 |
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 22:26, 26 Sie 2014 Temat postu: Wheelie - prawie pion |
|
|
Witam Was maniaków
Piszę z zapytaniem czy ktoś próbował na kole zrobić prawie, albo cały pion? Mam wrażenie ze jadąc na gumie jestem dość w powietrzu, ale nie wiem jak się zabrać za pion. Czy obkleić w moto poszczególne rzeczy gąbkami czy co xD... Już miałem w całej karierze dużo gleb związanej z tym, ale mając troszkę tych kucyków pod sobą można już sobie pozwolić na coś efektywnego Wiadomo nie sprzęt, lecz technika ma tu największe znaczenie. Jak to u was było, macie jakieś porady? Osatnio próbuje zmiany biegów na gumie ze sprzęgłem, idzie wytrenować gorzej z gazem minimalnie na dół gaz i można zaliczyć niezłe plecy Czekam na fajne odpowiedzi.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lionix
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 0:26, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Kolego ja startuje z 2 i koncze na 6 biegi zmieniam bez sprzegla, mozna musnac sprzeglo ale jak jest za maly pion to mozesz opasc. Trzeba duzo latac i wtedy wyczujesz punkt rownowagi. Zeby przejechac kilometry wcale nie musisz jechac pionowo bo wtedy to predzej czy pozniej polecisz
Z doswiadczenia powiem ze duzo latwej lata sie na kolach SM
Jak zlapiesz odpowiedni poziom to trzasz gaz sztywno, korygujesz tylko minimalnymi ruchami i mozesz jechac ho ho ho
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lionix dnia Śro 0:28, 27 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piteros1
Dołączył: 07 Cze 2013
Posty: 493
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: DBL
|
Wysłany: Śro 7:12, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
lataj a z czasem wyczujesz ten punkt, że masz nagle łatwą kontrolę nad motorem, to jest ten punkt, ja jak latam to powietrzu to tez biegi bez sprzegla, wiadomo ze gazu trzeba ująć, a jak lece na stojąco to wiadomo bez zmian biegow bo nie ma jak wtedy bardziej maneta i równowaga, teraz próbuje sie nauczyć na pierwszym biegu powolutku równowagę złapać, to dopiero sztuka, bo trzeba hamulcem tez działać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lionix
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 7:20, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
No guma taka wolna to dla mnie w ogole czarna magia
W ogole gumowanie to jedna z prztjemniejszych chwil w zyciu, ten moment jak moto lapie idealnie punkt rownowagi u lecisz lecisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:43, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie za odpowiedzi
Nie chodziło mi o pion podczas np 4-5 biegu, tylko taki sporadyczny na 2 biegu na wolnej jeździe na kole. Doradzacie mi żebym nie używał sprzęgła podczas gumy? A co do pionu to jak sądzicie poderwanie go na 2 biegu ( wolno) na takim zostać i próbować jak najmocniej wyprostować moto? Wiadomo z kwestią czasu powinno być lepiej, ale małe wskazówki nie zaszkodzą :p Najpiękniejszy jest ten widok kierowcy podczas gdzie widać owiewki, bak i te sprawy, ale o uczuciach już wam nie muszę chyba mówić Mając kostki gdzie najlepiej trenować sobie takie wyczyny jakaś dobra polanka, czy asfalt jakiś parking itp? Jak wyrywacie to beż strzału z klamki, czy ze strzałem? Ale myślałem, żeby skupić się na slow wheelie, bo jak sądzicie co wymaga większej techniki manipulowanie hamulcem, dążąc do ocierania błotnikiem powierzchni czy ogień na 5-6 biegu :p
PS. Jak często sobie pozwalacie na takie zmiany biegów w góre bez klamek? Bo to raczej nic przyjemnego dla sprzęgła, no nie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:00, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
skalim1 napisał: | Zgadza się, na SM znacznie łatwiej jest się nauczyć, asfalt przeważnie równy, spuścisz trochę powietrze to i przyczepność duża a w enduro trochę z tym trudniej, kwestia wprawy. Chciałbym śmigać na wolnej gumie jak Jarvis ten to ma skilla
https://www.youtube.com/watch?v=wEC8dw06WuY |
Dokłądnie kto by nie chciał tak sobie latać jak Taddy, albo Jarvis na treningu w Hiszpanii ( pewnie filmik oglądaliście ) Wolna guma na jakich biegach ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lionix
Dołączył: 28 Mar 2014
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 11:19, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
No wolna to raczej 1-2
Co do samego sposobu poderwania to ja moja prawdziwa przygode z wheelie zaczynalem na bardzo ciezkim motocyklu jakim jest Yamaha FJ 1200, i ta sama technike stosuje w Husabergu. O ile Hsb na 1-2-3 wyrwie z gazu, a ze sprzegla nawet na 4, to ja i tak przy starcie muskam palcami sprzeglo. Poderwanie jest wtedy o wiele latwiejsze, wolniejsze i gladsze. Po prostu jadac na odpowiednich obrotach w okolicach max momentu (kazdy na pewno w swoim moto czuje kiedy to "juz" ) na dwojce lub trojce, muskam sprzeglo dajac gazu i kolo natychmiastowo jest w gorze. I o ile startuje z 2 to niemal natychmiast wrzucam 3, przejadac kawalek 4, 5, 6 itd. Najgorzej wrzucic 6 bo latwo opasc, trza sie mocno wychylic lub szarpnac kierownice kiedy moto zaczyna leciec w dol.
Najwazniejsze to zlapac punkt rownowagi, nie wiem ile to jest, 60? 70 stopni? I trzymac wtedy w miare sztywno gaz.
O ile slow wheelie moze i jest technicznie bardziej skomplikowane, to normalne duzo bardziej niebezpieczne.
Jesli chodzi o gumowanie na kostce to tylko ubite szutrowe drogi, na asfalcie pare razy i pogubisz kostki, a na trawie/blocie brak przyczepnosci
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lionix dnia Śro 11:24, 27 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 12:19, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Jak ktoś nie oglądał jeszcze, to zachęcam: https://www.youtube.com/watch?v=fPMy3rH0gcs Zajebista produkcja z naszego kraju, bo już nie chce wspominać o Retardsach czy TRR i wiele wiele innych :p Tutaj gościowi fajnie wyszło Jak zetrę moje kostki, po poświęcę troche czasu na gumowanie na asfalcie jakimś. W tym filmiku co podesłałem, minuta 1:50 jak sądzicie jaki stopień był? Bo wygląda konkretnie :p Ciśnienie w oponie tylnej dajmy w enduro, kostkach do gumowania może mieć dość duże znaczenie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
StianEXC
Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:06, 28 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
A to Twój filmik wcześniej chciałem podesłać na wzór, ale przeglądarkę mi zresetowało i wybrałem inny. Ładne Ci wychodzi guma, leci sub
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 18:44, 28 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Zaczynałem bawić się w cyrkle ale od ponad miesiąca nie latam, może w najbliższym czasie pobawię się w wheelie na rmz'cie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Asteros2012
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 1372
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 23:12, 30 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Wheelie zaczęło się jak opanowałem hamulec pod nogą, tak to jeden sezon setką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|