Forum miłośników motocykli KTM
KTM Ready to Race
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Forum miłośników motocykli KTM Strona Główna
->
LC4
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Forum KTM-racing.fora.pl
----------------
Regulamin
Husaberg
Ogólnie
Serwis
SX
EXC
LC8
LC4
Duke i SM
Manuale & serwisówki
Zdjęcia i filmy z naszymi KTM
Imprezy
Giełda
KTM-racing.fora.pl
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
fxrider
Wysłany: Pon 9:50, 24 Sty 2011
Temat postu:
Ja na razie nie będę miał okazji odpalić.
Przy okazji wyszedł jeszcze jeden szczegół - przy pompce sprzęgła magury potrzebna jest minimalnie dłuższa linka od dekompresatora. Stara z modelu "linkowego" starcza bardzo na styk i trzeba pokombinować z jej prowadzeniem. Katalogowo numery ma inne - z tego co podpatrzyłem LC4 przed '98 miały jeszcze inny rodzaj linki, ale nie w katalogu nie ma podanej długości.
Karambol
Wysłany: Nie 14:25, 23 Sty 2011
Temat postu:
fxrider napisał:
Właśnie skończyłem montaż pompki od hydraulicznego sprzęgła w LC4. Trochę się zeszło, bo musiałem układ dobrze przepłukać, bo jakiś ##### wcześniej zalał pompkę płynem hamulcowym - no ale udało się. Odpowietrza się toto całkiem łatwo.
Klamka jest bardzo twarda - spodziewałem się miększej. Chyba jednak do LC4 lepsza może być pompka z tłoczkiem 9.5 zamiast 10.5 (ponoć to jest seria, ale różnie źródła podają). Na pewno potrzeba mniejszego skoku dźwigni (względem linki) do pełnego wysprzęglenia.
Ja w tygodniu powinienem dostać pompkę do mojego, napisze jak sie sprawuje jak złoże motocykl.
fxrider
Wysłany: Nie 0:16, 23 Sty 2011
Temat postu:
Właśnie skończyłem montaż pompki od hydraulicznego sprzęgła w LC4. Trochę się zeszło, bo musiałem układ dobrze przepłukać, bo jakiś ##### wcześniej zalał pompkę płynem hamulcowym - no ale udało się. Odpowietrza się toto całkiem łatwo.
Klamka jest bardzo twarda - spodziewałem się miększej. Chyba jednak do LC4 lepsza może być pompka z tłoczkiem 9.5 zamiast 10.5 (ponoć to jest seria, ale różnie źródła podają). Na pewno potrzeba mniejszego skoku dźwigni (względem linki) do pełnego wysprzęglenia.
fxrider
Wysłany: Sob 19:38, 22 Sty 2011
Temat postu:
Dzwoniłem do gościa w sprawie innych części i rąbnął się w opisie - chodziło o pompkę ham. W tym moto sprzęgło jest na linkę.
Generalnie moto składak - silnik ok. 2000, rama 2003+, papiery z '94
Przynajmniej wreszcie udało mi się czujnik przedniego hamulca upolować
lukasz_vip
Wysłany: Sob 15:26, 22 Sty 2011
Temat postu:
Tylko ten rocznik wydaje mi się, że nie miał sprzęgła hydraulicznego. Dopiero chyba szare silniki z HF od 2003 miały takie sprzęgło?
mariantofana
Wysłany: Pią 20:08, 21 Sty 2011
Temat postu:
http://moto.allegro.pl/ktm-lc4-640-czesci-czesci-wszystko-kola-blotnik-i1422968181.html
pompka sprzęgła 220
lukasz_vip
Wysłany: Czw 2:04, 20 Sty 2011
Temat postu:
Tak patrząc to po pewnym czasie układ powinien się sam odpowietrzyć. W końcu to jest układ otwarty. Jedynie zanim cały układ się sam odpowietrzy może minąć sporo czasu i jeżeli ktoś przypiłuje moto na wyższych obrotach to mogło by się coś przytrzeć, ale właśnie w układzie korbowo-tłokowym, bo właśnie tutaj wymagane jest ciśnienie do smarowania korby.
Nawet w serwisówce pisze, żeby podczas odpowietrzania zostawić moto na wolnych obrotach. Nie wolno dodawać gazu.
fxrider
Wysłany: Czw 0:15, 20 Sty 2011
Temat postu:
A olej idący z ramy poprzez filtr jest wtłaczany do wnętrza wały korbowego i przez kanaliki smaruje stopę korbowodu.
Dlatego jak się nie odpowietrzy to pompie ciężej jest wytworzyć odpowiednie ciśnienie w bądź co bądź sporym obiegu jakim jest rama i olej wtedy jest słabo tłoczony do wału. Niemniej brak odpowietrzenia nie jest równoznaczny z natychmiastowym zatarciem - jakieś smarowanie mimo wszystko jest.
lukasz_vip
Wysłany: Śro 23:36, 19 Sty 2011
Temat postu:
Moim zdaniem też odpowietrzanie na bank nie ma wpływu na głowicę. Tak jak Adam pisze właśnie głowica jest smarowana przez łańcuch rozrządu, który ciągnie olej z dołu silnika.
Ja zatarłem korbę przez brak sprężynki na BY-PASSIE. Dokładnie po 400km od kupienia moto zatarła się korba. Dokładnie po dupie dostał wał (zatarta korba, magneto aż niebieskie było na wale), łożyska na wale, sworzeń tłoka też niebieski od przepalenia. Tłok i głowica były w jak najlepszym porządku. Właśnie korba smarowana jest ciśnieniowo przez zawór BY-PASS, który wtryskuje olej na denko tłoka i korbę.
fxrider
Wysłany: Śro 23:00, 19 Sty 2011
Temat postu:
Też rozbierałem silnik LC4ki i nie widzę żadnej konstrukcyjnej przyczyny dla której zapowietrzenie układu olejowego miałoby wpływać na smarowanie głowicy - nawet gdyby pompy oleju nie działały a poziom oleju w silniku byłby w normie to głowica i tak miała by smarowanie, bo nie jest smarowana ciśnieniowo tylko rozbryzgowo przez łańcuch rozrządu - co zresztą jest pokazane w serwisówce. Tak więc obstaję przy swoim - i piszę tylko o głowicy, bo korbowód szybko może paść jak się to zaniedba.
Twój przykład w tym przypadku wiele nie wnosi, bo jak piszesz z braku smarowania padł tłok, za to głowica już po remoncie (zakładam, że już odpowietrzyłeś).
U Ciebie jako przyczynę drugiej awarii podejrzewam zasyfione (przy zatarciu lub remoncie ) lub zwyczajnie zużyte i niewymienione łożysko (po zatarciu silnika mogło dostać sporo syfu).
Mam nadzieję, tylko, że łożysko nie było "kryte" bo to z punktu by wyjaśniło przyczyny awarii - a trafiają się i takie przypadki
Mam akurat w piwnicy silnik który padł powodu wycieku oleju - i wtedy właśnie pierwsza padła głowica (zatarta dźwigienka wydechowa), tłok znacząco dostał, a korbowód zniósł to zupełnie dobrze.
Tak więc nie twórzmy mitów - a układ swoją drogą odpowietrzać trzeba
pzdr, Adam
Karambol
Wysłany: Śro 22:06, 19 Sty 2011
Temat postu:
fxrider napisał:
Podobno rozbierałeś ten silnik, więc mogłeś popatrzeć jak jest smarowana głowica, więc nie wiem skąd ta ironia... czy może coś przeoczyłem ?
P.S. W manualu też jest to pokazane - nadal nie wiem co zapowietrzony obieg w ramie może tu zaszkodzić.
Ty to znasz z teorii, ze schematów servisowki a ja to przerabilem 5 lat temu empirycznie, kiedy jeszce nie widzialem nic o tym silniku oddawalem go do moto-sport w zielonej gorze gdzie niejaki darek kłopot (http://klopot.s2.logout.pl/index.php), podobno spec, zmienial mi olej nie odpowietrzjac ramy. najpierw zatarłem silnik, po szlifie i wymianie pierscieni zatarlo sie lozysko na walku rozrzadu i lancuszek wyciol mi dziure na wylot w pokrywie zaworow...takze dla mnie jest jasne co robi nie odpowietrzanie ramy.
fxrider
Wysłany: Śro 16:36, 19 Sty 2011
Temat postu:
Podobno rozbierałeś ten silnik, więc mogłeś popatrzeć jak jest smarowana głowica, więc nie wiem skąd ta ironia... czy może coś przeoczyłem ?
P.S. W manualu też jest to pokazane - nadal nie wiem co zapowietrzony obieg w ramie może tu zaszkodzić.
Karambol
Wysłany: Śro 14:45, 19 Sty 2011
Temat postu:
fxrider napisał:
Akurat (nie)odpowietrzenie układu olejowego w LC4 nie ma wpływu na smarowanie głowicy.
Jasne...
fxrider
Wysłany: Wto 20:21, 18 Sty 2011
Temat postu:
Akurat (nie)odpowietrzenie układu olejowego w LC4 nie ma wpływu na smarowanie głowicy.
Karambol
Wysłany: Wto 20:18, 18 Sty 2011
Temat postu:
fxrider napisał:
Fajnie - drogo wyszło ?
Co do HF - mogę Ci podesłać kilka fotek takich "bzdur". Niestety jak się powiększa zawory to odbywa się to kosztem wytrzymałości głowicy. XLki mają ten sam problem.
A co do zabobonów - miałem huskę z dellorto, w ktmach 2x na żywo widziałem jak ten zabobon wystrzelił z króćca ssącego i po prostu przetestowałem, że to jest chimeryczny gaźnik. Nie mówię, że zły (bo ma swoje zalety), ale ciężko go wyregulować i ma swoje humory.
Tez widzialme rozne awarie przewaznie spowodowane nieodpowietrzaniem ukladu olejowego, padaly glowice, lozyska na walku itp. Jesli HF byl by taki zly nie przetali by produkowac normalnej wersji a zaprzestali HF.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin