Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
Ogólnie
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Asteros2012
Wysłany: Sob 23:12, 30 Sie 2014
Temat postu:
Wheelie zaczęło się jak opanowałem hamulec pod nogą, tak to jeden sezon setką
StianEXC
Wysłany: Czw 19:43, 28 Sie 2014
Temat postu:
Dużo sezonów już masz za sobą jeśli chodzi o wheelie? PS. czekam na film xD
Asteros2012
Wysłany: Czw 18:44, 28 Sie 2014
Temat postu:
Zaczynałem bawić się w cyrkle ale od ponad miesiąca nie latam, może w najbliższym czasie pobawię się w wheelie na rmz'cie
StianEXC
Wysłany: Czw 15:06, 28 Sie 2014
Temat postu:
A to Twój filmik wcześniej chciałem podesłać na wzór, ale przeglądarkę mi zresetowało i wybrałem inny. Ładne Ci wychodzi guma, leci sub
Asteros2012
Wysłany: Śro 21:23, 27 Sie 2014
Temat postu:
Jeśli masz opanowany hamulec jadąc na kole to nie ma znaczenia na jakich kołach latasz. Koła sm mają mniej cali więc przy pełnym pionie dotknięcie do błotnika czy tablicy jest łatwiejsze.
Trochę moich filmików:
https://www.youtube.com/user/Grudzieniowy11/videos
StianEXC
Wysłany: Śro 12:19, 27 Sie 2014
Temat postu:
Jak ktoś nie oglądał jeszcze, to zachęcam:
https://www.youtube.com/watch?v=fPMy3rH0gcs
Zajebista produkcja z naszego kraju, bo już nie chce wspominać o Retardsach czy TRR i wiele wiele innych :p Tutaj gościowi fajnie wyszło
Jak zetrę moje kostki, po poświęcę troche czasu na gumowanie na asfalcie jakimś. W tym filmiku co podesłałem, minuta 1:50 jak sądzicie jaki stopień był? Bo wygląda konkretnie :p Ciśnienie w oponie tylnej dajmy w enduro, kostkach do gumowania może mieć dość duże znaczenie ?
lionix
Wysłany: Śro 11:19, 27 Sie 2014
Temat postu:
No wolna to raczej 1-2
Co do samego sposobu poderwania to ja moja prawdziwa przygode z wheelie zaczynalem na bardzo ciezkim motocyklu jakim jest Yamaha FJ 1200, i ta sama technike stosuje w Husabergu. O ile Hsb na 1-2-3 wyrwie z gazu, a ze sprzegla nawet na 4, to ja i tak przy starcie muskam palcami sprzeglo. Poderwanie jest wtedy o wiele latwiejsze, wolniejsze i gladsze. Po prostu jadac na odpowiednich obrotach w okolicach max momentu (kazdy na pewno w swoim moto czuje kiedy to "juz"
) na dwojce lub trojce, muskam sprzeglo dajac gazu i kolo natychmiastowo jest w gorze. I o ile startuje z 2 to niemal natychmiast wrzucam 3, przejadac kawalek 4, 5, 6 itd. Najgorzej wrzucic 6 bo latwo opasc, trza sie mocno wychylic lub szarpnac kierownice kiedy moto zaczyna leciec w dol.
Najwazniejsze to zlapac punkt rownowagi, nie wiem ile to jest, 60? 70 stopni? I trzymac wtedy w miare sztywno gaz.
O ile slow wheelie moze i jest technicznie bardziej skomplikowane, to normalne duzo bardziej niebezpieczne.
Jesli chodzi o gumowanie na kostce to tylko ubite szutrowe drogi, na asfalcie pare razy i pogubisz kostki, a na trawie/blocie brak przyczepnosci
StianEXC
Wysłany: Śro 10:00, 27 Sie 2014
Temat postu:
skalim1 napisał:
Zgadza się, na SM znacznie łatwiej jest się nauczyć, asfalt przeważnie równy, spuścisz trochę powietrze to i przyczepność duża a w enduro trochę z tym trudniej, kwestia wprawy. Chciałbym śmigać na wolnej gumie jak Jarvis
ten to ma skilla
https://www.youtube.com/watch?v=wEC8dw06WuY
Dokłądnie kto by nie chciał tak sobie latać jak Taddy, albo Jarvis na treningu w Hiszpanii ( pewnie filmik oglądaliście )
Wolna guma na jakich biegach ?
StianEXC
Wysłany: Śro 9:43, 27 Sie 2014
Temat postu:
Dzięki Panowie za odpowiedzi
Nie chodziło mi o pion podczas np 4-5 biegu, tylko taki sporadyczny na 2 biegu na wolnej jeździe na kole. Doradzacie mi żebym nie używał sprzęgła podczas gumy? A co do pionu to jak sądzicie poderwanie go na 2 biegu ( wolno) na takim zostać i próbować jak najmocniej wyprostować moto? Wiadomo z kwestią czasu powinno być lepiej, ale małe wskazówki nie zaszkodzą :p Najpiękniejszy jest ten widok kierowcy podczas gdzie widać owiewki, bak i te sprawy, ale o uczuciach już wam nie muszę chyba mówić
Mając kostki gdzie najlepiej trenować sobie takie wyczyny jakaś dobra polanka, czy asfalt jakiś parking itp? Jak wyrywacie to beż strzału z klamki, czy ze strzałem? Ale myślałem, żeby skupić się na slow wheelie, bo jak sądzicie co wymaga większej techniki manipulowanie hamulcem, dążąc do ocierania błotnikiem powierzchni czy ogień na 5-6 biegu :p
PS. Jak często sobie pozwalacie na takie zmiany biegów w góre bez klamek? Bo to raczej nic przyjemnego dla sprzęgła, no nie
?
skalim1
Wysłany: Śro 9:42, 27 Sie 2014
Temat postu:
Zgadza się, na SM znacznie łatwiej jest się nauczyć, asfalt przeważnie równy, spuścisz trochę powietrze to i przyczepność duża a w enduro trochę z tym trudniej, kwestia wprawy. Chciałbym śmigać na wolnej gumie jak Jarvis
ten to ma skilla
https://www.youtube.com/watch?v=wEC8dw06WuY
lionix
Wysłany: Śro 7:20, 27 Sie 2014
Temat postu:
No guma taka wolna to dla mnie w ogole czarna magia
W ogole gumowanie to jedna z prztjemniejszych chwil w zyciu, ten moment jak moto lapie idealnie punkt rownowagi u lecisz lecisz
Piteros1
Wysłany: Śro 7:12, 27 Sie 2014
Temat postu:
lataj a z czasem wyczujesz ten punkt, że masz nagle łatwą kontrolę nad motorem, to jest ten punkt, ja jak latam to powietrzu to tez biegi bez sprzegla, wiadomo ze gazu trzeba ująć, a jak lece na stojąco to wiadomo bez zmian biegow bo nie ma jak wtedy bardziej maneta i równowaga, teraz próbuje sie nauczyć na pierwszym biegu powolutku równowagę złapać, to dopiero sztuka, bo trzeba hamulcem tez działać
lionix
Wysłany: Śro 0:26, 27 Sie 2014
Temat postu:
Kolego ja startuje z 2 i koncze na 6 biegi zmieniam bez sprzegla, mozna musnac sprzeglo ale jak jest za maly pion to mozesz opasc. Trzeba duzo latac i wtedy wyczujesz punkt rownowagi. Zeby przejechac kilometry wcale nie musisz jechac pionowo
bo wtedy to predzej czy pozniej polecisz
Z doswiadczenia powiem ze duzo latwej lata sie na kolach SM
Jak zlapiesz odpowiedni poziom to trzasz gaz sztywno, korygujesz tylko minimalnymi ruchami i mozesz jechac ho ho ho
StianEXC
Wysłany: Wto 22:26, 26 Sie 2014
Temat postu: Wheelie - prawie pion
Witam Was maniaków
Piszę z zapytaniem czy ktoś próbował na kole zrobić prawie, albo cały pion? Mam wrażenie ze jadąc na gumie jestem dość w powietrzu, ale nie wiem jak się zabrać za pion. Czy obkleić w moto poszczególne rzeczy gąbkami czy co xD... Już miałem w całej karierze dużo gleb związanej z tym, ale mając troszkę tych kucyków pod sobą można już sobie pozwolić na coś efektywnego
Wiadomo nie sprzęt, lecz technika ma tu największe znaczenie. Jak to u was było, macie jakieś porady? Osatnio próbuje zmiany biegów na gumie ze sprzęgłem, idzie wytrenować gorzej z gazem minimalnie na dół gaz i można zaliczyć niezłe plecy
Czekam na fajne odpowiedzi.
Pozdrawiam
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin