na takich i takich obrotach w takiej i takiej pozycji ...
przy predkosci 10-20 kmh krzywdy sobie duzej nie zrobie moze jedynie jak motor na mnie spadnie
wiekszą krzywde sobie zrobie jesli nie podniose koła na te kilka cm jak bede musial cos przejechac przelece przez kierwonice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boryysek
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 22:59, 22 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
zawieszenie powinno byc miekkie do takiego czegos?
mam chyba dosyc twarde kazdą dziure czuje
jesli bym chcial troche mieksze to jak przekrece troche na górze powinnienem na dole tez tyle odkrecac? czy tylko na gorze zawieszenia sie reguluje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 8:13, 23 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
edytuj posty - nie pisz jeden pod drugim
nie chodzi miekkie, moze bardziej że ze zmniejszonym odbiciem jest łatwiej, wtedy przód wybije bardziej jak spręzyna
a co ma wzrost do rzeczy ? nie dostajesz do dzwigni hamulca czy jak ?
nie wiadomo, regulacje daja bardzo mały zakres ustawien, twarodsci amora nie ustawisz pokrętłem, tylko wymienaiajc spręzyny, pokrętła odpowiadają za hydraulike czyli jak juz to sztywność zawieszenia.
https://www.youtube.com/watch?v=IFCwwugCwaA
tu masz filmik z którego da sie wszystkiego nauczyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boryysek
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:37, 23 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
dzieki dzieki za pomoc
co ma wzrost do stawiania na kolo raczej nic ale kolega napisal kontorla motocykla..
a wiec wzrost do kontorli raczej ma duzo jezdząc na mniejszym podpieram sie noga i nie wywale sie
a tu wystarczy 1 kolo wyzej albo dziura pod siknikiem nie zapre sie noga i gleba
hm a masz moze cos po polsku? nie rozumiem zbytnio obcych jezykow jedynie widze jego ruchy a to co mowi tez by sie przydalo wiedziec ;/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 12:01, 23 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
nie mam, nie ma takich filmików w PL
duzo mozna z samego obrazka wywnioskowac,
to jest to co opisałem wyzej
trening polega na tym żeby z miejsca prawie sie zatrzymac dobic przód, wybic sie z siły teleskopów do góry ( podniesc koło jak najwyzej ) i od razu zblokowac hamulcem koło
bajer polegazeby wyrwac koło jak najwyzej, przejechac jak najkrócej, i miec pewnosc w tym co sie robi. zacznij od takiego treningu
duzo to kwestia technikim, balansu ciała itp,. ja smigam tez na trialu to daje ogrom umiejetnosci na duzy motocykl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
motif
Dołączył: 22 Lip 2017
Posty: 283
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 3/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 14:38, 23 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Boryysek napisał: | dzieki dzieki za pomoc
co ma wzrost do stawiania na kolo raczej nic ale kolega napisal kontorla motocykla..
a wiec wzrost do kontorli raczej ma duzo jezdząc na mniejszym podpieram sie noga i nie wywale sie
a tu wystarczy 1 kolo wyzej albo dziura pod siknikiem nie zapre sie noga i gleba
|
Gaston Rahier mial tylko 164 cm i wygrał rajd Dakar w 1985 na tym bardzo wysokim motocyklu, bez dobrej kontroli nic nie zrobisz. Trzeba się podpierać nogą tylko tam gdzie się da, tam gdzie się nie da musisz balansowac lub skakać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motif dnia Czw 14:43, 23 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomjag
Dołączył: 14 Gru 2016
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polanica-Zdrój
|
Wysłany: Czw 16:45, 23 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
Fajne filmiki robi na YT Rok Bagros. Na jednym z nich uczy stawiania na kółko na Duke,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boryysek
Dołączył: 12 Lis 2017
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:52, 23 Lis 2017 Temat postu: |
|
|
w miare dzis to ogarnelem tyle ze nie z miejsca ale postep jest tocze motor wciskam zawieszenie i w tym samym czasie troche gazu i kolo sie podnosi
teraz tylko trening i pewnie naucze sie po czasie
Dzieki za pomoc!
temat do zamkniecia :d
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|