Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wheelie, w butach czy bez ?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PreSS




Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Sob 12:37, 30 Lip 2016    Temat postu: wheelie, w butach czy bez ?

Siema !

Ostatnio ćwiczyłem wheelie. Wyjechałem sobie w zwykłych butach, do chodzenia na co dzień, tak z ciekawości czy będzie lepiej czy gorzej. I co się okazało ? Zaczęła wychodzić mi bardzo długa guma, czułem się dużo pewniej, lepiej było mi wyczuć hamulec niż w butach crossowych. Macie tak samo ? Buty które posiadam na moto, nie mają zawiasu przez co są one dość twarde i może dlatego tak ciężko mi wyczuć hampel ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bravo_83




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy

PostWysłany: Sob 15:10, 30 Lip 2016    Temat postu:

Ja dziś też ćwiczyłem i przyznam, ze w zwykłych butach mi to lepiej wychodzi....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KristofSX




Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5677
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 127 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: D0 BRAAP

PostWysłany: Sob 15:13, 30 Lip 2016    Temat postu:

szkoda nóg...kiedyś wbiłem podnóżkę w łydkę,, od tamtej pory stop ewolucjom na moto bez butów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:00, 30 Lip 2016    Temat postu:

Z własnego, niestety doświadczenia... zawsze ubierajcie buty, nawet jak jedziecie '' tylko kawalek'' Zainwestuj w dobry zawias jak chcesz komfort. Fakt w adidasach lepiej czuć hebel itp, ale jak potrenujecie w butach to też będziecie dobrze czuć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bravo_83




Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pniewy

PostWysłany: Sob 18:34, 30 Lip 2016    Temat postu:

StianEXC napisał:
Z własnego, niestety doświadczenia... zawsze ubierajcie buty, nawet jak jedziecie '' tylko kawalek'' Zainwestuj w dobry zawias jak chcesz komfort. Fakt w adidasach lepiej czuć hebel itp, ale jak potrenujecie w butach to też będziecie dobrze czuć.


Masz 100% racji. Ja, zawsze mam kompletny strój. Ale jak, uczę się jeździć przy małych prędkościach, zaczynam w adidasach np: stawianie na koło,360, itp. Jutro zaczynam hamowanie na przednie koło z podniesieniem tylnego koła, to już buty obowiązkowe.No i oczywiście buzer itp....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:46, 30 Lip 2016    Temat postu:

Często tak jest, że jak jeździmy w pełnym ubraniu i ostro latamy to nie ma gleb, a jak pojedziemy za dom w adidaskach i bez nakolannikow na 5 minut to wtedy lubią być dziwne i głupie gleby - nie trzeba predkosci dla kontuzji, wystaczy jeden głupi upadek przy malej prędkości i gotowe. Miejcie to na uwadze, pozdro Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez StianEXC dnia Sob 19:49, 30 Lip 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trascy




Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Sob 20:26, 30 Lip 2016    Temat postu:

i w pełnym ubraniu wpadaja kontuzje Smile szczęście lub jego brak to tez wazna sprawa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
StianEXC




Dołączył: 11 Cze 2014
Posty: 1229
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:05, 30 Lip 2016    Temat postu:

Wiadomo, nie raz się słyszy'' więcej szczęścia jak rozumu'' Smile Tylko czasem może go braknąć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trascy




Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Sob 21:26, 30 Lip 2016    Temat postu:

a propo tego zapytam tych z was ktorzy mieli okazje wyrżnąć solidnie na plecy przy wheelie czy to amatorsko czy juz duzo przejezdzajac, jakis buzer na plecy badz ochraniacz na szyje-neckbrace zdaje sie ,to pomaga przy tym w miare solidnie czy tez kwestia jak sie sytuacja ulozy ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajtek DBL




Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE

PostWysłany: Sob 21:41, 30 Lip 2016    Temat postu:

Jak nauczysz się w butach to na boso będziesz mógł do Częstochowy dojechać na gumie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Sob 21:42, 30 Lip 2016    Temat postu:

co do butów - norma że w zwykłych jest lepioej - jest lepsze wyczucie wszystkiego, pozycji balansu ciała, lepsza kontrola hamulca. itp itd. dodam że dobre buty crossowe/enduro sa niezłe np fox instinct mam i są o niebo lepsze niż moze rózne poprzednie tanie buty, w których porównując to rzeczywiscie nic nie czuć Very Happy

trialowe buty są całkiem miekkie w sensie np łatwo wcisnąc jest hamulec. chociaz podeszwe maja twardą.

ja wyrznąłem pare razy, wiadomo im wiecej ochraniaczy tym lepiej podczas upadku ;D ale podczas jazdy juz nie ;P i wiadomo ze kwestia sytuacji, czasami mozna tak niefortunnie polecieć że zaden ochraniacz nie pomoże


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
trascy




Dołączył: 28 Wrz 2015
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: częstochowa

PostWysłany: Sob 21:49, 30 Lip 2016    Temat postu:

henio12323 napisał:
co do butów - norma że w zwykłych jest lepioej - jest lepsze wyczucie wszystkiego, pozycji balansu ciała, lepsza kontrola hamulca. itp itd. dodam że dobre buty crossowe/enduro sa niezłe np fox instinct mam i są o niebo lepsze niż moze rózne poprzednie tanie buty, w których porównując to rzeczywiscie nic nie czuć Very Happy

trialowe buty są całkiem miekkie w sensie np łatwo wcisnąc jest hamulec. chociaz podeszwe maja twardą.

ja wyrznąłem pare razy, wiadomo im wiecej ochraniaczy tym lepiej podczas upadku ;D ale podczas jazdy juz nie ;P i wiadomo ze kwestia sytuacji, czasami mozna tak niefortunnie polecieć że zaden ochraniacz nie pomoże

ze duzo ochraniaczy a ochrony nigdy dosc to pewnie wiadomo, ale sama ochrona plecow i karku jak ktos mialo kazje upasc przy wheelie to jest jakis procent wiekszy na ochrone ? ja sie za kazdym razie boje przy wiekszyn szarpnieciu na wheelie ze kregoslup i kark ucierpi , taka ochrona pomogała wam ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 11:49, 31 Lip 2016    Temat postu:

ja zawsze smigam w buzerze
https://www.youtube.com/watch?v=hkmqiwBI6B0
tu masz jedną moją glebe, oprócz siniaka na łokciu, i lekko zmechaconych ciuchach nic sie nei stało. chociaz prędkosc tez nie była duza.

bez buzera bym sie bał Very Happy raz ze rozkłąda inaczej cały ciezar, ale dla mnie wazniejsze są urazy typu otarcia. miałem raz glebe na moto na asfalcie, bez rękawiczek i ciuchów ;P to miesiac mi sie dłonie goiły żebym mógł bez problemu łyzke trzymać Very Happy dobrze gume ogarniać od razu technicznie, czyli pełna kontrola hamulca itp. ja na trialu np jak cwicze to tam sie nie da smigac na gumie nie technicznie bo biegi są bardzo krótkie, moto szybko wstaje na gume ale nie da sie złapać prędkosci i nie da sie przebic biegu wyzej podczas jazdy praktycznie. wiec pozostaje balans plus operowanie hamulcem - pare razy mi to uratowało plecy Razz wiec lepsza technika niz jakikolwiek ochraniacz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PreSS




Dołączył: 18 Lip 2015
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podkarpacie

PostWysłany: Nie 12:45, 31 Lip 2016    Temat postu:

@henio12323

Jeśli robisz pion, to jedziesz wcześniej kawałek na gumie i dopiero potem stopniowo do niego schodzisz, czy strzelasz z klamy, przejeżdżasz pół metra i już 12o'clock ? :>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
henio12323
Moderator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13844
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 273 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włodawa / Lublin

PostWysłany: Nie 20:26, 31 Lip 2016    Temat postu:

na 525 to szedłem siłowo - tam juz myslisz że sie konczy bieg a bywa że jeszcze pół manety jest w zapasie.... wiec łatwo dosyc nie ładować pionów.

balans w sumie to jedynie czułem praktycznie jak ciskałem gumy na stojaka - wtedy prawie że bez ruszania gazem mogłem jechać. tez mi jakos bezpieczniej było przy wiekszych prędkosciach - z miejsca był dosyc agresywny, ja ogólnie mam taką dziwną maniere że np mam 3 bieg wrzucam go do pionu i troche aby sie podniesie koło i przebijam na bieg wyzej - wtedy moto jest w pionie, mam zapas gazu na wyzszym biegu no i wyzszy bieg to mniejsze szarpanie i ogólnie płynniej wszystko. i w 525 to wystarczyło dac gazu, sprzegłem moze czasem sobie pomogłem - zalezy jakie obroty jaki bieg itp. z wyzszych biegów trzeba mu jednak strzelic troche, z niskiego biegu z gazu szedł na koło wiec nie było potrzeby.

w 2T jakos wycziac jeszcze nie moge gumy, wolną cos poderwe na chwile ale to z samego miejsca. jak wystawie noge do tyłu cyrkle cyz podjezdzanie do przodu to spoko. a z 2 nogami na podnózkach cos mi nie idzie ale duzo sie w to nie bawiłem. ale jak juz to zwykle strzał z klamy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna -> Ogólnie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin