|
Forum miłośników motocykli KTM KTM Ready to Race
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 5:28, 13 Paź 2016 Temat postu: zawiasy |
|
|
najpopularniejsze u nas to wp trax cone valve i ohlinsy ttx
ktos zna roznice miedzy wp a ohlins?
czym sie roznia ze jedni chca te jedni te
ktos moze ma albo testowal cos zaslyszal
wszelkie opinie mnie ciekawia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez barek253 dnia Czw 5:35, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:48, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie w ekipie teraz chłopaki powariowali i kupują na potęgę tuningowe zawiasy. WP Cone Walve najbardziej popularny zawias w PL, przez co bez problemu masz dostęp do części i coraz więcej firm tuningowych "potrafi" go ustawić według twoich potrzeb. Minus tego zawieszenia jest taki że jest to zawias na którym trzeba zapierd.... żeby optymalnie pracował. Ciężko jest w nim ustawić tą pierwszą fazę ugięcia na wolny trialowy teren, taki jak u mnie. Goście odemnie walczyli z tym kilka miesięcy. Jeden z większych tunerów w PL wprost powiedział że to nie jest zawias w nasz teren.
Ohlinsa miało dwóch gości. WIem tyle że musi być ustawiony w "punkt" aby pracował optymalnie. Ostatecznie sprzedali i pokupywali WP Cone walve.
Czy warto kupić taki zawias? Oczywiście, jeśli cię stać to kupuj bo nawet nie jesteś w stanie sobie wyobrazić jak wygląda jazda motocyklem wtedy. To jest kosmos. Trzeba tylko sobie zdać sprawę że taki zawias żeby ciągle pracował optymalnie potrzebuję częstych serwisów. Wielu o tym zapomina co kończy się uszkodzeniami mechanicznymi(bo te zawiasy są delikatne) lub pracą na poziomie zwykłego zawieszenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
żuk
Dołączył: 27 Wrz 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:33, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Cena 2000€ miażdży...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rams
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 895
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 17 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:39, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Nowe WP Cone Valve kosztuje coś około 12tyś. Na tył warto zamontować WP Traxa lub Ohlinsa TTX jeśli chodzi o zawieszenie pds. Tak jak major piszę WP Cone valve działa bardzo dobrze przy wyższych prędkościach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rams dnia Czw 11:41, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kudłady
Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 203
Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: Czw 12:28, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
w takim razie co robic z przodem ?? tylko personalizacja. słyszałem kedys od jednych takich co robia zawiasy ze dwukomorówka spersonalizowana do amatorskiej jazdy enduro robi robote i lepiej sie nie pakowac w Cone valva.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:36, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Bardzo dobrze słyszałeś. Dwukomorówka jest rewelacyjnym zawiasem za normalne pieniądze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:43, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
hmm czyli jednak jakas prawda jest ze te wp-ki lepsiejsze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawel
Dołączył: 21 Lis 2013
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:45, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Te zawiasy bardzo często trzeba robić, mam znajomego któremu nowy cone valve po 5 mth jazdy w błocie zaczął cieknąć..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:02, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
tak tez widzialem ze zaraz po serwisie laly....
a co powiecie o zalozeniu np samego traxa do seryjnego przodu lub na odwrot?
zgra sie to jakos?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KristofSX
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 5678
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 127 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: D0 BRAAP
|
Wysłany: Czw 17:33, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
ze dwa sezony temu testowałem marzocchi 'po zawodniku' - ni chu*** nie dało się jechać - twarde że japiedziu, nawet po jakiejś tam zabawie klikami nie było dobrze, trzeba by naprawdę ogniem grzać żeby to pracowało.
u mnie te nowe zawieszenie zgrane jest świetnie, jak na razie nic nie planuję zmieniać, myślałem o ttx na tył, ale po tych paru motogodzinach widzę że raczej będzie zbędny, za słaby kozak jestem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
major000
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 2308
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 40 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:19, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Cone walve sprawia wrażenie że się obszczał, ale to jest związane z tym, że tam idzie bardzo dużo smaru między uszczelniacze. Mało tego zalecane jest przed jazdą smarowanie lag specjalnymi smarami żeby zabezpieczyć przed dostaniem się syfu pod uszczelniacz.
Tuningowy zawias musi być ustawiony pod kierowcę bo inaczej szkoda wydawać kasę na jego zakup. Dlatego wszyscy co kupili i nie zrobili settingu narzekają.
A serwis to tak jak mówiłem, bardzo często bo inaczej to nie będzie pracowało. Wymiana oleju co 20godzin to norma.
Jeśli decydujesz się na zakup to niestety przód+ tył. Zmienisz sam przód to i tak go nie wykorzystasz bo tył ci nie pozwoli, i na odwrót.
A podstawowa sprawa to zadać sobie pytanie czy warto wybecalować ponad 5 koła za zawias którego nie potrafi się wykorzystać w 100%.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
te300
Dołączył: 02 Gru 2014
Posty: 949
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:47, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
co tu dużo gadać zawias to podstawa, czy jeździsz amatorsko czy zawodowo pomaga- warunek setting pod preferencje; ostatnio miałem okazję pojeździć na fajnie zestrojonym ohlinsie - nie bije po łapach a stabilność i trakcja przy dużych prędkościach super,
co do serwisu: i zwykłym jednokomorowym wp wg fachowców powinno się wymieniać olej co 20mth
moim zdaniem na początek nie ma co się pchać w jakieś kosmiczne drogie zawieszenia ale zrobienie settingu u kogoś kto się zna i regularny serwis zdecydowanie warto.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez te300 dnia Czw 19:49, 13 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
barek253
Dołączył: 18 Sie 2011
Posty: 2280
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:41, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
zawias zawiasem ciekawe czy pro zawodnik klasy swiatowej czy nawet nizszej potrafil by krecic czasy podobne na jednym moto ale na innym zawiasie powiedzmy traxy z setingiem i na standardzie delikatnie grzebnietym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
henio12323
Moderator
Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 13853
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 273 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Włodawa / Lublin
|
Wysłany: Czw 20:56, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
jak kupujesz nowego traxa to od razu w fabryce personalizują pod ciebie.
wiec podstawa jest że jak chcesz miec zawias to czy to cone valve, czy ttx czy zwykły zawias - bez personalizacji on na 99% nie bedzie spełniał swojej roli.
co do działania - nie wiem dokładnie czy są róznice, co jest lepsze ( ttx czy cone valve) ale to są najlepsze zawiasy na rynku dostepne, wiec jak to nie chodzi dobrze to nic lepszego nie dostaniesz. one mają duzo lepsze bebechy niż zwykłe cywilne zawiasy, wszystko lepiej ( jeszcze lepiej) spasowane, i sama hydraulika jest dosyc zaawansowana. taką namiastką cone valva jest podobno 4CS który też ma nawalone duzo pierdół do środka.
co do serwisu - wyczynowe zawieszenia na pewno wymagaja też wiecej uwagi.
i ode mnie rada - nie wiem ile masz kasy i czego oczekujesz. ale jak nie masz sejfu w domu to też bym wolał isc w dobrą konfiguracje dwukomorówki, jest ogrom częsci tuningowych poprawiających np działanie regulacji, itp itd. i to na prawde daje rade. 4CS też byłby dobrą bazą pod tuning, bo zawas sam w sobie jest bardzo lekki i ma małe opory tarcia. i też są fajne zestawy do tuningu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajtek DBL
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 1338
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: KRAKÓW/PODGÓRZE
|
Wysłany: Czw 21:05, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Ja mam na oku zawias seryjny z exc 300 2013 rok przód i tył 2007. Da radę coś z tego wykrzesać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|